X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השר גלנט. "התנגדתי לפקטור שלילי" [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
מתכונות ובגרויות יתקיימו בבתי הספר [צילום: יוסי זלינגר/פלאש 90]
כל התלמידים הניגשים לבחינות הבגרות השנה יזכו לתוספת זמן של 25% בבחינות הבגרות תלמידי י"א של השנה ייבחנו בשנה הבאה רק בחמש בגרויות חיצוניות יבוטל מנגנון הפקטור השלילי לבגרויות הפנימיות כללי הפיצוי יוחלו רטרואקטיבית ו-867 תלמידים נוספים יהיו זכאים לבגרות החלטה בנושא הקלות לכיתות י' של השנה טרם התקבלה מועד בגרויות החורף יכלול אפשרות למועד ב' לכל תלמיד השר גלנט: נסגור את רוב הפערים עד אמצע השנה הבאה
▪  ▪  ▪

שר החינוך, יואב גלנט, הודיע (ה') על שינויים, התאמות והקלות הנוספות שיינתנו לתלמידי התיכון הניגשים לבחינות הבגרות. ההקלות מסתמכות על מסקנות הביניים שהגישה וועדת תירוש לשר החינוך ונועדו, בין היתר, לתת מענה לפערים שצברו התלמידים בשל הסגרים הממושכים עקב התפרצות נגיף הקורונה.
מדובר בסבב שלישי של התאמות, שמצטרפות לאלו שכבר ניתנו טרם ובמהלך שנת הלימודים הנוכחית. ההקלות הן חלק מתהליך הפקת לקחים שקיים המשרד על בגרויות תש"ף ומתובנות שאסף מנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי, במסגרת המפגשים שקיים עם מנהלים, רכזי מקצוע ובגרויות, מורים ותלמידים.
ההתאמות שיינתנו לבתי הספר יכללו:
  • תוספת זמן של 25% בכל מבחני הבגרות ולכל התלמידים.
  • מועד חורף אפריל יהיה גם מועד לשיפור הציון עבור כל הניגשים לבחינות החורף. התלמידים יוכלו להבחן בשני מועדי החורף באותו השאלון, כך שמועד פברואר יהווה מועד א' ומועד אפריל יהווה מועד ב' לשיפור ציון. הציון הגבוה מבין השניים הוא זה שיובא בחשבון. אפשרות זו פתוחה לבחירה לכל בתי הספר והתלמידים.
  • יינתנו מועדים נוספים לבחינה בעל פה באנגלית חורף תשפ"א, לצד המועד המקורי של הבחינה, הצפוי להתקיים בין 24 בינואר עד 28 בינואר, יעמדו לרשות בתי הספר מועדים נוספים: מ-15 בפברואר עד 18 בפברואר, מ-14 במרס ועד 18 במרס.
  • יבוטל מנגנון שק"ד קורונה (הפקטור השלילי שניתן לבגרויות הפנימיות) והמרתו בתהליכי בקרה, ליווי מקצועי והדרכה לבתי הספר. במסגרת מתווה ההיבחנות לשנת הלימודים תשפ"א (2021), ניתנת בידי בתי הספר האפשרות לדווח ציוני הערכה בית ספריים ממירי בגרות חיצונית. ציוני התלמידים צריכים לשקף את הישגיהם בבחינות ובמטלות לאורך השנה ואת רמת הידע שלהם.
  • גם בשנת הלימודים הבאה, תשפ"ב, תלמידי כיתות יא' של היום, ייבחנו ב-5 מקצועות חיצוניים בהתאם למתווה בגרויות תשפ"א.
  • יינתנו הקלות בשפת אם לכל המגזרים בגרות חורף תשפ"א וקיץ תשפ"א:
- לדוברי עברית: בפרק הבעה והבנה- התלמיד יידרש למזג שני טקסטים במקום שלושה.
בפרק תחביר או תורת הצורות- תתאפשר צבירה של נקודות והגדלת הניקוד של הפרק.
- במגזר הדרוזי: התאמות של חוקי המענה, תוספת בחירה לתלמידים, וצבירה של נקודות בחלק ההבנה.
