X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אריה דרעי. הסתיר את ההכנסות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
שלמה דרעי. צינור להעברת כספים [צילום: פלאש 90]
מנדלבליט החליט שלא לייחס לדרעי קבלת שוחד

שימוע לדרעי על שלוש עבירות מס

החשדות: דרעי ואחיו שלמה דרעי מסרו לרשות המיסים דיווח כוזב על העברת קרקע בגבעת שאול; דרעי קיבל מקרן אמריקנית 630,000 שקל כנגד חשבוניות כוזבות של אחיו; וקיבל 280,000 שקל מחברת אגד ומשה הבא עליהם לא דיווח לרשות המיסים רוב החשדות שיוחסו לדרעי מאז 2016 לא הבשילו לכדי שימוע
▪  ▪  ▪
דרעי: מודה לבורא עולם
אריה דרעי אומר בתגובה להודעת היועץ המשפטי לממשלה: "אני מודה לבורא עולם על ההחלטה לבטל את כל האישומים השקריים נגדי ומשוכנע, כי בשימוע יוחלט גם על סגירת התיק בעניין עבירות המס, לאחר שכל העובדות יוצגו בפני היועץ המשפטי". פרקליטו, עו"ד נבות תל-צור, ציין גם הוא, כי היועץ המשפטי ניקה את דרעי מכל חשד לשחיתות שלטונית, והביע ביטחון שבשימוע יינתנו תשובות הולמות גם לחשדות בתחום המס.
פרקליטו של שלמה דרעי, עו"ד ירון קוסטליץ, אומר כי מדובר במחלוקת מס אזרחיות שמקומן אינו בהליך הפלילי, וכי הוא מאמין שלאחר השימוע - הפרקליטות תסגור את התיק.

שר הפנים, אריה דרעי, זומן לשימוע בחשד לעבירות מס בשלושה עניינים. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החליט שלא לייחס לדרעי עבירה של קבלת שוחד, שהייתה החשד העיקרי שנחקר בתיק. כך הודיע (יום ו', 8.1.21) משרד המשפטים. מנדלבליט אימץ את המלצות המשנים ליועץ המשפטי ולפרקליט המדינה, עמית מררי וליאת בן-ארי, ופרקליט מיסוי וכלכלה, יוני תדמור. החלטתו של מנדלבליט אומנם מייחסת לדרעי עבירות מס חמורות, אך היא רחוקה משמעותית מן החשדות החמורים עוד יותר שיוחסו לו מאז 2016. גם אחיו של השר, יו"ר הקרן הקיימת שלמה דרעי, זומן לשימוע.
ראשיתו של התיק בחקירה סמויה שהחלה בשנת 2016 ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון, שהעלתה חשד לכאורה לעבירות שחיתות שלטונית. במסגרת החקירה נמצא, כי אין תשתית ראייתית המלמדת על ביצוע עבירות שחיתות שלטונית ע"י דרעי. עם זאת, נמצאה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מס, אשר היוו הסתעפות של החקירה המקורית. החשדות נגד דרעי היו רבים ומסועפים, וכללו קבלת מאות אלפי שקלים מאנשי עסקים, הלבנת הון, מכירות מגרשים בירושלים, רכישת מגרש במושב ספסופה, הצהרות כוזבות ליו"ר הכנסת ולמבקר המדינה, דיווחים חסרים בהצהרות הון ועוד.
בנובמבר 2018 מצאו המשטרה ורשות המיסים, כי אין תשתית ראייתית לעבירות השוחד. הן המליצו להעמיד לדין את דרעי על מרמה והפרת אמונים, עבירות מס בסכומים משמעותיים, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט ועדות שקר. הן המליצו להעמיד לדין גם את אחיו שלמה וחשודים נוספים. ביולי 2019 המליץ פרקליט המדינה דאז, שי ניצן, להעמיד לדין את דרעי בשש פרשות: הלבנת הון במאות אלפי שקלים, עבירות מס בעסקת מקרקעין עם אחיו בגבעת שאול, עבירות מס בעסקת נדל"ן בהר שמואל, מרמה ועבירות מס בנוגע לנכס בספסופה, העלמת הכנסות שקיבל ממשה הבא (לשעבר יו"ר בזק), העלמת הכנסות מקרן השקעות אמריקנית ומרמה בהצהרותיו על נכסיו בפני יו"ר הכנסת ומבקר המדינה. ניצן המליץ שלא להעמידו לדין באשמת מרמה והפרת אמונים.
לדברי מנדלבליט, בדיונים שקיים לאחר המלצתו של ניצן ובעקבות מסמכים משלימים שביקש, "נוכח סוגיות עובדתיות ומשפטיות שהתחדדו בהם, השתנתה עמדת צוות הפרקליטים המטפלים בתיק ביחס לחלק מהאירועים". הם הגיעו למסקנה, כי אין די ראיות לגבי העסקות בהר שמואל ובספסופה, וגם ביחס לחלק מאירועים האחרים היו חילוקי דעות בין בכירי הפרקליטות בנוגע לחוזק הראיות. האירועים לגביהם הוחלט לשקול להעמיד לדין את דרעי הם:
עסקת גבעת שאול. מדובר בעסקת נדל"ן משנת 2013, במסגרתה מכר דרעי לאחיו שלמה נכס בשכונת גבעת שאול בירושלים, שבו החלה בניית בניין מגורים בן חמש דירות. הדיווחים שהועברו לרשויות מיסוי מקרקעין במסגרת טפסי הדיווח על העסקה (מש"ח), כמו גם חוזה המכירה שצורף לדיווח, כללו מצגים כוזבים לכאורה, לרבות גובה התמורה שבעסקה, תיארוך העסקה לאחור, והצגת המגרש הנמכר כמגרש ריק במקום מצבו האמיתי כבניין מגורים מתהווה.
הכנסות מחברת גרין אושן. מדובר בהייתה קרן פיננסית להשקעות בארה"ב. על-פי החשד, בשנת 2011 החלה גרין אושן לשלם לדרעי עמלת מגייס בגין גיוס משקיע לקרן. בינואר 2013, לאחר שחזר לחיים הפוליטיים, הורה דרעי לקרן להעביר לאחיו שלמה את העמלות שלו. בעקבות זאת, בשנים 2015-2013 שולמו 630,000 שקל כנגד חשבוניות כוזבות שהנפיק משרד עורכי הדין של שלמה דרעי.
הכנסות מחברת-בת של אגד ומשה הבא. על-פי החשד, בשנת 2012 העניק דרעי שירותי ייעוץ ושיווק למיזם משותף של הבא וחברת אגד. דרעי היקש לכאורה לקבל את שכרו בדמות תרומה בגובה 180,000 שקל לעמותת כרמי העיר, של מקורבו יהודה אזרד, אשר סייע לו לאורך השנים. דרעי והחברה שבבעלותו לא דיווחו לרשות המיסים על שכר זה. באותם ימים גם העביר הבא 100,000 שקל מחשבונו הפרטי לחשבונו הפרטי של דרעי, וגם הכנסה זו לא דווחה לרשות המיסים.
מנדלבליט אומר כי נמצא שיש קושי ראייתי לייחס לדרעי את היסוד הנפשי המוגבר הקבוע בעבירת הלבנת ההון, לגבי מאות אלפי שקלים במזומן שהפקיד בבנקים. עוד נמצא, כי יש קושי ראייתי להוכיח שכל הסכום שקיבל במזומן היה הכנסה חייבת במס. כמו-כן, נמצאו קשיים ראייתיים בנוגע לעסקה בספסופה - הן בשאלה האם דרעי שיקר בכוונה לוועד המושב והן בשאלה האם הנכס היה שייך לו. בנוגע לעסקה בהר שמואל נקבע, כי יש הן קושי עובדתי והן קושי ביסוד הנפשי. לגבי התצהיר ליו"ר הכנסת אומר מנדלבליט, כי קשה להוכיח חלק מרכיב העבירה; ואילו לגבי התצהיר למבקר המדינה, לא ניתן לקבוע שהתגבשו היסוד העובדתי והיסוד הנפשי הדרושים.

