X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היציאה לטיסה תותר אך ורק לצורך טיפול רפואי, לוויה של קרוב משפחה, לעבודה של עובד חיוני שלא ניתן לבצע מרחוק, לצורך הליך משפטי או יציאה לשהייה קבועה מחוץ לישראל
▪  ▪  ▪
הדיון בועדת הכלכלה [צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת]

ועדת הכלכלה (יום ב', 25.1.21) אישרה תיקונים לתקנות הקורונה העוסקות בהפעלת שדות תעופה וטיסות, שנועדו לצמצם ככל הניתן את הכניסה לישראל ולהגביל את היציאה ממנה. התיקונים יכנסו לתוקף הלילה בחצות ועד ל-31 בינואר 2021.
על-מנת לאכוף את הידוק הסגר וההגבלות על היציאה מהבית לטיסה, אישרה הוועדה לאנשי רשות שדות התעופה לאסור כניסה לשדה של אדם שלא מציג אישור המעיד על כך שיצא לטיסה למטרה שהתקנות הכלליות מאפשרות. זאת לאחר שבתקנות הכלליות מבקשת הממשלה לקבוע כי היציאה לטיסה תותר אך ורק לצורך טיפול רפואי, לוויה של קרוב משפחה, לעבודה של עובד חיוני שלא ניתן לבצע מרחוק, לצורך הליך משפטי או יציאה לשהייה קבועה מחוץ לישראל. המשמעות היא כי גם מי קנה כרטיס לפני כניסת הסגר לתוקף, ומבקש לצאת שלא לשם אחת העילות המותרות, לא יוכל לעשות זאת.
בנוסף לכך אישרה הוועדה תיקונים שנועדו לצמצם למינימום גם את הכניסה לישראל. לפי התקנות שאושרו, כלי טיס זרים לא יורשו להיכנס לישראל למעט חריגים מסוימים, בהם טיסות מטען, טיסות כיבוי אש וטיסות לפינוי חירום רפואי. כל התיקונים יכנסו לתוקף החל מחצות הלילה, והן לא יחולו על טיסות שהמריאו לפני כניסתן לתוקף - כלומר, טיסות שימריאו במהלך היום ועד חצות עדיין יוכלו לנחות בישראל.
נציגת משרד הבריאות, עו"ד טל פוקס, הסבירה את התיקונים ואמרה כי הכוונה היא לצמצם ככל הניתן את היציאה והכניסה לישראל, כאשר מנכ"לי משרדי התחבורה והבריאות יוכלו לאשר חריגים.
הממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות, הד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה כי הווריאנט האנגלי כבר מפושט בקהילה, וכי 50% מהדגימות הן של הווריאנט הזה. לדבריה, לעיתים עד שמבינים את זה, זה כבר מאוחר מדי. היא הוסיפה כי המשרד מנהל מעקב צמוד אחרי 27 החולים עם הווריאנט האפריקני. "הווריאנטים מדבקים יותר ואנחנו לא יודעים מה ההשפעה שלהם מבחינת אלימות מוגברת, ולא יודעים לגבי יעילות החיסון. לגבי הווריאנט האנגלי - רואים עלייה בתחלואה בילדים ובצעירים, שמגיעים למצבים קשים. אין ספק שמה שרואים בנשים ההרות, שמגיעות לתחלואה קשה וקריטית, לא ראינו עד עכשיו. יש פה מאפיין אחר במגיפה הזו", אמרה.
אלרעי פרייס הסבירה כי סגירת נתב"ג נחוצה משום שלא ידוע איפה הווריאנטים נמצאים, שכן הווריאנט הדרום אפריקני הגיע לישראל עם אנשים שנכנסו מאיחוד האמירויות. היו"ר יעקב מרגי שאל מדוע הסגירה היא לשבוע, וד"ר אלרעי פרייס השיבה כי המטרה היא ליישר קו עם הסגר, אך תידרש סגירה של יותר משישה ימים. ח"כ בועז טופורובסקי שאל מדוע בדיקות לא יספיקו ואלרעי פרייס השיבה כי בדיקות מזהות רק 10% מהחולים לפני שעלו על המטוס, בעוד 90% מהחולים מתגלים לאחר שהם כבר בישראל.
מרגי ביקש לדעת האם מטוסים פרטיים ישראלים יוכלו להיכנס לארץ. היועצת המשפטית של רשות התעופה האזרחית, עו"ד רננה שחר, אמרה כי אזרח ישראלי וכלי טיס ישראלי יוכלו להיכנס לארץ בתקופה הזו. לדבריה, יש הבדל בין התמודדות עם אדם אחד לבין כמה מאות. ד"ר אלרעי פרייס התייחסה לכך ואמרה כי היא לא יכולה להסביר את זה. נציג משרד המשפטים, עו"ד שי סומך, אמר כי יש קושי משפטי למנוע זאת. היו"ר מרגי אמר כי הוא יכול לקבל את הטענה שקל יותר להתמודד מול אדם אחד, אך הבהיר כי צריך לטפל בעיוות הזה גם אם הדבר אומר שצריך לתקן את החוק.
ח"כ תמר זנדברג אמרה כי הייתה בטוחה ששנה שלמה אין טיסות לישראל, למעט חריגים. "עשינו מאבקים על משפחות שהופרדו וחלקן לא הורשו להיכנס בשביל לגלות שיש פה הפקרות?", שאלה ח"כ זנדברג. היו"ר מרגי הודה כי בין הסגר הראשון לשני חברי הוועדה דרשו לפתוח את השמים, ואמר כי צריך להכות על חטא. היא הוסיפה כי את הנגיף מכניסים אנשים ואם מי שיש לו כסף יכול לצאת ולהיכנס אז כנראה שהתבלבלנו.
ח"כ יבגני סובה ביקש לדעת האם ניתן יהיה לאשר לתיירי מרפא להיכנס לישראל, ואמר כי אין סכנה לתחלואה. מרגי אמר בתגובה, כי אם מערכת הבריאות הישראלית תפעיל תיירות מרפא כשהיא ללא כושר ספיקה זה יהיה חוסר אחריות.
במהלך הדיון התפתח גם עימות קולני בין ח"כ אסנת מארק לח"כ הילה שי וזאן. ח"כ מארק מתחה ביקורת על ציוץ של ח"כ שי וזאן, בו טענה כי הסגר לא חל על מטוסים פרטיים כי ראש הממשלה מתכנן טיסה לדובאי במטוס פרטי. ח"כ מארק אמרה כי "אנחנו מבינים שהיא מחפשת אלטרנטיבה בתקווה חדשה, אך מה ח"כ שי וזאן צריכה לעשות זה לגבות את החלטות הממשלה". ח"כ שי וזאן לא נשארה חייבת ואמרה: "את השכונה הזו תשאירי אצלך בבית ותתייחסי עניינית".
בתום הדיון אישרו חברי הוועדה את התיקון לאסור על נחיתת כלי טיס זרים ברוב של 7 תומכים, בהם היו"ר מרגי, ח"כ אריאל קלנר, ח"כ מארק, ח"כ אתי חוה עטיה, ח"כ מאי גולן, ח"כ יצחק פינדרוס וח"כ שי וזאן. שני חברי כנסת התנגדו לתיקון, בהם ח"כ אימאן חטיב יאסין וח"כ יבגני סובה. תיקון התקנה המאפשרת לרשות שדות התעופה למנוע כניסה לנתב"ג ממי שאין לו את האישור המתאים אושר פה אחד, בתמיכתם של היו"ר מרגי, ח"כ עוזי דיין, ח"כ גולן, ח"כ מארק, ח"כ קלנר, ח"כ פינדרוס וח"כ שי וזאן.
לאחר מכן אמר היו"ר לד"ר אלרעי פרייס כי הוא מבקש באמצעותה לחזק את ידי כל הצוותים הרפואיים, שעושים עבודה נאמנה ומתמודדים בצורה מעוררת השראה על כל הקושי של מערכת הבריאות, שזקוקה בימים אלה להתייחסות מיוחדת.

