X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אם הצדדים לא הסכימו על קיום אירוע במועד אחר, או שהזוגות החליטו שלא לנהל משא-ומתן על מועד נוסף לאירוע - יוכלו בעלי האולמות לגבות גם דמי ביטול
▪  ▪  ▪
[צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק החזר מקדמה בשל ביטול אירוע (נגיף הקורונה החדש), התשפ"א-2020, של חברי הכנסת הילה שי וזאן, יעקב מרגי וקבוצת חברי כנסת.
זוגות ששילמו עבור אירוע שהתקיים לפני שהחלו הגבלות הקורונה ובוטל בשל כך - יקבלו את כספם חזרה, אם לא הצליחו להגיע להסכמות עם בעלי האולמות. ההצעה תיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2021 ותחול על אירועים שמועדם נקבע ל-12 במרס 2020 ואילך, והחוזים לגביהם נחתמו לפני תקופת הקורונה. בשלב ראשון יעמדו לרשות הצדדים 5 חודשים כדי לנהל משא-ומתן כדי להגיע להסכמה על מועד אחר לאירוע.
אם הצדדים הסכימו על מועד אחר וגם האירוע השני בוטל, או אם מפעיל אולם האירועים החליט שלא לנהל משא-ומתן או שניהל אותו שלא בתום לב - אז יהיו הזוגות זכאים להחזר כספי של המקדמה ששילמו בתוך חודש ממועד האירוע המתוכנן או ממועד פניית הזוג בכתב לבעל האולם. במקרה כזה יוכל בעל האולם להפחית מהמקדמה רק את הסכום של הוצאות אירוע הטעימות, ובתנאי שלא יעלה על 2,000 שקלים.
עם זאת, אם הצדדים לא הסכימו על קיום אירוע במועד אחר, או שהזוגות החליטו שלא לנהל משא-ומתן על מועד נוסף לאירוע - יוכלו בעלי האולמות לגבות גם דמי ביטול. במקרה כזה יחויבו בעלי האולמות להחזר את סכום המקדמה בתוך חודש מיום הפנייה בכתב, אך כאמור יוכלו להפחית ממנו גם את עלות אירוע הטעימות, עד 2,000 שקלים, וגם דמי ביטול שלא יעלו על 5% מעלות האירוע או 3,000 שקלים - לפי הנמוך מבניהם.
עוד נקבע היום כי אם בעלי האולמות לא ישיבו את הכסף כפי שקבע החוק יוכלו הזוגות הצעירים להגיש תביעה לבית המשפט, שיוכל לקבוע פיצוי ללא הוכחת נזק של עד 10,000 שקלים. בקביעת הפיצויים יוכל בית המשפט לשקול, בין השאר, את חומרת הפרת החוק, היקפה הכספי ונסיבותיה.
בדברי ההסבר נכתב: "אזרחים רבים תכננו לקיים אירועי שמחות בתקופה שחלפה מתחילתו של משבר הקורונה ועד היום, אך נאלצו לדחות או לבטל את האירועים שתוכננו בשל ההגבלות שנקבעו לעניין קיום אירועים. לקושי הרגשי הכרוך בביטול האירוע נוספה ההתמודדות מול מפעילי אולמות האירועים, שחלקם חייבו את מבקשי השירות לשלם דמי ביטול בגין האירוע וחלקם לא החזירו מקדמות בסך עשרות אלפי שקלים. בעלי אולמות האירועים שרויים במצוקה כלכלית קשה בעקבות משבר הקורונה ואין סייג כי יש לסייע להם, וזאת מבלי לפגוע במבקשי השירות."
יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ יעקב מרגי: "לא בקלות הגענו למצב של התערבות המחוקק בהתנהלות של ענף ספציפי. דרך המלך מבחינתנו הייתה לתת לכוחות השוק לעשות את שלהם כלומר לתת לצדדים להגיע להסכמות ביניהם ללא הסדרה מחייבת ונוקשה. לצערי ההתנהלות בענף שגובלת לא פעם בפרקטיקות בלתי הוגנות כלפי הצרכנים והעדר רצון טוב להגיע הביאו אותנו למסקנה הבלתי נמנעת שללא הסדר חקיקתי לא יינתן מענה לצרכנים שכספיהם מוחזקים אצל בעלי האולמות".
21 ח"כים תמכו ללא מתנגדים.

