X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר האוצר כ"ץ. מלחמה נגד 'הפקידים' [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
באב"ד. התקציב נלקח בן ערובה [צילום: פלאש 90]
מנכ"ל האוצר לשעבר נגד כ"ץ ונגד הפקידים

"על הפקיד - לייעץ, אחריות השר - להקשיב"

שי באב"ד מאשים את ראש הממשלה, את ראש הממשלה החליפי ואת שר האוצר בהתנהלות כושלת מבחינה כלכלית "אין ספק שזה שאין תקציב מדינה נובע מכך שהממשלה לא תפקדה והייתה בעיני חסרת אחריות כששמה את התקציב כבן ערובה פוליטי" תוקף את בכירי האוצר לשעבר שתדרכו נגד השר כ"ץ, אך טוען שהאחריות המלאה למחדל הכלכלי - על השר ועל הממשלה
▪  ▪  ▪

מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, שי באב"ד, מאשים את ממשלת ישראל בהתנהלות כלכלית לא מקצועית, ובמידור אנשי המקצוע במשרד האוצר תוך הימנעות מהקשבה לעמדות המקצועיות שלהם. זאת, במקביל להאשמת אותם בכירים באוצר בכך שלא השכילו לשמור את הביקורת שלהם על הדרג המדיני בתוך חדר הדיונים, ובכך הביאו לחשדנות של הפוליטיקאים ביחס אליהם.
"אחת הבעיות הגדולות היום היא שכשאנחנו בוחרים בנבחרי הציבור שלנו, שלושת תנאי הסף המינימליים של ניסיון ויכולת הובלת תהליכים, התמקצעות והבנה בתחום שהם הולכים לנהל והבנה של השפה של כנסת וממשלה זה דבר שהוא מאוד חסר. כתוצאה מכך, אנחנו רואים את התפקוד של המנהיגים שלנו. את איך שהממשלה מתנהלת, איך שמנהלים תהליכים ואיך שמשבר הקורונה התנהל, והתוצאות בשטח", אמר (יום א', 24.1.21) בכינוס פורום שוק ההון של דן אנד ברדסטריט, שהתקיים השנה באופן מקוון.
לדבריו, אין ספק שזה שאין תקציב למדינת ישראל זו לא אחריות הפקידים. "זו אחריות ישירה של ראש הממשלה, של ראש הממשלה החליפי, של שר האוצר וכל אותם שרים שהיו אמורים להעביר תקציב מדינה. זו אחריות מלאה שלהם. אין ספק שזה שאין תקציב מדינה נובע מכך שהממשלה לא תפקדה והייתה בעיני חסרת אחריות כששמה את התקציב כבן ערובה פוליטי. היה אפשר לצאת לבחירות ולעשות את כל המריבות כשלמדינת ישראל יש תקציב, יש חוק הסדרים ורפורמות שהיו נעשות. האחריות של שר האוצר - ושל כל שר - היא שגם אם הדרג המקצועי שלו מתנהג באופן כזה עליו למצוא את הדרך לרתום את הדרג המקצועי ולקבל החלטות על סמך המלצות הדרג המקצועי. כאשר הדרג המדיני מקבל החלטות בלי המלצות דרג מקצועי - אנחנו עדים עדות חיה לאיך זה נראה", אמר.
באב"ד התייחס לטענות שהועלו על-ידי בכירים לשעבר במשרד האוצר - בהם ראש אגף התקציבים לשעבר שאול מרידור, ומנכ"לית משרד האוצר לשעבר קרן טרנר - על מידורם מן הדיונים המקצועיים ואמר כי על-פי דעתו, חלק מהבעיה משומרי הסף נובעת מההתנהלות שלהם עצמם.
