X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אומרים כי שירות התחבורה הציבורית בבית שמש יושבת לשעתיים מוחים על עלייה בגילויי האלימות כלפיהם מאז תחילת משבר הקורונה בעקבות פנייה מנוסעים לחבוש מסכות
▪  ▪  ▪
[צילום: שמואל וולף]

איגוד ועדי התחבורה בארגון כוח לעובדים הודיע כי ינקוט עיצומים ביום ראשון (3.1.21) וימנע פעילות אוטובוסי חברת סופרבוס בשעות 09:00-07:00. ההשבתה תהיה רק באשכול בית שמש ולא באשכול העמקים. הנהגים מוחים על מה שהגדירו עלייה במקרי תקיפת הנהגים בחודש האחרון, בעקבות דרישת נהגים מנוסעים לעטות מסכות.
הנסיגה מהשבתה רחבה יותר - בעקבות התחייבות החברה למספר שינויים במדיניות החברה: תגבור פקחי קורונה, התקנת מצלמות אבטחה בקווים מועדים לפרעונות והתחייבות למיגון אוטובוסים ביעירוניים כבר בחודש הקרוב.
"הנהגים מסכנים את חייהם פעמיים", מסביר הארון שובש, יו"ר ועד נהגי סופרבוס. "הצפיפות באוטובוסים, הנמשכת בניגוד להנחיות, מסכנת את בריאותנו, ואכן מספר הנהגים החולים מצוי בעלייה. מצד שני, נהגים שעומדים על כך שנוסעים יעטו מסיכות למען בטיחות הנוסעים, מותקפים". כתב News1 מציין כי לנהג אין סמכות חוקית לדרוש מנוסעים לעטות מסכות, וכך גם לפקחי הקורונה שמממנים משרדי התחבורה והאוצר. לכל היותר הם יכולים לבקש בנימוס, אך המוסמכת לדרוש שמירה על כללי הקורונה היא משטרת ישראל.
על-פי כוח לעובדים, מאז תחילת משבר הקורונה (מרס 2020) עלה היקף תקיפות הנהגים ב-15% לעומת השנה הקודמת - ואלה המקרים המדווחים בלבד. בחודש האחרון חלה עלייה נוספת במקרי התקיפות האלימות. אלימות מילולית מתרחשת מדי יום. דרישות הנהגים:
  • הצפייה שלנו היא להצבת מצלמות אמת ולא מצלמות-דמה כפי שקיים כיום ("לא ייתכן שתיעוד התקיפות ייעשה ע"י הנהגים").
  • טיפול משטרתי בתוקפים - מרבית הפניות למשטרה נסגרות מחוסר עניין לציבור. זירוז הצבת המחיצות בין הנהגים לנושאים - נכון לעכשיו רק ב-50% מהאוטובוסים קיימות מחיצות כאלה. ענישה יעילה של התוקפים.
תם פרומוביץ, ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים, האשים דווקא את משרד העבודה: "מדהים לגלות עד כמה שקופים הנהגים עבור משרד העבודה והרווחה. כל שהנהגים מצפים הוא לסיים את יום העבודה בשלום ולדאוג לבריאות הנוסעים בזמן משבר בריאותי.

תאריך:  02/01/2021   |   עודכן:  03/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
איתמר לוין, יצחק דנון
החברה הקנדית אחראית על תכנון עשר התחנות התת-קרקעיות    תובעת 62.5 מיליון שקל תמורת השינויים שנדרשה לבצע בשש השנים האחרונות - החל מהיפוך בשלבי עבודות מרכזיות, דרך 114 שינויים והתאמות לצורך קבלת היתרי הבנייה וכלה בעשרות פרטים קטנים בתחנות
עידן יוסף
משרד התחבורה בוועדת הכלכלה: אין ירידה בביקוש לתח"צ בסגר וכל פרסום אחר היה שגוי    הדברים התבררו לאחר שיו"ר הוועדה ביקש התייחסות להפעלת השירות בתקופת הסגר - בדיון בו אישרה הוועדה את בקשת הממשלה להאריך את ההגבלות הקיימות, לפיהן התפוסהתישאר בשיעור של 75%
עידן יוסף
לאור הסגר והקיטון בהיקף הנסיעות, ובתיאום עם משרד התחבורה, תקדים רכבת ישראל ותבצע בשבוע וחצי הקרובים עבודות תשתית במסילות האיילון    הקדמה זו תאפשר להשלים את העבודות בתקופה של מיעוט נוסעים במקום בחודשים הבאים בהם צפויה עלייה בנפח הנסיעות
ארז כהן
בהיסטוריה של מגדלי משרדים ומגורים המוקמים בתל אביב ובכלל, לא קרה מעולם שחניון ציבורי לא אושר
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה דורש ממשרד התחבורה להתאים במקביל את האכיפה ושעות העבודה של הנהגים    מנכ"ל מועצת המובילים: הטכוגרף צריך להיות אחרון בשרשרת אחרי הסדרת חניונים ושעות עבודה - אם תאשרו את זה גם עוד 10 שנים לא יטפלו בתשתיות ובשעות העבודה    משרד התחבורה: תיקון התקנה בעניין שעות העבודה מורכב ויש לו השלכות כלכליות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il