X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר יהדות התורה יוצא נגד דבריו של יו"ר תקווה חדשה בזכות פתיחת מרכולים בשבת ואומר כי מדובר בהצהרת כוונות מסוכנת בראיון לחדשות 12 התגאה גדעון סער בכך שהיה שר הפנים הראשון שהתיר מסחר בשבת
▪  ▪  ▪
ליצמן וסער בימים אחרים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
סער נשאל על סגירת מרכולים בשבת והתחמק
עידן יוסף
לאחר שמספר 2 במפלגתו הצהירה כי תתנגד לסגירת מרכולים בשבת, מפזר גדעון סער עמימות על כוונותיו בנושא * בעבר הביע תמיכה בבילויים אך התנגדות למסחר * למעשה, היה שר הפנים הראשון שאישר פתיחת מסחר בשבת במתחמים מוגדרים בת"א
לרשימה המלאה

יו"ר יהדות התורה, שר השיכון והבינוי יעקב ליצמן, תוקף את יו"ר רשימת תקווה חדשה, גדעון סער, ואומר כי "דברי סער בעד פתיחת מרכולים בשבת, רחמנא ליצלן, מהווים הצהרת כוונות מסוכנת באשר לדרכו הפוליטית ועמדותיו הצפויות בנושאי דת ומסורת. שמירת שבת קודש במרחב הציבורי היא ערך עליון עליו נאבקנו לאורך הדורות ולא נאפשר פגיעה בשבת קודש".
הוא הגיב לראיון שנתן (יום ב', 18.1.21) סער לחדשות 12 ובו התגאה בכך שהיה שר הפנים הראשון שאישר פתיחת המסחר בשבת. "קיבלתי החלטה מאוזנת של היתר המסחר בשבת - החלטה שהיא לא קלה - אף שר פנים אחר לא קיבל החלטה כזאת", אמר סער. "אני יכול להתחייב בפני אזרחי ישראל, שממשלה בראשותי לא תקיים שום סוג של כפייה, לרבות כפייה דתית".
עוד אמר סער: "קיבלתי החלטה על-פי חוק עזר של עיריית תל אביב, שבה אישרתי שלושה דברים - מתחם התחנה, נווה צדק, נמל ת"א-יפו; כל החנויות בתחנות דלק; הארכת שעות פתיחת בתי הקפה וסעיף אחד של המרכולים - שהיה בו ניסיון של מר חולדאי להכשיר הפרת חוק של הרבה מאוד בעלי עסקים - אני פסלתי. ומה קרה אחרי זה? עיריית תל אביב קיבלה את הדבר הזה ותיקנה את חוק העזר. היא לא הלכה לבית המשפט נגד ההחלטה שלי. זאת אומרת שאני צדקתי".
בדבריו של ליצמן, שהובאו בבטאון מפלגתו "המודיע" נאמר כי סיעת יהדות התורה לא תשתף פעולה עם גורמים הרואים בפגיעה בערכי מסורת ישראל כר פוליטי נוח לגריפת קולות על-חשבון יסודות המקודשים לעם ישראל. הנציגות החרדית תעמוד איתנה נגד כל כוונה לפגיעה בסטטוס-קוו, ובייחוד תגן על שמירת שבת קודש במרחב הציבורי".
שר השיכון התייחס גם להצהרות של סער כי הוא רואה ביאיר לפיד שותף אפשרי בדרך להקמת קואליציה, ואמר כי כפי שהיה עד היום, מי שרוצה להקים ממשלה יצטרך לבחור בין הסיעות החרדיות ליש עתיד, שכן שתיהן לא יוכלו לדור בכפיפה אחת.