"כשאתה פקיד מכהן - בכיר ככל שתהיה - המשימה המרכזית שלך היא לייעץ לגורמים הפוליטיים, לשכנע אותם במדיניות שאתה ממליץ עליה כאיש מקצוע וליישם את המדיניות. אתה לא קובע את המדיניות ולא מכתיב אותה. חלק משומרי הסף - בוודאי באוצר - התבלבלו לגמרי בתפקיד שלהם. כתוצאה מההתנהלות הזאת נוצר משבר מאוד חמור בין הדרג המדיני לדרג המקצועי. הדבר הזה פוגע ביכולת של הדרג המקצועי להגיע אל השולחן, להמליץ המלצות נכונות סביב השולחן ולדאוג שהן יאומצו", אמר.
לדבריו, משה בר-סימן-טוב, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, היה איש מקצוע דעתן שהשאיר את דעותיו האישיות התקיפות לעתים בתוך חדר הדיונים. "הוא קיבל מראש הממשלה קו ואמון מאוד גדול ודחף למדיניות שלו. הכוח שלו נבע מכך שהבין את תפקידו. בכל הדיונים - כל המריבות שהיו שם ודברים קשים שהוטחו - נשארו בתוך החדר. היום ממדרים את הדרך המקצועי, וגם אם הוא נמצא בדיונים ממדרים אותו כי חוששים שכל מה שהוא עושה בדיונים זה להדליף החוצה ולטנף, במקום שהדרג המקצועי יבין שגם אם ההחלטה שהתקבלה לא מוצאת חן בעיניו וגם אם היא לא מקצועית - ברגע שהוא מיישם אותה - הוא מייצר את האמון הכל כך חשוב", ציין.
לדבריו, בניגוד להתנהלות שהייתה בתקופת הסגר הראשון - שבה הוא כיהן כמנכ"ל משרד האוצר במקביל לכהונת בר-סימן-טוב במשרד הבריאות, מסוף הסגר הראשון ובתקופות הסגר השני והשלישי ההתנהלות הייתה מאוד פוליטית.
"הייתה כאן ממשלה שהייתה אמורה להעביר תקציב, לטפל בקורונה זה אומר גם לטפל בתקציב במקום זה ראיתי אותם מתעסקים במיליון דברים אחרים. אין תקציב בגלל שממשלת ישראל לא תפקדה ובגלל שיקולים פוליטיים זרים. כל מחנה מפיל את האשמה על הצד השני. לא מעניין אותי אם נתניהו או גנץ אשמים. כאזרח במדינה אני מצפה מהממשלה שלי לדאוג למדינה. הממשלה החדשה צריכה לאשר תקציב מיידי לשנים 2021-2022. התקציב הכי מהיר שיוכל לעבור יהיה ביולי - אוגוסט 2021. רק במאי תהיה ממשלה והכי מהר שאפשר להביא תקציב יהיה בחודש יולי . לצד זאת יצטרכו להביא רפורמות מבניות משמעותיות - איך מאיצים את התעשיה המסורתית, איך מטפלים באבטלה, כתוצאה מהמודל הלא יעיל של חל"ת עד יוני ועוד", אמר.
עוד ציין כי בלי קשר לקורונה, כמות הפעמים שהממשלה ביטלה את ישיבות הממשלה - הייתה שונה מאוד ממה שממשלה מתפקדת בדרך כלל עושה. "הסיבה לכך הייתה שכוננה ממשלה פריטטית שבה היו שני ראשי ממשלה שבה כל החלטה צריכה להתקבל בהסכמה. ניהולית - בלי קשר לימין או שמאל - הוא בלתי מתקבל על הדעת. ברור לכל אזרחי ישראל שלא יכולים להיות שני רמטכ"לים, שני ראשי מוסד, ברור לכולם שלא יכולים להיות שני מנכ"לים לטבע או שני מנכ"לים לבנק מזרחי, אבל משום מה נראה למישהו ששני ראשי ממשלה שלא חולקים ביניהם את אותה אידיאולוגיה ושאין ביניהם אהבת חינם - זה כן יכול לתפקד. תוסיף לכך את העובדה שבממשלה היו 34 שרים - פורום שבוודאי לא יכול לקבל החלטות אז אתה מקבל למה הדברים התנהלו ברמה פחות עניינית וברמה יותר פוליטית", אמר.

