X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש הממשלה ושר האוצר. ממשיכים להתעלם מה'פקידים' [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מנדלבליט. חובת איפוק וריסון [צילום: דוברות הכנסת]
בניגוד להנחיה מפורשת של היועמ"ש:

נתניהו וכ"ץ יציגו תוכנית כלכלית

ראש הממשלה ושר האוצר יציגו בשעה 18:00 תוכנית כלכלית מבלי ששיתפו את הייעוץ המשפטי לממשלה בפרטיה זאת, בניגוד להנחיה של היועץ המשפטי לממשלה מן השבוע שעבר - לשתף את מערך הייעוץ המשפטי על-מנת שהיוזמות וההחלטות שתציג הממשלה יתקבלו במסגרת הוראות הדין ותוך שמירה על הריסון והאיפוק הנדרשים בתקופת בחירות
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, ישראל כ"ץ, צפויים להציג הערב תוכנית כלכלית שהוגדרה על-ידי הליכוד "ענקית". זאת, תוך הפרה בוטה של הנחיית היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אשר פנה בשבוע שעבר לשר האוצר והתריע בפניו מפני שימוש במשרד לתעמולת הבחירות של הליכוד.
ממשרד המשפטים נמסר כי פרטיה של תוכנית כלכלית כלשהי, ככל שישנה, לא הובאו בפני היועץ המשפטי לממשלה ולכן ממילא לא ניתן היה לתאם דבר עם היועץ המשפטי לממשלה. עוד ציינו במשרד המשפטים כי בשבוע שעבר לא הוצגה בפני מנדלבליט תוכנית כלשהי, ומכתבו בנושא התבסס על מידע כללי וראשוני בלבד שהובא לידיעתו.
במכתב ששלח מנדלבליט (יום ד', 20.1.21) לשר האוצר כתב כי לצד הגיוס של מערך הייעוץ המשפטי לממשלה כדי לסייע לממשלה ולגורמי המקצוע להתמודד עם המשבר הבריאותי והכלכלי שפוקד את ישראל, יש לזכור שאנו מצויים בתקופת בחירות הגוזרת על הממשלה - לרבות שריה ומשרדי הממשלה - חובת איפוק וריסון בכל הנוגע להחלטות, הקצאת משאבים ויוזמות חקיקה.
"איפוק וריסון אלה נדרשים, בין היתר, על-מנת שהממשלה היוצאת לא תקבל החלטות שתקשנה על הממשלה החדשה, שתכהן מכוח אמון הכנסת הבאה, לממש את מדיניותה לפי רצון הבוחר. כמו-כן, יש להיזהר מפני שימוש לא ראוי בכוח השלטוני ובמשאבי המדינה לתעמולה או להשגת יתרון לא הוגן למפלגה או למועמד מסוים", ציין.
לדבריו, בשל החשיבות שיש להבטחת הפעילות התקינה של הרשות המבצעת ובהבנה לכך שהמצב החריג של מגפת הקורונה עשוי לחייב גם פעולות שונות מצד הממשלה, יש להבטיח שהיוזמות וההחלטות שתציג הממשלה יתקבלו במסגרת הוראות הדין ותוך שמירה על הריסון והאיפוק הנדרשים בתקופת בחירות. "לשם כך, עובדי מערך הייעוץ המשפטי לממשלה ימשיכו כמובן לעבוד בשיתוף עם משרדי הממשלה, על-מנת להבטיח שהחלטות שתתקבלנה במסגרת התוכנית ישקפו איזון הולם בין כלל השיקולים והם יעשו כן במקצועיות וביעילות כפי שנעשה עד כה", כתב.

תאריך:  24/01/2021   |   עודכן:  24/01/2021
+חברת כנסת מכחול לבן צפויה לערוק למפלגתו של סער
23:02 24/01/21  |  עידן יוסף

ח״כ הילה שי וזאן מכחול לבן במגעים להצטרפות לתקווה חדשה (חדשות 12).

+סקר: הליכוד עולה, אך גוש הימין נחלש
20:59 24/01/21  |  עידן יוסף

יאיר לפיד עוקף לראשונה את גדעון סער. סקר חדשות 13: הליכוד 32; יש עתיד 18; תקווה חדשה 14; הרשימה המשותפת, ימינה 10; יהדות התורה 7; שס, ישראל ביתנו 6; מרצ 5; כחול לבן, הישראלים, העבודה 4. על-פי הסקר, מקבל גוש הימין (ללא ליברמן) 69 מושבים, וללא סער - רק 55.

+ליברמן רומז: איש באוצר לא עמל על התוכנית הכלכלית
20:08 24/01/21  |  עידן יוסף

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן: "ראש הממשלה טוען שנציגו במשרד האוצר, ישראל כ"ץ, עמל הרבה על התוכנית הכלכלית ואני תוהה אם אף אחד במשרד האוצר לא מכיר את התוכנית מי עבד עליה בדיוק?".

