X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תשעת השופטים בדיון היום [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
האם נתניהו יכול לעסוק בנושא [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
הרכב מורחב דן בעתירות נגד תקנות הקורונה

בג"ץ מתמקד במגבלת 1,000 המטר בהפגנות

השופטים הקשו על המדינה ועל העותרים בנוגע למגבלה לפיה מותר להפגין - כולל נגד נתניהו - במרחק מירבי של קילומטר ממקום המגורים פוגלמן: הייתי תומך בחובה להפגין בקפסולות מזוז תוהה האם אין צורך להגביל את מספר המשתתפים במקום מגבלת המרחק
▪  ▪  ▪

בג"ץ צפוי להתמקד במגבלה בת 1,000 המטרים המותרת ליציאה מן הבית לצורך השתתפות בהפגנות על-פי תקנות הקורונה. כך עולה (יום ג', 12.1.21) מדברי השופטים בדיון בשורה של עתירות נגד מגבלות הקורונה. הדיון התקיים בהרכב של תשעה שופטים בראשות הנשיאה, אסתר חיות.
התקנות קובעות, כי בזמן של סגר - מותרת יציאה מן הבית למרחק של 1,000 מטרים בלבד למטרות שאושרו (כגון קניות ותפילה, ולמעט לצורך עבודה חיונית). גם היציאה להפגנות מוגבלת למרחק זה, אם כי ברור שאלפי המפגינים מדי שבוע נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מפרים ברובם המכריע את המגבלה. חלק ניכר מהשאלות שהפנו השופטים, הן לעותרים והן לנציגי הממשלה והכנסת, נגעו למגבלה זו.
חיות אמרה כבר בתחילת הדיון, כי "איש לא טוען שהפגנה היא זכות מוחלטת", וכי השאלה היא "האם יש הצדקה גם לפי מה שהחוק מתווה להטיל הגבלה מהסוג הזה על הזכות להפגין". זאת, בהתחשב בחשיבות המיוחדת של הפגנות מול סמלי שלטון, דהיינו - במיקומים ספציפיים ולאו-דווקא בכיכר העיר. חיות הסבירה, כי מגבלת המרחק מונעת את הזכות להפגין ממי שמתגורר במרחק גדול יותר. השופט עוזי פוגלמן העיר, כי אם הייתה נקבעת חובה להפגין בקפסולות - הוא היה רואה אותה בחיוב. ואילו השופט ניל הנדל אמר: "אולי צריך לאזן את זה בצורה אחרת, זה שונה מזכויות אחרות".
נציגי המדינה לא הציגו נתונים על היקף התחלואה בין הנדבקים ואמרו, כי מדובר בעמדה מקצועית של משרד הבריאות. השופט יצחק עמית ציין בהקשר זה, כי החלטות מינהליות צריכות להתקבל על בסיס של מסד נתונים ותהה: "מה קרה בחודש ספטמבר שפתאום ההפגנות הן מוקד התחלואה?". פוגלמן שב ואמר: "ההתמקדות היא מגבלת המרחק. התקהלויות ברור שצריך למנוע, איפה נכנס ממד המרחק ומבחן המידתיות, שיש אמצעים לנטרול מעבר לדברים האחרים של הגבלת התקהלויות". השופטים גם עמדו על הבעייתיות המעשית של המגבלה, וחיות ציינה שלפי התקנות - אוטובוס מלא בנוסעים יורשה להמשיך בדרכו אם הללו יטענו שהם בדרך להפגנה.
השופטים הציגו תהיות גם בפני העותרים. השופט מני מזוז ציין, כי בארה"ב נמצאה עלייה בתחלואה בקרב המפגינים בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד. הוא הוסיף: "נניח שיש הגבלה של 1,000 איש, יגיעו אוטובוסים מכל הארץ, יבואו בהם 50,000 איש והמשטרה צריכה לבחור 1,000 איש - לפי איך? איך זה יעבוד? איך יעבוד בחיים, שאין מגבלה של מרחק, ומרחק של קילומטר בתוך ירושלים חיים עשרות אלפי אנשים, קילומטר בכיכר רבין חיים עשרות אלפי אנשים. אם יש מגבלה של כמות ואין מגבלה של מרחק, איך זה יעבוד? לאיפה ינותבו? איך זה יעבוד בחיים?".
השופטים הקשו על העותרים שטענו שהתקנות נקבעו בחוסר סמכות ותוך פגיעה בכנסת. השופטת דפנה ברק-ארז אמרה: "כולם יודעים שהיישום של הפרדת הרשויות הוא לא במתכונת המפושטת - כן או לא. יש הרבה סמכויות חקיקה, גם בזמנים בתיקונם, שמופעלות על-ידי רשויות המינהל". השופט מני מזוז ציין, כי הכנסת עצמה העניקה לממשלה את הסמכות לקבוע את מגבלות הקורונה, ולא ויתרה על סמכותה לקבוע בעצמה את החקיקה הראשית.
מזוז העלה גם את השאלה האם נתניהו יכול לעסוק בתקנות בנוגע להפגנות, כאשר הן מכוונות נגדו. "היו מקרים ששרים וראש הממשלה, נקבע שהם מנועים מלהשתתף בדיונים והצבעות שנגעו להם אישית באותו אופן אישי שאנו מדברים עליו כאן. אפשר להגיד שכן או לא, אבל אי-אפשר להתחמק לתשובה המוסדית", כלומר: לטעון שנתניהו הוא רק חלק מתוך הממשלה.