תאריך:  24/01/2021   |   עודכן:  24/01/2021
+חברת כנסת מכחול לבן צפויה לערוק למפלגתו של סער
23:02 24/01/21  |  עידן יוסף

ח״כ הילה שי וזאן מכחול לבן במגעים להצטרפות לתקווה חדשה (חדשות 12).

+סקר: הליכוד עולה, אך גוש הימין נחלש
20:59 24/01/21  |  עידן יוסף

יאיר לפיד עוקף לראשונה את גדעון סער. סקר חדשות 13: הליכוד 32; יש עתיד 18; תקווה חדשה 14; הרשימה המשותפת, ימינה 10; יהדות התורה 7; שס, ישראל ביתנו 6; מרצ 5; כחול לבן, הישראלים, העבודה 4. על-פי הסקר, מקבל גוש הימין (ללא ליברמן) 69 מושבים, וללא סער - רק 55.

+ליברמן רומז: איש באוצר לא עמל על התוכנית הכלכלית
20:08 24/01/21  |  עידן יוסף

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן: "ראש הממשלה טוען שנציגו במשרד האוצר, ישראל כ"ץ, עמל הרבה על התוכנית הכלכלית ואני תוהה אם אף אחד במשרד האוצר לא מכיר את התוכנית מי עבד עליה בדיוק?".

+מרב מיכאלי נבחרה לראשות העבודה
19:24 24/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מועמדו של עמיר פרץ קיבל רק 19% ויתר המועמדים השתרכו הרחק מאחור  ▪  בהצהרה לאחר זכייתה: "אני פותחת את הגשת המועמדות לרשימה לכנסת מטעם העבודה - לכל מי שרוצה"

[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+נתניהו וכ"ץ: מענקים לכל אזרח
19:00 24/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה ושר האוצר הציגו תוכנית בת 9 חלקים למתן מענקים לאזרחי ישראל  ▪  התוכנית הוצגה למרות התנגדות של גורמים מקצועיים באוצר ושל היועמ"ש  ▪  בדומה לסגר הראשון והשני יינתנו מענקים בעלות כוללת של מיליארדי שקלים לכל אזרחי ישראל עד העשירון השביעי

נתניהו וכ"ץ. מענקים בעלות של מיליארדים
+נתניהו וכ"ץ יציגו תוכנית כלכלית
17:35 24/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה ושר האוצר יציגו בשעה 18:00 תוכנית כלכלית מבלי ששיתפו את הייעוץ המשפטי לממשלה בפרטיה  ▪  זאת, בניגוד להנחיה של היועץ המשפטי לממשלה מן השבוע שעבר - לשתף את מערך הייעוץ המשפטי על-מנת שהיוזמות וההחלטות שתציג הממשלה יתקבלו במסגרת הוראות הדין ותוך שמירה על הריסון והאיפוק הנדרשים בתקופת בחירות

ראש הממשלה ושר האוצר. ממשיכים להתעלם מה'פקידים' [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מנדלבליט. חובת איפוק וריסון [צילום: דוברות הכנסת]
+יושב ראש ההסתדרות ארנון בן דוד עוזב את מפלגת העבודה
14:16 24/01/21  |  מירב ארד

יושב ראש ההסתדרות ארנון בן דוד עוזב את מפלגת העבודה. במכתב ששלח למזכ"ל המפלגה כתב: "גורלה של ההסתדרות נקשר במשך שנים עם לתנועת העבודה, אך תמו חלפו הימים שהטון הדומיננטי בארגון מוכתב רק על ידי מפלגה אחת, או רק על ידי צד אחד של המפה הפוליטית".