תאריך:  23/12/2020   |   עודכן:  23/12/2020
+שרן השכל הודיעה על הצטרפותה לגדעון סער
11:01 23/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

"מצפוני אינו מאפשר לי להמשיך בממשלה ולהיות חברה בליכוד"  ▪  על סער אמרה: "האדם היחיד שיכול לאחד את העם, לחבר בין סיעות הבית ולהקים קואליציה יציבה"

שרן השכל מגישה מכתב ההתפטרות
+אושר סופית: התקנת מערכת סולארית בבניין משותף
08:54 23/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

התקנת המערכת תתאפשר בהסכמת שני שלישים מהדיירים  ▪  החברה להגנת הטבע: "החוק יפחית את הצורך להקצות שטחים פתוחים, לפיתוח האנרגיות המתחדשות בישראל"

[צילום: חן לאופולוד/פלאש 90]
+שוב עיכוב בפיקוח על מעונות היום
00:51 23/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תקנות חוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות הועברו רק אמש לוועדה לזכויות הילד - אך אי-בהירות באשר לקיום חובת ההיוועצות עם האוצר מנעה דיון בהן כבר היום

איציק שמולי ויוסף ג'בארין [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+הכנסת ה-24 פוזרה באופן רשמי
00:31 23/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר הכנסת: "אנו יוצאים למערכת בחירות לא פשוטה, אני קורא מכאן לכל אחת ואחד מאיתנו, וכל אחת ואחד מאזרחי ישראל - להימנע מלהחריף את המתחים ולעשות ככל שניתן כדי שמערכת הבחירות תתנהל ותסתיים באופן מסודר וללא גילויי אלימות"

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+בקריאה ראשונה: ייצוג הולם לחרדים ברשויות מקומיות ובתאגידים ציבוריים
00:07 23/12/20  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק להרחבת הייצוג ההולם של בני האוכלוסייה החרדית בתאגידים ציבוריים וברשויות מקומיות (תיקוני חקיקה), התשפ"א-2020 של חברי הכנסת משה גפני ויעקב אשר.
הצעת החוק נועדה לקבוע שבכל חברה ממשלתית ייועדו משרות למגזר החרדי, בהתאם לחלקם היחסי בכלל האוכלוסייה. עוד מוצע לקבוע, שבכל רשות מקומית, לרבות חברות עירוניות, ייועדו משרות לבני המגזר החרדי בהתאם ליחסם של בני המגזר החרדי מכלל תושבי הרשות המקומית. עוד לפי הצעת החוק, במשך חמש השנים הראשונות ייועדו משרות לבני האוכלוסייה החרדית ביחס של פי שניים מייצוגם באוכלוסייה.

+אושרה פה אחד הוראת השעה לניהול הבחירות בקורונה
23:54 22/12/20  |  

ועדת החוקה אישרה פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את הוראת השעה לניהול הבחירות לכנסת ה-24 בזמן קורונה. הצעת החוק אושרה לאחר דיון מרתוני ולאחר שחברי הוועדה משכו את כל ההסתייגויות, ולפני פיזורה - אישרה הכנסת את הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית.

+חוק התקציב ההמשכי כמעט הופל בגלל חשש באופוזיציה
23:33 22/12/20  |  עידן יוסף

יו"ר הכנסת הפיג את חששה של האופוזיציה, שביקשה לתקוע את חוק התקציב ההמשכי מחשש שיתפרש כהעברת תקציב 2020 ויאפשר לכנסת להמשיך לפעול. באופוזיציה חששו מתרגיל שך הקואליציה - להכניס את חוק התקציב בקריאה ראשונה בשם אחר (חוק יסודות התקציב) וטענו שאם זה היה עובר קריאה ראשונה לפני חצות זה ייחשב כתחילת חקיקה של תקציב 2020 והכנסת לא תפוזר. לוין קרא בעניין את הודעתה של מ"מ יועמ"ש הכנסת שהבהירה כי אין מקום לחשש האמור.
חוק התקציב ההמשכי עבר ברוב של 63 (בהם לא מעט חברי אופוזיציה שהחליטו לתמוך בתקציב אחרי שהשתכנעו) מול 10.

