X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מאחז פלשתיני לא חוקי [צילום: תנועת רגבים]
המינהל האזרחי [צילום: איתמר לוין]
המנהל האזרחי בהחלטה מעוררת מחלוקת

תוכשר בנייה לא חוקית של הרשות הפלשתינית

מועצת התכנון העליונה צפויה להסדיר בשבוע הבא מאות בתים לא חוקיים שבנתה הרשות הפלשתינית על מאות דונמים בשטחי C תנועת רגבים: "הרשות הפלשתינית משתלטת על השטח, ואז מקבלת אישור ישראלי" פורום ההתיישבות הצעירה: "ראש הממשלה ממשיך לירוק בפרצופם של המתיישבים"
▪  ▪  ▪

ועדת המשנה לתכנון ורישוי במנהל האזרחי צפויה לדון ביום ראשון הבא בקידום הכשרת תוכניות בנייה לא חוקיות שהובילה הרשות הפלשתינית במסגרת "המערכה על שטחי C". תוכניות אלו כוללות בנייה לא חוקית בתוך שמורות טבע, על אדמות מדינה המיועדות ליישובים ישראלים, וכן שורת בתי ספר בלתי חוקיים, שהרשות הפלשתינית מגדירה "בתי ספר של המאבק בהתנחלויות".
מיד לאחר התחלת הבנייה בנקודות אסטרטגיות, מוגשת תוכנית בנייה למנהל האזרחי מטעם הרשות הפלשתינית, ובמקביל מוגשת עתירה לבית המשפט, בדרישה לעצור את הליכי האכיפה עד להשלמת ההליך התכנוני. בפועל, המנהל האזרחי מקפיא את הליכי האכיפה עד לדיון בתוכניות, ובינתיים המבנים מאוכלסים ומשיגים את מטרתם.
תנועת רגבים, המובילה את המאבק בבנייה הבלתי חוקית הפלשתינית, ואף עתרה במהלך השנתיים האחרונות כנגד כמה תיקים הצפויים לעלות לדיון הקרוב במנהל האזרחי. בכלל העתירות שהוגשו, טען המנהל האזרחי, כי בכוונתו לאכוף את החוק במקום "בהתאם לסדרי העדיפות", אולם כעת מתברר כי בכוונתו להוביל להכשרת הבנייה למפרע - מה שיאפשר לרשות הפלשתינית לסמן 'וי' על המהלך לתפיסת השטח.
התוכניות שיידונו משתרעות על פני כ-500 דונם, ויש בהן כיום מאות מבנים בלתי חוקיים.
בין השאר, מדובר בבנייה של בית ספר לא חוקי בתוך שמורת הטבע נחל מכוך שבמזרח חבל בנימין, בהלבנה של כפר לא חוקי "דאהר אל מאלק" בצפון השומרון, שהשתלט על אדמות מדינה ביישוב שקד, ובכך מונע את הרחבתו שאושרה לפני שנים רבות, הלבנת בנייה נרחבת בלתי חוקית בכפר וואלג'ה שעל כביש המנהרות, הלבנת בנייה בלתי חוקית בכפר קיסאן במזרח גוש-עציון, ועוד.
"נתניהו מוציא כותרות על הרחבת ההתיישבות היהודית ב800 יחידות דיור, וביד השנייה מאשר תוכניות בנייה בלתי חוקית של הרשות הפלשתינית על מאות דונמים", אומר מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים. "המשמעות האסטרטגית פה ברורה ומחרידה: ההתיישבות היהודית צריכה להתכנס לתוך משבצות קטנות ומגודרות, בעוד שהרשות הפלשתינית מתפשטת על פני השטח, וגם מקבלת אישור לכך".
פורום ההתיישבות הצעירה מסר בתגובה: "ראש הממשלה ממשיך לירוק בפרצופם של המתיישבים. לשפשף את העיניים ולא להאמין - 'מנהיג הימין' איבד את זה כנראה. אחרי שניסה להלבין את הבנייה הבדואית בנגב כחלק מ'דיל' עם מנסור עבאס מעדיף נתניהו כרגע להיות שותף לתוכנית ההשתלטות של הרש״פ ולהלבין את הבנייה הפלשתינית העבריינית בשטחי c. כל זאת בזמן שהוא ממשיך להפקיר ללא תנאי מחיה וללא ביטחון מינימאלי את עשרות אלפי התושבים ביישובים הצעירים שאת הסדרתם הוא מעכב כבר חודשים.
"לצערנו גם שר הביטחון שהסתכל לנו בעיניים ואמר שיפעל להעניק לנו את תנאי המחיה להם אנו זכאים, מעדיף לעסוק בפוליטיקה קטנה ובזמן שהוא מסדיר לפלשתינאים אלפי יח״ד בלי למצמץ, את הסדרת ההתיישבות הצעירה הוא מתנה בשלל תנאים״.

