סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, חגי ברנר, אישר (יום ו', 1.1.21) את מכירתה של חברת ישראייר לקבוצת רמי לוי. המכירה היא במסגרת הליכי חדלות הפרעון של קונצרן אי.די.בי, לאחר שבעלי האג"ח השתלטו על הקבוצה בשל אי-פרעון חובותיה כלפיהם בידי אדוארדו אלשטיין. החברה מפעילה שבעה מטוסים ובימי שגרה טסה ל-50 יעדים בחו"ל.
לוי ישלם 162 מיליון שקל ויוותר על חובות של אי.די.בי כלפי ישראייר, כך שהנאמן, עו"ד אופיר נאור, מעריך שהתמורה הכוללת עשויה להיות למעלה מ-200 מיליון שקל. לוי גם יעניק לנושאי משרה בישראייר אופציות למניותיה, כדי לייצר יציבות ניהולית בחברה. לדברי נאור, היו בעבר שיתופי פעולה מוצלחים בין לוי לבין ישראייר, והוא מצפה שכך יהיה גם הפעם. הוא ציין לחיוב את שיתוף הפעולה מצד עובדי החברה, גם על-רקע הקורונה והמשבר הקשה בתחום התעופה.
על הרכישה התמודדו גם חברת הבנייה י.ח דמרי וקבוצת דור-אלון (בשליטת מוטי בן-משה, שותפו לשעבר של אלשטיין בשליטה באי.די.בי). מחזיקי האג"ח תמכו בהצעתו של לוי ברוב של 76%, ודחו את הצעותיהן של דמרי ודור-אלון ברוב של 75% ו-99% (בהתאמה). הממונה על חדלות פרעון תמך בבקשתו של נאור ולא הוגשו התנגדויות כלפיה.
ברנר אומר: "הנושים אמרו את דברם בקול רם וצלול, ואין סיבה שלא לכבד את רצונם, מה גם שהנאמן תומך בפה מלא בבחירתם של הנושים, ולעמדתו המקצועית נודע משקל רב בעניינים כגון אלה. כידוע, בית המשפט איננו מתערב בשיקול דעתם המקצועי של בעלי תפקיד מטעמו אלא במקרים חריגים בהם נפל פגם מהותי בשיקול דעתם, או שהופרה על ידם חובת תום הלב וההגינות".
ברנר מוסיף: "בשולי הדברים יש לחזור ולציין לטובה את התנהלותם הראוייה של בי.ג'י.איי ושל רמי לוי העומד בראש קבוצת המציעים, לכל אורך הליך המכר. הללו קיימו באופן מלא אחר הוראותיו והנחיותיו של הנאמן ולא סטו מהן כמלוא הנימה, בשונה מהמשתתפים האחרים. לבסוף, יש לציין כי התגייסותם של עובדי ישראייר ובראשם המנכ"ל אורי סירקיס בתקופה קשה ומאתגרת במיוחד, היא שאפשרה את הצלחתו המלאה של הליך המכר, מעל ומעבר לציפיות שהיו מלכתחילה".