[צילום: דוברות הכנסת]
+בפעם השלישית: שוטר דחף חבר כנסת בניגוד לחוק
23:09 22/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+הדף את חבר הכנסת ארבל בעת שהגיע לבקר עציר שהתקבל מידע על איזוקו בניגוד לחוק  ▪  ארבל: לעשות סוף להשפלת העצירים  ▪  סמוטריץ': נעצור בוועדת הכספים תקציבים למשטרה

[צילום: פלאש 90]
+גם מי שיכול לקיים בידוד בבית מחויב במלונית
22:56 22/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת החוקה אישרה כי חוזרים מחו"ל מכלל המדינות יהיו מחויבים לקיים את הבידוד במלוניות גם אם יש באפשרותם לקיים את הבידוד בביתם  ▪  תוקף ההכרזה הוא לעשרה ימים עד 1 בינואר  ▪  במקרה של מחסור במקומות במלוניות ניתנה סמכות למנכ"ל משרד הבריאות לקבוע מדינות שהחוזרים מהן יופנו לבידוד ביתי

[צילום: דוברות הכנסת]
שרון אלרעי פרייס [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+יו"ר הכנסת בחר בשגית אפיק ליועמ"ש הכנסת
22:39 22/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לוין בחר בעו"ד אפיק לתפקיד היועצת המשפטית לכנסת  ▪  על-פי הפרוצדורה, הבחירה של לוין מצריכה את אישור ועדת הכנסת  ▪  לוין פנה לח"כ איתן גינזבורג שייכנס את הוועדה לאישור

עו"ד שגית אפיק [צילום: דוברות הכנסת]
+בקריאה ראשונה: עונש מינימום לתוקף או מתעלל בקטין או חסר ישע
21:57 22/12/20  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק העונשין (תיקון מס' 140) (עונש מזערי בעבירה של תקיפה או התעללות בקטין או בחסר ישע על-ידי האחראי עליו במסגרת חינוכית או טיפולית), התשפ"א-2020 של חבר הכנסת אופיר כץ.
ההצעה מבקשת לקבוע כי על מטפל התוקף או מתעלל בקטין או חסר ישע שבמסגרת אחריותו, יוטל עונש של ריצוי מאסר בפועל, שלא ירוצה בעבודות שירות או מאסר על תנאי אלא מטעמים מיוחדים.

+כשל המהלך לפגיעה במימון הבחירות של תקווה חדשה
21:45 22/12/20  |  עידן יוסף

ברגע האחרון: הליכוד חזר בו מהכוונה לפגוע במימון המפלגה של גדעון סער. המהלך לא צלח (וואלה ניוז).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סופית: החזר מקדמה על אירוע שבוטל בעקבות הקורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
יו"ר הכנסת: "אנו יוצאים למערכת בחירות לא פשוטה, אני קורא מכאן לכל אחת ואחד מאיתנו, וכל אחת ואחד מאזרחי ישראל - להימנע מלהחריף את המתחים ולעשות ככל שניתן כדי שמערכת הבחירות תתנהל ותסתיים באופן מסודר וללא גילויי אלימות"
עידן יוסף
+הדף את חבר הכנסת ארבל בעת שהגיע לבקר עציר שהתקבל מידע על איזוקו בניגוד לחוק    ארבל: לעשות סוף להשפלת העצירים    סמוטריץ': נעצור בוועדת הכספים תקציבים למשטרה
עידן יוסף
ועדת החוקה אישרה כי חוזרים מחו"ל מכלל המדינות יהיו מחויבים לקיים את הבידוד במלוניות גם אם יש באפשרותם לקיים את הבידוד בביתם    תוקף ההכרזה הוא לעשרה ימים עד 1 בינואר    במקרה של מחסור במקומות במלוניות ניתנה סמכות למנכ"ל משרד הבריאות לקבוע מדינות שהחוזרים מהן יופנו לבידוד ביתי
עידן יוסף
לוין בחר בעו"ד אפיק לתפקיד היועצת המשפטית לכנסת    על-פי הפרוצדורה, הבחירה של לוין מצריכה את אישור ועדת הכנסת    לוין פנה לח"כ איתן גינזבורג שייכנס את הוועדה לאישור
מירב ארד
מנכ"לית ועדת הבחירות: "אי אפשר לשנות את השיטה. בישראל אין הצבעה בדואר"    אלרעי פרייס: "אז למה לקיים את הבחירות רק ביום אחד"    על-פי הערכהכ ראשונית העלות התקציבית של ההתאמות לקורונה 65-60 מיליון שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il