תאריך:  25/01/2021   |   עודכן:  25/01/2021
+רבני דגל התורה: צפייה בפוחזים מזיקה לנפש
23:47 25/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במכתב שיתפרסם ביומונים החרדיים אומרים הרבנים קניבסקי ואדלשטיין כי מי שנכחו בהפגנות כלל לא היו חרדים, וקוראים לא להתקרב לאזורי ההפגנות

הרבנים אדלשטיין וקניבסקי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+המדד ליציאה מן הסגר: מספר החולים קשה
21:47 25/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

משרד הבריאות מתנגד לעצירת הסגר ותומך בהארכתו בלפחות עוד כמה ימים  ▪  מנכ"ל בית החולים הדסה הודיע למנכ"ל משרד הבריאות כי בעין כרם ובהר הצופים לא יקבלו עוד חולי קורונה

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"להיערך לפתיחת מוסדות חינוך בשבוע הבא"
19:55 25/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

השר גלנט הודיע לראשי רשויות מקומיות להיערך לאפשרות של פתיחה מלאה או חלקית של מוסדות החינוך בשבוע הבא  ▪  "איני יודע מה תהיה המלצת המומחים ומשרד הבריאות, לנוכח נתוני התחלואה והסיכון להתפשטות המוטציות השונות בישראל"

