X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: חוצה ישראל]
[צילום: חוצה ישראל]
זכיינות הרכבת הקלה חיפה-נצרת

שש קבוצות ניגשו למכרז נופית

תם המועד האחרון להגשת ההצעות במסגרת הליך המיון המוקדם (PQ) להשתתפות במכרז הזכייני של המיזם כל הקבוצות מורכבות מחברות בינלאומיות וחברות ישראליות מובילות בתחומן בשבועות האחרונים החלו עבודות ביצוע להכשרת השטח במספר אתרים לאורך תוואי הקו
▪  ▪  ▪

שש קבוצות הגישו מועמדותן להשתתף במכרז הזכייני למימון, לתכנון, להקמה ולתפעול של הרכבת הקלה "נופית", בהיקף של 4-3 מיליארד שקל, כך עלה מבדיקת הצעות המשתתפים שנערכה (יום ג', 26.1.21) בחטיבת הרק"ל של חברת חוצה ישראל. היום היה המועד האחרון להגשת ההצעות במסגרת הליך המיון המוקדם להשתתפות במכרז הזכייני של המיזם (PQ).
הרכב הקבוצות שניגשו:
קבוצה מס' 1 - חברת דן (ישראל), CRES (סין),POYAZDY (פולין), SHENYANG (סין), ATM (איטליה).
קבוצה מס' 2 - שפיר (ישראל), נוי (ישראל), CAF (ספרד).
קבוצה מס' 3 - אלסטום (צרפת), אלקטרה (ישראל), מנרב (ישראל), אלייד (ישראל).
קבוצה 4 - בומברדיה (קנדה), COMSA (ספרד), לסיקו (ישראל), GLOBALVIA (ספרד).
קבוצה 5 - CRRC (סין), CRCCI (סין), אפקון (ישראל), מאיר (ישראל).
קבוצה 6 - שיכון ובינוי (ישראל), STADLER (שוויץ), אגד (ישראל), היטאצ'י (איטליה), TEXMACO (הודו), DOWNER (אוסטרליה וניו-זילנד).
כל הקבוצות שהגישו מועמדותן מורכבות, על-פי תנאי המכרז, מחברות בינלאומיות ומחברות ישראליות מובילות בתחומן.
משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל, המובילה את המיזם, יכריזו ברבעון השני של 2021 על הקבוצות שיורשו להשתתף במכרז הזכייני (PPP) למימון, לתכנון, להקמה ולתפעול של הרכבת הקלה, למשך כל תקופת הזיכיון.
ההליך למיון מוקדם (PQ) התפרסם בחודש אפריל 2020 ופנה לחברות בינלאומית ומקומיות בעלות ניסיון עשיר במתן שירותים דומים בתחום הרכבתי. המשתתפים נדרשו להציג את מבנה הקונסורציום אשר יהיה אחראי כזכיין על כלל תכולות המיזם לאורך תקופת ההקמה והזיכיון שתוגדר במסמכי המכרז הזכייני. בנוסף, נדרשו המשתתפים להציג ניסיון במבחר תחומים מקצועיים וביניהם: ניהול והובלה כקבלן ראשי של מיזמי תשתיות, ניסיון בהפעלה של מיזמי רכבות קלות או מטרו, תכנון והתקנה של מערכות רכבתיות (Systems), תכנון והתקנה של מערכות איתות (Signaling), תכנון והקמה של מערכת מסילה (Track), ייצור ואספקה של קרונות (Rolling Stock) ותחזוקה של מיזמי רכבות קלות או מטרו וכו'.
כמו-כן, נדרשו הקבוצות לעמוד בדרישות סף בסיסיות לאיתנות פיננסית תואמת למיזם בסדר גודל זה, בהתאם לשורה של תנאים שנקבעו במסמכי המיון המוקדם ובין היתר: תזרים מזומנים שאינו שלילי בשלושת הדוחות האחרונים, והון עצמי גבוה מ-400 מיליון שקל בשנת הדיווח.
מיזם הרכבת הקלה "נופית" משלב מערכת תחבורה ציבורית בין-עירונית ועירונית חדשנית להסעת המונים. אורכו של קו הרכבת הקלה הוא כ-41 ק"מ, ויוקמו בו כ-20 תחנות איסוף והורדה של נוסעים, חניוני "חנה וסע" לאורך התוואי, מתחם דיפו ומרכז בקרה. בקו יפעלו מעל 30 רכבות בתדירות נסיעה מרבית של כל ארבע דקות. על-פי התחזית, מספר הנוסעים יהיה 100,000 ביום ומהירות הנסיעה המתוכננת 100 קמ"ש.
בשבוע שעבר החלו עבודות הביצוע להכשרת השטח במספר מוקדים בנוף הגליל וכן בתחנת מרכזית המפרץ בחיפה.
יו"ר הדירקטוריון, חוסאם בשארה, אומר כי ההתעניינות הבינלאומית והרכב הקבוצות מעידים על איכותו של המיזם וחשיבותו. "הרכבת הקלה נופית מביאה עימה בשורה לאנשי הצפון אשר יהנו משירות תחבורה רציף ונגיש בתוך המטרופולין וממנה לכל חלקי הארץ בזכות קישוריות משופרת לאמצעי תחבורה אחרים". מנכ"ל החברה, דן שנבך, אמר כי "זוהי אבן דרך חשובה ומרכזית בחיי המיזם. לחוצה ישראל ידע וניסיון רב שנים בהובלת פרויקטים זכייניים אשר יאפשרו לה לנהל מכרז מורכב זה במהירות ויעילות. במקביל התחלנו בעבודות ביצוע מוקדמות במספר מוקדים לאורך התוואי אשר ימשכו לאורך השנה הקרובה. החברה מפגינה יכולת ביצועית גבוהה תוך עמידה קפדנית על לוחות הזמנים שנקבעו".

