X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אבוטבול. לא מתקיימת הנמקה כמתחייב בחוק [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]
אנגלמן. משרדו מעכב דוח שביקשה הכנסת לפני 13 שנה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
יו"ר השדולה למען השבת למבקר המדינה:

מידע חסר מגביל אכיפת איסור ההעסקה בשבת

מחקר שחיבר מרכז המידע והמחקר של הכנסת חושף כי למשרד העבודה חסרים נתונים רבים שאמורים היו לשמש אותו לצורך אכיפת איסור העסקה פוגענית בשבת ח"כ משה אבוטבול: "לא זו בלבד שהפרת החוק לא מוגרה, אלא הנושא הפך למכת-מדינה"
▪  ▪  ▪
"משרד העבודה מעודד מסחר בשבת"
עידן יוסף
יו"ר הוועדה לצדק חלוקתי דורש אכיפה נחושה ומוחלטת נגד עסקים הפתוחים בשבת בניגוד לחוק * משרד העבודה: קנסנו רשת גדולה בכמיליון שקל, חסרים לנו כ-40 פקחים
לרשימה המלאה

פתוח בשבת? 1.1 מיליון שקל קנס
עידן יוסף
משרד העבודה קנס רק 12 בתי עסק שהעסיקו עובדים במנוחה השבועית * הקנס הגבוה ביותר הוטל על משתלה בבעלות לא-יהודית באעבלין
לרשימה המלאה

יושב-ראש השדולה למען שמירת השבת, ח"כ משה אבוטבול, פנה לאחרונה למבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, וביקש ממנו, לבדוק את תפקוד משרד העבודה והרווחה בכל הקשור לאכיפת חוק שעות עבודה מנוחה.
הפנייה למבקר באה בעקבות מסמך נתונים שחיבר החוקר גדעון זעירא ממרכז המחקר והמידע של הכנסת (ממ"מ), לבקשת ח"כ אבוטבול, שממנו עולה כי למשרד העבודה חסרים נתונים בסיסיים שאמורים היו לסייע לו למימוש הוראות החוק.
בין היתר עולה מן המסמך כי קיים העדר פירוט לגבי היתרי העסקה ביום המנוחה השבועי שניתנו או שנדחו או שהטיפול בהם הופסק באמצע. משרד העבודה מסר לממ"מ כי יש מקרים שבהם לא ניתנה החלטה. לדברי אבוטבול, רשות שלטונית שאינה נותנת תשובה לכאן או לכאן חורגת מחובת ההנמקה, והדבר מחייב בדיקה.
עוד עולה כי לא קיימים אומדנים לגבי מספר העובדים המועסקים בניגוד לחוק במנוחה השבועית ובשעות נוספות, לרבות פילוח לפי סוג ההפרה כגון עבודה ללא היתר לעומת עבודה בניגוד לתנאי ההיתר. כמו-כן, אין פירוט לגבי היתרים זמניים וחד-פעמיים, וחסר מידע לגבי התראות ועיצומים שהוטלו, תוך פרסום שמות מפרי החוק, בין היתר בשל הליכי ערעור ממושכים. לדברי יו"ר השדולה, קיבל דיווחים על הליכי ערעור מנהליים שנמשכים יותר משנה-שנתיים וסיומם אינו נראה באופק.
תיקון מספר 16 לחוק שעות עבודה ומנוחה שחוקקה הכנסת לפני שלוש שנים אמור היה לצמצם את מספר ההיתרים נותן משרד העבודה להעסקה בשבת, אך בפועל עולה כי כמעט שלא קיימת התייעצות מצד הממונה על תחום חוק שעות עבודה ומנוחה במשרד העבודה עם גורמי מקצוע המומחים בתבחינים שקבע החוק (בעבר הייתה קיימת ועדה מייעצת לנושא), וממילא מספר ההיתרים בקושי פחת.
ח"כ אבוטבול מתריע מפני מדיניות האכיפה הנוכחית של המשרד, הנמנעת מאכיפה כלפי תרבות הפנאי (תיאטראות, קולנוע וכד'), בנימוק של העדר משאבים, ולמעשה מאפשרת העסקה פוגענית במקומות אלה. "בהעדר מידע נמנעת מאיתנו כנבחרי ציבור היכולת לפקח על הנושא - הן בתחום אופן מתן ההיתרים והן בתחום האכיפה", סיכם אבוטבול.
קיים חוק להגברת האכיפה
בפנייתו למבקר אנגלמן, ציין יו"ר השדולה למען שמירת השבת, כי בספר החוקים של מדינת ישראל קיימים שני חוקים להגברת אכיפה - האחד חוק הגברת האכיפה בשוק ההון, והשני חוק להגברת האכיפה של דיני העבודה. לדבריו, חוקי העבודה הם חוקי מגן, והמחוקק מצא לנכון, בהליך נדיר, להגביר את האכיפה שלהם באמצעות חוק נוסף ולא באמצעות תיקון לחוק, דבר המעיד על חשיבות דיני העבודה בעיני המחוקק. "אולם על-אף תביעת המחוקק להגברת אכיפה", כתב אבוטבול, "לא זו בלבד שהפרת החוק לא מוגרה, אלא הנושא הפך למכת-מדינה בעוד שהרשויות השלטוניות - הן משרד העבודה והרווחה ברמה הארצית והן העיריות והמועצות (שקיימים בהן חוקי עזר בנושא סגירת עסקים) ברמה המקומית - נוקטות תת-אכיפה או אפס אכיפה באמצעות העלמת-עין ממפרי החוק".
מכתבו של אבוטבול מצטרף לפנייה ששלח לפני מספר שבועות ח"כ עמית הלוי למבקר המדינה ובה ציין בפניו כי חוות דעת שביקשה הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת ממבקר המדינה בנושא אי-אכיפת חוקי עבודה ורישוי עסקים (פתיחת עסקים בשבת) טרם הוגשה, כמתחייב על-פי חוק, וזאת למרות שחלפו מאז 13 שנה.

