X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מרצ עתרה נגד החלטת לוין לבטל את הקמת ועדת החקירה הפרלמנטרית פוגלמן: העתירה הפכה לתיאורטית; אין זה מקרה קיצוני המצדיק התערבות שיפוטית בעבודת הכנסת
▪  ▪  ▪
לוין. הצבעה שמית [צילום: דוברות הכנסת]

שופט בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן, דחה על הסף (יום ד', 13.1.21) את עתירת סיעת מרצ נגד האירועים בכנסת בתחילת חודש אוקטובר סביב הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לפרשת הצוללות.
ההצעה אושרה תחילה בהצבעה אותה ניהל סגן היו"ר, מנסור עבאס, אך היו"ר יריב לוין ביטל אותה בנימוק שיו"ר הקואליציה, מיקי זוהר, ביקש שהיא תתנהל בצורה שמית. בהצבעה השנייה נפלה ההצעה. היועצת המשפטית של הכנסת אישרה בדיעבד את המהלך שביצע לוין. מרצ וזנדברג ביקשו להשיב על-כנן את תוצאות ההצבעה הראשונה, בטענה שלוין פעל בחוסר סמכות וממניעים זרים.
פוגלמן אומר כי מאחר שהכנסת התפזרה - העתירה הפכה לתיאורטית ואין לה משמעות אפילו אם תתקבל, "בהינתן פגרת הבחירות הנוכחית והצמצום הנובע מכך של נפח הפעילות הפרלמנטרית". גם אם הייתה מוקמת ועדת חקירה, כהונתה הייתה פוקעת עם פיזור הכנסת והיה צורך להתחיל את ההליך מראשיתו בכנסת הבאה. עוד אומר פוגלמן, כי דין העתירה להידחות גם לגופה:
"גם לגופם של דברים העתירה אינה מגלה עילה להתערבות בית משפט זה בהליך ההצבעה של הכנסת על ההצעה להקים את ועדת החקירה. הלכה עמנו כי מתחם הביקורת השיפוטית בהליכים פנים-פרלמנטריים הוא צר ביותר, וזו שמורה למקרים קיצוניים ונדירים שבהם יש חשש לפגיעה במרקם החיים הדמוקרטיים או ביסודות המבנה של שיטתנו הפרלמנטרית... גם אם הפעולות שננקטו או חלקן לא מתיישבות עם הוראות התקנון כפי שפורשו על-ידי העותרים (ואין אני מביע כל עמדה בעניין זה), שוכנעתי כי העתירה שלפני, המכוונת לעניינים פנים-פרלמנטריים מובהקים, אינה באה בגדרי המקרים החריגים" המצדיקים התערבות שיפוטית.
השופטים דפנה ברק-ארז ומני מזוז הסכימו עם פוגלמן. את מרצ ייצגו עוה"ד אורי הברמן, מישל נגר ודרור בן-אבי, ואת הכנסת - עו"ד אביטל סומפולינסקי.

תאריך:  13/01/2021   |   עודכן:  13/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ: לא תוקם ועדת חקירה פרלמנטרית בפרשת הצוללות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת כלי השיט
איתמר לוין
קובע: הוועדה שהקים גנץ לא תוכל לעסוק בהיבטים הפליליים, לא תורשה לפנות בצורה כלשהי לחשודים בתיק 3000 ולא תוכל לגבות מן העדים בתיק עדויות בנוגע לנושאים שבחקירה    תוכל לטפל חלקית ברכישת שלוש הצוללות הנוספות ובהסכמה הישראלית למכירת צוללות של טיסנקרופ למצרים
עו"ד ראובן דינור
מן המפורסמות שבבתי משפט לענייני משפחה דן אותו שופט את אותם צדדים במכלול עניינים ותביעות    יש ובעניין אחד פוסק לטובת צד א' ובעניין אחר לטובת צד ב'    אבל תמיד יהיה זה אותו שופט
אמנון ליכטנשטיין
עמוס גלעד: "צריך לזכור עוד משהו: מדובר בעסקות לטווחים ארוכים מאד, לוקח כמה שנים לבנות צוללת, יכול להיות שהיה פה חשש מהיום שאחרי מרקל..."
איתמר לוין
הנחה את גנץ שלא להתחיל את עבודת ועדת הבדיקה, עד שיעביר את ההנחיות המיועדות למנוע התנגשות בינה לבין ההליך הפלילי בתיק 3000
איתמר לוין
שאלה ראשונה: האם בג"ץ יתבקש להכריע בנוגע לטיפול בפרשת הצוללות רק על סמך תצהירים כתובים, בלי שהמצהירים ייחקרו לגביהם? שאלה שנייה: האם איסוף התצהירים והטיפול בהם בידי התנועה לאיכות השלטון ואנשיה נעשו כדין בהתחשב ברגישות העצומה של המידע הכלול בהם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il