תאריך:  08/01/2021   |   עודכן:  08/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שימוע לדרעי על שלוש עבירות מס
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אריה רוצה תואר שני
שמין  |  8/01/21 15:53
2
שני האחים לכלא
Q  |  8/01/21 18:11
3
פשוט שערוריה
אזרח  |  9/01/21 11:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
איתמר לוין
המדינה: נסים שמעוני, שהיה מרכז לשכות פרטיות בסיעוד והאחראי על פיקוח ורישוי של 100 גורמים פרטיים המורשים להביא ארצה עובדים זרים, קיבל שוחד ופעל בניגוד עניינים
איתמר לוין
המדינה: שמעון שר, שהיה סגן ראש עיריית נתניה ובכיר בתחום רישוי הנדל"ן, גייס תרומות ב-2 מיליון שקל לחסידות צאנז שהוא מראשיה מבעלי עניין בתחום הבנייה בעיר    בין התורמים: יונה פוגל מחברת פז, שמואל אנצ'ל מחברת דלק ואנשי הנדל"ן רמי נוסבאום, דוד אולניק, יוסי אברהמי, עמי פרץ וחנן מור
איתמר לוין, יצחק דנון
ירון הלוי תובע 10 מיליון שקל ממוטי מימון, בעליה של חברת פיסנטרה המפעילה 3,000 עמדות לטעינת הכרטיס    טוען: השניים חשדו בקשרים פסולים בין מנכ"לית משרד התחבורה דאז, קרן אייל-טרנר, לבין בעליה של החברה המתחרה הופאון    אומר שהחליטו שלא לפנות למשטרה, ובמקום זאת אותתו באמצעות התקשורת לבכירי המשרד שהם יודעים על הקשר המושחת
איתמר לוין
רפי ניניו שיחד עובדים במשרד הבריאות ב-143,000 שקל    ביהמ"ש: אלמלא ההסדרים המקלים עם נאשמים אחרים - עונשו של ניניו, שייצג יבואנים, היה חמור בהרבה
איתמר לוין
המדינה: עופר אלמליח קיבל שוחד בסך 125,000 שקל ממרדכי קורקוס, שניהל עמותה למתן שיעורי דת לאסירים, ובתמורה סייע לו לגנוב מהשב"ס 1.1 מיליון שקל בחשבונות מנופחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il