X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ צבי האוזר [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
פינוי בשומרון [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
הצעת החוק אושרה בטרומית

משאל עם על פינוי התנחלויות

מוצע בה משאל עם על החלטות הנוגעות לשטחם של יישובים ביהודה ושומרון ח"כ האוזר היוזם: "חרב עקירה מרחפת מעל חצי מיליון ישראלים" זנדברג: "מי שמנו לקבל החלטה בשם אותם אנשים שהם לא תושבי המדינה ואנחנו שולטים עליהם צבאית?"
▪  ▪  ▪

מליאת הכנסת אישרה (יום ד', 9.12.20) בקריאה טרומית את הצעת חוק-יסוד: משאל עם (תיקון - יישובים באזור יהודה ושומרון) של חבר הכנסת צבי האוזר. 54 תמכו מול 42 שהתנגדו. ההצעה מבקשת להחיל את המנגנון הקיים בחוק-יסוד: משאל עם גם על החלטות הנוגעות לשטחם של יישובים שממשלת ישראל החליטה על הקמתם באזור יהודה ושומרון.
האוזר נאם תוך שהוא מתווכח עם ח"כ אמטאנס שחאדה: "ההצעה משווה מבחינה חוקתית את זכותם הטבעית של חצי מיליון ישראלים, שאם חלילה יכריע הרוב שהם ייאלצו לעזוב את ביתם, החלטה כזאת תתקבל בדרך הדמוקרטית ביותר שיכולה להתקבל, ללא טריקים ושטיקים. החלטה כזאת איננה קיימת בשום מקום אחר בעולם. רק כאן חרב עקירה מרחפת מעל אותם חצי מיליון ישראלים. משנפלה החלטה להתעכב עם ריבונות, אז לפחות יוסכם שצעד כזה ייעשה בדרך הומניסטית, ראויה, דמוקרטית. ההצעה תואמת את רעיון הליבה בתוכנית השלום של הנשיא טראמפ שהכירה בישובים ישראלים ביהודה ושומרון.
"כל החלטה היסטורית שעלולה להטיל עקירת יישובים, אם בכלל תהיה כזאת ואני מתנגד לה בכל תוקף, מחייבת הכרעה במנגנון הסכמה לאומי. כל שטח בשטחה הריבוני של מדינת ישראל, אם תחליט לוותר עליו או לשנות את מעמדו, להעביר לשלטון זר, רק מנגנון אחד יכול לקבל החלטה כזאת שעלולה לחרחר ריב ומדון בחברה הישראלית".
השר זאב אלקין השיב בשם הממשלה: "בהצעת החוק הזאת אתה מקדם את הרעיון שהבית הזה נתן עליו את הדעת כבר מספר פעמים לגבי שטח ריבוני אחר. מה שהיה נכון בזמנו לגבי רמת הגולן וירושלים, הוא בוודאי נכון גם לגבי ההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון. הכרעות כאלה צריכות להתקבל במשאל עם ולא בעסקת מיצובישי כפי שהיה בזמנו בהסכמי אוסלו. אני פונה לח"כים של כחול לבן ויש עתיד- זה לא עניין של ימין ושמאל. זו שאלה של איך מקבלים הכרעות במדינת ישראל. לא להיכנס לתגובה פבלובית שבגלל שזה יו"ש דינם אחרת".
ח"כ תמר זנדברג התנגדה: "יש כאן כמה מיליונים חסרים: אתם רוצים שתושבי מדינת ישראל, מקווה שגם יהודים וגם ערבים, יקבלו החלטה על גורלם של מיליונים שלא יזכו להשתתף במשאל העם הזה. בכל מקום בעולם שבו הייתה החלטה של משאל עם על גורלו של אותו חבל ארץ, מי שהשתתפו בו היו אותם תושבי אותו חבל ארץ.
"מי שמנו לקבל החלטה בשם אותם אנשים שהם לא תושבי המדינה ואנחנו שולטים עליהם צבאית? לא זכור שהקמת ההתנחלויות והסדרת המאחזים הבלתי חוקיים באותו חבל ארץ, התקבלו במשאל עם. עד אז הצעת החוק הזאת היא חצופה, מתנשאת ופטרונית והיא גם בלתי חוקית".
בדברי ההסבר נכתב: "ביהודה ושומרון קיימים 130 יישובים אשר ממשלת ישראל החליטה על הקמתם ובהם מתגוררים כחצי מיליון אזרחים ישראלים. יישובים אלה אינם מצויים באזור בו חלים המשפט, השיפוט והמנהל של מדינת ישראל. שלא כמו בשטח הריבוני של ישראל, במצב החוקי הנוכחי, לא חלה חובה לקיים משאל-עם או לאשר ברוב מיוחד בכנסת, החלטת ממשלה לשנות את הסטטוס של אותם יישובים ולהעביר את האחריות הכוללת בשטחם, לגורם זר.
החלטה שכזו, אם תתקבל, טומנת בחובה פגיעה בכבוד האדם וזכות הקניין של תושבי יישובים אלה. מניסיון העבר אנו גם למדים שהחלטה היסטורית בסדר גודל כזה נושאת בחובה השלכות מרחיקות לכת. כל אלה מחייבים הכרעה במנגנון הסכמה לאומי רחב ככל האפשר. מנגנון משאל-עם הוא מנגנון אופטימלי לפתרון מחלוקות עמוקות ולקבלת החלטות אשר עלולות לעורר ריב ומדון בחברה הישראלית. על כן מוצע להחיל את המנגנון הקיים בחוק-יסוד: משאל-עם גם על החלטות בשטחם של יישובים שממשלת ישראל החליטה על הקמתם באזור יהודה ושומרון".