+גיל בילין, המועמד לראשות מפלגת העבודה, הצביע בקלפי בת"א
14:08 24/01/21  |  מירב ארד

גיל בילין, המועמד לראשות מפלגת העבודה, הצביע בקלפי ברחוב ברודצקי בתל אביב: "אני נרגש מהמעמד. כמי שגדל במפלגת העבודה והיה פעיל עוד מימי נעוריו.
הפריימריז היום הם בין החשובים שהיו אי פעם, שכן זוהי קריאה אחרונה להציל את המפלגה שהולכת ונעלמת מהמפה הפוליטית. אני אחזיר את המפלגה למקומה הראוי בזכות הרוח החדשה שאני מביא איתי והאמונה בשינוי."

+הפריימריז בעבודה: ח"כ מרב מיכאלי, הצביעה בקלפי ברמת אביב
13:49 24/01/21  |  מירב ארד

המועמדת לראשות מפלגת העבודה ח"כ מרב מיכאלי, הצביעה בקלפי ברמת אביב. מיכאלי עוכבה על ידי חברי ועדת הקלפי במשך כחצי שעה, כיוון ששמה לא אותר במערכת ההצבעה. "לא ניתן להם לקחת לנו את הבית. צאו להצביע" אמרה מיכאלי.

+יו"ר האגודה למען הלהט"ב מצטרפת למפלגת הישראלים
13:15 24/01/21  |  מירב ארד

יו"ר הישראלים רון חולדאי סיכם (יום א׳) עם הילה פאר, יו"ר האגודה למען הלהט"ב, על הצטרפותה למפלגת הישראלים ושיבוצה ברשימה לכנסת. חולדאי: "הרבה הבטחות קיבלה הקהילה הלהט״בית לאורך השנים, אבל שוב ושוב מנעו ממנה מפלגות הימין, ובראשן נתניהו, את הזכות היסודית לשוויון. הישראלים בהנהגתי תדאג שכנסת ישראל תעבור מדיבורים למעשים".

+בג"ץ ממשיך להפלות לטובה את אליעד שרגא
12:59 24/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שני הרכבים בראשותו של פוגלמן: האחד לא הטיל הוצאות בעתירה התנועה לאיכות השלטון שהפרה פסיקה קודמת של בג"ץ; השני הטיל הוצאות על התנועה לטוהר המידות

פוגלמן. מי כן ומי לא [צילום: הרשות השופטת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"על הפקיד - לייעץ, אחריות השר - להקשיב"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קורונה זו מלחמה לכל דבר ועניין
אורי... .  |  24/01/21 12:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
יואב יצחק
אביגדור ליברמן מותח ביקורת נוקבת על הסקטור החרדי בכלל ועל האברכים בפרט, ומלין נגדם על-כך שאינם עובדים    ביקורתו דמגוגית, במיוחד בהתחשב בעובדות הידועות: מיכל ליברמן קיבלה באופן מושחת 2.5 מיליון דולר מאוליגרכים, בפרשת חברות הקש המפוקפקת; בנו יעקב מונה לדירקטור בחברת אי-נגב, כנציגו של מרטין שלאף שנזכר באותה פרשה מפוקפקת    שני בניו יעקב ועמוס קשרו עסקה עם משה ישעיהו בנסיבות המעוררות שאלות
מאיר אלרן, אפרים לביא, ח'דר סועאד, יוסף מקלדה
הציבור הערבי מתמקד בשאיפה לחולל שיפור יסודי במעמדו ובמצבו, גם באמצעות השתתפות פוליטית אקטיבית בתהליכי קבלת ההחלטות, בעוד חלק מן הח"כים שלו - בעיקר ראשי הרשימה המשותפת - דבקים בתפיסות המרחיקות את בוחריהם משותפות בשלטון
דוד ארגז
בהיעדר חלופות ראויות, נתניהו חרף חסרונותיו, נותר האופציה הכי נכונה ואולי היחידה למצביעי הימין
איציק וולף
סקר פוליטי שנערך השבוע מגלה כי בעיני הציבור הולך גדעון סער ומצמצם את הפער בינו לבין נתניהו בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה
דן מרגלית
אילו הכיר מנחם בגין את ביבי היה מסתייג ממנו    יצחק שמיר הכיר את ביבי וסלד ממנו    אך לא רק בדרג ראשי הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il