X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בן-צור וחדד. "דיו סתרים" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מנדלבליט. "דף בלתי קיים" [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת]
"הנזק המשטרי-חוקתי הוא בלתי הפיך"

נתניהו מבקש לבטל את כתב האישום

ההגנה: הפרקליטות אינה מציגה אישורים בכתב של מנדלבליט לפתיחת החקירות בשלושת התיקים, כפי שדורש חוק יסוד הממשלה; התאריכים בהם לדבריה ניתנו האישורים - חודשים רבים לאחר שבוצעו שורה ארוכה של פעולות חקירה מהותיות ונתפסו מאות ראיות
▪  ▪  ▪

סניגוריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מבקשים (יום א', 27.12.20) מבית המשפט המחוזי בירושלים לבטל את כתב האישום נגדו, בטענה שלא ניתנו כדין אישורים של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירות נגד נתניהו בפרשות 1000, 2000 ו-4000.
עוה"ד בועז בן-צור ועמית חדד מסתמכים על תשובת הפרקליטות לבקשתם לקבל את אישוריו של מנדלבליט, אשר הוגשה בשבוע שעבר. לטענתם, התשובה מלמדת שאין שום מסמך כתוב בו מאשר מנדלבליט לפתוח בחקירות - כפי שדורש חוק יסוד הממשלה - ושפעולות חקירה רבות ומשמעותיות, בשלושת התיקים, נעשו זמן רב לפני המועדים בהם לדברי הפרקליטות ניתנו האישורים.
"אישור נטען של היועץ המשפטי לממשלה ניתן, אם ניתן, כשנה לאחר שהחלו להתבצע פעולות חקירה מהותיות בעניינו של המבקש [נתניהו] - ובכלל זה חקירת עדים מסביבתו הקרובה ביותר של המבקש, ניסיון לגייס עדי מדינה, הוצאת צווי חיפוש וחדירה (לרבות צווי חדירה שנועדו לאפשר האזנה לשיחות שקיים המבקש עצמו, בעודו מכהן כראש ממשלת ישראל), פעולות חיפוש וחדירה ללא צו מתאים ועוד", נאמר בבקשה.
הפרקליטות אמרה בתשובתה, כי אישורו של מנדלבליט לא חייב היה להינתן בכתב. על כך אומרים הסניגורים, כי אומנם אין דרישה כזאת בחוק יסוד הממשלה, אך היא מתבקשת לנוכח כללי המינהל הרגילים. "על החלטת מינהל - קל וחומר החלטה דרמטית כגון פתיחה בחקירה פלילית נגד ראש ממשלה - להיות מתועדת" ומנומקת, הם טוענים בהסתמך על פסקי דין של בית המשפט העליון. כאשר אין אישור כתוב ומנומק, לא ניתן להתווכח "עם אישורי יועץ נטענים שנכתבו בדיו סתרים על דף בלתי קיים, ואין העין יכולה לשזוף אותם".
על-פי הבקשה, אישורו של מנדלבליט לפתוח בחקירה בתיק 4000 ניתן לכל המוקדם ב-1.2.18 - אך פעולות חקירה נמרצות בוצעו כבר מאוקטובר 2017. ביניהן: חקירתם של שאול אלוביץ, אור אלוביץ ואלי קמיר; חדירה לתא הדוא"ל של שאול אלוביץ ללא צו חיפוש; איסוף פרסומים באתר וואלה על בני הזוג נתניהו; חדירה לטלפון של שלמה פילבר; חקירתו של ניר חפץ; חקירתו של אילן ישועה וחיפושים בטלפון ובדוא"ל שלו. לטענת ההגנה, 250 ראיות בתיק זה נאספו לפני קבלת אישורו של מנדלבליט לפתוח בחקירה.
לגבי תיקים 1000 ו-2000 נאמר כי האישורים ניתנו (בהתאמה) בדצמבר 2016 ובינואר 2017. במקרים אלו, טוענים בן-צור וחדד, בוצעו פעולות חקירה מהותיות במשך עשרה חודשים לפני כן. ביניהן: חדירה לטלפון ולמחשב של ארי הרו; חקירתו של הרו וניסיון לגייסו כעד מדינה; חקירתם של בן כספית וגיל חפץ; חקירתו של רון לאודר; חקירתם של מי שעבדו אצל ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר; חקירתו של מילצ'ן; חקירתו של עוזי ארד.
בבקשה נטען: "פועל יוצא של הדברים הוא, כי חלק ניכר ומרכזי מחקירתו של ראש הממשלה נעשה בחוסר סמכות, וכי תוצרי החקירה והראיות שנאספו בשלב הזה - התקבלו והושגו שלא כדין. בנסיבות העניין, נוכח חומרת הדברים והפרה בוטה של הוראות חוק יסוד הממשלה, דין כתב האישום - לבטלות. כל קביעה אחרת תרוקן מתוכן את דרישתו הברורה של המחוקק, המעוגנת בחוק יסוד, לקבל את הסכמת היועץ המשפטי לממשלה לפתיחה בחקירה כנגד ראש הממשלה".
בן-צור וחדד ממשיכים: "המועד המכונן הרלוונטי על-פי דרישת חוק היסוד הוא אחד: מועד הפתיחה בחקירה. משעה שהחקירה נפתחה ללא אישור - נפל הפגם, והפגיעה נעשתה. תכליתה של דרישת קבלת אישור היועץ המשפטי לממשלה טרם פתיחת החקירה היא להבטיח פיקוח של הגורם הבכיר ביותר בקרב רשויות האכיפה. תכלית זו הוחמצה, ובמפגיע, במקרה זה. הנזק המשטרי-חוקתי שאירע בשל כך הוא בלתי הפיך. אי-קיום הוראה יסודית זו, שהיא נורמה חוקתית, פוגם בהכרח בכל מה שנצמח מאותו הליך שזוהם למן תחילתו. הליך זה, אשר הוליד את כתב האישום נושא הליך זה, הוא הליך נפל - וככזה, כתב האישום שהוגש בעקבותיו לא יוכל לסכון".
ההגנה מבקשת מן השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם לקיים דיון דחוף בבקשה עוד לפני המועד להגשת התשובה לכתב האישום. השופטים הורו לנאשמים להשיב בכתב עד 8.1.21 וקבעו דיון מענה פורמלי בנוכחותם ב-13.1.21. פרידמן-פלדמן אובחנה בשבוע שעבר כחולה בקורונה ואמורה להיות בבידוד לפחות עד סוף השבוע הקרוב. הפרקליטות אמורה להגיש עד 30.12.20 את כתב האישום המתוקן בתיק 4000, על-פי החלטת בית המשפט מלפני שבועיים.