[צילום: אבשלום שושוני/פלאש 90]
+זו לא התפרעות. זה טרור פנימי
17:43 25/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המתפרעים החרדים אינם רק "קבוצות שוליים", גם אם מספרם מועט. הם יונקים מאווירה של אלימות מילולית קיצונית ומהרגלים של אלימות פיזית, שאיש מראשי הציבור החרדי אינו יוצא נגדן  ▪  ההתפרעויות הללו עונות על ההגדרה של טרור פנימי - וכך יש לטפל בהן

לא צריך יותר מכמה עשרות [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
עצורים בחשד להתפרעות בבני ברק [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+חולה מאומתת אותרה ביציאה ממעלה אדומים
17:24 25/01/21  |  עידן יוסף

במחסום בידוק ביציאה ממעלה אדומים אותרה ביום שישי נהגת שהתגלתה כחולת קורונה מאומתת בעודה מפרה את תנאי הבידוד. החולה נחקרה בשטח על הפצת מחלה מסוכנת והשוטרים הורו לה לחזור לביתה להשלמת תקופת הבידוד כנדרש.

+ירושלים: המשטרה קנסה ישיבה שפעלה בניגוד לחוק
17:22 25/01/21  |  עידן יוסף

בשכונת רמות בירושלים פעלו שוטרים כנגד ישיבה הפועלת בניגוד להנחיות ותקנות הקורונה ובה עשרות אנשים. חלקם נסו על נפשם בעת כניסת כוחות המשטרה למקום. השוטרים ביצעו אכיפה במקום ונרשמו דוחות.

+מאה שערים: שוטרים הותקפו במהלך טיפול בחשד לפלילים
17:16 25/01/21  |  עידן יוסף

בעקבות דיווח אודות אלימות במשפחה בשכונת מאה שערים בירושלים, הותקפו שוטרים שהגיעו למקום עם כניסתם לרחוב על-ידי המון מתפרע שהחל משליך לעבר השוטרים חפצים שונים לרבות אבנים. האבנים פגעו בשוטר שנפצע בידו ונזק נגרם לניידת המשטרה. במשטרה נמשכת בדיקת האירוע שדווח בתחילה כאלימות במשפחה.

+בית שמש: שלושה שוטרים נפצעו במהלך עימותים עם חרדים
17:12 25/01/21  |  עידן יוסף

כוחות משטרה שקיימו אכיפה במוסדות תורניים בבית שמש, הותקפו על-ידי מאות מתפרעים שיידו אבנים וחפצים לעבר השוטרים, היכו שוטר בראשו, וגרמו לפציעתם של 3 שוטרים. בעקבות הפרת הסדר החלה המשטרה בשימוש באמצעים להשבת הסדר במקום ובוצעו מעצרם של שלושה חשודים בגין הפרת סדר.

[צילום: דוברות המשטרה]
+שישה עצורים בחשד להפרת הסדר בבני ברק
16:49 25/01/21  |  עידן יוסף

בפעילות מבצעית נוספת בבני ברק, עצר המשטרה שישה חשודים, נוסף לארבעה שנעצרו בבוקר, תושבי העיר - 3 קטינים ו- 3 בגירים, בחשד למעורבות בהפרות הסדר ובשלב זה הובאו לחקירה במשרדי התחנה במרחב דן. בהתאם לממצאי וצורכי החקירה, תבחן המשטרה את הבאתם מחר לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם.

+המדינה תעניק פיצוי מיידי למי שייפגע מחיסוני הקורונה
15:39 25/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הבריאות: "אני מקווה שלא נצטרך לעשות שימוש בתקנות, אבל אם חלילה יהיה סיבוך האזרחים ידעו שיש להם לאן לפנות"  ▪  סמנכ"ל כספים ב'כללית', רות רלב"ג: "יותר מחודש לתוך מבצע החיסונים ועדיין אין נוסחת שיפוי לכל ההוצאות שלנו"

[צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+גנץ: העלאת קנסות או שנבטל קנסות
15:35 25/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הורוביץ: "ההנהגה החרדית מבצעת פשע נגד אזרחי ישראל"  ▪  גפני: "אנחנו לא אשמים, אלא אתם שהכנסתם אותנו לגור בצפיפות"  ▪  בנט: "רגב ונתניהו, אלף הרוגים בגלל המחדל שלכם. לכו הביתה"  ▪  ליברמן: "מי שאחראי על המהומות האלה הם נתניהו ועסקני שס ויהדות התורה"  ▪  טסלר: "אלו של נערי שוליים, זו תוצאה ישירה של השארת נערים בבית לתקופות ארוכות בבטלה ובשעמום"

[צילום: דוברות הכנסת]
גנץ. כאן לא תחמניסטן [צילום: שמוליק גרוסמן/פלאש 90]
+חכם שלום כהן: "המפגינים אינם חרדיים"
14:55 25/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נשיא מועצת החכמים אומר כי ההפגנות הן חילול השם ודורש להימנע משהייה בהן ומהימצאות בקרבתן  ▪  מזהיר את ההורים להשגיח על ילדיהם ואומר כי חשיפה להפגנות עלולה לגרום נזק חינוכי שיוריד לטמיון עמל של שנים

