X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אח"י "תנין". שימועים [צילום: קובי גדעון, לע"מ]
גנץ. ערב הבחירות [צילום: דוד כהן, פלאש 90]
לאחר התפטרות חברי הוועדה שמינה גנץ

מנדלבליט מטרפד את ועדת הצוללות

קובע: הוועדה שהקים גנץ לא תוכל לעסוק בהיבטים הפליליים, לא תורשה לפנות בצורה כלשהי לחשודים בתיק 3000 ולא תוכל לגבות מן העדים בתיק עדויות בנוגע לנושאים שבחקירה תוכל לטפל חלקית ברכישת שלוש הצוללות הנוספות ובהסכמה הישראלית למכירת צוללות של טיסנקרופ למצרים
▪  ▪  ▪

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מטרפד למעשה (יום ג', 22.12.20) את עבודתה של ועדת הבדיקה לפרשת הצוללות אותה מינה שר הביטחון, בני גנץ. זאת, לאחר שחברי הוועדה המקורית התפטרו וכאשר גנץ עשוי להיות מעוניין במינוי חברים במקומם לקראת הבחירות הקרובות.
גנץ הודיע לפני חודש בדיוק על הקמת הוועדה בראשות השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, והטיל עליה לבחון את הליכי הרכש של ספינות המגן "סער 6" ושל הצוללות. מאחר שהפרשה (תיק 3000) מצוי בהליכים פליליים - שימועים לקראת החלטה האם ונגד מי להגיש כתבי אישום - ביקש גנץ ממנדלבליט לוודא, כי תחומי בדיקתה של הוועדה אינפ מפריעים להליך הפלילי. נציגיהם של מנדלבליט ומשרד הביטחון נפגשו לדון בנושא, ולקראת המסקנות המתגבשות התפטרו הבוקר חברי הוועדה, בנימוק שלא יוכלו למלא את תפקידם.
הערב הודיע מנדלבליט לגנץ, כי חברי הוועדה לא יורשו לפנות לחשודים בתיק 3000 ולגבות מהם גרסה בכתב או בעל-פה. החשודים העיקריים הם מפקד חיל-הים לשעבר, אלוף (מיל') אלי ("צ'ייני") מרום; מיקי גנור, שהיה נציג טיסנקרופ וחזר בו מהסכם עד המדינה; תא"ל (מיל') אבריאל בר-יוסף, לשעבר המשנה לראש המטה לביטחון לאומי; השר לשעבר מודי זנדברג; ועו"ד דוד שמרון, פרקליטו ובן-דודו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.
עוד קובע מנדלבליט, כי הוועדה תוכל לזמן עדים בתיק 3000, אך הם לא יוכלו להתייחס להיבטים הפליליים של עסקות הצוללות וכלי השיט בשנים 2016-2009: הליכי הרכש לצוללת השישית, הליכי הרכש לספינות המגן, הליכי הרכש לשלוש הצוללות הנוספות עד 2015, הליכי הרכש לספינות נגד צוללות וההסכמה הישראלית בשנת 2010 למכירת צוללות תוצרת טיסנקרופ למצרים.
הוועדה תוכל לעסוק בנושאים אחרים, שוליים יחסית - אשר לא הבשילו להליכים פליליים. מדובר בהסכמה הישראלית למכירת הצוללות למצרים בשנים 2015-2014, אך בלא להתייחס להסכמה הקודמת; רכש גומלין בין טיסנקרופ לבין ישראל; היוזמה להפריט את מספנות חיל-הים ולהעביר את פעילותן לטיסנקרופ, לפחות בנוגע לצוללות ולספינות המגן; והליכי הרכש של שלוש הצוללות הנוספות מאז אוגוסט 2015 (המועד בו עזב בר-יוסף את המל"ל).
עוד אומר מנדלבליט, כי לאחר הליכי השימוע יתברר שחלק מן הנושאים הכלולים כיום בתחום הפלילי לא יבשילו לכתבי אישום - תוכל הוועדה לעסוק גם בהם. כך גם אם יתברר באותו שלב שחשודים מסוימים לא יהיו נאשמים, אזי תוכל הוועדה לגבות את עדויותיהם. מנדלבליט אינו אומר מהו לוח הזמנים להכרעה בשימועים, אך ברור שמדובר בטווח של לפחות מספר חודשים. ספק אם בצורה כזאת יש טעם לעבודת הוועדה גם בנושאים האחרים, במיוחד לנוכח העובדה שפרטי הפרשה שלובים זה בזה, והיא לא תוכל לדעת האם ומתי תיחשף למידע נוסף. לבסוף מבקש מנדלבליט, כי כאשר ימנה גנץ חברים חדשים לוועדה - הללו יפנו אל נציגיו "לשם סיכום פרטני של דרכי העבודה לאור הנחיות אלו".

תאריך:  22/12/2020   |   עודכן:  22/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנדלבליט מטרפד את ועדת הצוללות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מנדלבליט לא מגיש את הצוור שלו
פלג א  |  22/12/20 21:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת כלי השיט
עו"ד ראובן דינור
מן המפורסמות שבבתי משפט לענייני משפחה דן אותו שופט את אותם צדדים במכלול עניינים ותביעות    יש ובעניין אחד פוסק לטובת צד א' ובעניין אחר לטובת צד ב'    אבל תמיד יהיה זה אותו שופט
אמנון ליכטנשטיין
עמוס גלעד: "צריך לזכור עוד משהו: מדובר בעסקות לטווחים ארוכים מאד, לוקח כמה שנים לבנות צוללת, יכול להיות שהיה פה חשש מהיום שאחרי מרקל..."
איתמר לוין
הנחה את גנץ שלא להתחיל את עבודת ועדת הבדיקה, עד שיעביר את ההנחיות המיועדות למנוע התנגשות בינה לבין ההליך הפלילי בתיק 3000
איתמר לוין
שאלה ראשונה: האם בג"ץ יתבקש להכריע בנוגע לטיפול בפרשת הצוללות רק על סמך תצהירים כתובים, בלי שהמצהירים ייחקרו לגביהם? שאלה שנייה: האם איסוף התצהירים והטיפול בהם בידי התנועה לאיכות השלטון ואנשיה נעשו כדין בהתחשב ברגישות העצומה של המידע הכלול בהם?
איציק וולף
ועדת הבדיקה בראשות השופט בדימוס סטרשנוב תתכנס שלוש פעמים בשבוע    הדיונים הראשונים יהיו סגורים לציבור מטעמים של ביטחון מידע    חברת הוועדה יעל גריל התפטרה למניעת לזות שפתיים כדי להסיר כל חשש לניגוד עניינים ובמקומה תתמנה ישראלה פרידמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il