X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מסילת החוף היא עמוד השידרה המרכזי של רשת המסילות הארצית, ומובילה כיום 7 רכבות לשעה לכל כיוון, בשעות השיא במצב הקיים, שבו מסילה אחת לכל כיוון, לא ניתן להגדיל את תדירות הרכבות בקו ההכפלה תאפשר הגעה מחיפה לת"א בתוך 28 דקות עם רכבת בכל 4.5 דקות
▪  ▪  ▪
אילוסטרציה

הוועדה לתשתיות לאומיות (וות"ל) אישרה (יום ב', 21.12.20) את תוכנית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להכפלת מסילות החוף. מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית בפיתוח רשת המסילות הארצית והתחבורה הציבורית בכלל.
הכפלת מסילות החוף, המהווה כיום 'צוואר בקבוק' תחבורתי, היא צעד ראשון בדרך להכפלת רשת רכבות הנוסעים והמטענים בכל הארץ. כיום, התוואי כולל שתי מסילות בלבד, ובכך נמנע המשך פיתוחה של רשת המסילות הארצית.
חזון התחבורה הציבורית העתידי מושתת על חיבור רציף בתדירות גבוהה בין חיפה ותל אביב, כך שכל נוסע יוכל להגיע לתחנה ולעלות בתוך דקות ספורות על רכבת מהירה למחוז חפצו, בלי צורך לתכנן ולהתאים את עצמו ללוחות זמנים.
כדי לאפשר תדירות גבוהה כזאת, נדרשת הכפלת מסילת החוף והוספת שתי מסילות מהירות בקטע שבין תחנת "מרכזית המפרץ" בחיפה ועד החיבור למסילת השרון החדשה באזור כפר שמריהו. התוכנית תאפשר קיצור משמעותי של זמן הנסיעה מצפון הארץ למרכזה, ללא עצירות ביניים וללא צורך בהחלפת רכבות.
התוכנית כוללת שדרוג המסילות הקיימות כדי שיאפשרו נסיעה במהירות של 160 קמ"ש, הוספת שתי מסילות חדשות המתוכננות למהירות של 250 קמ"ש, והוספת שתי מסילות פרבריות בין נתניה לשפיים.
עם השלמת העבודות יתקצר משך הנסיעה מחיפה לתל אביב מ-50 דקות ל-28 דקות, ותגדל תדירות הנסיעות עד 14 רכבות בשעת שיא - רכבת בכל ארבע דקות וחצי. מספר התחנות בין חיפה לתל אביב יגדל ל-11, והנסועה בתוואי זה צפויה לגדול לכ-30,000 נוסעים בשעת שיא בשני הכיוונים.
הממשלה אישרה התוכנית ב-2014
הכפלת מסילת החוף היא חלק מתוכנית התשתית הלאומית (תת"ל 65א') לפריסת רשת מסילות מהירות בכל רחבי הארץ, שאושרה בממשלה בחודש יולי 2014 ותקציבה נאמד בכ-31 מיליארד שקלים. התוכנית כוללת פיתוח של מתחמי דיור, מסחר ותעסוקה בסמוך לתחנות והקמת מסופי מטענים ומעברי גבול מסילתיים לנוסעים ומטענים. תת"ל 65 מתבססת על התוכנית האסטרטגית למסילות תמל"א 23 ותמ"א 42.
מסילת החוף היא עמוד השידרה המרכזי של רשת המסילות הארצית, ומובילה כיום 7 רכבות לשעה לכל כיוון, בשעות השיא. במצב הקיים, שבו יש מסילה אחת לכל כיוון, לא ניתן
להגדיל את תדירות הרכבות בקו.
הכפלת המסילות חיונית לקידום התוכנית האסטרטגית של משרד התחבורה ורכבת ישראל לשנת 2040, שגובשה בשיתוף משרד האוצר. יעדי התוכנית הם הסעת 300 מיליון נוסעים ו-40 מיליון טונות מטענים בשנה, ברשת הכוללת כ-150 תחנות רכבת. מדובר בצמיחה משמעותית לעומת המצב הנוכחי, של 70 מיליון נוסעים בשנה (36 מיליון בלבד בתחילת העשור), כ-9 מיליון טונות מטען, וכ-70 תחנות.
עקרונות התוכנית כוללים: הפרדה פיזית של רשת הנוסעים מרשת המטענים באמצעות מערכות מסילתיות נפרדות; הקמת רשת נוסעים היררכית בהפרדה בין שירות בין-עירוני מהיר (עד 250 קמ"ש) לשירות פרברי/אזורי (עד 160 קמ"ש), על גבי תשתית מסילתית נפרדת; ופיתוח מתחמי דיור ותחזוקה, מסופי מטענים ומעברי גבול.
עם השלמת התוכנית האסטרטגית, יוכלו 60% מתושבי ישראל להגיע אל מטרופולין ת"א תוך 60 דקות; 60% מתושבי הפריפריה יגיעו לת"א תוך 90 דקות; 70% מהאוכלוסייה יימצאו במרחק של עד 60 דקות נסיעה מהמטרופולין הקרוב; 80% מהם יגורו במרחק של עד 7 ק"מ מתחנת רכבת; וזמן ההמתנה לרכבת יהיה כ-7.5 דקות בממוצע.

תאריך:  21/12/2020   |   עודכן:  21/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
שימש במגוון תפקידים בקריה האקדמית אונו בירושלים עד שנהיה יו"ר    ושימש כחבר הנהלה בבית התפוצות ובקונגרס היהודי העולמי וכמנכ"ל משרד הדתות
עידן יוסף
יו"ר הוועדה לפניות הציבור מגלה כי חשש מפני התגודדויות של נוער שוליים ברחבת הכותל המערבי הוא החסם המונע פתיחת קווי לילה לאתר    מביע תמיכה בבנייה של הרכבת הקלה ברחובות ירמיהו בר-אילן
יאיר דקל
הסבא ייצא עם נכדו לטיול משותף בן שלושה ימים בתל אביב    שלושה ימים, שהסבא הקדיש לנכד וזה, מסתבר, נהנה יותר מאשר מטיסה לברצלונה
אמיר רוזנבלום
מערכת התחבורה הציבורית, למרות השיפורים האחרונים, כולל נת"צים שהולכים ונפרשים בכל הכניסות והיציאות מהעיר, עודנה אנכרוניסטית ועודנה מצריכה את רוב רובם של המשתמשים בתחבורה פרטית, להמשיך ולהשתמש בה גם במהלך השנים הקרובות
עידן יוסף
בשבועות הקרובים תושלם עבודת החשמול בחלק מקטעי המסילה בטבעת השרון    יחודש שירות הרכבות בתחנות טבעת השרון-כפ"ס נורדאו, הוד השרון סוקולוב ורעננה    השירות בשעות הערב בקווים הנוסעים מרחובות, בית שמש ובאר שבע לתל אביב יורחב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il