תאריך:  19/01/2021   |   עודכן:  19/01/2021
+סקר: הליכוד מתחזק, סער נחלש
00:07 20/01/21  |  עידן יוסף

סקר מנו גבע עבור חדשות 12: הליכוד 30; תקווה חדשה 15; יש עתיד 14; ימינה 13; הרשימה המשותפת 10; שס, יהדות התורה 8; ישראל ביתנו 7; מרצ 6; כחול לבן; הישראלים 4. גוש הימין (ללא ליברמן) מקבל בסקר 74 וללא גדעון סער רק 59.

+ניר אורבך מאשים אחרים בתבוסתו
23:35 19/01/21  |  עידן יוסף

ניר אורבך, המפסיד בבחירות לראשות הבית היהודי, מאשים: ״מזה תקופה ארוכה, כוחות גדולים ורבים השפיעו והתערבו לנו בבית הפוליטי. הם הפעילו את מלוא כובד משקלם בשביל לכבוש את המפלגה״. הוא לא ציין למי כוונתו. מנגד, איתי גרנק שהסיר את מועמדותו, בירך: "מהיום המפלגה יוצאת לדרך חדשה שתחזיר את הכוח אל פעילי המפלגה והציבור. זכייתה של חגית מביאה עמה משב רוח מרענן של אופטימיות ותקווה לתחילתו של עידן חדש במפלגה".

+טראמפ: "מתפללים להצלחת הממשל החדש"
23:30 19/01/21  |  עידן יוסף

נשיא ארה"ב היוצא טראמפ בהצהרת פרידה: "כולנו מתפללים להצלחת הממשל החדש". טראמפ, שלא נקב בשמו של ביידן, התייחס לצעדים שבוצעו במהלך כהונתו, בהם חיסול אל בגדדי וסולימאני, הכרת ירושלים כבירת ישראל והחתימה על הסכמי אברהם.

+גבי ברבש: "לא אצטרף לפוליטיקה"
21:56 19/01/21  |  עידן יוסף

הפרופסור גבי ברבש, לשעבר מנכ"ל ביה"ח איכילוב ומנכ"ל משרד הבריאות, הודיע כי על-אף הדיווחים השונים על-אודות כניסתו הצפויה לזירה הפוליטית - אין בכוונתו לעשות כן. "החלטתי שלא להצטרף לפוליטיקה. היו כמה פניות אליי, אבל בגלל שאני נוהג להגיד את כל מה שאני חושב, יהיה לי קשה במערכת הפוליטית. זה כנראה לא בשבילי".

+הליכוד תוקף את חבירת אביר קארה לבנט
20:56 19/01/21  |  עידן יוסף

הליכוד: "במשך שנתיים אביר קארה טען שנלחם למען העצמאיים והיום הוא החליט להיות שכיר אצל מי שלא עשה כלום למענם".

+חגית משה נבחרה לראשות הבית היהודי
20:44 19/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תעמוד בראש רשימת המפלגה בבחירות לכנסת ה-24 וככל הנראה תחבור לציונות הדתית בראשות סמוטריץ'  ▪  זו הפעם הראשונה בה עומדת אישה בראש המפלגה הדתית לאומית  ▪  86.6% הצבעה - נתון שיא

[צילום: דוברות הבית היהודי]
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+מגעים מתקדמים בין חולדאי ליעלון
20:23 19/01/21  |  עידן יוסף

רון חולדאי במגעים עם משה יעלון למיזוג בין הישראלים לתל"ם, וההערכה היא שבתוך שבוע ייסגרו הפרטים. במקביל, מנהל חולדאי מגעים עם העבודה, שלא ברור עדיין מי יעמוד בראשה (חדשות 13).

+30% מהנדבקים החדשים - מהווריאנט הבריטי
17:35 19/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה קרא לשרים לאשר הארכה של הסגר השלישי  ▪  ממונה הקורונה ציין ש-30% מן הנדבקים החדשים נדבקו בווריאנט הבריטי של נגיף הקורונה וקרא להאריך את הסגר בשבועיים  ▪  שר הביטחון גנץ עקץ את נתניהו ואת השרים החרדים בטוויטר תוך כדי ישיבת הממשלה

[צילום: פטר דייוויד יוזק/AP]
+הבחירות לראשות הבית היהודי: החלה ההצבעה בקלפי
14:06 19/01/21  |  מירב ארד

בשעה זו נפתחות הקלפיות בבחירות לראשות הבית היהודי וייסגרו בהדרגה עד השעה 20:00 בערב. מהשעה 20:00 בערב - תחל הספירה במרכז הטכנולוגי בנחלים עד ההודעה על הזוכה.

