X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נתיבים מהירים ייפתחו לאורך כבישים 2 ו-20 שני חניוני חנה-וסע בראשון לציון ובשפיים מערך של כ-10 קווי הסעיות למוקדי תעסוקה מרכזיים חברת "נתיב לעיר" צפויה להתחיל בבניית חניונים לכעשרת אלפים כלי רכב בשנת 2021 ולפתוח אותם לשימוש הציבור בשנת 2025
▪  ▪  ▪
הנתיב המהיר [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

המדינה חתמה (יום ב', 21.12.20) על הסכם הזיכיון עם חברת "נתיב לעיר", שזכתה במכרז להקמת הנתיבים המהירים בכניסה לגוש-דן.
מיזם הנתיבים המהירים בגוש-דן יבוצע בשיטת PPP - Public Private Partnership, במסגרתו הזכיין יתכנן, יקים, יתפעל ויתחזק חניונים ומערך הסעיות למשך תקופת הזיכיון, שאורכה יהיה 14 שנה. המיזם יצא לדרך ברקע הצלחת מיזם הנתיב המהיר לתל אביב בשפירים, שבוצע אף הוא בשיתוף המגזר הפרטי, ואשר נהנה משימוש של אלפי משתמשים מדי יום, בחניון, בשירות ההסעיות ובנסיעה בנתיב הייעודי בתחבורה הציבורית והפרטית.
המיזם החדש יספק חנייה לכעשרת אלפים כלי רכב, בשני חניוני חנה-וסע בראשון לציון ובשפיים, וכן יספק מערך הסעיות חינמי של כ-10 קווים למוקדי תעסוקה מרכזיים במטרופולין תל אביב. כמו-כן, יכלול המיזם תפעול של מערך נתיבים מהירים לאורך כביש 2 ("כביש החוף") ולאורך כביש 20 ("נתיבי איילון") מכביש 57 ועד ראשון לציון - דרומה וצפונה, באורך מצטבר של כ-110 ק"מ. בנוסף, ייסלל כביש 541 ממחלף שפיים ועד רעננה באורך של כ-3 קילומטרים.
חברת "נתיב לעיר" צפויה להתחיל בבניית החניונים בשנת 2021 ולפתוח אותם לשימוש הציבור בשנת 2025. המיזם צפוי להקל משמעותית על גודש התנועה לבאים וליוצאים ממרכז המטרופולין הסואנת בשעות השיא.
מערכת הנתיבים המהירים וחניוני החנה וסע משולבים במרכזי תחבורה אשר יוקמו במסגרת המיזם, ובנוסף לנתיב המהיר הקיים בכביש 1 (חנה-וסע שפירים) יכסו את כל הגישות המרכזיות למטרופולין גוש-דן. הצפי הוא כי עשרות אלפי משתמשים יסעו מדי יום בנתיבים המהירים לאורך שעות היממה ובעיקר בשעות הגודש.
הנתיבים המהירים יתוספו לנתיבים הקיימים, ולא יוקמו על גבי הנתיבים הקיימים לכלי רכב פרטיים, כאשר חברת נתיבי איילון הממשלתית מבצעת ותמשיך לבצע במהלך השנים הקרובות את הרחבת הכבישים והתאמתם לנתיבים המהירים.
חברת "נתיב לעיר" היא חברה ייעודית למיזם בבעלות משותפת של החברות אלקטרה זכיינות (25%), אפיקים שירותי תחבורה מתקדמים (25%), נהור נתיבי תחבורה בע"מ (25%) ולפידות קפיטל (25%). המכרז בו זכתה החברה פורסם על-ידי ועדת מכרזים בין משרדית בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, יובל רז. הוועדה משותפת למשרד האוצר, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, חברת נתיבי איילון והחברה הממשלתית ענבל.