בג"ץ 5469-20, אחריות לאומית נ' ממשלת ישראל ואח' / פרוטוקול, 12.1.21
דיון בעתירות נגד תקנות הקורונה ובמיוחד המגבלות בתחום ההפגנות
תאריך:  12/01/2021   |   עודכן:  12/01/2021
+משרד הבריאות: שיעור הבדיקות החיוביות - 7.2%
07:52 13/01/21  |  מירב ארד

משרד הבריאות: 9,025 מאומתים חדשים אתמול, שיעור הבדיקות החיוביות - 7.2%. מספר החולים מגיע ל-1,042, מתוכם 262 מונשמים. 66 נפטרו ביממה האחרונה, 3,770 נפטרו במצטבר מפרוץ המגפה. בראש הטבלה החולים הפעילים נמצאת ירושלים עם יותר מ-15 אלף חולים. מקום שני, בני ברק עם יותר מ-4,000 חולים פעילים ואחריה עלו לאחרונה מודיעין עילית ל3,200 ובית שמש עם 2,400 חולים.

+67 מתים מקורונה בתוך 24 שעות
00:32 13/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הבקשה באה ברקע מספר הנדבקים שהגיע לשיא ובעקבות העלייה המתמשכת במספר החולים בקורונה שמצבם קשה  ▪  במשרד הבריאות הביעו דאגה מהמוטציות שגורמות לעלייה בתחלואה בילדים ונוער בשבועיים האחרונים  ▪  אירועים, מוזאונים והופעות - נתניהו ובכירי משרד הבריאות קיימו דיון נוסף בהקלות "הדרכון הירוק"

בדיקה בחניון [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
ייתכן שבני 40 ומעלה יחוסנו בשבוע הבא [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+מירי רגב תועדה חוגגת עם עובדי משרדה תוך הפרת התקנות
00:08 13/01/21  |  עידן יוסף

שרת התחבורה מירי רגב תועדה חוגגת יום הולדת לאחד מעובדי המשרד כאשר סביב השולחן נמצאים 14 אנשים, ללא מסכות ובניגוד להנחיות ההתקהלות.
תגובת רגב: "השרה רגב השתתפה היום למשך דקות קצרות לציון יום הולדת לעובד בלשכה. השרה רגב נכנסה לברך את העובד והעירה לנוכחים על החובה להימנע מחריגה מהנהלים בזמן הסגר וביקשה לחדד את הנהלים בנושא. יודגש כי המצולמים בתמונה הם עובדים חיוניים העובדים יחד כקפסולה בחודשים האחרונים במקום העבודה. בהנחיית השרה חודדו הנהלים, על-מנת לוודא אי-הישנות מקרים אלו בעתיד".
אין זו הפעם הראשונה בה מצולמת רגב באירוע שבו יש הפרה של הכללים.

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+עד יום ב': כ-1.5 מיליון חיסונים לישראל
22:13 12/01/21  |  עידן יוסף

עד יום שני הבא יגיעו כמיליון וחצי חיסונים לישראל בסך-הכל של החברות פייזר ומודרנה (כאן חדשות).

+מוטציה חדשה של הקורונה נמצאה ביפן
21:24 12/01/21  |  עידן יוסף

ארגון הבריאות העולמי: מוטציה חדשה של הקורונה נמצאה ביפן, אצל תיירים שהגיעו מברזיל.

+כ-5,400 מורים לא מעוניינים להתחסן
21:11 12/01/21  |  עידן יוסף

עד עתה 71,054 עובדי הוראה וצוותי חינוך נרשמו לחיסון קורונה, כך עולה (ג׳) מנתוני משרד החינוך. מדובר בשליש (30%) מקרב עובדי ההוראה וצוותי החינוך בישראל. 29,200 עובדי הוראה וצוותי חינוך דיווחו, כי כבר התחסנו או החלימו מנגיף הקורונה (מתוכם: 13,271 מעל גיל שישים, 15,929 מתחת לגיל 60). 5,399 לא מעוניינים להתחסן.