מפת מקטעי ביצוע תוואי הרכבת הקלה נופית [חוצה ישראל]
תאריך:  26/01/2021   |   עודכן:  26/01/2021
+בית שמש: התחבורה העירונית נעצרה בשל תקיפת נהג
23:12 26/01/21  |  עידן יוסף

ועד נהגי סופרבוס המאוגד בכוח לעובדים עצק את השירות העירוני מוקדם מהרגיל בעקבות תקיפת נהג בקו 13. הנהג הותקף בגז מדמיע בידי שני נוסעים שסירבו לעטות מסכות וסירבו לשלם. השניים נמלטו. הנהג נפגע קל וטופל במקום בידי צוות מד"א. "לנהגים נמאס לשמוע הבטחות סרק. מדובר בחיי אדם. אם עיריית בית שמש, המשטרה ומשרד התחבורה לא מסוגלים לספק לנהגים בבית שמש הגנה מינימלית, לא תהיה תחבורה ציבורית בעיר", מסרו.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
מפעילי התחבורה הציבורית לא פעלו על דעת עצמם כאשר השביתו את התחבורה הציבורית בבני ברק. ההוראה המפורשת לפגוע בנוסעים תמימים היא הנחיה של צמרת משרד התחבורה, ויש להתלונן נגד ראשי המשרד
עידן יוסף
קווי המפעילים השונים לא פעלו עד הצהריים, והפעילות בלילות תהיה לפי המלצת המשטרה    עיקר הנפגעים: עובדים חיוניים    הנהג שאוטובוסו נשרף: "כרגע אני לא חוזר בכלל לנהוג. אני רוצה לנוח. עברתי טראומה לא קלה, ואין לי חשק לשרת את הנוסעים בבני ברק"
עידן יוסף
3,644 מקרי אלימות גופנית נגד נהגי האוטובוסים בשנת 2020    65% מנהגי האוטובוסים מדווחים על אלימות נגדם    68% מנהגי האוטובוסים מדווחים כי לא חשים ביטחון בתפקידם
עידן יוסף
בשל מגבלת התפוסה בתחבורה הציבורית יתאפשר למפעילים לתגבר את השירות העירוני    התנאים: השארת תדירות האוטובוסים הנגישים ופיזור שעות התגבור
עידן יוסף
החברות שהכי פחות דייקו הן ג'י בי טורס, ש.א.מ, נסיעות ותיירות וחברת דן    שירות עירוני מצוין באשדוד, בנתניה, ובפרברי חדרה ובחולון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il