X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קירשנבאום. תיק מאוגוסט 2017 [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
כהן. לבחון ערבות במקום חילוט [צילום: מן הטלוויזיה]
השופט אלרון מנחה את המחוזי בתל אביב:

לסיים בהקדם את משפט קירשנבאום

"משכו הרב של ניהול ההליך מעורר אי-נחת" הסיכומים בכתב הוגשו לפני שנה, והשלמות בעל-פה נשמעו לפני חצי שנה העליון מותח ביקורת על הפרקליטות שתפסה את רכושו של רמי כהן, נאשם נוסף בתיק, בלא לבחון חלופות מידתיות יותר
▪  ▪  ▪

שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון, קורא לזרז את מתן פסק הדין במשפטה של סגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום, בפרשת ישראל ביתנו. קירשנבאום מואשמת בקבלת שוחד במיליוני שקלים מתוך כספים קואליציוניים שקיבלה הסיעה והעבירה לצרכים שונים לפי ראות עיניה.
אלרון מתייחס לנושא (יום ב', 4.1.21) אגב החלטתו בעניין שחרור נכסים של מנכ"ל משרד החקלאות לשעבר, רמי כהן, שנותר הנאשם היחיד בפרשה לצידה של קירשנבאום. התיק מתנהל בבית המשפט המחוזי בתל אביב בפני השופט ירון לוי. כתב האישום בו הוגש באוגוסט 2017. כל הנאשמים, למעט קירשנבאום וכהן, הגיעו להסדרי טיעון בהם נדונו לעונשים שבין קנסות לבין מאסרים ממושכים. בתיה כהן, אשתו של רמי כהן, נקנסה ב-35,000 שקל, לאחר שהודתה בשיבוש הליכים באחת מפרשיות המשנה (העברת תמיכה לאיגוד הכדורסל).
אלרון אומר: "בשולי הדברים אך לא בשולי חשיבותם, מצאתי לנכון להעיר את הדברים הבאים. משכו הרב של ניהול ההליך העיקרי בתיק זה, שעה שכספי העורר מוחזקים בידי המשיבה, מעורר אי-נחת. עיון במערכת נט המשפט מלמד כי סיכומי הצדדים בכתב הוגשו לפני כשנה, והדיון בו נשמעה השלמת סיכומים בעל-פה נערך לפני חצי שנה. טוב יעשה אפוא בית המשפט המחוזי אם יפעל להביא את ההליך לסיומו בהקדם".
המדינה מייחסת לרמי כהן הלבנת הון ב-1.2 מיליון שקל, תפסה במהלך החקירה רכוש שלו ב-1.8 מיליון שקל ולאחר הגשת כתב האישום סוכם שהיא תמשיך להחזיק ברכוש בשווי 900,000 שקל. בחודש שעבר קיבל חלקית בית המשפט המחוזי (השופט יוסי טופף) את בקשתו של כהן והורה למדינה להעביר לבני הזוג 15,000 שקל בחודש. בערעורו בעליון טען כהן, כי אינו זקוק לתשלום חודשי אלא לשחרור הכסף כולו, הן לצורך התקנת מעלית בביתו בשל מצבה הרפואי של אשתו והן לצרכים משפחתיים אחרים.
אלרון מזכיר, כי יש לפעול בצורה מידתית בעת תפיסת רכושו של מי שטרם הורשע, לצד שמירת האינטרס הציבורי העומד ביסוד החילוט. בעניינו של כהן אומנם הסכימו כאמור הצדדים על תפיסת 900,000 שקל, אך חלפו שלוש שנים ולא ברור מתי יסתיים ההליך. "גילם המתקדם של העורר ורעייתו והוצאותיהם הכספיות, כפי שפורטו בפני, כמו גם משך הזמן הרב שבו מוחזק רכושם בידי המשיבה כאשר חזקת החפות עודנה עומדת לעורר, מטים את הכף לטובת קבלת בקשתם לשחרור הרכוש התפוס לעת הזו", הוא קובע.
"זאת ועוד, והיא העיקר", ממשיך אלרון. "במקרה דנן, דומה שלא נשקלו חלופות רלוונטיות
לחילוט כספו. כמתואר לעיל, דרישת המידתיות מחייבת נקיטת אמצעים שפגיעתם בזכות הקניין של העורר ורעייתו פחותה, לשם הבטחת החילוט. יש להעדיף אפוא צו למתן ערבות, ככל שבידי העורר להפקיד ערבות מתאימה, כנטען בהודעת הערר מטעמו. בחינת הערבות ראוי לה שתיעשה על-ידי הערכאה הדיונית, ובנסיבות דנן הדבר לא נעשה. לנוכח זאת, אני מורה על השבת הדיון בבקשה לבית המשפט המחוזי על-מנת שהעורר יציג בפניו חלופות הולמות להנחת דעתו, להבטחת אפשרות חילוט הרכוש, אם יורשע בדינו". את כהן ייצגו עוה"ד אבי חימי ומשה וייס, ואת המדינה - עוה"ד מאור אבן-חן ויעל שחף.