+17% מהחולים קשה קיבלו מנה ראשונה
19:45 12/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הבהירה כי מאתמול נוספו 140 חולים שמצבם קשה  ▪  אתמול נרשם שיא במספר הנדבקים היומי - 9,589, ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 7.6%  ▪  ראש שירותי בריאות הציבור: "עברנו את רף אלף החולים הקשים בבתי החולים, מעולם לא היה נתון כזה"  ▪  "אין דרך להוריד את התחלואה ללא הגבלות משמעותיות, מאמינה שלא נוכל לצאת מהסגר בתוך עשרה ימים"

אלרעי פרייס. יציאה איטית [צילום: לע"מ]
ההסכם יפורסם בשקיפות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+יועץ ח"כ ועובדת הכנסת נדבקו בקורונה
19:26 12/01/21  |  עידן יוסף

היועץ הפרלמנטרי של חבר הכנסת ינון אזולאי ועובדת מחלקת שירותים ומשק בכנסת נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה בבדיקה שערכו.

+רופא איננו פוליטיקאי
14:46 12/01/21  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

מבין כל הרופאים שהופיעו מידי פעם בטלוויזיה, סימנתי את הפרופסור חגי לוין כפוליטיקאי, והנה חלפו אך מספר חודשים והוא נהיה רשמית פוליטיקאי (לטעמי לזמן קצר מדי, עד הבחירות)

לוין. סומן [צילום: האוניברסיטה העברית]
+קופות החולים יחלו לחסן מבוטחים מגיל 50 החל ממחר
14:43 12/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

אתמול הודיע המשרד כי הקופות יחלו לחסן מבוטחים בני 55 ומעלה וכן צוותי הוראה  ▪  בתחילת השבוע נחת בישראל משלוח חיסונים נוסף של חברת פייזר הכולל 680 אלף מנות חיסון

[צילום: צפריר אביוב/AP]
+מכינות אופק יסייעו בהפעלת שמרטפיות לילדי הצוותים הרפואיים
14:33 12/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

גלנט: מדובר בתוספת איכותית ומשמעותית למיזם השמרטפיות שפועל בכל הארץ ומעניק מסגרת חברתית וחינוכית חשובה ואיכותית לילדים בימי הסגר

גלנט. הושגו הסכמות [צילום: מרק ישראל סאלם]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ מתמקד במגבלת 1,000 המטר בהפגנות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חכמולוגים
גדעון אמיר  |  12/01/21 20:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
אפרים הלפרין
מבין כל הרופאים שהופיעו מידי פעם בטלוויזיה, סימנתי את הפרופסור חגי לוין כפוליטיקאי, והנה חלפו אך מספר חודשים והוא נהיה רשמית פוליטיקאי (לטעמי לזמן קצר מדי, עד הבחירות)
מירב ארד
אתמול הודיע המשרד כי הקופות יחלו לחסן מבוטחים בני 55 ומעלה וכן צוותי הוראה    בתחילת השבוע נחת בישראל משלוח חיסונים נוסף של חברת פייזר הכולל 680 אלף מנות חיסון
מירב ארד
גלנט: מדובר בתוספת איכותית ומשמעותית למיזם השמרטפיות שפועל בכל הארץ ומעניק מסגרת חברתית וחינוכית חשובה ואיכותית לילדים בימי הסגר
דן מרגלית
מפחדים ממחלה שהיא פחותה באורח מובהק מהמגיפה הספרדית לפני כ-100 שנים    מדברים על אלפי מתים שעה שהתוספת בין מיתה רגילה למיתה בשנת קורונה אינה כה משמעותית
רפי לאופרט
הסיפור המרכזי של משבר הקורונה מאז מרס 2020 ועד היום, הוא סיפור של הונאה עצמית - כל מגזר ותצרף הכזבים שלו, החל בהכחשת מגיפה, עבור דרך פוליטיזציה שערורייתית בכל הרמות ובכל הנושאים, דרך מדיניות מבולבלת של הממשלה בכל תחומי החיים עם ריפיון אכיפה מבהיל, התחכמויות סרק של ציבור רודף תענוגות, בילויים ונוחיות צריכה חסרי מעצורים, וכלה בהיסחפות למפת-דרכים מרובת-סגרים, שנזקיה הכוללים גדולים מכל מה שחייב המצב לאשורו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il