X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ממליצים על סגר מלא במקרה שהריסון הנוכחי מתברר כלא יעיל מזהירים כי המתנה של שבוע בקבלת החלטה על חיזוק הסגר צפויה לגרור תוספת תמותה של 400-200 מתים
▪  ▪  ▪
התמותה עולה בחדות [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

לקראת ישיבת הממשלה בעוד מספר שעות, מזהירים (יום ג', 5.1.21) צוות החוקרים של האוניברסיטה העברית מפני השלכות התחלואה הגבוהה של נגיף הקורונה בישראל. לטענת החוקרים התמותה היומית הממוצעת עולה בחדות וצפויה לעלות מעל ל-40 מתים ביום בממוצע בשבועיים הקרובים.
לדבריהם מצב התחלואה בישראל דומה למצב בסוף ספטמבר. "הגענו למספרי תחלואה גבוהים מאד, והשפעת המגבלות של השבוע שעבר עדיין לא ניכרת", דברי החוקרים. לטענתם, המתנה של שבוע בקבלת החלטה על חיזוק (במקרה שהריסון הנוכחי לא יעיל) צפויה לגרור תוספת תמותה של 200-400 מתים.
עוד קובעים החוקרים כי מבצע החיסונים יוביל לשינוי מגמה בתחלואה הקשה של האוכלוסיות בסיכון, ובמיוחד בני 60+, כבר בסוף ינואר. הם קוראים להאיץ את מבצע החיסונים של האוכלוסייה פגיעה. "כך ייטב. יש למקד בחיסון מירבי של בני 60+ ופגיעים", קובעים החוקרים.
באשר לוריאנט הבריטי, טוענים החוקרים כי המוטציה הבריטית משמעותית במיוחד בתהליך היציאה מהמגבלות (הסגר) הנוכחי, במהלך ינואר. לטענתם, בתרחיש של תפוצה כזו, שיוביל ל R>1 ביציאה מהמגבלות, צפוי מספר גבוה של חולים קשה באוכלוסיות צעירות.
החוקרים ממליצים על סגר מלא במקרה שהריסון הנוכחי מתברר כלא יעיל (החלטה עד יום ו) וזיהוי וודאי של תפוצת הואריאנט מבין הנדבקים המאומתים. עד אז, ההמלצה היא על צמצום מיידי של התקהלויות מותרות, חיוב עבודה מהבית בכל מקום אפשרי והגברת אכיפה.
בכל מקרה, מדגישים החוקרים - נדרשת יציאה מבוקרת מהמגבלות, כפי שבוצע בסגר הקודם, ולא תתאפשר יציאה מהירה ומיידית. יציאה מבוקרת תאפשר הגבלת התמותה עד מרס בכ-1000-1500.

תאריך:  05/01/2021   |   עודכן:  05/01/2021
+נתב״ג נערך לסיוע באכיפת החלטות הממשלה
22:24 05/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נוסעים שקנו כרטיסי טיסה עד תחילת הסגר יוחרגו מהגבלת המרחק הביתי  ▪  עובדי רש״ת יערכו בכניסה לשדה בדיקה של תיעוד מועדי הזמנת כרטיסי הטיסה

[צילום: פלאש 90]
+ארגון בתי הכנסת: תפילה בשטח פתוח בלבד
21:54 05/01/21  |  עידן יוסף

הארגון העולמי של בתי הכנסת מסר בתגובה להחלטת הממשלה: "לצערנו, המגיפה מתפשטת באופן נרחב ומדאיג וממשלת ישראל החליטה לנקוט באמצעים חריפים על-מנת להשתלט על התחלואה. כחלק מההחלטה - אין מנוס כיום מסגירת בתי הכנסת וקיום מנייני תפילות בשטח הפתוח בלבד. ברור כי בעת הזו בימי החורף - תפילה בשטח הפתוח אינה פשוטה כלל וכלל לציבור המתפללים. עם זאת, כולנו מחויבים - 'וחי בהם, ולא שימות בהם'. מתפללים מקבוצות סיכון החוששים להתפלל בשטח פתוח או שמזג האוויר הקר מסוכן עבורם - יכולים להתפלל בבתיהם תפילת יחיד וישתדלו להתפלל בשעה בה הציבור מתפלל".

