X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רוזן. הפרקליטות שתקה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מוקד 100. כיצד דלף התמליל
רוזן ממליץ למנדלבליט לפתוח בחקירה פלילית

הדלפות שיטתיות של המשטרה בתיק רצח

"חומרי חקירה מרכזיים ומשמעותיים נמסרים לתקשורת, פעם אחר פעם, בשיטת עבודה 'מכוונת', תוך חלוקה עניינית לערוצי הטלוויזיה העיקריים, כל ערוץ וחלקו הוא, כמו גם לאמצעי תקשורת נוספים" קצין בדרגת רב-פקד קיבל בתמורה סיקור חיובי, כולל ראיון נרחב באחד מאמצעי התקשורת
▪  ▪  ▪

שוטרים בראשותו של קצין בדרגת רב-פקד הדליפו בצורה שיטתית לתקשורת מידע רגיש מתוך חקירת רצח והסתירו אותו מן ההגנה. כך קובע (יום א', 10.1.21) נציב הביקורת על הפרקליטות, דוד רוזן, הממליץ בפני היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה בשל חשש ממשי לביצוע עבירות פליליות מצד המדליפים. על-פי ממצאיו של מנדלבליט, אמצעי התקשורת העניקו לאותו רב-פקד תמורה בדמות סיקור חיובי.
"התמונה המצטיירת מהתלונה היא קשה וחמורה", אומר רוזן. "חקירת משטרה, וליתר דיוק - חומרי חקירה מרכזיים ומשמעותיים נמסרים לתקשורת, פעם אחר פעם, בשיטת עבודה 'מכוונת', תוך חלוקה עניינית לערוצי הטלוויזיה העיקריים, כל ערוץ וחלקו הוא, כמו גם לאמצעי תקשורת נוספים. הכל בכל, טרם העברת אותם חומרים, המשתייכים ללוז החקירה, להגנה, וחלקם - עוד בטרם נמסרו לפרקליטות". משמעות הדבר היא, שמקור ההדלפה חייב להיות במשטרה.
המשטרה טענה כדרכה, כי ההדלפה איננה ממנה והצביעה בפני רוזן על גורמים אחרים שלשיטתה עשויים היו להיות המקור. רוזן מגיב: טענה זו בעייתית במקרה זה, משום ש"ההדלפה של הודאת הנאשם, כדוגמה להדלפה בוטה, נעשתה בעיצומה של חקירת המשטרה, בסמוך למעצרו של הנאשם. בדומה, מסירת תמלול ההקלטה ממוקד 100 לתקשורת יכול, על פני הדברים, להיעשות על-ידי המשטרה".
רוזן עומד גם על "כתבה של עיתונאי מוכר ומכובד המתייצגת, על פני הדברים, כ'ראיון אישי' עם קצין המשטרה, על כלל רגשותיו והגיגיו, וכלל ביקורתו הנוקבת על הפרקליטות, שההינה להחליט אחרת משל עמדת קצין המשטרה בעניין נסיבות האירוע המתואר". רוזן שב ואומר כי מדובר ב"מכת מדינה של ממש", הפוגעת בכבודו של החשוד ועלולה לזהם את ההליך המשפטי. "מדובר בתופעה אשר אליבא דכולי עלמא, יש למגרה ולשרשה ממקומותינו במהרה".
במקרה הנוכחי, מוסיף רוזן, יש חומרה יתרה משום שבעוד מידע נמנע מן ההגנה - אולי משיקולים ענייניים - הוא "מוצא מקום של כבוד באמצעי התקשורת השונים". לכן, "ראוי להעמיק חקר בכלל ההווייה שנתקיימה טרם הגשת כתב האישום לגילוי הגורם או הגורמים שפעלו, לכאורה, בניגוד לחוק".
רוזן ממשיך ומותח ביקורת על התנהלות הפרקליטות, שאמנם אינה מפקחת על המשטרה, אך במקרה זה היא "הייתה עדה נוכחת לסדרת הדלפות בוטות" ולמרות זאת לא עשתה דבר. הציבור אינו מבחין בין גורמי האכיפה כאשר הוא עד להדלפות שיטתיות וארוכות, וראוי שהיה שהפרקליטות תפעל. לכן, ממליץ רוזן למנדבליט לשקול לקבוע הנחיות לטיפולה של הפרקליטות בהדלפות להן היא עדה.
בית המשפט העליון הזהיר לפני חודשיים, כי הוא עשוי להתערב ולכפות על מנדלבליט והפרקליטות לחקור חשדות להדלפות. בג"ץ אומנם דחה עתירה של שאול אלוביץ לחקור את ההדלפות בתיק 4000, אך אמר שלא ניתן להמשיך ולהסתפק באמירות המגנות את ההדלפות לצד חוסר מעש כלשהו להפסקתן ולאיתור האחראים להן.

תאריך:  10/01/2021   |   עודכן:  10/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדלפות שיטתיות של המשטרה בתיק רצח
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עוד המלצה כזאת
פלג א  |  10/01/21 12:01
2
עוד רקב בגופים שצריך לפרק... ל"ת
רק מהפיכה  |  10/01/21 15:56
3
גילה את אמריקה  ל"ת
קלמבוס  |  10/01/21 18:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
עידן יוסף
איתמר לוין
הנער איבד את עינו במהומות בסילוואן ב-2010 והמחוזי הטיל את האחריות על המשטרה    עמית: קיימות בעיות מהותיות בגרסתו של הנער; לא היה מקום לדרוש מן המדינה להוכיח כיצד נפצע
איתמר לוין
יחידת העילית החזיקה בדרכונו של חשוד למרות פקיעתו של הצו שאפשר זאת, ולאחר מכן ביקשה בצורה חסרת בסיס לעכב את יציאתו מהארץ    בקשה שהגישה לבית המשפט נראית כנזיפה בשופט וניסיון להטיל מורא עליו
איתמר לוין
גרוסקופף: "לא כל השערה שמעלה ההגנה בדבר התקיימות נסיבה היפותטית העשויה להפחית מאחריותו של הנאשם צריכה להיבדק על-ידי המשטרה"
איתמר לוין
קצין במשטרת אילת עיכב במשך 27 דקות את עו"ד יהונתן רבינוביץ לאחר עימות מילולי ביניהם    המחוזי: לא הייתה כל הצדקה לעיכוב; תמיהה להיכן נעלמו הסרטונים שתיעדו את האירוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il