+יתד נאמן: סמוטריץ' לאומן מסוכן שעלול להצית את כל האזור
13:58 19/01/21  |  עידן יוסף

ביטאון דגל התורה "יתד נאמן" פרסם כתבה נרחבת על סכנות הנשקפות לכאורה מכיוונו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' לעולם התורה ולציבור החרדי - תוך פירוט סיועו למניעת תקציב לגרעינים התורניים החרדיים, מתווה גיור מסוכן ואי-ציות מוחלט לתלמידי חכמים. "מדובר בלאומן מסוכן שעלול להצית את כל האזור באש של נקמה, ואם לשפוט על-פי התבטאויותיו הוא לא חושש שמא הדרך להר-הבית, שהוא דוגל ב'כיבושו', תעבור בהר הזיתים. כך מתערבים שיקולים לאומניים לתוך עניינים דתיים ומתירים עלייה למקום שכל גדולי התורה אסרו דריסת רגל בו", נכתב.
במענה לפניות כתבים בנושא, מסר סמוטריץ': ‏"הנעלבים ואינם עולבים, שומעים חרפתם ואינם משיבים, עליהם הכתוב אומר: ואוהביו כצאת השמש בגבורתו".

+סמוטריץ': אין בכוונתי לחסל את הבית היהודי
13:46 19/01/21  |  עידן יוסף

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', פנה בסרטון מצולם לחברי מרכז הבית היהודי ובו דחה את הטענות כאילו הוא רוצה לחסל את הבית היהודי, והבהיר כי לא יתערב בבחירות לראשות המפלגה.
"לא היה ולא נברא", אמר סמוטריץ'. "אכן, אמרתי ואני עדיין אומר שאין יותר מקום לתתי מפלגות ולפיצולים. עוד אמרתי שאני מתעקש על הסכם אחדות אמיתי שיבטל את הפיצול ההיסטורי ויחזיר אותנו לימים של מפלגת דתית לאומית אחת, כזו שמכילה אומנם את כל הגוונים, אבל היא בעלת ראש אחד ומנגנון דמוקרטי אחד. מפלגה כזו תחזיר לנו את גאוות היחידה ולא תבזה אותנו ואת הציבור בקרבות אגו ומריטת נוצות הדדית בכל מערכת בחירות. מיזוג כזה לא בולע ולא מבטל אף מפלגה. הוא יוצר ישות חדשה שמשמרת את המהות של שתי המפלגות ומשלב אותן במפלגה המאוחדת".

+יו"ר מועצת יש"ע הודיע על תמיכה במפלגתו של גדעון סער
12:35 19/01/21  |  מירב ארד

ראש המועצה האזורית בקעת הירדן ויו"ר מועצת יש"ע, דויד אלחייני הודיע על תמיכתו במפלגת "תקווה חדשה" של גדעון סער. "נתניהו עזב את ערכי הליכוד, אני לעולם אשאר נאמן לערכים של המחנה הלאומי...יש לי חברים טובים בליכוד, אני אוהב ומחבק אותם, קשה לעזוב את הבית, הבית שכה אני אוהב, אבל נתניהו הרס אותו", אמר אלחייני.

[צילום: דוד אלחייני]
+סקר: ירידה ליהדות התורה; קואליציית נתניהו - 59
10:26 19/01/21  |  עידן יוסף

סקר רדיו 103FM: הליכוד 30; תקווה חדשה 17; יש עתיד 14; ימינה 11; הרשימה המשותפת 10; שס 8; ישראל ביתנו 7, יהדות התורה 6; מרצ 5; הציונות הדתית, הישראלים, כחול לבן 4. גוש הימין (ללא ליברמן) מקבל 76 מושבים, וללא גדעון סער - 59.