- במגזר הערבי: התאמות של חוקי המענה, תוספת בחירה לתלמידים וצבירה בחלק של דקדוק והבנה.
  • בחינות מתכונת ובגרות של תלמידי כיתות י"א וי"ב הוחרגו בתקנות הסגר וניתן יהיה לקיימן בבתי הספר.
  • ביחס לבחינות הבגרות בקיץ במקצועות המתמטיקה והמדעים (בהם: פיסיקה, כימיה, ביולוגיה ומדעי המחשב) והמקצועות הטכנולוגיים, המשרד יוציא עידכון אודות ההתאמות עם חזרתם של בתי הספר ללימודים פיזיים. ההחלטה בעניין זה התקבלה לאור בקשת מורי המקצוע ורכזי המקצוע, לפיה עם שובם של התלמידים אל בתי הספר, הם יוכלו לבצע ניטור של הפערים הלימודיים. בהתאם לניטור זה תתקבל ההחלטה על אופי ההתאמות שיינתנו במקצועות אלה לקראת בגרויות קיץ תשפ"א.
  • בשל המגבלות שהוטלו בעקבות נגיף הקורונה יידרשו 90 שעות מעורבות חברתית במקום 146 שעות לצורך זכאות לתעודת בגרות.
  • הוחלט להחיל רטרואקטיבית את כללי הפיצוי על בוגרי תש"ף (2020) וכן על בוגרי תשפ"א(2021). בהתאמה לכך, 867 תלמידים נוספים יהיו זכאים לתעודת בגרות. זכאותם של התלמידים הרלוונטיים תעודכן במערכות המשרד ובמערכות בתי הספר.
"אנחנו ערניים למה שקורה עם התלמידים ומבינים שיש קשיים אובייקטיביים בגלל הקורונה. אני מקיים שיח ומנסה לראות איך עושים בחינות בגרות, אך ברף המתאים לרמת הלימוד שאישרנו בשנה הנוכחית. זה סבב שלישי של הקלות", אמר הבוקר שר החינוך. עוד הוסיף כי התהליך כולו מתואם עם האוניברסיטאות וכי הן צפויות להתחשב בכל ציוני הבגרויות הפנימיות. "עתידם של התלמידים מובטח בדיוק כמו עתידם של התלמידים שקדמו להם", אמר.
לדבריו, לא הסכים מלכתחילה לפקטור שלילי על בחינות הבגרות הפנימיות. "הבנתי שיש לנו בעיה עם המנגנון כולו. מיניתי את רונית תירוש ומומחים נוספים והם ישבו על המדוכה והציגו לי את מסקנות הביניים. הבנתי שגם הם לא יודעים איזה מנגנון יכול לתת סוג של פיצוי נכון וריאלי. לכן החלטנו לבטל את התהליך הזה", הסביר.
לשאלת News1 ביחס להקלות לתלמידים שלומדים השנה בכיתות י', וצפויים בשנה הבאה להיבחן בבחינות הבגרות בכיתה י"א, אמר השר גלנט כי טרם התקבלה החלטה בנושא. "אני חושב שכשאתה מסתכל בראיה כוללת - נסגור את רוב הפערים שנוצרו עד אמצע השנה הבאה.
כשהם יגיעו לפרקם אני חושב שהם יהיו מוכנים לבחינות שלהם", אמר. "החלה של העניין הזה [של ההקלות שניתנות השנה ובשנה הבאה לתלמידי כיתות י"א וי"ב, א.ו.] באופן קבוע - זה חלק מהמנדט שנתתי לוועדת תירוש. הוועדה דנה בשלושה היבטים: מה קרה בתש"ף, כיצד ממשיכים הלאה - האם נשארים ב-5 בחינות באופן קבוע או האם עוברים למתכונת אחרת. התשובה לזה תינתן בזמן".
מנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי, הסביר בתי ספר סווגו במשרד על-פי מודל רמזור של טוהר הבחינות, ומערך הביקורת והדגימות של בחינות הבגרות הפנימיות יתנהל על-פי מודל זה שבו יהיו בתי ספר המסווגים כ'אדומים' מבחינת טוהר בחינות. לדבריו, המאמץ של הליווי והאכיפה ירוכז על-פי רמת היעדר טוהר הבחינות בבתי הספר.