תאריך:  09/12/2020   |   עודכן:  09/12/2020
+2.5 מיליון טון מזון ב-20.3 מיליארד שקל הולכים לפח
02:30 10/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

העלות הסביבתית הנובעת מבזבוז המשאבים שהושקעו בייצור המזון והעלות שבטיפול במזון שהופך לפסולת היא 3.2 מיליארד שקל בשנה  ▪  שליש מהיקף הפסולת הביתית בישראל מקורה באובדן מזון

גדעון כרוך, מנכ"ל לקט ישראל [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+אושרה בטרומית הצעה לקיצור זמן המענה לפניות ציבור לשבועיים
20:48 09/12/20  |  איציק וולף, עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת החוק של יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ יעקב טסלר לקיצור זמני המענה לפניות ציבור מ-45 יום ל-14 יום. "אנשים הפונים לעזרה נתקלו בקיר אטום לבעייתם והם אובדי עצות. מגיע להם מענה מיידי ומהיר", אמר. ההצעה אושרה פה אחד על-אף התנגדות שר המשפטים אבי ניסנקורן, שאמר כי בעבר קוצר משך הטיפול מ-90 יום. הוא העריך כי הממשלה לא תוכל להערך לכך.

+השר ביטון: בעלי מאפיית ק"ש שיחקו במכרז
19:55 09/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

האשים במליאה את הבעלים בתרגיל ובהפקרת העובדים  ▪  בדיון בוועדת הכספים נאמר שבמכרז משרד הביטחון לחלוקת לחמים, עלה כי הזכיין הזוכה הציע מחירי הפסד הנמוכים משמעותית ממחיר הלחם המפוקח  ▪  במשרד הביטחון טענו מנגד כי בתום תקופת הזיכיון בוצע מכרז כחוק, ואין אפשרות להתערב בהליך  ▪  המפקח על המחירים: "אולי נצטרך אפילו קצת להעלות את מחיר הלחם, אז נראה לי מוזר מאוד מחירים טורפניים שמגישים במכרז. אין ספק שזה מחיר הפסד"

בעלי המאפיה ויו"ר הוועד [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+סער: נתניהו בלחץ ואיבד את זה
19:33 09/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

