X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מבזקים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק העונשין (תיקון - עונש מינימום לתוקף או מתעלל בקטין או חסר ישע), התש"ף-2020 של חבר הכנסת אופיר כץ. מוצע בה לתקן את חוק העונשין ולקבוע כי על תוקף או מתעלל בקטין או חסר ישע יוטל עונש של ריצוי מאסר בפועל, שלא ירוצה בעבודות שירות אלא מטעמים מיוחדים שירשמו.
שר המשפטים, אבי ניסנקורן: "הטיפול בתופעה הוא לא רק בתחום העונשין, הוא צריך להיות טיפול משולב. האם מדינת ישראל לוקחת על עצמה את החינוך לגיל הרך - 0 עד 3, זו השאלה הכי בסיסית. העמדה של כחול לבן, מפלגת העבודה וגוש כחול לבן - כן, של שר העבודה והרווחה היא כן. הפערים בין הצעה הפרטית לממשלתית נעוצים ב-3 דברים: חשבנו שצריך הוראת שעה ל-5 שנים כדי ללמוד את ההיקפים וכדי לדעת איך להתנהל קדימה, הדבר השני זה עבודות שירות, יש בקשה להחריג את עבודות השירות מרף הענישה, זה נושא הרבה יותר רחב מהחוק הזה, בחוק הפלילי עבודות שירות נחשב כעבודות שירות. זה מתייחס כמעט לכל חוק בספר העונשין. בנוסף חשבנו שגם במקרים קלים יותר יש להחמיר בענישה, גם במקרים שלא נגמרו בחבלה, יש לתת החמרה לאור המצב.
"יש פה תופעה חמורה, לכן לא אתנגד להעביר זאת בטרומית, כן נרצה שבהמשך החקיקה זה יוצמד להצעת החוק הממשלתית. מתוך כוונה שאח"כ תהייה עבודת מטה עם משרד המשפטים. תהייה החמרה בעבירה של חבלה של ממש, מצד שני לא נעשה משהו שסוטה מנורמות הנהוגות בספר החוקים. הדיון צריך להיות כולל - חינוך, אכיפה, וענישה הרתעתית שמתיישבת עם הנורמות הקיימות".
לאחר הצבעה שמית מכו 89 חברי כנסת ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת חוקה.

תאריך:  16/12/2020   |   עודכן:  16/12/2020
+יו"ר הכנסת נגד גנץ: "רוח רעה"
11:53 17/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יריב לוין: "אין שתי ירושלים. זכותנו ההיסטורית, הבלעדית והבלתי ניתנת לערעור על ירושלים תמשיך לעמוד מול כל רוח רעה"  ▪  הביטחוניסטים: דברי גנץ מעמידים בסכנה את ביטחון ישראל ועליו להתפטר או לחזור בו

[צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן]
+כ"ץ לנתניהו: הבא את התקציב לאישור הממשלה
11:20 17/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר האוצר פנה לראש הממשלה בבקשה להביא את תקציב 2020 לאישור ביום ראשון  ▪  אם לא יאושר התקציב עד יום שלישי בחצות הכנסת תתפזר  ▪  כ"ץ פנה גם לבני גנץ בבקשה שיתמוך באישור התקציב

נתניהו וכ"ץ [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
גנץ. תהיה הסכמה? [צילום: פלאש 90]
+סמוטריץ': אין מקום לקנוס על שמירת שבת במדינה היהודית
11:01 17/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בעקבות פנייתו לשר הספורט, לא יינתן קנס לקבוצת מכבי נתניה על דרישת השחקנים להימנע מחילול שבת

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"גנץ מקושש קולות משאריות השמאל הסהרורי"
10:23 17/12/20  |  עידן יוסף

ח"כ מתן כהנא (ימינה) בתגובה לדבריו של שר הביטחון בני גנץ לעיתון סעודי: "ניסיון עלוב לקושש עוד כמה קולות משאריות השמאל הסהרורי שעוד סבור כי ירושלים צריכה להיות גם בירתה של מדינת טרור פלשתינית. כחול לבן תיעלם בקרוב מהמפה הפוליטית. ירושלים השלמה והמאוחדת תישאר לנצח בירתה של מדינת ישראל בלבד".
חברת הכנסת קטי שטרית (ליכוד): "גנץ מתבלבל מהסקרים וקורץ ל'בייס' השמאלי הקיצוני. ירושלים הייתה בירת ישראל עוד בימי דוד המלך. אלפי שנים של כיסופים לבירתנו התגשמו בדורות האחרונים עם איחודה של ירושלים. ירושלים המאוחדת תישאר בריבונות ישראלית בלבד. לא למדינה פלשתינית בלב ישראל".

+גדעון סער רשם מפלגתו אצל רשם המפלגות
09:52 17/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במטרות המפלגה, חינוך, כלכלה חופשית וקידום רפורמות בכל רשויות המדינה, לרבות במערכות אכיפת החוק והמשפט ושיטת הממשל  ▪  אין התייחסות לשלטון המקומי ולנושאי דת ומדינה

סער בביקור אתמול בבית חולים הדסה [צילום: שרון גבאי]
+נמשיך לבחירות נוספות וגם ננצח
09:08 17/12/20  |  ניסים ואטורי   |   לרשימה המלאה

נאום בכורה של חבר הכנסת מהליכוד בישיבה המאה וארבע-עשרה של הכנסת ה-23 [כ"ט בכסלו תשפ"א, 15.12.2020]