תאריך:  04/01/2021   |   עודכן:  04/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לסיים בהקדם את משפט קירשנבאום
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אולי מחפים על הבוס?
פלג א  |  4/01/21 14:55
2
מה זה "אי נחת"זה לא מונח משפטי
עינוי דין  |  4/01/21 18:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ישראל ביתנו
איתמר לוין
המנכ"ל לשעבר של תנועת עזרא העולמית העניק לסגנית שר הפנים לשעבר 92,000 דולר - תמורת הקצאת כספים קואליציוניים בסך 4 מיליון שקל    ירצה תשעה חודשי עבודות שירות
איתמר לוין
מי שהיה ראש אגף הארגון בישראל ביתנו הודה בשוחד והלבנת הון    חיות: בפסק הדין בערעור לא נקבעה הלכה חדשה לגבי גזירת העונש כאשר מדובר בפיצול כתב אישום
יואב יצחק
גודובסקי, יד ימינו של ליברמן, דרש ממתן דהן (איילים) להחזיר שני מיליון ש"ח לחשבון אחר של ישראל ביתנו, "בדלת האחורית" (מתוך חמישה מיליון שהועברו אליהם מכספים קואליציוניים); וכשהלין על-כך, השיב גודובסקי: "ככה זה - לשביעות רצונו של הבוס"    פאינה קירשנבאום עומתה עם דברים אלה, ונשאלה: מי הבוס?; על-כך השיבה: "כנראה ליברמן"
יואב יצחק
במסגרת החקירה בפרשת נתיבי ישראל נמסרה עדות והוגשה למשטרה הקלטה שבה נאמר: "היה בא ויזניצ'ר אומר לשמעון: תשמע, ליברמן צריך חצי מיליון שקל"    על-פי החשד שעלה, כספי שוחד מקופת חברת נתיבי ישראל יועדו לליברמן    למרות זאת, שי ניצן נמנע ממתן הנחיה לחקור את ליברמן    בעקבות פניית News1 פתח הנציב דוד רוזן בבדיקת הפרשה    ועוד: ליברמן חזר בו בבית המשפט וברח מדרישתו להאשים את הח"מ בשל כינויו: מאפיונר    בכך הוא מנסה לחמוק מבירור והכרעה בדבר התנהלותו המאפיוזית
איילת פישביין
חקירת המשטרה בפרשת ישראל ביתנו בחשד לגניבת מיליונים בחל"פ שומרון טויחה אחרי שיו"ר החל"פ גרשון מסיקה, שנחקר כחשוד המרכזי בגניבה, חתם על הסכם עד מדינה נגד פאינה קירשנבאום    פרשת חל"פ-מסיקה נחקרה כאחד מספיחי פרשת ישראל ביתנו. נמצא, כי כספים שהוצאו/נגנבו מהקופה הציבורית שימשו לתשלומי שוחד    בפרשה מעורבים שורה של פקידים בכירים ואישי ציבור    הפרקליטות: "הוחלט על סגירת התיק עקב היעדר ראיות מספיקות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il