גדעון סער הגיב על המתקפה של הליכוד עליו לאחר שנעדר מן ההצבעה על חוק השוויון  ▪  "בניגוד לנתניהו שנמנע מלהגיע למליאה להצבעה על חוק משאל העם להגנה על ישובי יו"ש - אני, לאחר שהתפטרתי מהכנסת, נשארתי במיוחד כדי להצביע גם בעד חוק משאל עם וגם נגד חוקי סיעות השמאל שעיוותו את הזכות לשוויון"

סער. איפה היה נתניהו בחוק משאל עם? [צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב]
+ח"כ שחאדה: הכנסת הנציחה את תפיסת האי-שוויון
18:31 09/12/20  |  איציק וולף

יו״ר רשימת בל״ד ברשימה המשותפת, ח״כ אמטאנס שחאדה, טוען כי כנסת ישראל היא המקום היחידי שבו הצעת חוק שנקראת ״חוק השוויון״ עוברת בהצבעה שהשיקול היחידי בה הוא גזעני נטו.
"העברת גרסת החוק של כחול-לבן ודחיית הצעת החוק של בל״ד, מוכיחה כי זהות המציעים היא שקובעת ולא תוכן ההצעה. בכך מנציחה הכנסת את תפיסת אי-השוויון המושרשת עמוק כל כך אצל רבים מחבריה. אלא שבשונה מכחול-לבן, אנו בבל״ד וברשימה המשותפת כולה רואים בשוויון ערך ולא כלי משחק פוליטי, ונפעל לשינוי אמיתי של המציאות כאן״, טען.

+ישראל ביתנו: נתניהו משת"פ של המשותפת ומשרת אתת ש"ס ויהדות התורה
17:55 09/12/20  |  איציק וולף

מפלגת ישראל ביתנו תקפה את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וטענה כי נתניהו הפך למשתף פעולה של החמאס ושל התנועה האיסלאמית בארץ וכי הוא משרת נאמנה את האינטרסיים של ש"ס ויהדות התורה בכנסת. "נתניהו חייב לקבל פרס ישראל על שקרים והשמצות כנגד יריביו הפוליטיים", אמרו במפלגתו של אביגדור ליברמן.

+הליכוד: ליברמן וסער העבירו את החוק לביטול חוק יסוד הלאום
17:40 09/12/20  |  איציק וולף

בליכוד האשימו את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ואת ח"כ המתפטר גדעון סער, בהעברת חוק השוויון.
"ליברמן וסער העבירו היום את ״החוק לביטול חוק יסוד הלאום״ שמשמעותו ביטול חוק השבות והצפת ישראל במהגרים לא-יהודים שבסופו של דבר יהפכו את העם היהודי למיעוט בארצו. רק אתמול סער נטש את הליכוד והיום הוא כבר שותף מלא-מלא של השמאל", טענו בליכוד.

+"נתניהו מנהיג מפלג, ימני זה לא ביביסט"
17:26 09/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר התקשורת, יועז הנדל, ויו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ צבי האוזר, הודיעו על תמיכת מפלגת דרך ארץ במפלגתו החדשה של גדעון סער ובמועמדותו לראשות הממשלה  ▪  "אין מקום לעוד פשרות. בבחירות הקרובות דרך ארץ תצטרף לתנועה של גדעון סער. צריך חלופה מימין לנתניהו, לא ימין של פולחן אישיות אלא ימין אידיאולוגי וממלכתי"

השר הנדל. ימני זה לא ביביסט [צילום: ערוץ הכנסת]
האוזר. חלופה לנתניהו - רק מימין [צילום: ערוץ הכנסת]
+יועצו של השר אמסלם נדבק בקורונה
16:30 09/12/20  |  עידן יוסף

בבדיקה שעשה יועצו של השר דוד אמסלם נמצא חיובי לנגיף הקורונה. היועץ שהה שלשום במשכן הכנסת. החקירה האפידמיולוגית נמשכת.