+לפיד: ועדת חקירה על מחדל נתב"ג
10:10 19/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש האופוזיציה קורא להקמת ועדת חקירה ממלכתית על הימנעות הממשלה לבצע בדיקות קורונה לנכנסים לישראל בנמל התעופה בן-גוריון  ▪  "במקום התנהלות מקצועית ראש ממשלת ישראל מצלצל בלילות לנכד של הרב קנייבסקי ומבקש רשות לעשות עוד שבוע סגר"

[צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליצמן נגד סער: "לא נאפשר פגיעה בשבת"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ליצמן = ליצ(מ)ן = ליצן
ד"ר משה פרץ  |  19/01/21 14:21
2
סער מנפח בלון בדמותו
בדיחת השנה  |  19/01/21 16:17
3
פגיעה בשבת לא . הפצת מחלות
ועושק הקופה כן  |  19/01/21 18:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
איציק וולף
ראש האופוזיציה קורא להקמת ועדת חקירה ממלכתית על הימנעות הממשלה לבצע בדיקות קורונה לנכנסים לישראל בנמל התעופה בן-גוריון    "במקום התנהלות מקצועית ראש ממשלת ישראל מצלצל בלילות לנכד של הרב קנייבסקי ומבקש רשות לעשות עוד שבוע סגר"
איתן קלינסקי
מצער, שאותם נציגי ציבור ערבי במדינת ישראל, הנושאים עיניהם לבנימין נתניהו, מתעלמים לחלוטין, שמדינת ישראל שולטת על מיליוני דונמים של יישובים ערביים, שתושביהם גורשו או נמלטו ב-1948 מבתיהם, ונמנע מהם לשוב אליהם
איציק וולף
ראש הממשלה לשעבר הודיע כי לא יציג את מועמדותו לראשות מפלגת העבודה לאחר שנוכח שאין נכונות ליצירת גוש מאוחד בין מפלגות השמאל    "לא עלה בידי להביא לכך שנדע, כבר כעת, כי בידינו להוביל לאיחוד במערך מפלגות משולש ובו ׳יש עתיד׳, ׳הישראלים׳, ׳העבודה׳ וחלק מהמפלגות החדשות שקמו בגוש לאחרונה"
יוסי אחימאיר
התמונה המצטיירת נכון לעכשיו עודנה של מפלגת ליכוד גדולה, יציבה, ותיקה, בעלת מסורת פוליטית באופוזיציה ובשלטון, ולצידה שלל מפלגות קטנות בהרבה, החל מ17 מנדטים לסער, 14 ללפיד, 12 לבנט וכן הלאה. רק התאגדות כמה מהן לגושים, כמו גוש הימין של סער, בנט, ליברמן, יחד עם לפיד, או כמו גוש השמאל המצומק, עלולה לסכן את "גוליבר" הליכודי
יוסף אליעז
ערב הבחירות הרביעיות: ריבוי מפלגות שוב מעיק על מדינת ישראל    הגשם פסק בינתיים אך לקראת הבחירות הקרבות מפלגות חדשות וְשִׁבְרֵי ישנות צצות כפטריות אחר הגשם    בפטריות יש להזהר כי חלקן מורעלות
רשימות נוספות
ימינה: "לפטר מיד את השרה מירי רגב"   /  מירב ארד
סער חושד: "חפרפרת" מסתובבת בתקווה חדשה  /  עידן יוסף
גדעון סער: גאה לקדם את זכויות הלהט"ב  /  עידן יוסף
פניה לערבים של נתניהו  /  איתן קלינסקי
שתי הערות לסדר היום  /  יהודה קונפורטס
לא לגולן  /  ציפי לידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il