+מרב מיכאלי נבחרה לראשות העבודה
19:24 24/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מועמדו של עמיר פרץ קיבל רק 19% ויתר המועמדים השתרכו הרחק מאחור  ▪  בהצהרה לאחר זכייתה: "אני פותחת את הגשת המועמדות לרשימה לכנסת מטעם העבודה - לכל מי שרוצה"

[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+נתניהו וכ"ץ: מענקים לכל אזרח
19:00 24/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה ושר האוצר הציגו תוכנית בת 9 חלקים למתן מענקים לאזרחי ישראל  ▪  התוכנית הוצגה למרות התנגדות של גורמים מקצועיים באוצר ושל היועמ"ש  ▪  בדומה לסגר הראשון והשני יינתנו מענקים בעלות כוללת של מיליארדי שקלים לכל אזרחי ישראל עד העשירון השביעי

נתניהו וכ"ץ. מענקים בעלות של מיליארדים
+יושב ראש ההסתדרות ארנון בן דוד עוזב את מפלגת העבודה
14:16 24/01/21  |  מירב ארד

יושב ראש ההסתדרות ארנון בן דוד עוזב את מפלגת העבודה. במכתב ששלח למזכ"ל המפלגה כתב: "גורלה של ההסתדרות נקשר במשך שנים עם לתנועת העבודה, אך תמו חלפו הימים שהטון הדומיננטי בארגון מוכתב רק על ידי מפלגה אחת, או רק על ידי צד אחד של המפה הפוליטית".

+גיל בילין, המועמד לראשות מפלגת העבודה, הצביע בקלפי בת"א
14:08 24/01/21  |  מירב ארד

גיל בילין, המועמד לראשות מפלגת העבודה, הצביע בקלפי ברחוב ברודצקי בתל אביב: "אני נרגש מהמעמד. כמי שגדל במפלגת העבודה והיה פעיל עוד מימי נעוריו.
הפריימריז היום הם בין החשובים שהיו אי פעם, שכן זוהי קריאה אחרונה להציל את המפלגה שהולכת ונעלמת מהמפה הפוליטית. אני אחזיר את המפלגה למקומה הראוי בזכות הרוח החדשה שאני מביא איתי והאמונה בשינוי."

+הפריימריז בעבודה: ח"כ מרב מיכאלי, הצביעה בקלפי ברמת אביב
13:49 24/01/21  |  מירב ארד

המועמדת לראשות מפלגת העבודה ח"כ מרב מיכאלי, הצביעה בקלפי ברמת אביב. מיכאלי עוכבה על ידי חברי ועדת הקלפי במשך כחצי שעה, כיוון ששמה לא אותר במערכת ההצבעה. "לא ניתן להם לקחת לנו את הבית. צאו להצביע" אמרה מיכאלי.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו וכ"ץ יציגו תוכנית כלכלית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
איתמר לוין
שני הרכבים בראשותו של פוגלמן: האחד לא הטיל הוצאות בעתירה התנועה לאיכות השלטון שהפרה פסיקה קודמת של בג"ץ; השני הטיל הוצאות על התנועה לטוהר המידות
איציק וולף
שי באב"ד מאשים את ראש הממשלה, את ראש הממשלה החליפי ואת שר האוצר בהתנהלות כושלת מבחינה כלכלית    "אין ספק שזה שאין תקציב מדינה נובע מכך שהממשלה לא תפקדה והייתה בעיני חסרת אחריות כששמה את התקציב כבן ערובה פוליטי"    תוקף את בכירי האוצר לשעבר שתדרכו נגד השר כ"ץ, אך טוען שהאחריות המלאה למחדל הכלכלי - על השר ועל הממשלה
יואב יצחק
אביגדור ליברמן מותח ביקורת נוקבת על הסקטור החרדי בכלל ועל האברכים בפרט, ומלין נגדם על-כך שאינם עובדים    ביקורתו דמגוגית, במיוחד בהתחשב בעובדות הידועות: מיכל ליברמן קיבלה באופן מושחת 2.5 מיליון דולר מאוליגרכים, בפרשת חברות הקש המפוקפקת; בנו יעקב מונה לדירקטור בחברת אי-נגב, כנציגו של מרטין שלאף שנזכר באותה פרשה מפוקפקת    שני בניו יעקב ועמוס קשרו עסקה עם משה ישעיהו בנסיבות המעוררות שאלות
מאיר אלרן, אפרים לביא, ח'דר סועאד, יוסף מקלדה
הציבור הערבי מתמקד בשאיפה לחולל שיפור יסודי במעמדו ובמצבו, גם באמצעות השתתפות פוליטית אקטיבית בתהליכי קבלת ההחלטות, בעוד חלק מן הח"כים שלו - בעיקר ראשי הרשימה המשותפת - דבקים בתפיסות המרחיקות את בוחריהם משותפות בשלטון
דוד ארגז
בהיעדר חלופות ראויות, נתניהו חרף חסרונותיו, נותר האופציה הכי נכונה ואולי היחידה למצביעי הימין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il