הגשתם בקשה למידע לרשות מקומית ולא קיבלתם מענה? ליחידה הממשלתית לחופש המידע, שהוקמה בהחלטת ממשלה על-מנת לקדם את יישום הוראות חוק חופש המידע, אין סמכות חוקית לברר תלונות על הרשויות, וזאת בניגוד לסמכות החוקית שניתנה לה לברר תלונות כנגד משרדי ממשלה, יחידות סמך וגופים ממשלתיים אחרים.
אין צורך להזדרז להגיש עתירה מינהלית בעניין כנגד הרשות המקומית, וביחידה הממשלתית לחופש המידע מציעים סיוע לאזרחים ולגופים שנתקלים בקשיים לקבל מידע.
אחת הדרכים לקדם את הנושא היא קשר שוטף עם נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה שבה מתבררות תלונות על רשויות מקומיות. ביחידה אף קיימו (יום ד', 27.1.21) מפגש מקוון (ZOOM) עם עובדי הנציבות, והציגו בפניהם את הדוח השנתי לשנת 2019 על יישום החוק ברשויות המקומיות.
אז מה תוכלו לעשות במקרה בו רשות מקומית לא נתנה מענה?
תוכלו לפעול בשתי דרכים במקביל, באמצעות שירותי התיווך שמציעה היחידה הממשלתית לחופש המידע: