ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 4.1.20) את בקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות התעבורה, על-מנת להסדיר את השימוש בטכוגרף הדיגיטלי. לאחר שבשבוע שעבר סירב היו"ר יעקב מרגי לאשר את התקנות, וביקש הבהרות באשר להסדרת האכיפה ותיקון התקנה המסדירה את שעות העבודה והמנוחה של הנהגים המקצועיים, התאפשר היום האישור בעקבות הודעת נציגות משרד התחבורה, כי המשרד מקדם את תיקון התקנה המסדירה את שעות העבודה והמנוחה של הנהגים.
בפתח הישיבה הזכיר מרגי כי הטכוגרף נועד לתעד את פעולות נהגי כלי רכב כבדים, משאיות ואוטובוסים, על-מנת לבצע פיקוח ובקרה שנועדו להפחית תאונות דרכים, ומעבר לשימוש בטכוגרף דיגיטלי מאפשר להגביר את יכולות הפיקוח והבקרה. הוא הוסיף כי בדיון הקודם ביקש הבהרות ממשרד התחבורה, ואמר כי הוועדה אף הכניסה מספר שינויים בתקנות.
עוד בדיון הקודם החליטה הוועדה לחייב התקנת הטכוגרף הדיגיטלי בכל כלי הרכב הכבדים החדשים שייובאו לישראל. עוד הוסכם לקבל את הערת המשטרה, לפיה מי שמסרב להציג לשוטר את הטכוגרף הדיגיטלי, יראו בו כמי שעבר עבירה לפי תקנת שעות העבודה. כמו-כן החליטה הוועדה להתאים את תקופת שמירת המידע האנלוגי לתקופת שמירת המידע של הטכוגרף הדיגיטלי, כך שמי שמפעיל טכוגרף אנאלוגי יצרך לשמור דסקיות של 365 ימי עבודה, במקום 180 היום. התקנות יכנסו לתוקף לאחר אישור האמנה האירופית. לפי משרד התחבורה ההליך יארך לפחות 180 יום.
יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות העובדים הלאומית, ששי שדה, בירך על אישור התקנות, והציע כי משרד התחבורה יקים ועדה שתבחן את תיקון תקנת שעות העבודה של הנהגים. היו"ר מרגי שיבח את עבודתו ואמר בתגובה כי הוועדה תקיים דיון מיוחד שיעסוק בכל הדברים הנוספים שדרושים טיפול, בהם תיקון תקנה 168 והקמת אזורי מנוחה לנהגים.
"נעקוב אחר תיקון תקנת שעות העבודה של הנהגים והקמת אזורי מנוחה" נציגת משרד התחבורה, עו"ד סיגלית ברקאי, אמרה כי מיד לאחר הדיון ימשיך המשרד לקדם את תיקון התקנה, על כל המשתמש מכך. מנהלת אגף הרכב במשרד, עינת סגל, התייחסה לאזורי המנוחה ואמרה כי הטיפול בכך הוא תלוי תקציב. מרגי הגיב ואמר כי הוא דורש מהמשרד להציג תוכנית עבודה בעניין.
נציגת אגף התנועה במשטרה, סיגל אוטמזגין, בירכה גם היא על אישור התקנות ואמרה כי הכלי יאפשר אכיפה ביתר קלות ויעילות על משך זמן העבודה של הנהגים. מנגד, מנכ"ל מועצת המובילים והמסיעים, דוד כוכבא, אמר כי הטכוגרף הדיגיטלי ייצור חיכוך מיותר בין הנהגים, בעלי החברות והמשטרה, בגלל תקנת שעות העבודה והמחסור באזורי מנוחה. יו"ר מועצת המובילים, גבי בן הרוש, הוסיף כי צריך להתנות את זה בתיקון תקנה 168, ואמר כי הטכוגרף הדיגיטלי לא יאפשר לעקוב אחרי הנהגים שיעברו מרכב לרכב. לדבריו, "הדרך לגיהינום רצופה כוונות טובות, ולמה אני מתכוון? יופי, הבאנו את הטכנולוגיה, הטכוגרף חי, קיים ונושם, איך אנחנו מיישמים אותו? הוא מאותת לנהג לעצור, איפה הוא עוצר? התקנה מדברת על מעבר בין מדינות, בינלאומי בכלל, אבל בוא נניח שאני מצטרף לכולם ולא מתנגד ובואו נכניס את הטכוגרף. הנתונים הקיימים היום אצל המשטרה, כוללים את הדיסקט היומי של הנהג ואילו בטכוגרף הדיגיטלי מדובר בדיסקט מחשב שנמצא במשאית ובאוטובוס ואיננו מאפשר לעקוב אחרי הנהג, יש נהגי אוטובוס שעובדים משמרת א' ועוברים לחברה אחרת לעבוד במשמרת שנייה, אז איך אפשר לפקח על זה? אי-אפשר להתעלם מציבור אנשים קמים לפרנסתם ב 4:00 לפנות בוקר, אם להסיע נוסעים וילדים ואם להסיע מטענים. אנו לא רוצים להיות עבריינים, לא רוצים להפליל את הנהגים ולא את החברות, אבל שהתקנה תהיה ברורה!".
ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים, תם פרומוביץ', קרא גם הוא לתקן את תקנת שעות העבודה והמנוחה. מנכ"ל ארגון חברות ההסעה, שוקי שדה, אמר כי מחברים את התקנות והאמנה לפיקוח, וחייבים לחבר את כל המרכיבים לרמת אמינות הנתונים.
היו"ר מרגי אמר בתגובה כי אם לא היינו לקראת בחירות היה קובע לכך לוח זמנים מסודר ומקיים מעקב אחר תיקון התקנה. עם זאת, הוא הבהיר כי בכוונתו להמשיך לעקוב אחר הסדרת הטיפול בכל הקשור להובלת מטענים בישראל. ח"כ בועז טופורובסקי, יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, בירך על אישור התקנות ואמר כי אומנם צריך לתקן את תקנה 168 ויש עוד מה לעשות, אך הטכוגרף הדיגיטלי היה צריך להגיע מזמן לישראל וצריך להטמיע אותו כמה שיותר מהר. גם חברות הכנסת אתי חוה עטייה וסונדוס סלאח הביעו תמיכה בתקנות והן אושרו.