X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדגיש: "גואה המתח בין הדרג המקצועי בשירות המדינה, המכונה לעיתים בצורה מזלזלת כפקידות, ודומה כאילו הוא עומד בפני נקודת שבר בלתי נסבלת" גנץ: "סכנה מרחפת מעל שלטון החוק בישראל ואנו נמצאים בקרב בלימה"
▪  ▪  ▪
ריבלין. ״שירות המדינה מכונה כ׳פקידות׳" [צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ]

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נשא (יום ג', 26.1.21) דברים בטקס השבעת שופטים, שהתקיים בבית הנשיא. בטקס הצהירו אמונים בפני נשיא המדינה 54 שופטים ורשמים בכירים: 35 שופטים לבתי משפט השלום, חמישה שופטים לבתי משפט לנוער, ארבעה שופטים לבתי משפט למשפחה ועשרה רשמים בכירים.
בנאומו התייחס הנשיא למתח בין הדרג המקצועי לבין ההנהגה הפוליטית בישראל והזהיר מהשלכותיו: "בשנים האחרונות נתונה המערכת המשפטית לביקורות חריפות, אשר יש ביניהן החוצות באופן בוטה את סף הלגיטימיות. מתודת השיח ברשתות החברתיות מתדלקת מתקפות אלו, פעמים רבות תוך הוצאתן מהקשרן. מעל כל אלו, גואה המתח בין הדרג המקצועי בשירות המדינה, המכונה לעיתים בצורה מזלזלת כפקידות, פקידים, פקיד וההנהגה הפוליטית בישראל, ודומה כאילו הוא עומד בפני נקודת שבר בלתי נסבלת. בשם מה שמכונה 'משילות', נחצים גבולות וקווים אדומים. אני חסיד גדול של הגדרת הגבולות בין הרשויות והתבטאתי לא פעם באשר לסכנת הפלישה של הרשות האחת לתחומיה של האחרת".
עוד הוסיף הנשיא: "לאחרונה הפכו עימותים אלה לנכסים פוליטיים וככאלה, הם מזיקים לאזרחי ישראל. ככל שהמתח בין גורמי הפקידות וההנהגה הפוליטית יגבר, כל עוד יהיה מי שיחשוב שהשיח הלעומתי והמשסה כלפי הפקידות ומערכת המשפט משתלם פוליטית, נמשיך כולנו להיות עדים לעימותים מכוערים, הולכים וגוברים והכל בשם ה'משילות'. חשוב לומר כי לעיתים מגיעים המקרים לפתחה של מערכת המשפט מתוך צורך אמיתי לחדד את הגבולות בין רשות לרשות. אך לעיתים הם נולדים רק מתוך עניין פוליטי מובהק."
הנשיא הדגיש ואמר: "הקורבנות העיקריים של המאבקים הללו, הם אזרחי ישראל עצמם. אני מבקש להאמין שהלהבות יונמכו בהקדם, שיונחו כבר החרבות במשחק הזה ושאנחנו כציבור נזכה לחזות בשילוב הזרועות ההכרחי כל כך לתפקודה התקין של מדינת ישראל. השטח העדין שבין רשות לרשות, ובין הדרג המקצועי לדרג הנבחר - איננו זירת התגוששויות, ולא אולפן של תוכנית ריאליטי. זהו מרחב רגיש שיש להתנהל בו במקצועיות וכבוד."
הנשיא פנה אל השופטים המתמנים ואמר: "אל יהא במתקפות הללו כדי לרפא את ידיכם. אל יהא עליכם מורא - מלבד מוראו של החוק. אל תהא דעתכם מושפעת מאופנות חולפות, כי אם מהממלכתיות הישראלית, וערכי המדינה היהודית והדמוקרטית. איכות השופטים והרשמים במערכת, עבודתם הקשה והמתמשכת ופסקי הדין המקצועיים היוצאים תחת ידיהם מדי יום, הם שיעגנו בסופו של דבר את אמון הציבור במערכת המשפט. זכרו כי הערובה הבטוחה ביותר למעמדה הרם ולעצמאותה של מערכת המשפט הישראלית תימצא בדבקות בשליחותכם. היו קשובים, היו אנושיים, היו חרוצים והיו ענווים. עשו משפט צדק, על-פי הבנתכם את הדין ואת המקרה שבפניכם. כבדו את הבאים בשערי אולמכם; אדם קטן כגדול, שועה עולם כאיש היישוב. כל עוד תבטחו בצדקתכם, תמשיך החברה הישראלית לראות בכם מגדלור חוקי ומוסרי."
ממלא-מקום שר המשפטים בני גנץ אמר בטקס: "לצערי סכנה מרחפת מעל שלטון החוק בישראל ואנו נמצאים בקרב בלימה מול מי שמוכנים להסית ציבור שלם ולהחריב את יסודות הדמוקרטיה. עד היום ניצחתי המון קרבות למען מדינת ישראל, ואני מתכוון להיות בצד המנצח גם בקרב הזה. על-רקע הנעשה בשנים האחרונות, הגיעה העת שממשלה יציבה, ישרה והוגנת, תעגן את מעמד חוקי היסוד, ותסדיר את מעמד הרשויות כולן. יש לעשות זאת בדרך של הידברות שתשמור על עצמאות המערכת."

תאריך:  26/01/2021   |   עודכן:  26/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"נחצים קווים אדומים בשל מה שמכונה ׳משילות׳״
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מי שחוצה את הקווים יומיום הם
חנן גיט  |  26/01/21 16:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית המשפט: אי-אפשר לצרף לכתב האישום את ידיעות אחרונות, וואלה ובזק - כי אין החלטה להעמידם לדין; אין מקום להמתין להחלטה בעניינם, שכן לא ידוע מה ייקבע בה
איתמר לוין
סולברג: לא הוכח שהמשטרה השתמשה בחומר שהושג שלא כחוק כאשר ביקשה להכשיר בדיעבד את הכניסה לפלאפונים    קרא: את הטענות נגד החיפוש יש להעלות בהליך העיקרי
מירב ארד
הסביר: "נבקש הארכת סגר עד שנראה ירידה בכמות החולים הקשים"    יו"ר מרצ: בגלל האינטרס הפוליטי של ביבי, מתעלמים מההפקרות בחברה החרדית
מירב ארד
שמות הילדים שתגיותיהם נמצאו, הם: לאה יהודית דלפנייא, דדי זק, אנני קאפר, והילד דוד יהודה ז"ל    יורם חיימי: "תגיות המתכת אפשרו לנו לחבר פנים וסיפור לשמות, שהיו עד היום שורה אלמונית ברישומי הנאצים"
איתמר לוין
בהסכם השילומים עם מערב גרמניה ויתרה ישראל על 500 מיליון דולר - חלקה של מזרח גרמניה    העותרים טוענים שכעת היא חייבת לתבוע ממערב גרמניה, הנושאת בחובותיו של המזרח, להשלים את הסכום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il