X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ישראל חוזרת לטייל - הזמינו עכשיו סיור בחינם
קרוב ל-200,000 משפחות המועסקות בתיירות איבדו את מטה לחמן, וחלקן אף איבדו את מפעל חייהן פרקש-כהן: "פועלים יחד עם משרד הבריאות על תוכנית יציאה מהסגר עבור הענף"
▪  ▪  ▪
נתב"ג. אוקטובר 2020 [צילום: איתמר לוין]

שנת 2020 שהתחילה עם אופטימיות לשבירת שיא נוסף בכניסות תיירים לישראל, שהיה אמור להצטרף לשיאים של השנים האחרונות, הסתיימה עם סגירת השמים ואיסור על-כניסת תיירים, לראשונה בישראל. השנה נכנסו לישראל כ-850 אלף תיירים - ירידה של 81.3% לעומת שנה שעברה. תעשיית התיירות, שנהנתה מהכנסות של עשרות מיליארדי שקלים נפגעה ממשבר הקורונה באופן החמור ביותר. קרוב ל-200,000 משפחות המועסקות בתיירות איבדו את מטה לחמן, וחלקן אף איבדו את מפעל חייהן.
בימים אלו, עם תחילתו של מבצע החיסונים, נערך משרד התיירות עם תוכנית עבודה להחזרת התיירים, במחצית 2021. התוכנית כוללת התאמה לעידן הקורונה של כל תחומי פעילות המשרד - שיווק, תשתיות וחוויית התיירים. כל זאת, כפוף למגבלת היעדר תקציב מדינה מאושר.
שרת התיירות, אורית פרקש הכהן: "השנה האחרונה הייתה מכה קשה לענף התיירות. שנים מסוג זה נכון לנצל לחיזוק ובנייה של תשתיות, תוכניות עבודה ותוכניות שמחזקות את הענף לרגע שבו יוכל לחזור ולהיפתח. זאת, לצד דאגה לאנשי הענף בתקופה כזו שבה נפגעה פרנסתם באופן מוחלט. למרות הקשיים הצלחנו להוציא לפועל תוכניות משמעותיות שסייעו למשק בתקופה זו, החל ממתווה איים ירוקים, מענק 300 מיליון ש״ח למלונאים, הקדמת פתיחת הצימרים, תוכנית סיורים עם מורי הדרך, תוכנית ביטחון אישי במלונות ועוד. גם עכשיו אנחנו עם הפנים קדימה לשנה החדשה עם תוכניות חדשות. בשנה הקרובה נבנה את תוכנית האב לתשתיות תיירות, שתדאג לתיירות הוליסטית ברמה הארצית. זאת תוך שינוי אופן ההוצאה לפועל של פרויקטי תשתית בדרך חלופית לחברות ממשלתיות. כמו-כן, בקרוב נעביר את הכסף למימון הפרויקטים לרשויות השונות שהגישו בקשה. אנחנו כבר פועלים יחד עם משרד הבריאות על תוכנית יציאה מהסגר עבור הענף, התוכנית תייצר וודאות והיא תפעל תחת העיקרון, שמי שהכי נפגע בפעם הקודמת יפתח קודם לכן ביציאה מהסגר. לצד כל זאת אנו עובדים על תוכנית להורדת יוקר המחיה שתקל גם על הבעלים וגם על הצרכנים. הרבה עבודה עוד לפנינו, נמצא את האיזון הנכון בין הכלכלה לנגיף וניתן אורך נשימה לחלקים השונים שנפגעו בענף״.
מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי: "שנת 2020 המשיכה את שיאי התיירות של השנתיים הקודמות והייתה ציפייה לקבל, לראשונה בתולדות המדינה, את התייר ה-5 מיליון. במקום זה, העולם עצר ואנחנו עברנו למצב של הישרדות של התעשיה כולה ושינוי פעילות המשרד למען שימור התשתיות הפיזיות ושל ההון האנושי המצוין של תעשיית התיירות. בזכות החיסונים אנחנו מתחילים לראות את האור, נערכים עם תוכניות עבודה מותאמות וכלים שונים להחזרת התיירות ומקווים שבחודשים הקרובים נחזור לראות תנועה של תיירות נכנסת, שכזכור היא קריטית לתעסוקה ומנוע חשוב בכלכלת ישראל".
המשרד פעל בכמה מישורים
  • איי תיירות ירוקים - שרת התיירות הובילה יחד עם משרד הבריאות הכרזה על אילת ועל אזור המלונות בים המלח כעל "אזור תיירות מיוחד". קבינט הקורונה אימצו את המתווה המאפשר לישראלים לנפוש באזורים אלה גם בתקופת הקורונה כפוף להגבלות. משרד התיירות עבד בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות המקומיות על-מנת להוציא לפועל את הפרוצדורה המורכבת שאפשרה את קיום המתווה. הכניסה לאזורים הללו הותנתה בהצגת תוצאה שלילית לבדיקת קורונה.
  • מענק על-סך 300 מיליון ש"ח למלונות - שרת התיירות קידמה את שחרור המענקים למלונאים והורידה את תנאי הארנונה שפגע בהענקת המענקים, כמו-כן, התיקון מאפשר גם למלונות קטנים לקבל את המענק. המענקים בסכום כולל של 300 מיליון ש"ח יינתנו על-ידי משרד התיירות בשלוש פעימות, שהאחרונה בהן תינתן במאי 2021.