+חוק השוויון אושר בקריאה טרומית
16:28 09/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את ההצעה לעיגון השוויון בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו  ▪  הליכוד והחרדים התנגדו להצעה, אך היא אושרה ברוב של 56 חברי כנסת מול 54  ▪  חבר הכנסת המתפטר גדעון סער וכמה מתומכיו בליכוד נעדרו מההצבעה  ▪  השר אלקין: אתם באים לקעקע את חוק הלאום ואת האופי של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית  ▪  השר ניסנקורן: מי שמצביע נגד, מצביע נגד שוויון ובעד גזענות

ח"כ גינזבורג. החוק לא נגד אף אחד [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+הליכוד וכחול לבן במגעים למנוע בחירות
16:11 09/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

על הפרק: הארכת כהונת הכנסת משלוש לארבע שנים, ובהתאמה לדחות את מועד הרוטציה למאי 2022  ▪  לשכות גנץ ונתניהו מסרו כי הדבר לא מוכר להן

[צילום: אורן בן-חקון, פלאש 90]
+לולי מרגי: בלי רפורמה - אין מכסות
16:04 09/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הכלכלה שב וקורא לאוצר לממן רפורמה בלולים, ומזהיר גם את המגדלים: "ללא רפורמה יהיה קשה לאשר מכסות עתידיות"  ▪  הדיון בתקנות מכסות הביצים לשנת 2021 - שהוגשו לאישור הוועדה בהתאם לדרישתו בשבוע שעבר - היה סוער  ▪  יועצת רה"מ טל גלבוע: נתקלת בקיר אטום במשרד החקלאות

יו"ר הוועדה יעקב מרגי והמנהלת עידית חנוכה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+בטרומית: מנגנון גביית פיצויים יחול בשווה על קורבנות טרור שנידונו בבימ"ש צבאי באיו"ש
14:36 09/12/20  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות (תיקון - פיצויים שהוטלו על ידי בית משפט צבאי), התש"ף-2020, של חברת הכנסת איילת שקד וקבוצת חברי הכנסת. 35 תמכו מול 24 שהתנגדו.
מוצע בו להשוות את מנגנון גביית הפיצויים הקבוע בחוק בנוגע לבתי משפט של המדינה, כך שיחול באופן שוויוני גם על קורבנות עבירה שנפסקו לטובתם פיצויים
בבית משפט צבאי באזור יהודה ושומרון.
שקד: "אני רק רוצה לתת כמה דוגמאות של המקרים רלוונטיים. בליל שבת לפני כמה שנים נרצחה חלק ממשפחת סלומון בנווה צוף. בית המשפט הצבאי גזר על המחבל פיצוי מעל מיליון וחצי ש"ח למשפחה. ינאי ויסמן, נרצח בסניף רמי לוי בשער בנימין. לכל אחד מהרוצחים נפסק פיצוי של מעל מיליון ש"ח למשפחתו. בלי החוק הזה המשפחות לא יראו את הכסף. זה תיקון חוק פשוט ומתבקש שיכול לפצות, ולו במעט, את נפגעי הטרור, פעולות איבה ומשפחותיהם ולהוסיף הרתעה כלפי מפגעים אחרים".

