X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מותחת ביקורת מרומזת על רגב, מארק והאוזר: "אין זה סוד שעבודתה של הוועדה לבחירת שופטים שמונתה לאחר הקמת הממשלה ה-35, הייתה רצופת קשיים וניסיונות לרפות את ידיה"
▪  ▪  ▪
חיות. התקפות משני הצדדים [צילום: דוברות הרשות השופטת]

העובדה שבית המשפט העליון סופג התקפות משני צידי המערכת הפוליטית, מלמדת ש"הוא עצמאי וא-פוליטי ולכך שהחלטותיו מאוזנות וניתנות לגופם של דברים, כיאה להחלטות הנטועות בשדה המשפטי". כך אומרת (יום ג', 26.1.21) נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, בטקס השבעתם של 54 שופטים ורשמים בבית הנשיא - המספר הגדול ביותר אי-פעם.
חיות מתחה ביקורת מרומזת על השרה מירי רגב ועל חברי הכנסת אסנת מארק וצבי האוזר, שהחרימו את ישיבת הוועדה לבחירת שופטים בה נבחרו מי שהושבעו היום: "אין זה סוד שעבודתה של הוועדה לבחירת שופטים שמונתה לאחר הקמת הממשלה ה-35, הייתה רצופת קשיים וניסיונות לרפות את ידיה. במעמד הצהרת האמונים של 18 השופטות והשופטים, שהתקיים לפני כחודש, ציינתי ואני רואה לנכון לשוב ולהדגיש כי אין מקום לניסיונות החוזרים והנשנים לגרור את מערכת בתי המשפט ואת תהליך מינוי השופטים אל המגרש הפוליטי, תוך הטלת דופי בהכרעות שיפוטיות ופגיעה במעמדם העצמאי והניטרלי של בתי המשפט".
חיות הוסיפה: "הטענה הנשמעת בהקשר זה, כאילו בתי המשפט, ובעיקר בית המשפט העליון, מיקמו את עצמם במגרש הפוליטי, אין לה בסיס. שופטים דנים ומכריעים בשאלות משפטיות המובאות בפניהם, בהתאם להוראות הדין הנוגעות לעניין. אכן, לעיתים הכרעה בשאלות משפטיות יש לה השלכות במישור הציבורי, אך הציר המרכזי של כל הליך ושל כל דיון הוא תמיד השאלה המשפטית המועלית בו ובה מכריע בית המשפט מתוקף תפקידו כפרשן המוסמך של הדין וכמי שמחויב לעקרונות היסוד של שיטת המשפט הישראלית, ובראשם שלטון החוק וההגנה על זכויות אדם.
"עקרונות אלו אינם שייכים לצד כלשהו של המפה הפוליטית, ועל כן אנו עדים לכך שהביקורת המושמעת מעת לעת כלפי פסקי דין, נשמעת מכל קצות הקשת הפוליטית, והיא אינה נחלתה הבלעדית של קבוצה פוליטית כזו או אחרת או של מגזר מסוים בחברה. יש מי שרואה בכך בעיה. בעיני, זוהי הוכחה מובהקת לכך שבית המשפט הוא עצמאי וא-פוליטי ולכך שהחלטותיו מאוזנות וניתנות לגופם של דברים, כיאה להחלטות הנטועות בשדה המשפטי. זאת, אף שיש מי שמסיבות פוליטיות מנסים להציג את הדברים אחרת".

תאריך:  26/01/2021   |   עודכן:  26/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיות: דווקא ההתקפות מלמדות שבג"ץ אינו פוליטי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חה חה חה - טימטום מוחלט !!!
מרחם עליהם  |  26/01/21 21:00
2
"אמת ויציב"
ישראל בר-ניר  |  27/01/21 04:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
החזר המס הממוצע עומד על כ-31,600 ש"ח, והחזר המס הגבוה ביותר עומד על 599,048 ש"ח    משרד מס הכנסה חיפה הוא השיאן בכמות ניצולי השואה שהשיב להם מס - 17 ניצולים ומשרד מס הכנסה כפר סבא הוא השיאן בסך ההחזר שעומד על סך כולל של 1,090,158 ש"ח
איציק וולף
ושרו תיקונים לחוק שיקים ללא כיסוי, שמסדיר את ההוראות להגבלת חשבון שחזרו בו שיקים, על-מנת להסדיר את הנעשה במקרה של העברת החשבון מבנק לבנק
איציק וולף
ממשלה הורידה את תנאי הסף מירידה במחזור של 60% ל-25% בתקווה לעזור ולסייע למאות אלפי בעלי עסקים נוספים, אך היענות בעלי העסקים נמוכה    שר הכלכלה: מספר הבקשות הנמוך מאוד שהוגשו לקבלת הסיוע בארנונה מטריד
יצחק דנון
ההסתדרות החדשה מבקשת מבית הדין לקבוע שהיא החליפה את ההסתדרות הלאומית כארגון היציג של 850 השופטים והמבקרים
מירב ארד
הוסיף: "המסגרת שלפיה בתי המשפט ינחו את פייסבוק כיצד לנהוג ויהפכו את תהליך קבלת ההחלטות לתהליך מונחה יותר - הייתה טובה"    יועמ"ש ועדת הבחירות המרכזית: "נמצאים בעולם שנשלט על-ידי חוק שחוקק ב-1959"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il