תאריך:  21/01/2021   |   עודכן:  21/01/2021
+נתניהו מגנה את אלימות החסידים בב"ב: "נפעל ביד קשה"
00:36 22/01/21  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מגנה בכל תוקף את האלימות כלפי כוחות משטרת ישראל שפעלו בבני ברק ומחזק את ידי גורמי האכיפה שדואגים לשמור על תקנות משרד הבריאות שמצילות חיים. אנו נפעל ביד קשה נגד מפרי החוק, בראש ובראשונה נגד מי שהרים את ידו נגד השוטרות והשוטרים שלנו. אני קורא לכל אזרחי ישראל, בלי יוצא מן הכלל - שימרו על ההנחיות!".

+הצעקה
00:11 22/01/21  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

המתפלל בחצר בית הכנסת צועק תנו למתפללים הסגורים בבתיהם לפקוד את בית הכנסת  ▪  אמו של עובד הבניין צועקת חזקו את הפיגומים, אל תתנו לו ליפול אל מותו  ▪  האבא של הנער שנרצח צועק אל תתנו לנקמת הדם מקום רוצים לחיות

[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+אישה הרה נדבקה בקורונה ומצבה קשה
23:48 21/01/21  |  עידן יוסף

אם לשלושה (28) ממודיעין עילית הנמצאת בהריון הועברה הערב לטיפול נמרץ לאחר שנדבקה בקורונה. מצבה קשה.

+ממשל ביידן יוצא למלחמה נגד הקורונה
23:16 21/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ביידן חתם על 12 צווים נשיאותיים, הכוללים חובת מסיכות בשדות תעופה ובתחבורה בין מדינות, חובת בידוד לתיירים הנכנסים לארה"ב, הקמת מרכזי חיסון המוניים, סיוע בייצור הציוד הנלווה לחיסונים ורכישת ציוד לקראת פתיחה מחדש של בתי הספר

ביידן חותם על הצווים [צילום: אלכס ברנדון, AP]
תוכנית בת 200 עמודים [צילום: אלכס ברנדון, AP]
+שוטרים הותקפו במקלות ובאבנים;
המשטרה פרצה לבניין הישיבה
22:11 21/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הפורעים הבחינו בניידת אזרחית של המשטרה והחלו להכות בה, לנפץ שמשות ולנקר צמיגים  ▪  המתקהלים פגעו בשוטרים ואף ניסו לפתוח את דלתות הניידת  ▪  שוטרת נפגעה באורח קל  ▪  בעירייה גינו: "מקרה חמור של קבוצת נערים החייבת לתת את הדין על כך"

נערכים לפריצה [צילום: דוברות המשטרה]
שישה נעצרו [צילום: דוברות המשטרה]
+ההמלצה: לחסן גם בני 16 עד 18
21:04 21/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ועדת התיעדוף המליצה לחסן תלמידי תיכון בגילאי 16 עד 18, ולהימנע מחיסון אנשים בני פחות מ-40  ▪  ההחלטה הסופית בנושא - של מנכ"ל משרד הבריאות

הערכה להאטה בקצב החיסונים בעוד שבוע וחצי [צילום: צפריר אביוב/AP]
המטרה - בגרויות ללא בידודים [צילום: יוסי זלינגר/פלאש 90]
+עיכוב של שבוע צפוי בהגעת משלוח החיסונים
19:48 21/01/21  |  

קופות החולים עודכנו כי צפויים עיכובים בקבלת החיסונים בשבוע שבין החודשים ינואר לפברואר. בעדכון שנמסר לקופות החולים נכתב כי "מספר המתחסנים בישראל צפוי לרדת מ-1.2 מיליון בשבוע ל-600 אלף" (חדשות 12).

+תותר הפעלת אוטובוס לא נגיש בקו עירוני
19:08 21/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בשל מגבלת התפוסה בתחבורה הציבורית יתאפשר למפעילים לתגבר את השירות העירוני  ▪  התנאים: השארת תדירות האוטובוסים הנגישים ופיזור שעות התגבור

[צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+מה הדהים אותם במלונית הקורונה הישיבתית
18:28 21/01/21  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה

בניגוד למה שסיפרו לבחורי הישיבות החרדיות, שהם עצמם 'פך השמן הטהור' בניגוד ל'מיזרוחניקעס' החלשים בלימוד ובמצוות, הם גילו במלונית הקורונה, שההפך הוא הנכון  ▪  יש ממי ללמוד - מהסרוגים  ▪  עדות מבפנים

אחים אבודים [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+המרכז הרפואי בני ציון: גם בסופ"ש תיאסר כניסת מבקרים
15:00 21/01/21  |  מירב ארד

המרכז הרפואי בני ציון הודיע (יום ה') כי גם בסופ"ש תיאסר כניסת מבקרים לביה"ח. מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון ד"ר אוהד הוכמן : "ימתוך דאגה למטופלים, לצוותים הרפואיים ולעובדי ביה"ח, החלטנו להמשיך גם במהלך הסופ"ש באיסור על כניסת מבקרים לביה"ח והיא תותר רק במקרים חריגים ובהם: הורה מלווה לילד, ליווי יולדת, פרידה מבן משפחה במצב סופני ומטפל סיעודי קבוע". מהנהלת המרכז הרפואי בני ציון נמסר, כי האיסור על כניסת מבקרים יחד עם מספר המתחסנים נגד וירוס הקורונה מקרב הצוותים הרפואיים ועובדי ביה"ח בשיעור של כ-80% עד עתה, ממצבים את המרכז הרפואי כבית חולים בטוח, ומסייעים ויסייעו להפחתה במספר הנדבקים בקרב מאושפזים ועובדים בביה"ח.