שר האוצר, ישראל כ"ץ, אמר כי "את מיזם הנתיבים המהירים אני מלווה עוד מימי כשר תחבורה ואני שמח ומברך על כך שהוא קורם עור וגידים. ממשלת ישראל ומשרד האוצר בראשותי שמו למטרה להשקיע בתשתיות בכלל ובתחבורה ציבורית בפרט כדי לשפר את איכות החיים של אזרחי ישראל, וכך אנו עושים בפועל באמצעות מיזמים כדוגמת הנתיבים המהירים".
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מירי רגב, אמרה כי המיזם בעל חשיבות לאומית, וצפוי להקל על התנועה באופן משמעותי. לדבריה, "החניונים ומערך ההיסעים שיוקמו ויתוחזקו באמות מידה בינלאומיות יביאו לחיסכון בשעות נהיגה וכן לצמצום משמעותי בזיהום האוויר, וכך יביא את אזור גוש-דן לעמוד באמות מידה התחבורתיות של ערים מרכזיות וגדולות של המדינות המפותחות".
החשב הכללי, יהלי רוטנברג, אמר כי "החתימה על הסכם הזיכיון היא אבן דרך משמעותית במיזם הנתיבים המהירים, שמקדם את מערכת התחבורה הציבורית בישראל למקום בו היא צריכה להיות. המיזם עומד בשורה אחת עם שאר מיזמי ה-PPP בתחום התחבורה, כדוגמת הרכבת הקלה בירושלים וכביש 16, שנמצאים בשלבי ביצוע השונים וצפויים, כבר במהלך חמש השנים הקרובות, להביא לשינוי משמעותי בעולם התחבורה".
מנכ"ל נתיבי איילון, איתמר בן מאיר, אמר כי "מדובר בשלב נוסף וחשוב בפרויקט הנתיבים המהירים, שנועד כדי לייצר חלופה אמיתית לשימוש ברכב הפרטי. חניוני חנה-וסע החדשים והגדולים מסוגם שיוקמו בראשון לציון ושפיים יוסיפו כ-12,000 מקומות חניה ויתחברו לנתיבים המהירים הנסללים בימים אלה. כך יוכל הציבור להשאיר את הרכב בחניון מדי יום, ולהגיע בהסעיות חשמליות לגוש-דן ולמוקדי התעסוקה במטרופולין ת"א באופן ישיר".

תאריך:  21/12/2020   |   עודכן:  21/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההסכם נחתם: נתיבים מהירים בגוש-דן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד, עידן יוסף
את הישיבה ניהל ח"כ פינדרוס לאחר שח"כ גינזבורג נכנס לבידוד    הקואליציה מתקשה בהשגת רוב לאישור הצעת החוק במליאה בעקבות מרד מצד ח"כים בכחול לבן
מירב ארד
נתניהו בדיון: "אנחנו רוצים לשלוט בנגיף. לא מעניין אותי חוסר הנוחות של החוזרים מדובאי"    השרים הסכימו על מניעת כניסת זרים מכל המדינות    חברות התעופה נערכות להשבת הישראלים ארצה    שיעור החיוביים עלה ל-4.1%
איתמר לוין
גיא בן-דוד נדון לשנתיים מאסר, וערן גרינפלד - לשנה אחת    כבוב: כאשר פעולה לגיטימית מתערבבת בפלילית - היא מהווה חלק ממנה
מירב ארד
לפי ההצעה, בשנת 2021 לא ישלמו מורי הדרך את האגרה ורישיונם יוארך אוטומטית וב-2022 ישלמו מחצית מהאגרה הדו שנתית    בתשובה לשאלת ח"כ סובה התברר כי מתוך 8,000 מורי דרך רק 29 עברו הסבה להוראה ורק עוד 75 השתלבו כעוזרי חינוך
יצחק דנון
חמישה תושבים טוענים שהטורבינות יפגעו קשות באזור ומציעים להקים אותן תחילה באיזורים פחות רגישים וללמוד מן הניסיון שם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il