  • סיורים חינם בהדרכת מורי דרך בשמורות הטבע, בגנים הלאומיים ובערים – בהתאם לכך, משרד התיירות תקצב אלפי סיורים מודרכים לקהל הרחב שמבוצעים עד חודש מרס 2021 באמצעות רשות הטבע והגנים וגם לראשונה, ברשויות המקומיות על-ידי מימון של "שעות מורי דרך" מטעם הרט"ג וכמובן, בשיתוף מורי הדרך. לאחרונה, נעשה תיקון ביוזמה כך שניתן יהיה לסייר גם באטרקציות בתשלום ברשויות המקומיות, היוזמה נועדה לאפשר למשתתפים לצרוך שירותים נוספים באזור הסיור באופן עצמאי ובכך לסייע לתעשיה. משרד התיירות הקציב כ-10 מיליון ש"ח לרשות הטבע והגנים, למימון והקצאת שירותי הוראת דרך.
  • שיווק בחו"ל - בסיוע האגף לטכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד, בוצעו השנה 74 וובינרים בנושאים רלוונטיים לקידום התיירות לישראל, בהם השתתפו אלפים רבים של סוכנים ובכירים בתעשיית התיירות העולמית. כמו-כן, המשרד המשיך והשתתף בירידים פיזיים ווירטואליים באירופה, בארה"ב ובאסיה. במקביל, הגביר המשרד את פעילותו הדיגיטלית בחו"ל, ובמיוחד ברשתות החברתיות: בשנה החולפת צברו דפי הסושיאל (החברתיים) של המשרד 5.9 מיליון עוקבים. המשרד המשיך לשווק את ישראל באמצעי המדיה השונים ובדיגיטל וקיים פעילויות אינטראקטיביות מקוונות. לפעילויות הללו נחשפו מעל ל-9 מיליון גולשים ברחבי העולם, שחלקם אף השתתף בהן באופן פעיל.
  • תשתיות - בשנה האחרונה שיווק המשרד (בשיתוף עם רשות מקרקעי ישראל) כ-10 מגרשים לאכסון מלונאי, ובכך קידם את הליך הקמתם של כ-2,050 חדרי מלון חדשים. השנה העביר המשרד מענקים בסך של 69.5 מיליון שקל לפרויקטים תיירותיים המוקמים ברחבי הארץ שקיבלו אישור ממשרד התיירות. כמו-כן, לאור המצב המורכב אליו נכנס שוק התיירות, אגף התשתיות במשרד כתב ופרסם נוהל (צת"פ) לשנת 2020 במתכונת מצומצמת תוך התמקדות ביישום החלטות הממשלה. במסגרת הנוהל מתקיים דיון בו ניתנים אישורים לבקשות שהגישו רשויות מקומיות לתמיכת המשרד בהקמת פרויקטים ציבוריים בשטחן, בהיקף של כ-190 מיליון ש"ח.
  • הסבת מורי דרך אקדמאים להוראה - משרד התיירות בשת"פ עם משרד החינוך ולשכת התעסוקה הוביל תוכנית הסבת מורי דרך אקדמאים להוראה במקצועות אותם משרד החינוך הגדיר כמקצועות חוסר: אנגלית, גאוגרפיה, תנך ממלכתי/מקרא, תיירות ומלונאות. בנוסף, כניסיון להיערך מול אתגרי הקורונה בתחום החינוך, גייס משרד החינוך תומכי הוראה לשכבת הגיל הצעירה, כדי שיוכלו ללמוד בקבוצות קטנות. על כן משרד התיירות שילב בשכר את מורי הדרך בפרויקט זה.
  • הארכת תוקף רישיון מורי הדרך - במטרה להקל על מורי הדרך המשרד קידם המשרד תקנות המאפשרות, בניגוד לעבר, חידוש רישיון מורה דרך לשנה ללא כל תנאי. כמו-כן, המשרד פתר את מורי הדרך מתשלום אגרת רישיון עבור שנת 2021.

תאריך:  02/01/2021   |   עודכן:  02/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אמיר הלוי /  "
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירידה של 81.3% במספר התיירים בישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
ההודעה מגיעה בהמשך להפרות ההסכם שמבצעת אירן מאז פרישתה של ארצות הברית מהסכם הגרעין והטלת סנקציות נגדה    איסמאעיל קאאני: "הפגיעות האמריקניות לא ירתיעו את כוח קודס"
עידן יוסף
איתמר לוין
החברה תרכוש 34.8% שהיו בידי אליעזר פישמן והועברו לכונסים מטעם בנק הפועלים    תשלם 491 מיליון שקל - צניחה של קרוב ל-70% בשווי העיתון בתוך שני עשורים
עידן יוסף
סקר 'מעריב': המפלגה המתפוררת בראשות בני גנץ לא עוברת את אחוז החסימה    ממוצע הסקרים השבועי: לנתניהו אין גוש 61
איתמר לוין, יצחק דנון
החברה הקנדית אחראית על תכנון עשר התחנות התת-קרקעיות    תובעת 62.5 מיליון שקל תמורת השינויים שנדרשה לבצע בשש השנים האחרונות - החל מהיפוך בשלבי עבודות מרכזיות, דרך 114 שינויים והתאמות לצורך קבלת היתרי הבנייה וכלה בעשרות פרטים קטנים בתחנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il