תאריך:  11/01/2021   |   עודכן:  11/01/2021
+בנט: עכשיו זה רשמי - בכרי שקרן ומנוול ומוציא דיבה
00:30 12/01/21  |  איציק וולף

ח"כ נפתלי בנט כינה את הבמאי מוחמד בכרי 'שקרן' ו'מנוול' ואמר כי כעת זה רשמי שבכרי הוציא את דיבת חיילי צה״ל.
"הצדק נעשה, באיחור של שנים. חיילי צה״ל שלחמו בג׳נין באותו קרב — אתם גיבורים ועם ישראל כולו גאה בכם. לנצח נזכור את 13 לוחמי צה״ל שנפלו בקרב בג׳נין ב״חומת מגן״, אמר.

+השר טרופר: חופש הביטוי אינו מתיר עלילות שווא ולשון הרע
00:14 12/01/21  |  איציק וולף

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, ברך על ההתייצבות של בית המשפט לצידם של לוחמי צה"ל ולצד ערכי היושר והאמת בעניין הסרט ג'נין ג'נין. "חופש הביטוי הוא ערך מרכזי בחברה דמוקרטית ואני אשמור עליו ככל יכולתי, אך אין בחופש הביטוי כדי להתיר עלילות שווא והוצאת לשון הרע", אמר.

+ח"כ האוזר: החלטה ראויה להרשיע את בכרי בדיבה
00:12 12/01/21  |  איציק וולף

יו"ר ועדת החוץ והבטחון, ח"כ צבי האוזר, אמר בתגובה לפס"ד על הסרט 'ג'נין ג'נין' כי הצדק יצא לאור.
"החלטת בית המשפט להרשיע בדיבה את מוחמד בכרי היא החלטה ראויה. אי אפשר במסווה דוקומנטרי להפוך שקר לאמת. תדע כל אם עבריה ששמם הטוב של מי שמגן על חיינו ובטחוננו אינו הפקר", אמר.

+השרה רגב: טוב ששמו סוף למסע הדה-לגיטימציה שנעשה לצה"ל
00:11 12/01/21  |  איציק וולף

שרת התחבורה, מירי רגב, אמרה כי החלטת השופטת הלית סילש בעניין הסרט ״ג׳נין ג׳נין״ עושה צדק היסטורי עם לוחמי צה״ל, שנלחמו תוך הקפדה על טוהר הנשק. "טוב ששמנו היום סוף, למסע הדה לגיטימציה שנעשה לצה״ל ולמדינת ישראל ושימש ככלי תעמולה של ארגוני הטרור", אמרה.

+ח"כ תומא-סלימאן: נמשיך לעמוד לצד העם הפלשתיני
23:56 11/01/21  |  איציק וולף

ח״כ עאידה תומא-סלימאן, גינתה פסיקת בית המשפט שאסר את הפצת הסרט ג׳נין ג׳נין של מוחמד בכרי, וטענה כי מדובר בכיבוש בחסות המשפט.
"‏הסרט ג׳נין ג׳נין חשף את פרצופו האכזרי והפושע של הכיבוש. לא רק הממשלה מנסה להסתיר ולהשתיק זאת, אלא גם בית משפט מחוזי. מוחמד בכרי עמד ביודעין כנגד כל הסיכויים ואנחנו נמשיך לעמוד לצידו ולצד העם הפלשתיני שנאנק תחת הכיבוש והדיכוי״, הצהירה.

+יועז הנדל: מפיצי דיבת הארץ וצה"ל יידעו שיש לכך מחיר
23:53 11/01/21  |  איציק וולף

שר התקשורת לשעבר, יועז הנדל, הגיב על פסק הדין שאסר את הפצת הסרט ג'נין גנין ואמר כי הצדק יצא לאור.
"אחרי הרבה שנים מוחמד בכרי ישלם פיצויים על סרטו השקרי, ג׳נין ג׳נין. שמחתי לתמוך במאבק שהתקיים בבית המשפט בשנים האחרונות. ‏כל הכבוד לעו״ד כספי ולוחמי חטיבה 5. הנחושים מנצחים. ‏ידעו מפיצי דיבת הארץ וחיילי צה״ל שיש לכך מחיר״, אמר.

+נאסרה הקרנת "ג'נין, ג'נין" בישראל
23:38 11/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מוחמד בכרי יפצה ב-175,000 שקל את סא"ל ניסים מגנאג'י, אחד מלוחמי צה"ל המופיעים בסרטו השקרי על אירועי מבצע "חומת מגן"  ▪  השופטת הלית סילש דחתה את טענתו של בכרי להתיישנות התביעה וקבעה שהוא פעל בחוסר תום לב - החל מאי-בדיקת הראיונות, דרך הכללת שקרים במזיד וכלה בהימנעות מתיקון הסרט לאחר פסיקת בית המשפט העליון

בכרי. יצר "מציאות אלטרנטיבית כוללת" [צילום: פלאש 90]
ביהמ"ש העליון קבע: לשון הרע בוטה
+סער במכתב לרה"מ ולשר הביטחון: ״הסדירו את ההתיישבות הצעירה״
17:41 11/01/21  |  עידן יוסף

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער במכתב לנתניהו ולגנץ: ״במשך למעלה מעשרים שנה לא השלימה ממשלת ישראל את הליכי ההסדרה בעשרות יישובים ביהודה שומרון ובקעת הירדן. אני קורא לכם להתעלות מעל המחלוקות ולהסדיר אחת ולתמיד את מעמד היישובים".

+צה"ל ירה לעבר פלשתינים שחיבלו בגדר ופגע בהם
16:02 11/01/21  |  עידן יוסף

‏לוחמי צה״ל זיהו הבוקר מספר פלשתינים שמחבלים בגדר הביטחון במספר מוקדים שונים במרחב התפר בחטיבה המרחבית מנשה. הלוחמים פתחו בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי רוגר לעבר החשודים. זוהו מספר פגיעות.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוכשר בנייה לא חוקית של הרשות הפלשתינית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
בחמאס נמשך תהליך הבחירות הפנימייות והוא אמור להגיע לשיאו בחודש מרס שבו יבחר יו"ר הלשכה המדינית של התנועה. על התפקיד מתמודדים אסמעיל הניה הנאמן לאירן וח'אלד משעל הנאמן לקטר וטורקיה, התוצאות יקבעו אם מרכז קבלת ההחלטות של התנועה ישאר ברצועת עזה או יעבור לחו"ל
עידן יוסף
פעיל השמאל הרדיקלי, ממקימי ארגון תעאיוש המסייע לפלשתינים בדרום הר חברון, מת ממחלת הסרטן    מותו - במהלך המשפט המתנהל נגדו בחשד שמסר לרשות הפלשתינית מידע על פלשתינים המנסים למכור קרקעות ליהודים    עבר הורשע בכמה עבירות בהן מעשה סדום בקטין
קובי מיכאל, יוחנן צורף
13 ארגונים השתתפו בתרגיל בסוף דצמבר, שמטרתו העיקרית הייתה לאותת - גם לאוכלוסייה המקומית, גם לישראל וגם למצרים - שהארגון עודנו רלוונטי    אבל זה גם היה ביטוי לחולשתו המתמשכת של חמאס מול האוכלוסייה המקומית, ולסיכוי לנצל אותה לצורך הרגעה ממושכת
יוני בן-מנחם
מוחמד דחלאן חושף בקמפיין תקשורתי ענק את הסיבות שבגללן הסתכסך עם יו"ר הרש"פ ומאשים את מחמוד עבאס בשחיתות כספית ובמחדלים מדיניים. ברש"פ דוחים על הסף את האשמותיו של דחלאן וטוענים כי מדובר בשקרים הנובעים מהיחלשות מעמדו בשטחי הגדה ובעולם הערבי
יוני בן-מנחם
שנת 2020 הייתה שנה קשה מאוד לפלשתינים בגדה וברצועה מבחינה מדינית, כלכלית ובריאותית. ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות בארה"ב ומציאת החיסון לנגיף הקורונה מעניקים תקווה לפלשתינים לשיפור מצבם בשנת 2021
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il