+בטרומית: יום לאומי לציון תרומת הדרוזים
14:34 09/12/20  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה פה אחד בקריאה טרומית את הצעת חוק ציון יום לאומי לתרומתה ולפועלה של העדה הדרוזית (תיקון - עיגון מעמדה של העדה הדרוזית כשוות זכויות במדינת ישראל), התש"ף-2020 של חבר הכנסת חמד עמאר וקבוצת חברי כנסת. למרות שלא עברה בוועדת שרים לחקיקה, והועלתה להצבעה ללא תמיכת הממשלה, היא זכתה לתמיכתם של 77 חברי כנסת, לא מתנגדים.
מוצע בה להוסיף בסעיף מטרת החוק בחוק יום ציון לאומי לתרומתה ולפועלה של העדה הדרוזית מטרה נוספת - עיגון מעמדה של העדה הדרוזית כשוות זכויות במדינת ישראל כמי שקשרה את גורלה עם מדינת ישראל עוד לפני קום המדינה.
במהלך הדברים הביע מחאה סגן השר פטין מולא והוצא מהמליאה לאחר שנקרא לסדר שלוש פעמים. השר במשרד הביטחון מיכאל ביטון השיב בשם הממשלה ואמר: "לא חיכינו לישראל ביתנו כדי לרומם את ערך השוויון, יש את הצעת חוק כבוד יסוד האדם וחירותו של ח"כ גינזבורג שבה מוצע לעגן במסגרת חוק יסוד את הזכות לשוויון ואת האיסור על אפליה. לישראל ביתנו יש הזדמנות להכניס את המילה שוויון לא לחוק שולי וקטן אלא לחוק יסוד מרכזי. אם אתה בעד שוויון תביא אותו לכולם."
בנוסף עלה להשיב השר דוד אמסלם ואמר: מה שנעשה כאן זה מהלך פופוליסטי פוליטי קטן ונמוך. ראש הממשלה מינה סגן שר במשרד ראש הממשלה, פטין מולא, שישב עם ראשי העדה והרעיון הוא להביא הצעת חוק הוליסטית שמקובלת על כולם. אין מחלוקת כאן שאנחנו חושבים שצריך לחזק את מעמדה של העדה לא רק בהצהרות אלא באופן מעשי. הצעתי לחמד עמאר לא להצביע על החוק ולדבר עליו כי אנחנו מתכוונים להביא חוק יותר מסודר. סיפור העדה הדרוזית זה לא שאלה פוליטית של מפלגות".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
מירב ארד
ועדת הכנסת אישרה את ההצעה לקריאה ראשונה    ח"כ גדעון סער הגיש את התפטרותו מהכנסת    על-פי סקר חדש - המפלגה בראשות גדעון סער זוכה ל־17 מנדטים
עידן יוסף
ועדת החוץ והביטחון אישרה את המשך השימוש בשב"כ במאמץ מול הקורונה עד ל-17.12.20    הוועדה העירה למשרד הבריאות כי אופן הדיווח לוועדה אינו מספק לוועדה את הכלים לבחון את יעילות כלי השב"כ בהתאם לתכלית החוק    דוח: שינוי משמעותי, לא ביעילות הכלי, אלא בתועלת השולית שלו - להבין אם מדובר באירוע חד-פעמי או במגמה מתפתחת
עידן יוסף
שרי הליכוד וחברי המפלגה מאשימים את סער בכך שלא קיבל את דין הבוחר וחבר לגוש השמאל, וטוענים שחשש מנפילתו בסקרים ולכן פרש
איציק וולף, עידן יוסף
בהצהרה שמסר אמר כי "הליכוד הפכה לכלי שרת עבור נתניהו"    תקף את ראש הממשלה: "את הנאמנות לערכים החליפו חנופה והתבטלות הגובלים בפולחן אישיות לבשר ודם"    עשוי להקים מסגרת פוליטית חדשה, ייתכן שעל בסיס מפלגת 'דרך ארץ'
עידן יוסף
הוועדה קובעת כי כל ההיתרים החדשים שנתן משרד התחבורה לקווי התחבורה הציבורית ניתנו בניגוד לחוק והורתה למשרד לתקן את הליקויים    הוועדה קיבלה את העמדה לפיה התקנה בנושא קווי שירות בימי המנוחה נועדה לצמצם שירות שהיה קיים בעת חקיקת החוק (1991) ולא לצורך מתן היתרים חדשים, וזאת לאור לשון החוק הראשי שבו נכתב כי התקנה מסמיכה את שר התחבורה רק לאסור ולא להתיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il