X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האיחוד הלאומי הפכה ל'ציונות הדתית'

סמוטריץ': המפלגה תיפתח למפקד

יו"ר האיחוד הלאומי הודיע על שינוי שם מפלגתו ועל פתיחת שורותיה לכל מי שרואה עצמו שותף לערכי הציונות הדתית קרא לשותפיו בעבר ובהווה לשתף פעולה ותקף את "הפוליטיקה האישית" "מפלגות של אנשים זו אחת הרעות החולות שתוקעת יותר מכל את המערכת הפוליטית הישראלית ואת מדינת ישראל"
▪  ▪  ▪
סמוטריץ'. אני לא כוכב [צילום: הציונות הדתית]

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הכריז (יום ד', 6.1.21) על שינוי שם מפלגת האיחוד הלאומי שבראשה הוא עומד והפיכתה למפלגת 'הציונות הדתית'. בנאום מוקלט תקף סמוטריץ' את בכירי המערכת הפוליטית בטענה כי המכנה המשותף לכולם הוא שהם שמים את עצמם במרכז. "מפלגות של אנשים. וזו אחת הרעות החולות שתוקעת יותר מכל את המערכת הפוליטית הישראלית ואת מדינת ישראל", אמר.
לדבריו, רק בשבוע שעבר חזינו כולנו בשידור חי את קריסתה המפוארת של כחול לבן, מפלגה שהייתה מפלגה אישית מכף רגל ועד ראש, מפלגה עם "אפס דרך ואפס ערכים", כלשונו. "אישית בפסילתה את נתניהו, שהייתה הצדקת קיומה היחידה, אישית בהצבת ראשיה בחזית ללא שום מכנה משותף ערכי, ואישית בתככים ובאינטרסים שהובילו לקריסתה. זה סופו של כל בלון. הפוליטיקה הישראלית תקועה רק בגלל שמזירה לליבון אמונות ודעות והכרעה דמוקרטית בהן, היא הפכה לזירת התגוששות אישית - יצרית, מכוערת, ומלאת אגו. אני מבקש להחזיר אותנו אל הישן, הטוב והאהוב. אני מבקש לקרוא לכם אל הדגל למפלגה שמייצגת דרך, תנועה שמשרתת ציבור", אמר.
סמוטריץ' הוסיף כי ברור לו שיש רבים שנרתעים ממפלגת האיחוד הלאומי בשל חששם כי היא מייצגת סקטור קטן מאוד בציונות הדתית. "היום אנו פותחים את השורות, ובעיקר, פותחים את הלב. פותחים את השורות לכל מי שמבקש מפלגה דתית ולאומית. מפלגה שתישא את הערכים שלנו בגאווה ובשמחה. אל שורותינו אנו מזמינים את כל מי שמעוניין במפלגה שעוסקת בזהותה היהודית של מדינת ישראל, מפלגה שפועלת לתיקון מערכת המשפט, מפלגה שחותרת לפיתוח ההתיישבות ביהודה ושומרון, בנגב ובגליל. מפלגה שעסוקה בחינוך ודואגת גם לצרכים המיוחדים של החינוך הדתי. מפלגה שמוכנה להפשיל שרוולים על-מנת להשיב את יהדות התפוצות לארץ ישראל. מפלגה שלוקחת אחריות על כל עם ישראל בכל כאביו, אבל יש לה עמוד שדרה. אנו מזמינים אל שורותינו את כל מי שמעוניין בכך, גם אם על הדרך אל אותן המטרות נחלוק ונתווכח. נעשה זאת יחד, מתוך חברות ושותפות אמת. לא נטשטש חלילה את ההבדלים, את בתי המדרש השונים, נדון, נתווכח נלבן, מתוך כבוד אהבה ושלום", אמר.
מדובר בצעד הצהרתי שמבצע סמוטריץ' כלפי יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט. בשינוי שמה של מפלגתו למפלגת הציונות הדתית, מסמן סמוטריץ' לבנט כי הוא מבקש לפנות לקהל מצביעים רחב מבעבר, מצביעים שבעבר הצביעו עבור הבית היהודי ועבור מפלגת ימינה.
בסיום נאומו פנה סמוטריץ' לבנט ולשאר שותפיו והציע להם איחוד. "אני קורא לשותפיי בהווה ובעבר. אנשים אחים אנחנו. בואו נשים את ה'אני' בצד ונתאחד סביב דרך, ערכים ודגלים. שבענו פיצולים, תתי מפלגות וחיבורים מאולצים. שבענו הרפתקאות, אספירציות פוליטיות וזריקת מנדטים. שנתיים אין בישראל ממשלת ימין בשל כך. הבא נגלה אחריות, נשלב ידיים ונהיה ראויים לאמון הציבור", אמר.

תאריך:  06/01/2021   |   עודכן:  06/01/2021
+כך 'דואג' נתניהו לציונות הדתית
23:35 06/01/21  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה

כתב האישום המתוקן שהוגש השבוע בתיקי נתניהו, חושף פרטים מבעיתים על חתירתו העקבית של בנימין נתניהו תחת סיכוייה האלקטורליים של הציונות הדתית

נתניהו. איזו אבירות
+ח"כ ע׳דיר כמאל מריח לוקחת פסק זמן מהפוליטיקה
15:49 06/01/21  |  עידן יוסף

ח"כ ע׳דיר כמאל מריח (יש עתיד) החליטה לא להתמודד לקדנציה נוספת. היא נשארת ביש עתיד, אבל לוקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים. כמאל מריח הודיעה על כך ללפיד בשיחה אישית.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
אפרים הלפרין
חבר הכנסת אביגדור ליברמן מוביל מהלך לאיחוד "ליבראלי" מול הליכוד, נתניהו והחרדים    סער יוותר על הראשות? לא נראה לי, לפיד יוותר? לא נראה לי, די היה לו עם הסיפור של גנץ, ליברמן יוותר?
מירב ארד
טען בפוסט בפייסבוק: "עד שהגענו, נתניהו עשה ככל העולה על רוחו בממשלה בלי איזונים ובלי בלמים. עצרנו את זה"
עמנואל בן-סבו
אין איש יודע איך תיראה המפה הפוליטית לאחר פירוק, הרכבה והולדת מפלגות שונות, אין איש היכול לחזות האם הגושים המתפרקים יצרו רסיסים או דבוקות חדשות בפוליטיקה הישראלית
אלכס טנצר
הפופולריות של ישראל ביתנו והליכוד בבחירות האחרונות לא נבעה מהצלחתן להיטיב עם מצבם של דוברי הרוסית בארץ, אלא הייתה תוצר של ריבוי נציגים מקרב עולי ברית-המועצות בכנסת, השפעה על התקשורת בשפה הרוסית וגם בגלל הכישלון של המפלגות המתחרות
רפי לאופרט
אם יסיים בנט את המסע הנוכחי שוב בסביבת אחוז החסימה, יצטרך לשקול "לתלות את נעליו" וללכת הביתה. הזמן העומד לרשותו לעבור ממעמד של שותף זוטר לשותף הכרחי, קצר ומאגר הקולות "הניידם" מצטמצם במהירות עם כל רשימה נוספת שמצטרפת למרוץ. חובה למצות כל הופעה פומבית לצבירת השפעה ותמיכה. כיום בנט מדבר הרבה אך אומר מעט מדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il