X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טקס החתימה [צילום: דוברות משרד החוץ]
חתימה עם מונרכיה חוקתית בודהיסטית
בהוטן: יחסים דיפלומטיים מלאים עם ישראל
שתי המדינות יגבשו תוכנית עבודה משותפת בתחומי ניהול המים, החקלאות, הבריאות ועוד מדובר במדינה קטנה המונה כ-772 אלף נפש שר החוץ אשכנזי: "אבן דרך נוספת בהעמקת קשרי ישראל במרחב אסיה"
תאומים ברקע נופי בהוטן [צילום: קראן גורונג/AP]

ממלכת בהוטן וישראל חתמו הערב (שבת, 12.12.20) על כינון יחסים דיפלומטיים מלאים. טקס החתימה נערך במעונו של שגריר ישראל בהודו, הד"ר רון מלכא. השגריר מלכא קיים טקס חילופי אגרות רשמיות עם עמיתו, שגריר בהוטן בהודו, וטסופ נמגייל.
ממלכת בהוטאן, מונרכיה חוקתית הגובלת בהודו ובסין, שוכנת בלב הרי ההימלאיה ומהווה אחד היעדים התיירותיים היפים והיחודיים בעולם. זוהי מדינה קטנה המונה פחות מ-772 אלף נפש. לבהוטן יחסים דיפלומטיים מלאים עם 53 מדינות בלבד, והיא זו שהעניקה לעולם את "מדד האושר". הדת הרשמית של בהוטן ודתם של כ-75% מהתושבים היא בודהיזם טיבטי ממסורת הוג'ריאנה. בהוטן היא המדינה היחידה בעולם שבה וג'ריאנה היא דת רשמית. כחמישית מהבהוטנים מאמינים בדתות הינדואיסטיות וכמו-כן ישנו מיעוט זעיר של מוסלמים.
בסוף שבוע שעבר שוחח שר החוץ גבי אשכנזי עם עמיתו הבהוטני, שר החוץ טנדי דורג'י. במהלך השיחה סוכם על מועד החתימה וכן על גיבוש תוכנית עבודה משותפת בתחומי ניהול המים, החקלאות, הבריאות ועוד. ראש הממשלה בנימין נתניהו על היחסים עם בהוטאן: "נמצאים במגעים עם מדינות נוספות". שר הביטחון בני גנץ: עוד עדות להתפתחויות החיוביות שמוביל אשכנזי".
משרד החוץ מקיים עם הממלכה קשר באמצעות אגף מש״ב ובישראל משתתפים סטודנטים מבהוטן בחונכויות חקלאיות בארץ. בשנים האחרונות נוהלו מגעים חשאיים בין המדינות, בהובלת משרד החוץ הישראלי, מתוך מטרה להקים יחסים רשמיים, והתקיימו ביקורים הדדיים של משלחות מישראל בטהימפהו, בירת בהוטן וכן מבהוטן בארץ.
השר אשכנזי אמר כי ההחלטה על כינון היחסים היא אבן דרך בהעמקת קשרי ישראל במרחב אסיה. "אני מזמין את ידידי, שר החוץ דורג'י, לבקר בישראל לקידום שיתופי הפעולה בין המדינות. כולי תקווה שכבר בשנה הקרובה נארח בירושלים גם את מלך בהוטן לביקור ממלכתי ראשון מסוגו", אמר.
הוא הודה לשגריר ישראל בהודו, ד"ר רון מלכא ולצוותו, על חיזוק היחסים ביין המדינות ועל בניית המתווה שהביאה לחתימת ההסכם על כינון היחסים הדיפלומטים בינינו".

[צילום: אנופם נת/AP]
[צילום: אנופם נת/AP]
[צילום: אנופם נת/AP]
[צילום: אנופם נת/AP]
[צילום: אנופם נת/AP]
[צילום: אנופם נת/AP]
[צילום: אנופם נת/AP]
[צילום: אנופם נת/AP]
תאריך:  12/12/2020   |   עודכן:  12/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בהוטן: יחסים דיפלומטיים מלאים עם ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הנתון מהווה ירידה דרמטית ברווח לעומת רווח של 532 מיליון אירו שדווח בשנה שעברה    הכנסות הקבוצה צנחו ב-58% ל-7.9 מיליארד אירו
יואב יצחק
מינהל התרופות החשוב בעולם אישר תחילת החיסונים של פייזר לבני 16 ומעלה    ביום חמישי הבא - דיון בבקשת אישור לחיסון מודרנה    הנשיא טראמפ הביע שביעות רצונו: "המגפה אולי התחילה בסין, אבל היא מסתיימת כאן - באמריקה"
איציק וולף
שר הביטחון הודיע על מינוי רחל טבת-ויזל, המכהנת כמנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לנציבת קבילות החיילים    תהיה האישה הראשונה בתפקיד    מינויה כפוף לאישור ועדת החוץ והביטחון של הכנסת
איציק וולף
רכב פרטי התנגש במשאית במחלף שער הגיא    בהתנגשות נהרגו שני ילדים קטנים    שני נוסעים נוספים - בהם ילד בן 12 - נפצעו קשה ובינוני    במקום עומסי תנועה כבדים
איציק וולף
הוועדה המחוזית מרכז אישרה להפקדה תוכנית פינוי בינוי בשכונת רסקו בלוד    רוטשטיין נדל"ן תפנה 60 יחידות דיור ותבנה במקומן 467 יחידות דיור בשבעה מגדלים בני 9 עד 24 קומות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il