תאריך:  27/12/2020   |   עודכן:  27/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו מבקש לבטל את כתב האישום
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
בכתב, בע"פ או בקריצת עין......
א.ל. רמת-גן  |  27/12/20 19:34
2
בדיעבד התקבל אישור פעל פה ל"ת
גדעון אמיר  |  27/12/20 19:44
3
התיקים יקרסו אחד אחד!!!
אקטואלי  |  27/12/20 22:29
4
ככה נראים תיקים תפורים.
בדיוק  |  28/12/20 00:04
5
בושה שזו לכאורה הרמה
אקטואלי  |  28/12/20 00:20
6
קדנציית הנקמה של ראש הממשלה!
אקטואלי  |  28/12/20 12:21
7
עד מתי ביבי ימשיך?
רבקה שפק ליסק  |  29/12/20 13:37
8
עצם הבקשה:על פניו התיקים נתפרו ל"ת
פרשת משפטים  |  30/12/20 12:57
9
התשלום הגיע-האישום יבוטל
חשדנית  |  30/12/20 21:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
אילנה דיין טוענת שאריאל רוט, שותפו של עמית חדד - סניגורו של נתניהו - תכנן להקליט בסתר קרוב משפחה של אחד השופטים    רוט: אני אפילו לא יודע מיהם השופטים בתיק    הליכוד: נתניהו אינו מעורב בפעולה כלשהי נגד שופטיו
איתמר לוין
החברות חשודות בעבירות שוחד בשל המעשים המיוחסים לאלוביץ ומוזס ביחסיהם מול נתניהו    נסגרו התיקים בתיק 4000 נגד זאב רובינשטיין, אלי קמיר, איתן צפריר, אור אלוביץ ועמיקם שורר
איתמר לוין
שב ורומז, כי אם נתניהו אינו מוכן לפעול לפי הנחיותיו - עשויה להישמט הקרקע מתחת לכהונתו, משום שהתחייב לעשות זאת בדיון בעתירות נגדו לאחר הבחירות    טוען שקיים חשש סביר שנתניהו יהיה בניגוד עניינים מול צמרת מערכת המשפט והמהלכים בה בשל המשפט נגדו
איתמר לוין
אם לוח הזמנים הנוכחי יישאר על-כנו, ביום הבחירות תהיה עדותו של מנכ"ל וואלה לשעבר בעיצומה או מעט לאחר סיומה    במרוץ צמוד, כאשר גם מצד ימין של המפה מוצעות חלופות לנתניהו, העדות הזו עשויה להוביל למעבר מכריע של שניים-שלושה מנדטים
איתמר לוין
מסבירה שחוקרי המשטרה שאלו את עוזי ארד בשנת 2016 באופן כללי מהו המידע שברשותו בנוגע לנתניהו ומשפחתו, משום שהוא אשר פנה אליהם והם לא ידעו מה בפיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il