החלטתו של השר לביטחון פנים,
אמיר אוחנה, שלא לחסן בשלב זה עצורים ואסירים אינה יכולה לעמוד מבחינה חוקית. כך אומרת (יום ו', 8.1.21) המשנה ליועץ המשפטי לממשלה,
עמית מררי, על דעתו של היועץ המשפטי,
אביחי מנדלבליט. אוחנה מסר על החלטתו בתחילת השבוע, בנימוק ש"מדובר במשאב לאומי מוגבל". אוחנה הגיב באומרו, כי הוא עומד על דעתו.
מררי מזכירה, כי לעצורים ולאסירים יש זכות לקבל טיפול רפואי ולאיש אין סמכות לפגוע בכך. האינטרס הציבורי בא לידי ביטוי בענישה ובכליאה, ואין סמכות להענישם באמצעות שלילת זכויות נוספות מעבר למתחייב על-פי הדין. מניעת חיסונים מאסירים שיש לחסן על-פי הנחיות משרד הבריאות, אינה מצויה בסמכותו של אוחנה. אין גם בסיס משפטי להבחנה בינם לבין האוכלוסייה הכללית במתן שירותי בריאות, כאשר מדובר בקני מידה רפואיים.
"עניינו בהנחיות אשר ניתנות על-ידי משרד הבריאות, הוא המשרד האחראי על בריאות הציבור, לחיסון אוכלוסיות האסירים המצויים בקבוצות הסיכון כפי שאלו מחוסנים בימים אלה בקהילה. זאת, על-מנת למנוע סכנת חיים או פגיעה חמורה בבריאותה של אוכלוסייה המצויה בסיכון גבוה", מזכירה מררי. לאור הנחיות המשרד והקצאת החיסונים הדרושים, "הרי שעל שירות בתי הסוהר לפעול לחיסונם של העצורים והאסירים ללא דיחוי", היא מסיימת.
בתגובה כתב אוחנה ולמשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ'
איתמר גרוטו, כי הוא קיבל את ההחלטה במשותף עם שר הבריאות, יולי אדלשטיין. לדבריו, הוא הנחה לחסן תחילה את סגל שירות בתי הסוהר, ורק לאחר מכן "אבחן את חיסוני האסירים ביחס להתקדמות החיסונים בקרב אוכלוסיית אזרחי ישראל שאינם אסירים". אוחנה מוסיף, כי גרוטו ומררי מוזמנים להתמודד בבחירות לכנסת ולשנות את הנחייתו אם ייבחרו. "עד אז, הואיל והאחריות על כלל הגופים הכפופים למשרד לביטחון פנים מונחת על כתפי, ואת הדין וחשבון לציבור אתן אני, ולא אתם החלטתי תעמוד בעינה".