חכם שלום כהן [צילום: אהרון קרוהן/פלאש 90]
+הרב הראשי קורא לרשויות הרווחה לטפל בפורעים בבני ברק
13:21 25/01/21  |  עידן יוסף

‏הרב הראשי לישראל, הראשון לציון יצחק יוסף, מגנה את ההתפרעויות בבני ברק: "הפורעים הם נוער שוליים מחללי השם. יש להתנער מהם, דרכם אינה דרך התורה. קורא לרשויות הרווחה לטפל בהם ולמחנכים ללמדם מידות ודרך ארץ. אין שום הצדקה למעשי אלימות ויש לחדול מכך".

+השר דרעי: "סיעת ש"ס תתנגד להעלאת הקנסות"
12:02 25/01/21  |  מירב ארד

יו״ר שס, השר אריה דרעי, אמר (יום ב׳) בישיבת סיעת שס שהתנהלה בזום, כי סיעת שס תתנגד היום בכנסת להעלאת הקנסות כדי למנוע פגיעה קשה נוספת בעסקים שנפגעים בשל משבר הקורונה. השר דרעי: ״לא צודק ולא הגיוני שמי שעושה חתונה קטנה עם 30 איש, שומר ומקפיד על כל ההנחיות ועוטה מסכות, יקבל את אותו קנס כמו כאלה שמקיימים חתונות ענק עם מאות משתתפים ומפרים באופן בוטה ומסוכן את ההנחיות. לכן, העלאת הקנסות תגרום רק להעמקת השבר הכלכלי הקשה ולכך סיעת שס תתנגד״.

+"קבוצות שוליים מכתימות את שמה של בני ברק"
11:38 25/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הוסיף: "אני קורא מכאן לחדש את התיאום בין העירייה למשטרה ולכנס עוד היום ישיבה משותפת עם העירייה ולהחזיר את בני ברק לתפארתה כפי שהיה במשך שנים רבות"

ח"כ אשר. לא להופך את העיר לשדה קרב [צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת]
+"נצטרך להאריך בכמה שבועות את סגירת נתב"ג"
11:27 25/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ד"ר אלרעי פרייס הסבירה: "אנחנו נדרשים לסגור את נתב"ג כי אנחנו מבינים את המשמעות של הוריאנטים שנמצאים בחו"ל וחווים על בשרנו הכואב את התוצאה של אחד מהם שנכנס"  ▪  על מערכת החינוך אמרה: "גם עם קפסולות, זה בכל זאת מקומות מפגש יותר גדולים"

[צילום: דוברות הכנסת]
ד"ר אלרעי פרייס. שיא בכמות המונשמים [צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת]
כ-3,000 ישראלים צפויים לחזור היום ארצה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחצות: כלי טיס זרים לא יורשו לנחות בארץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
מירב ארד
הוסיף: "אני קורא מכאן לחדש את התיאום בין העירייה למשטרה ולכנס עוד היום ישיבה משותפת עם העירייה ולהחזיר את בני ברק לתפארתה כפי שהיה במשך שנים רבות"
מירב ארד
ד"ר אלרעי פרייס הסבירה: "אנחנו נדרשים לסגור את נתב"ג כי אנחנו מבינים את המשמעות של הוריאנטים שנמצאים בחו"ל וחווים על בשרנו הכואב את התוצאה של אחד מהם שנכנס"    על מערכת החינוך אמרה: "גם עם קפסולות, זה בכל זאת מקומות מפגש יותר גדולים"
איתמר לוין
"התוכנית הכלכלית" עליה הכריזו השניים היא רמיסה גסה של הליכי המינהל התקין וכללי שלטון החוק    נתניהו מדבר עם יענקי קנייבסקי - אבל לא עם היועץ המשפטי; כץ, החסר כל ידע וניסיון, מראה לפקידי האוצר את הדלת    אבל יש גם בשורה טובה: נתניהו עבר מן הצד המקבל (שוחד) לצד הנותן
מירב ארד
4,868 נדבקים אובחנו ביממה האחרונה    אחוז החיוביים עומד על 9.3%    מניין הנפטרים הגיע ל-4,419 מפרוץ המגפה    מודיעין עילית, קריית יערים וכוכב יעקב בראש רשימת הישובים האדומים
עידן יוסף
מספר הנספים במגיפה בישראל הגיע ל-4,419    מהומות אלימות בבני ברק לאורך כל היום בתגובה לסגירת מוסדות הלימוד    נציגי המפלגות החרדיות מאשימים את המשטרה באכיפת יתר כלפי המגזר החרדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il