+סגר מחמישי בחצות למשך שבועיים לפחות
20:58 05/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אישרה הגבלות מחמירות, לאחר שהשרים הגיעו להסכמות בכל הנושאים  ▪  מערכת החינוך כולל הגנים תושבת, מקומות עבודה חיוניים בלבד יפעלו  ▪  ראש הממשלה התריע: "נכנסים לגל המסוכן ביותר מאז פרוץ המגפה"

עובר אורח בירושלים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
עוברי אורח בתל אביב [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+חולי קורונה הגיעו ארצה בטיסה מדובאי
20:27 05/01/21  |  

משרד הבריאות קורא לנוסעים שהמריאו ב-28.12 בשעה 11:30 בטיסה מס' 1549 של חברת fly dobay מנמל תעופה דובאי לישראל להיכנס לבידוד עד 10.1 (כולל) ולדווח באתר המשרד על כך, לאחר שבטיסה נמצאו מספר נוסעים מאומתים למחלת הקורונה.

+משרד הבריאות: רק 'דרכון ירוק' של המשרד מעיד על חיסון ובעל תוקף
17:24 05/01/21  |  איציק וולף

בעקבות פרסומים על הצגת תעודות המעידות על התחסנות נגד קורונה הודיע משרד הבריאות כי כל תעודה המעידה על התחסנות נגד קורונה ("דרכון ירוק") שאינה רשמית של משרד הבריאות - היא חסרת תוקף.
מנכ"ל משרד הבריאות הפיץ היום מכתב לכל מנהלי בתי החולים ומנכ"לי הקופות במטרה להבהיר כי בעקבות פרסומים שונים ״דרכון ירוק״ יופץ אך ורק על ידי משרד הבריאות כתעודה ממשלתית אחידה ואין להפיץ שום תעודה דומה ע״י שום גוף ובוודאי שלא לתת הבטחה או הטבות, שיקבעו באופן מרכזי.

+הסכמה: מערכת החינוך תיסגר;
"המוטציה הבריטית יוצאת משליטה"
17:13 05/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ממשלת ישראל מכונסת לדיון לקראת אישור סגר הדוק שלישי  ▪  מערכת החינוך צפויה להיסגר לפחות שבועיים מיום שישי הקרוב  ▪  יוטל איסור התכנסות של יותר מ-5 בני אדם במקום סגור ושל יותר מ-10 אנשים בחלל פתוח

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "הגל הקשה ביותר"
מסתמן: איסור התקהלות של יותר מ-10 אנשים [צילום: הלל מאייר/פלאש 90]
+4,435 דו״חות נרשמו מתחילת השבוע בגין הפרות הנחיות הקורונה
14:05 05/01/21  |  מירב ארד

מאז תחילת השבוע (3-4.01.2021), נרשמו ע״י המשטרה 4,435 דו״חות בגין ההפרות השונות. מרביתם בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת - 2,230 דו"חות, ובהם גם 1,864 דו״חות בגין אי עטית מסיכה, 83 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד, וכן 105 דו"חות בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה.

+הנשיא ריבלין: "להציג קו אחיד מול הציבור באשר למתכונת החיסונים"
13:58 05/01/21  |  מירב ארד

נשיא המדינה פגש את המתחסן הראשון בשלב ב' של החיסון הישראלי של המכון הביולוגי וערך ביקור במרכז הרפואי ברזילי. הנשיא התייחס לסכנה שבריבוי העמדות שמציגה מערכת הבריאות והדגיש כי "על מערכת הבריאות הרשמית להציג קו אחיד מול הציבור באשר למתכונת החיסונים. אנחנו כחברה מאמינים למקבלי ההחלטות ואל לנו להעמיד נכס זה בסכנה ולבלבל את הציבור״. ריבלין הוסיף: "״כשהציבור מתבלבל הוא מתחיל לא להאמין. יש לנו תכונה מעולה כחברה, אנחנו סומכים ובצדק על המומחים שלנו כי עד היום הם הוכיחו לנו שהם מעולים ומפני שהם שומרים עלינו מכל צרה נגע ומחלה. אם נגיע למצב שבו המערכת אומרת לנו בכל בוקר דבר אחר, הציבור ישאל את עצמו אם הם מתווכחים בניהם איך הם רוצים שאני אאמין?״.

[צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ]
+צה"ל יתגבר את המערך הלוגיסטי במרכז הרפואי בני ציון
13:46 05/01/21  |  מירב ארד

צה"ל יתגבר באמצעות יחידת מילואים את המערך הלוגיסטי במרכז הרפואי בני ציון. במרכז הרפואי נוצר עומס רב במחלקות הפנימיות כתוצאה מהסבת אחת המחלקות הפנימיות למחלקת קורונה שנייה. אתמול נסגרו 4 חדרי ניתוח ומבוצעים רק ניתוחים דחופים ומצילי חיים, והפעילות האלקטיבית בביה"ח פחתה בכ-40%.

+ההצעה לסגר: הפסקת הלימודים, צמצום התקהלויות
11:40 05/01/21  |  איציק וולף, מירב ארד   |   לרשימה המלאה

במשרד הבריאות דורשים להתחיל את ההחמרה בהגבלות כבר בים שישי הקרוב, למשך שבועיים  ▪  שר הבריאות: "רוצים לבנות גשר עד להצלחת החיסונים, אך נוכל לבנות אותו רק אם לא נשחק בכאילו"  ▪  "על סגר תשרי הוחלט עם 2,000 חולים חדשים, אנחנו ב-8,000 חולים חדשים ועדיין אין החלטה"

תדרוך שר הבריאות, היום
ישיבת הממשלה - החשובה מאז קמה הממשלה [צילום: לע"מ]
בחזרה לסגר הדוק [צילום: עודד בלילטי/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוך שבועיים: תמותה יומית ממוצעת של מעל ל-40 ביום
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
את התמותה הזאת נזקוף
צורי  |  5/01/21 16:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף, מירב ארד
במשרד הבריאות דורשים להתחיל את ההחמרה בהגבלות כבר בים שישי הקרוב, למשך שבועיים    שר הבריאות: "רוצים לבנות גשר עד להצלחת החיסונים, אך נוכל לבנות אותו רק אם לא נשחק בכאילו"    "על סגר תשרי הוחלט עם 2,000 חולים חדשים, אנחנו ב-8,000 חולים חדשים ועדיין אין החלטה"
איציק וולף
טוענת שחוסר היכולת או הרצון ליישם את הסגר הדיפרנציאלי הוביל למצב החירום הנוכחי, בו כל החלטה שמתקבלת היא תרגיל במיזעור נזקים
איציק וולף
שיעור הנדבקים החדשים בקורונה עומד על 7.6% מתוך כ-110 אלף בדיקות שבוצעו אתמול - השיעור הגבוה ביותר מ-11 באוקטובר    בשעה 12:00 תתכנס הממשלה לאישור הטלת סגר אמיתי ומשמעותי בישראל
איציק וולף
בעקבות התפשטות נגיף הקורונה שעבר מוטציה הפציר ראש ממשלת בריטניה בתושבים לציית להנחיות הסגר שנכנסות לתוקף הלילה בחצות    כל בתי הספר והמכללות ייסגרו והלימודים יתקיימו במתכונת מקוונת למשך חודש וחצי, עד אמצע חודש פברואר
איציק וולף
רף הזכאות המקל למענקי הסיוע לעסקים בדבר הוצאות קבועות כפי שנקבע לחודשים נובמבר-דצמבר 2020, גם לתקופת הזכאות ינואר-פברואר 2021    כמו-כן נקבע כי בסמכות שר האוצר להאריך הרחבה זו לשאר תקופות הזכאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il