X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

בכל מקרה של תאונה, תקלה או בעיה ברכב, עולה ההתלבטות לאיזה מוסך להגיע. כדאי להבדיל בין שני סוגי מוסכים, ולהבין בדיוק מה כל מוסך מציע לכם, בין אם זה מוסך מורשה כללי או מוסך מורשה יבואן. למשל, אם יש לכם רכב יונדאי חדש מהאריזה שעלתה בו תקלה או בעיה, ככל הנראה שעדיף שתביאו אותו אל מוסך מורשה יונדאי, משום שיכול מאוד להיות שהתקלה נופלת על האחריות שלו. במקרים אחרים, אין ספק שההתלבטות קשה ושקשה למצוא מוסכים מומלצים בארץ ולהיות בטוחים בוודאות כי הרכב שלכם בידיים טובות ואמינות.
מוסך מורשה כללי
מוסך מורשה הוא מוסך שקיבל רישיון ממשרד התחבורה לעסוק במכונאות. ההסכמה הזו תלויה בקורס, ותק במקצוע, מבנה בגודל מסוים, פינוי פסולת ראוי ועוד. מוסכים כאלה עובדים בפיקוח של הגוף הממשלתי, הם מחויבים לתקנות, חוקים וסטנדרטים של משרד התחבורה.
היתרונות של מוסכים אלה הם בעיקר העלות לשעת עבודה ולחלפים. מוסכים כלליים הם זולים יותר ממוסכי יבואן לכל שעת עבודה, ובניגוד למוסכי יבואן, הם מספקים אפשרויות בחירה בנוגע לחלפים, מה שמוזיל את עלות התיקון ללקוח. למשל, מוסך מורשה יונדאי יספק לכם אך ורק את החלפים המקוריים לרכב.
החיסרון העיקרי של מוסכים כלליים הוא שהרבה פעם שיטות העבודה שלהם מיושנות, ובכל הנוגע לרכבים חדשים הם לא בהכרח ישתמשו בכלים הנכונים, או בכלל יידעו איך להתמודד עם המנגנונים השונים והחדישים. כמו-כן, חלקי החילוף שמוסכים אלה יציעו לכם לרוב אינם מקוריים. אומנם הם זולים יותר, אך הם עלולים להיות בעייתיים.
מוסך מורשה יבואן
מסך מורשה יבואן הוא כזה שהוסמך על-ידי יבואן רכב לטפל ברכבים שהוא מייבא. למשל, מוסך מורשה יונדאי, יטפל ברכבי יונדאי חדשים וישנים. היתרונות של מוסכים אלה נוגעים בעיקר למקצועיות שלהם.
מוסכים אלה מטפלים במספר מצומצם של רכבים ולכן רמת המומחיות שלהם ברכבים הללו היא גבוהה. הם ככל הנראה המוסכים היחידים שידעו לטפל ברכב חדש שרק יצא לכביש, משום שהם מקבלים הכשרה לרכבים אלה עקב האחריות שניתנת על הרכב מהיבואן ללקוח.
מוסך מורשה יבואן מחזיק חלקי חילוף מקוריים במלאי גדול ולכן תיקון אצל מוסך כזה יהיה מקצועי ומצוין. כמו-כן, מוסכי יבואן משתמשים בכלים הנכונים לכל חלק וכן עושים שימוש בשמנים איכותיים על-פי פרוטוקול ופיקוח של היבואן. לבסוף, למוסכי יבואנים יש יתרון איכותי נוסף: הם מציעים ללקוחות אזורי המתנה נעימים ונוחים, כולל קפה ויחס אישי.
החסרונות של מוסכי יבואן הם העלויות. בגלל ההכשרה שהעובדים מקבלים, העלויות של כל שעת העבודה עולות משמעותית. כמו-כן, חלקי החילוף הם מקוריים ולכן גם יקרים יותר מאלה הישנים או מפירוק. הרבה פעמים המחירים, אופן התיקון וכל מה שנוגע בו הם נושאים מקובעים, כך שאין מה לדבר על הנחה. מי שרוצה לחסוך עלויות בתיקון לא ימצא מענה לכך אצל מוסך מורשה יבואן, אך אין ספק שעדיף לנסוע ברכב בטוח שטופל בידיים טובות מאשר לנסות לחסוך.
אז לאיזה מוסך ללכת עם הרכב?
אם עברתם תאונה או שהתעוררה בעיה ברכב היונדאי החדש שלכם, כל עוד הוא בן שנתיים עד שלוש, ההמלצה היא לקחת אותו אל מוסך מורשה יונדאי, כלומר מוסך מורשה יבואן. הרבה פעמים תקלות מסוימות נופלות על האחריות של היבואן ונחסכת מכם הוצאה. מוסכים כלליים, גם אם יציעו לכם מחיר זול יותר, לא תמיד יידעו לטפל בכל מפרט הרכב שלכם ובמיוחד כאשר מדובר במודל חדש, פשוט משום שעדיין לא למדו אותו. מוסכי יבואן לומדים את הרכב טרם הגעתו לשוק ולכן יש להם את הכלים, הידע והחלפים המתאימים ביותר.
כל עוד יש לכם רכב ישן ורק אם אתם מעוניינים להוזיל עלויות, בחרו במוסך מורשה כללי. תוכלו לקבוע תקרת מחיר, לבחור את החלפים שלכם וגם להתמקח ולהתווכח על המחיר.

תאריך:  29/12/2020   |   עודכן:  13/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il