ניסים ואטורי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+גנץ: זכותם של הפלשתינים להרגיש עצמאות
09:04 17/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר הביטחון התראיין לעיתון סעודי ואמר כי יש מקום להקמת בירה פלשתינית בירושלים  ▪  "עלינו לדבר בשפה חדשה ועכשווית על דרכים לפתרון ולא לדבוק בשיח המסורתי"  ▪  קרא לאבו מאזן "לא להישאר מאחור: "לא רואה שלום מלא בלי הפלשתינים"

גנץ. לא "בונה" על קולות הימין? [צילום: היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים]
+בטרומית: קביעת עבירות מרמה ותחבולה על עבירה כלפי קשיש או חסר ישע
23:25 16/12/20  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק העונשין (תיקון - עבירה כלפי קשיש או חסר ישע), התש"ף-2020 של חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי. מוצע בה לקבוע כי עבירות מרמה ותחבולה שנעשות כלפי זקנים וחסרי ישע יהיו עבירות בנסיבות מחמירות. בנוסף, מוצע כי על מי שביצע את העבירה יוטל עונש מאסר בפועל, ללא אפשרות לחלופה עונשית בדמות קנס. 47 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכנסת.

+רק 1.2% חרדים בשירות המדינה; מש'
המשפטים: לא ברור שזו אפליה שיטתית
23:23 16/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

על אף התנגדות משרד המשפטים, ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה: ייצוג הולם לחרדים גם ברשויות ובתאגידים ציבוריים  ▪  טוען: כדי לבצע אפליה מתקנת נדרש ביסוס בנתונים האם מדובר בחסמים של הכשרות מקצועיות  ▪  יו"ר הוועדה: החוק יכלול קבוצות אוכלוסייה נוספות בהתאם למידת ייצוגן בחברות הממשלתיות ובשלטון המקומי

"מנגנון מכפיל לשנים ספורות כדי לכסות על האוברדרפט" [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+אושר בטרומית: חינוך חינם לגיל הרך
22:18 16/12/20  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק לימוד חובה (תיקון - חינוך חינם לגיל הרך), התש"ף-2020 של חברת הכנסת אורלי פרומן, והצעות דומות של חברי הכנסת ניצן הורוביץ ומרב מיכאלי שבהן מוצע להרחיב את תחולת חוק לימוד חובה, התש"ט-1949, ולחייב את המדינה לספק לימוד חינם לפעוטות מגיל שלושה חודשים עד שלוש שנים, שהוריהם מעוניינים בכך.
שר החינוך יואב גלנט השיב בשם ההמשלה: "הצעות החוק חשובות ואין ויכוח על כך. החינוך לגיל הרך צריך להימצא באחריות משרד החינוך. יש חשיבות לחינוך בגיל הזה של ילדים למען עתידם, השכלתם והתפתחותם. על אף החשיבות של הנושא יש לו השלכות פדגוגיות וכלכליות נרחבות ובלי שהושלמה עבודת מטה על ידי הממשלה אי אפשר לקדם הצעות חוק פרטיות. הצעות החוק האמורות לא נדונו על ידי ועדת שרים לענייני חקיקה. עמדת הממשלה תהיה להתנגד להן ולנוכח האמור אבקש מחברי הכנסת להתנגד להן ולתת לי ולממשלה להשלים את המהלך על ידי משרד החינוך. אני ממליץ לחברי הכנסת להתנגד להצעה ואנחנו נפעל כדי להעביר את ילדי הגיל הרך מגיל לידה ועד 3 לידי משרד החינוך".
מליאת הכנסת הצביעה על החוק כאשר בעדו היו 46 וללא מתנגדים. הצעת החוק תעבור להכנה בוועדת החינוך.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בטרומית: עונש מינימום לתוקף או מתעלל בקטין או חסר ישע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
על אף התנגדות משרד המשפטים, ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה: ייצוג הולם לחרדים גם ברשויות ובתאגידים ציבוריים    טוען: כדי לבצע אפליה מתקנת נדרש ביסוס בנתונים האם מדובר בחסמים של הכשרות מקצועיות    יו"ר הוועדה: החוק יכלול קבוצות אוכלוסייה נוספות בהתאם למידת ייצוגן בחברות הממשלתיות ובשלטון המקומי
עידן יוסף
ניסנקורן: "יש מניעה חוקתית לקדם את ההצעה"    ח"כ כץ: "באמצעות החקיקה הזאת האזרחים הללו יקבלו מה שמגיע לכל אזרח בעולם, תנאים בסיסים אנושיים"    השר ביטון: "מדינת ישראל הפקירה את המשילות ביהודה ושומרון"    סמוטריץ': "להעביר ב-3 קריאות כבר בשבוע הבא"
איתמר לוין
הכנסת תתפזר כבר בכניסתו של 23 בדצמבר ולא בסופו של היום, אם לא תושג הסכמה על התקציב או על פשרה אחרת    גנץ דוחה את דרישת הליכוד לפטר את ניסנקורן
איתמר לוין
11.9% לא התגייסו השנה בשל בעיות נפשיות - זינוק של 50% בתוך שנתיים    חרדים שאינם לומדים בישיבות מצליחים להשיג פטורים בשל התנהגותם מול הפסיכיאטר    תת-אלוף אמיר ודמני: יש לגיטימציה חברתית גוברת לא לשרת, ובמיוחד - לא לשרת בתפקיד קרבי
מנחם רהט
הכרזתו של סער על מירוצו העצמאי חוללה רעידת אדמה בימין, שגלי ההדף שלה יורגשו עוד זמן רב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il