X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
80% מהנשאלים מהציבור הערבי והחרדי ציינו כי הם רוכשים שתיה מתוקה לעומת 50% בלבד בציבור הכללי 72% מהציבור הערבי ו- 70% מהציבור החרדי צורכים מעדנים מתוקים בהשוואה ל-50% באוכלוסייה הכללית גם בגזרת החטיפים יש הובלה של המגזר הערבי והמגזר החרדי
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

צריכת המזון הלא בריא בקרב המגזר הערבי ובקרב המגזר החרדי בישראל גבוהה ב-30% מצריכת המזון הלא בריא במגזר הכללי. כך עולה מסקר מכון מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל, בראשות פרופסור מייקל הרטל, שנערך בשיתוף אגף התזונה במשרד הבריאות.
מהסקר עולה כי בקרב הציבור הערבי והחרדי, צריכת מזון לא בריא המסומן בסמל אדום על גבי האריזה, גבוהה בפער משמעותי לעומת הציבור הכללי בישראל. כך למשל על-פי הנתונים, 80% מהנשאלים מהציבור הערבי והחרדי ציינו כי הם רוכשים שתיה מתוקה לעומת 50% בלבד בציבור הכללי.
עוד עולה מהסקר כי 72% מהציבור הערבי ו- 70% מהציבור החרדי צורכים מעדנים מתוקים בהשוואה ל-50% באוכלוסייה הכללית. כמו-כן, 61% מהציבור הערבי רוכשים בשר מעובד מול 50% בציבור הכללי והחרדי ו-40% מהציבור החרדי רוכשים דגני בוקר מתוקים מול 30% בציבור הכללי. גם בגזרת החטיפים ישנם הבדלים משמעותיים, בציבור הערבי 86% רוכשים חטיפים מתוקים ובציבור החרדי 89% בהשוואה ל-74% באוכלוסייה הכללית וחטיפים מלוחים בציבור החרדי צורכים הרבה יותר, 90% לעומת 70% בציבור הכללי.
סקר נוסף שנערך על-ידי מכון ברוקדייל, מעיד שבתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה קיימת תופעה של אכילה מוגברת ככלל, ושל חטיפים בפרט. כמו-כן זוהו התנהגויות נוספות שאינן תואמות אורח חיים בריא הנמצאות במגמת עליה בעקבות המשבר. התנהגויות אלו כוללות עישון ועלייה במשך הצפייה במסכים, כגון טלוויזיות, מחשבים וטלפונים חכמים.
מנהלת אגף התזונה במשרד הבריאות, פרופ' רונית אנדוולט, ציינה כי דווקא בעת הזו של סגרים ושל הימצאות בבתים, תזונה בריאה חשובה מאוד לחיזוק החוסן הגופני. "המחקרים מלמדים שהשמנה, סוכרת וחסרים תזונתיים גורמים לסיבוכי קורונה ופוגעים ביכולת הגוף להתמודד עם המחלה ועל-כן, נכון להקפיד יותר מתמיד על תזונה בריאה, ולהימנע ממזון אולטרה-מעובד", אמרה.
הדר סמואל, חוקרת מומחית במכון ברוקדייל, הוסיפה כי לצד הממצאים המדאיגים בנוגע לקנייה של מזונות לא בריאים, עולה מממצאי הסקר גם סיבה לתקווה לעומת הציבור הכללי, שיעור גבוה יותר של משתתפים מהציבור הערבי והציבור החרדי דיווחו על כוונה לשנות את הרגלי הקנייה בעקבות הסימון החדש, לקנות פחות מוצרים המסומנים באדום ויותר מאלו המסומנים בירוק.

תאריך:  30/12/2020   |   עודכן:  31/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רונית  אנדוולט
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ערבים וחרדים צורכים מזון לא בריא
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
החשב הכללי באוצר לשעבר הודיע כי הוא מעוניין לרוץ לכנסת ולהתמנות לשר האוצר    "מדינת ישראל בדרך לפשיטת רגל. זה הזמן להתגייס ולהציל את הכלכלה"
יצחק דנון
הנאמן בפשיטת הרגל של שרון וענת ויצמן תובע מבנק לאומי ובנק מזרחי-טפחות 8.3 מיליון שקל, בטענה שהתרשלו ואפשרו את הגניבות
יצחק דנון
החברה טוענת שהמנכ"ל לשעבר רמי זיו מתחרה בה תוך שימוש במשאביה    זיו, הממשיך להחזיק במניות מיעוט בחברה, הגיש תביעה להסרת קיפוחו
יצחק דנון
הקופה תובעת 6.6 מיליון שקל, בטענה שהמוסד לא שילם תמורת מידע רפואי על מבוטחיה שהעבירה לו כמוסכם בשנים 2019-2017
עידן יוסף
ועדת החוקה אישרה בנוסף הארכה שלישית של מצב החירום בשל הקורונה    החוזרים מחו"ל השוהים במלוניות כעת יוכלו לעבור לבידוד ביתי כפוף לעריכת בדיקת קורונה במלוניות    משרד הבריאות: הגענו לשיא יכולת הבדיקות של 100,000 ביום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il