+אושר בקבינט הקורונה: החזרת הליגה הראשונה בענפי הכדורגל והכדורסל
14:22 21/01/21  |  מירב ארד

על אף המשך הארכת הסגר, בשורה לעולם הספורט- אושר בקבינט הקורונה - חידוש פעילות הליגה הראשונה בכדורגל ובכדורסל כבר מסוף השבוע הקרוב. האימונים בליגות המקצועיות שאושרו בתקנות הסגר הנוכחי ימשיכו להתנהל כסדרם. השר חילי טרופר: "אני שמח על כך שלאחר מאבק הצלחנו להחזיר את המשחקים כבר בסופ"ש הקרוב. נמשיך להיאבק למען החזרת עולם הספורט לפעילות מלאה בכלל הענפים."

+להיערך לפתיחת אולמות התרבות בחודש הבא
13:40 21/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

על-פי מתווה החזרה תחול מגבלת תפוסה של 75% קהל באולמות ובאירועים בחוץ, ויחל השימוש בדרכון הירוק  ▪  קבינט הקורונה אישר: החזרת הליגה הראשונה בענפי הכדורגל והכדורסל

[צילום: אבי חיון]
+התחזית: כ-20 אלף דורשי עבודה צפויים להירשם בשבוע הבא
12:15 21/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מאז תחילת הסגר כ-100 אלף נשים נרשמו כדורשות עבודה, כ -70% מכלל הנרשמים  ▪  הנפגעים העיקריים: 37,885 עובדי הוראה, חינוך והדרכה נרשמו כדורשי עבודה מאז החל הסגר

[צילום: שירות התעסוקה]
+המלצה לאוניברסיטאות: להעדיף דחיית בחינה על קיומה מרחוק
11:11 21/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הרשות להגנת הפרטיות קוראת למוסדות האקדמיים לבחון חלופות לבחינות בחודשי הקורונה במקום קיומן מרחוק, ולהקפיד על כללי הפרטיות ואבטחת המידע אם הבחינות מתקיימות מרחוק

לקבל את הסכמת הסטודנטים [צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר, פלאש 90]
+מגיש הטלוויזיה קטע שידור חי - ונכנס לבידוד
09:19 21/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מגיש הטלוויזיה בועז גולן, ערוץ 20, קטע הבוקר שידור חי לאחר שקיבל הודעת איכון סלולרי שלפיה עליו להיכנס לבידוד בשל קרבה לחולה קורונה

[צילום: ערוץ 20]
בועז גולן מודיע על כניסתו לבידוד [צילום: באדיבות ערוץ 20]
+8,174 חולי קורונה חדשים (9%)
08:53 21/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

1,132 חולי קורונה מאושפזים הבוקר בבתי החולים בישראל במצב קשה  ▪  317 מתוכם נזקקים לסיוע של מכונות הנשמה ומצבם של 367 אחרים - קריטי

[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
25% תוספת זמן, צמצום בגרויות בשנה הבאה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
מגיש הטלוויזיה בועז גולן, ערוץ 20, קטע הבוקר שידור חי לאחר שקיבל הודעת איכון סלולרי שלפיה עליו להיכנס לבידוד בשל קרבה לחולה קורונה
איציק וולף
1,132 חולי קורונה מאושפזים הבוקר בבתי החולים בישראל במצב קשה    317 מתוכם נזקקים לסיוע של מכונות הנשמה ומצבם של 367 אחרים - קריטי
איציק וולף
עד היום התגלו בישראל 22 מקרים של חולי קורונה שנדבקו בווריאנט הדרום אפריקני    המקרים החדשים הם של ישראלים שנכנסו לארץ מדרום אפריקה ומדובאי
איציק וולף
עו"ד שגית אפיק מסרה ליו"ר הכנסת חוות דעת שלפיה ניתן להוסיף את הדיון בהצעת החוק להחמרת הענישה על הפרות הקורונה לדיון המליאה הצפוי להתקיים ביום שני הקרוב    "אין חולק שהחמרת ענישה על הפרות חשובה לצורך התמודדות עם משבר הקורונה. עם זאת, מהתנהלות הממשלה בעניין הצעת החוק והבקשות בעניינה לא ברור מהי הדחיפות או החריגות המיוחדת"
עידן יוסף
כך נראה בעין המצלמה אירוע יידוי אבן לעבר ניידת המשטרה הבוקר בירושלים שגרמה לפציעתו של שוטר בראשו    במהלך הפרות הסדר יודו חפצים אל השוטרים ונגרם נזק לרכוש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il