X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נציגי חברות טכנולוגיות בטיחות בוועדת הכלכלה:

"משרד התחבורה אינו עומד בקצב הטכנולוגיות"

הדברים נאמרו בדיון שיזמו חברי הכנסת טופורובסקי, קאבלה ועמאר על השימוש בטכנולוגיות מצילות חיים בכבישים טופורובסקי: סוף השבוע האחרון רק מדגיש את הצורך להגביר שימוש בטכנולוגיה - שהייתה יכולה להציל חיים ולשנות גורל של משפחות שלמות משרד התחבורה: צריך ראייה כוללנית - יש טכנולוגיות שאפשר לקדם גם בלי המאסדר
▪  ▪  ▪
טופורובסקי. טכנולוגיות נגד הסחת דעת [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

ועדת הכלכלה דנה (יום ב', 14.12.20) בהטמעת טכנולוגיות מצילות חיים בכבישים ובחינת התקדמות הטמעת השימוש ברכב אוטונומי בישראל. הישיבה התקיימה לבקשת ח"כ בועז טופורובסקי, שניהל את הדיון, ולבקשת ח"כ עינב קאבלה וח"כ חמד עמאר, שהסבירו כי הטמעת אמצעים טכנולוגיים ושימוש ברכב אוטונומי יכולים להציל חיי אדם. טופורובסקי אף אמר כי הקטל בדרכים בסוף השבוע מדגיש את הצורך בהטמעת השימוש בטכנולוגיה, שיכולה הייתה להוביל לתוצאות פחות קשות בתאונות האחרונות ולשנות גורלן של משפחות שלמות.
ח"כ עמאר הוסיף כי גם בשבוע שעבר נהרגו שני תינוקות בתאונות חצר, ששימוש בטכנולוגיה פשוטה של מצלמה יכול היה למנוע. ח"כ קאבלה אמרה כי לאסדרה יש קצב משלה וחוסר ההלימה בינה לבין ההתקדמות הטכנולוגית מייצר פערים, ובתחום כמו בטיחות בדרכים המשמעות היא חיי אדם. היא קראה למנהלי ציי רכבים שלא לחסוך בבטיחות ולרכוש רכבים בטיחותיים גם אם הם יקרים יותר. ח"כ אימאן ח'טיב יאסין ציינה כי מדובר בנושא שגובה חיי אדם יותר מכל מלחמה אחרת, והמדינה שמתגאה בהיותה סטארט אפ ניישן, לא נותנת את המשקל הראוי לשימוש בטכנולוגיה.
בדיון השתתפו נציגים של חברות טכנולוגיה רבות, בהן מובילאיי, סייברוואן, יאנדקס ועוד שאמרו כי דרוש שינוי בחקיקה כדי להטמיע טכנולוגיות חדשות, ובירכו על תזכיר חוק שהפיץ משרד התחבורה באוגוסט האחרון. נציגת חברת יאנדקס, יבגניה מוגילבסקי אמרה כי ישראל מאבדת את מקומה כסטארט אפ ניישן, שמאפשרת ניסויים מתקדמים ברכבים האוטונומיים, וביקשה לקדם את החקיקה בעניין.
מנכ"ל סייברוואן, אורי גלבוע, אמר כי החברה בקשר עם משרד התחבורה והוא פועל, אך הקצב לא מתאים למהירות שבה הדברים קורים והטכנולוגיות משתנות. סמנכ"ל חברת א.ד.י מערכות, מוטי קוסובסקי, אמר כי בתאונות האחרונות היו מעורבים רכבים ישנים יחסית, שיכול להיות שאם היו מותקנות בהן מערכות התראה על התנגשות או סטייה מנתיב הן היו יכולות למנוע את התאונות. לדבריו, ניתן להנגיש מערכות כאלה כבר מחר בבוקר אם האסדרה תאפשר, וזה יכול לחסוך בחיי אדם.
מנהלת תחום שירותי המיפוי במובילאיי, אלכס קגנוב, אמרה כי צריך לשדרג משמעותית את תשתיות, בעיקר בתוך הערים, כדי לאפשר לנצל טוב יותר את מערכות הבטיחות שכבר קיימות היום ברכבים. סגנית ראש עיריית תל אביב, מיטל להבי, אמרה כי העתיד כבר הגיע לעיר, בה כבר יש שימוש ברכב אוטונומי מדרגה 4 ומקודם שימוש ברכב אוטונומי מדרגה 5. לדבריה, השימוש ברכב אוטונומי צריך להיות קודם כל לתחבורה ציבורית.
ראש תחום רגולציה וממשל ברשות החדשנות, מאיה עזריה, סיפרה כי בארה"ב מתים כל שבוע מספר אנשים כמו בטיסה מסחרית אחת, ואם זה היה קורה בתעופה אז לא היו טיסות. היא הסבירה כי האסדרה לא יכולה להקדים את הטכנולוגיה, אבל הרשות יכולה לסייע למאסדר להחליף דיסקט. עם זאת, עזריה ציינה כי אף חברה בעולם עדיין לא הוציאה את הנהג מהמכונית, והטכנולוגיה עדיין לא בשלה לכך.
סמנכ"ל חדשנות בנתיבי ישראל, הילה חדד, אמרה כי צריך להתאים את הכבישים לנהיגה אוטונומית, אך תקציב אחזקת הכבישים נשחק משמעותית. "בסוף בשביל להטמיע טכנולוגיה צריך תשתית סלחנית ובשביל זה צריך תקציב, אחרת יהיו טכנולוגיות מצוינות אבל כשרכב ייכנס לבור הוא יאבד שליטה ותקרה תאונה", אמרה. היא ציינה כי החברה מחליפה את התאורה ב-100 אלף עמודים, על-מנת לאפשר תקשורת בדור הרביעי והחמישי ולהטמיע טכנולוגיות ניטור כביש חדשות. נציג האוצר, אריאל הבר, התייחס לטענה התקציבית ואמר: "הגענו לסיכום עם משרד התחבורה על תקציבי תחזוקה והם ניתנו במלואם".
מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רחל טבת ויזל, אמרה כי צריך לעשות תהליך סדור של כל אחת מהטכנולוגיות, ולאפשר שימוש בהן. לדבריה, הורדת מהירות באזורים העירוניים היא קריטית להורדת מספר הנפגעים.
מנהלת אגף הרכב במשרד התחבורה, עינת סגל, התייחסה לכל הדברים ואמרה כי לא מדובר באסדרה רגילה, אלא בצורך לראייה כוללנית ברמה לאומית, ואפילו בינלאומית. לדבריה, המשרד הקים ועדת היגוי בראשות המנכ"ל, עופר מלכה, אליו שותפים צוותי עבודה לנושאי הרגולציה, תקציב, משפט, נסיעות שיתופיות, מטענים ונסיעות בשכר וסייבר. סגל אף אמרה כי יש טכנולוגיות שאפשר לקדם בלי המאסדר, וציינה כי המשרד כבר מתמרץ שימוש במערכות בטיחות חדשות.
נציגת משרד המשפטים, תמרה לב, הוסיפה כי אין אסדר שעוצרת את הטכנולוגיה. מצד שני, אמרה, "צריך לבדוק שהרכב האוטונומי בטוס מספיק, לוודא מי אחראי בכמה פלילית, מה קורה עם המידע שהוא אוסף והאם הוא חשוף למתקפות סייבר. לכן הצענו להתחיל קודם בחקיקה שתאפשר ניסוי".
ח"כ טופורובסקי סיכם את הדיון ואמר כי הוועדה דורשת, עד סוף החודש, עידכון על קידום החקיקה להטמעת הרכב האוטונומי ועידכון מחברת נתיבי ישראל על הניסויים. כמו-כן הוא ביקש ממשרד התחבורה לבחון את הרגולציה באירופה, ולהתאים את הרגולציה בישראל להתפתחויות, ומרשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון לבחון, עם חברות הביטוח, כיצד לתמרץ נהגים להתקין מערכות בטיחות ברכבם.
עוד ביקש היו"ר ממשרד התחבורה, לקדם קורות קוראים לשימוש בטכנולוגיות המונעות היסח דעת, שכחת ילדים והתראה על רכבים בשטחים מתים. בנוסף התבקש המשרד, יחד עם הרלב"ד, לבחון קמפיין לעידוד התקנת אמצעים טכנולוגיים, ולבחון חיוב התקנת מערכות בטיחות ברכבים ומתן תמריצים נוספים לשם כך. לסיום ביקש טופורובסקי מהממשלה לקבוע יעד לשימוש תחבורה אוטונומית שיתופית ונגישה.

