X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הכלכלה החלה לדון בהצעה לחייב התקנת מערכת למניעת שכחת ילדים בכל רכב פרטי המסיע ילדים מתחת לגיל 5 היו"ר מרגי: אעשה מאמץ לאשר זאת בשבוע הבא במהלך הדיון התעוררו שאלות באשר ליישום התקנות, לעלויות המערכות והתקנתן נציג הלשכה המשפטית של משרד התחבורה סיפר: זה קרה גם לי וזה יכול לקרות לכל אחד
▪  ▪  ▪
[צילום: דודי גרינשפן/פלאש 90]

ועדת הכלכלה החלה (יום ג', 6.1.21) לדון בתיקונים לתקנות התעבורה וצו התעבורה, שמחייבים התקנת מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב. לפי ההצעה, החובה תחול על כל רכב פרטי המסיע ילדים מתחת לגיל 5 ותיכנס לתוקף ב-1 ביוני 2021, כך שהציבור יוכל להיערך ולהתקין את המערכות עוד לפני הקיץ. מי שייתפס מסיע ילדים מתחת לגיל 5 כשברכבו לא מותקנת מערכת המתאימה לתקן שנקבע בתקנות צפוי לקנס של 250 שקלים ול-4 נקודות. במהלך הדיון עלו טענות לבעיות בקבלת אישור למערכות קיימות, חשש לעלויות גבוהות ובעיות ביישום, והיו"ר יעקב מרגי דרש תשובות לכך בהקדם והודיע כי בכוונתו להמשיך את הדיון ולאשר את התקנות כבר בשבוע הבא.
מנהלת אגף הרכב במשרד התחבורה, עינת סגל, הסבירה כי יש שני סוגי מערכות, האחת ניידת והשנייה מחוברת למערכות הרכב, כאשר כל אחד יוכל לבחור מה שמתאים לו. היא הוסיפה כי השאיפה היא ליישם את התיקונים עוד לפני הקיץ הקרוב. עו"ד דוד טמיר, מהלשכה המשפטית של המשרד, סיפר כיצד הוא השאיר את בנו בן ה-4 לישון ברכב אחרי טיול, ונזכר בכך רק אחרי שעה וחצי. "זה יכול לקרות לכל אחד. המקרה שלי לא דווח כי רק כשזה מגיע לתוצאה טרגית זה מדווח", אמר.
תמיר הוסיף כי בעשור האחרון מתו 34 ילדים שנשכו ברכבים ועוד 462 מקרים שהסתיימו בבתי חולים, והדחיפות היא כדי להציל נפשות לפני הקיץ. עוד אמר תמיר כי עלות מערכת שלא מחוברות לרכב תעמוד על כ-400-300 שקלים, וכי ישנה הטבת מס על מערכות מחוברות כדי לעודד יבואנים להתקין אותן מראש ברכבים חדשים.
מרגי שאל האם בכוונת משרד האוצר לתמרץ את ההתקנה. נציג אגף התקציבים, דניאל מלצר, השיב: "לפי התחשיבים שלנו מדובר בעלות של מאות מיליוני שקלים שתושת על הציבור, ובתקופה כזו הדבר דורש בדיקה מעמיקה".
מנכ"ל משרד התחבורה, עופר מלכה, הצטרף גם הוא לדיון ואמר כי בקיץ האחרון איבדנו שלושה ילדים חסרי ישע. הוא ביקש להזכיר לחברי הוועדה כי לא מדובר בתאונה רגילה, אלא בילדים שניצלים למוות, ואמר כי זו לא החלטה שמקבלים כשמסתכלים מהחור של הגרוש. "אנחנו אמונים על הצלת חיים ובטיחות בדרכים ולא יכול להיות שלא נעשה את המקסימום למגר את התופעה הזו", אמר. הוא הוסיף כי התנגדות האוצר לא מגובה בנתונים, וכי עלות כל מקרה מוות שייחסך, לפי האוצר, היא 17 מיליון שקל.
ח"כ אימאן ח'טיב יאסין אמרה כי הדיון הוא על הצלת חיים, אך צריך לוודא שהמוצרים יעשו את העבודה ושיש יותר ממוצר אחד בשוק. היא הוסיפה כי צריך לתת את הדעת גם על הנטל הכלכלי שיוטל על ההורים. ח"כ בועז טופורובסקי בירך את שרת התחבורה והמשרד על הבאת תקנות אותן כינה "לא פופולריות", ואמר: "כשתהייה חובה להתקין מערכת יהיו יזמים רבים שיכנסו לשוק ותהייה תחרות, אך בהתחלה יש לשקול תמרוץ כלכלי". מנגד, ח"כ יצחק פינדרוס קרא לעצור את הדיון בתקנות, מכוון שהדבר אינו ישים ויטיל עלויות כבדות על ההורים. ח"כ הילה שי וזאן אמרה גם היא כי צריך לבחון את נושא העלויות עוד לפני שמאשרים את התקנות, וביקשה לוודא שיש מספיק חברות בשוק שמספקות מערכות, כדי שתהיה תחרות.
מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רחל טבת ויזל, אמרה כי למרות ההסברה הרבה שעושה הרשות המקרים מתרחשים מדי שנה. "שימו את הציניות בצד, יש פה תקנות שנועדו להציל חיים. ראינו לא מעט מכשירים בשוק, חלקם בעלות של כ-50 שקלים. גם היום כל הורה חייב לקנות כסא בטיחות לילד שעולה הרבה יותר. לנו כהורים, וגם כסבים וסבתות, יש אחריות על הילדים שלנו", אמרה.
לעומת זאת, ראש אגף מדיניות רגולציה במשרד ראש הממשלה, עמיחי פישר, טען כי המשרד הופתע מהתקנות, ואמר כי לא היה תהליך עבודה מסודר. "שלחנו בקשה להתייחסות ולא קיבלנו שום דבר. מדובר ברגולציה עם עלויות מאוד גבוהות ושאלות של תחרות, ואי אפשר להעביר אותה בלי עבודת מטה רצינית", אמר. בתשובה לשאלת היו"ר מרגי, אם משרד ראש הממשלה תומך או מתנגד, אמר פישר: "אנחנו מתנגדים".
מנכ"ל משרד התחבורה מלכה ביקש להגיב, ודחה את האמירות של נציגי האוצר ומשרד ראש הממשלה. לדבריו, התהליך מתקיים כבר מספר שנים ולא מדובר במשהו חדש. "תפקידנו להציל חיים. יש אין סוף מערכות בשוק ודאגנו לתקינה מקלה. אני לא בטוח שמנכ"ל משרד ראש הממשלה מסכים עם פישר", אמר.
עם זאת, מספר יזמים טענו כי תקינה תוביל לעיכוב בייצור ושיווק מערכות, ותחסום יזמים צעירים. מנכ"ל טופו גרופ, המשווק מוצר שנמכר באיטליה, אמר כי היוזמה מבורכת, אך בפועל יש רק 4 מכונים בישראל שיוכלו לבדוק את התקן והם מבקשים כ-100 אלף שקלים לבדיקה שתוצאותיה לא ברורות. הוא הוסיף כי באיטליה מהערכות נמכרות בכ-50 אירו כשהממשלה מממנת 50% מהעלות והיענות הציבור לא עלתה על 30%. בעקבות הדברים הביע היו"ר מרגי חשש שלא ניתן יהיה ליישם את התקנות כבר בקיץ.
את הדיון סיכם היו"ר מרגי בדרישה כי משרד התחבורה יבחן את כל הטענות בהקדם. הוא הוסיף כי הוא מאמין שנעשתה עבודה מקצועית וללא כל העדפה של יצרן כזה או אחר, אך אמר כי הוועדה רוצה להיות משוכנעת בכך במאת האחוזים. "עלינו לבחון שהתקינה היא ישימה, נכונה ומדתית ובכוונתי לכנס את הוועדה לדיון המשך כבר בשבוע הבא. חייבים לאפשר לכמה שיותר חברות לפעול בתחום, להתייחס גם לסוגיית העלות ואם צריך אז אפשר להתבסס על תקינה מחו"ל", הבהיר.