תאריך:  17/01/2021   |   עודכן:  17/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מידע חסר מגביל אכיפת איסור ההעסקה בשבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
איציק וולף
תנועת אומ"ץ פנתה למבקר המדינה בבקשה שיפתח בבדיקה של ממצאי תחקיר עובדה שחשף טענות לקבלת סכומי כסף גדולים על-ידי פעילה של כחול לבן תמורת שתיקתה, ולמעקב שבוצע אחרי השרה עומר ינקלביץ'
עידן יוסף
רמ"ד אסטרטגיה וסייבר במשטרה: "קיים משבר אמון בין המגזר העסקי-פרטי לבין משטרת ישראל בכל הקשור ללחימה בסייבר"    יו"ר הוועדה לביקורת: "הפשע עובר לעולם הדיגיטלי. ככל שנוכל שיהיה טיפול יעיל וחקירה יעילה, כך זה יכאב פחות"
מירב ארד
הודעת המבקר מגיעה על-רקע איומי הסייבר ההולכים וגוברים עמם מתמודדת מדינת ישראל בשנים האחרונות, ובדגש על אירועי העת האחרונה    אושר תקציב משרד מבקר המידנה לשנת 2021 - 390,051 מיליון שקלים
איתמר לוין, יצחק דנון
בחודש יוני אמר המבקר, כי טרם התקבלה החלטה סופית על סגירת האגף לתפקידים מיוחדים    הסתדרות המח"ר מגלה: הצעדים המעשיים לסגירה החלה כבר בחודש מארס ועומדים להתממש
עידן יוסף
מכון מתווים: "משרד החוץ, שמילא תפקיד מרכזי ולאורך שנים בפיתוח הקשר עם איחוד האמירויות ובחריין, הודר מהשלבים הסופיים של כינון היחסים"    מכון קהלת: "דוח המבקר לא דיבר על נושא ההוצאות הקשיחות במשרד ועל הרפורמות הדרושות"    שלח: "לעגן בחוק את מעמד משרד החוץ"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il