תאריך:  14/12/2020   |   עודכן:  14/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לי זיתוני  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרק פטריק  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שחר גרינשפן  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמואל אבואב / Shemuel Aboubab  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"משרד התחבורה אינו עומד בקצב הטכנולוגיות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
איציק וולף
רכב פרטי התנגש במשאית במחלף שער הגיא    בהתנגשות נהרגו שני ילדים קטנים    שני נוסעים נוספים - בהם ילד בן 12 - נפצעו קשה ובינוני    במקום עומסי תנועה כבדים
איתמר לוין
מחייב את בית המשפט העליון לקיים דיון, ולא להסתפק בטיעונים בכתב, בערעורים של נהגים על דחיית בקשותיהם לעכב את ריצויו של עונש שלילת רישיון
יוסף קנדלקר
שבנו שאולי בגלל הקורונה, היינו צפויים לירידה משמעותית במספר ההרוגים בתאונות דרכים, אבל מסתבר שדווקא להפך    הן בשל הכבישים הריקים שהיו פנויים, ובעיקר בגלל מעורבות של אופנועים בתאונות
איתמר לוין
המחפרון הזעיר מיועד בעיקר לעבודות עפר ולא להעברת מטענים, ולכן לא חל עליו חוק הפיצוי לנפגעי תאונות דרכים    המשמעות: האחראי לתאונה הוא שיצטרך לפצות את הנפגע
עידן יוסף
יו"ר הועמ"ש לבטיחות בדרכים: לא ייתכן שאין תקציב לטיפול במוקדי סיכון – מישהו צריך לקחת אחריות    מנכ"ל הרלב"ד הציגה את החשיבות של התוכנית שתפחית את מספר ההרוגים ב-50% עד שנת 2030: "תקצובה ושותפות כלל המשרדים נחוצים להוצאתה לפועל"    האוצר: תקציב משרד התחבורה גדל השנה ב-5 מיליארד שקל – המשרד הוא שמתעדף מיזמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il