תאריך:  06/01/2021   |   עודכן:  06/01/2021
+ועדת החוקה אישרה הקלות להגבלת היציאה למרחב הציבורי בסגר
12:08 06/01/21  |  מירב ארד

ועדת החוקה אשר אישרה (יום ד') את התקנות להגבלת פעילות המחריגות יציאה מהמגורים למרחב הציבורי לצורך טיפול רפואה משלימה, השתתפות בפעילות להפגת בדידות לאזרחים ותיקים מטעם המשרד לשוויון חברתי או רשות מקומית, וכן להשתתפות בטקס בר/בת מצווה, ברית או טקס דתי דומה בדתות אחרות. כמו כן תתאפשר יציאה לצורך חג המולד של הנוצרים האורתודוכסים במתווה מיוחד של התקהלות. ההקלות יעמדו בתוקף עד ל-9.1 ככל שלא יתקבלו תקנות חדשות.

+עסקים חדשים יהיו זכאים להחזרי ארנונה בגין שנת 2020
12:05 06/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הבחינה תהיה דו-חודשית על סמך הצהרת העסק שהיה סגור 20 יום לפחות, מתוך 60 באותם חודשיים. תקרת הפטור מארנונה תהיה 15000 לכל חודשיים  ▪  כץ: מענק הסיוע החד-פעמי ימומן מתקציב החזר ההוצאות הקבועות שהוקצה לחודש יוני

כץ. "ישראל תפתח עוד משאבים כדי לסייע" [צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"התקנות יצילו חיי ילדים שנצלים למוות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
מירב ארד
ההצעה תהייה בתוקף כל תקופת משבר הקורונה ונועדה למנוע ניתוק גז לצרכנים - דחיית הבדיקה תהייה לתקופה קצרה שלא תעלה על ארבעה חודשים; היו"ר מרגי: הצעת החוק תסייע גם לצרכנים וגם לחברות הגז ולמשרד האנרגיה
שבח שטרן
נאום הבכורה של חבר הכנסת מהליכוד בישיבה מס' 122 של הכנסת ה-23 [כ' בטבת תשפ"א, 04.01.2021]
מטי יוגב
נאום הבכורה של חברת הכנסת מהליכוד בישיבה מס' 122 של הכנסת ה-23 [כ' בטבת תשפ"א, 04.01.2021]
יעל רון בן משה
נאום הבכורה של חברת הכנסת מכחול לבן בישיבת הכנסת מספר 122 [כ' בטבת תשפ"א, 04.01.2021]
עידן יוסף
פורום ארגוני הגנת המשפחה: "הציבור אינו מעוניין שיכתיבו לו איך לדבר ואיך לכתוב ולקרוא"    יוזמה אזרחית: "נקודה באמצע מילה הופכת את העברית היפה לכלי ניגוח לפי אג׳נדות מתחלפות"    שדולת הנשים: "אין אג'נדה מסתורית של ארגונים שמנסים לפעול מאחורי הקלעים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il