X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
פרופ' רוטשטיין. "לא קם מנהיג שהוביל רפורמה" [צילום: אבי חיון]
מחאת בתי החולים הציבוריים [צילום: מרק ישראל סלם]
[צילום: דוברות הכנסת]
פרופ' רוטשטיין מאשים בדיון בוועדת הכספים:

המערכת אינה מאורגנת - תוצאה של אבולוציה פוליטית

הוסיף: "מרגיש שאנחנו ברומא העתיקה. הגלדיאטורים רבים ונותנים להם שמיכה ואומרים תמשכו אותה לכל הצדדים" היו"ר ח"כ גפני: "לקבל על עצמנו שמיד אחרי הקמת הממשלה עושים סדר בבתי החולים"
▪  ▪  ▪

וועדת הכספים ehhnv (יום ה', 28.1.21) דיון מיוחד בנושא קריסת בתי החולים הציבוריים, בהמשך לדיונים קודמים של הוועדה, על-רקע החרפת מצב בתי החולים בשל משבר הקורונה, בהם קראה לתקצב את בתי החולים הציבוריים בדומה לבתי החולים הממשלתיים. הדיון היום התקיים גם על-רקע הצעה לסדר בנושא, שהגישו חברי הכנסת עודד פורר, יוליה מלינובסקי, אורנה ברביבאי ומאיר כהן.
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "אנחנו חברי הכנסת מכל המפלגות צריכים לקבל על עצמנו שעם תקציב המדינה שיצטרכו להביא אותו מיד אחרי הקמת הממשלה עושים סדר בבתי החולים".
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, השיב ואמר כי בתי החולים קיבלו סיוע, אך הדבר לא פתר בעיות ארוכות ימים. לדבריו, איש לא עמד מהצד, אלא נעשו צעדים שלא הספיקו. הוא הציג את ההסכמות מאתמול, ואמר כי בתי החולים יקבלו תקצוב של 630 מיליון שקל ועוד 300 מיליון להתמודדות עם הקורונה, שיינתנו בהמשך השנה. בנוסף אמר לוי כי הוקמה ועדה ציבורית שתפקידה להגיע למודל קיום רב שנתי לבתי החולים הציבוריים.
פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל בית החולים הדסה: "אני חושב שאני צריך להתייחס קודם לוועדת הכספים, מי שחושב שלוועדה אין אחריות למצב הוא טועה. אתם דנים ומצביעים ולפעמים לא שמים לב שיש לזה השפעה על חיים ומוות. בתי החולים הציבוריים לא חיים מתקציב, גם לא בתי החולים של המדינה".
הוא הוסיף: "זה תקציב תלוי בהכנסות. הכנסת קובעת את כללי המשחק במדינה, אני מרגיש שאנחנו ברומא העתיקה. הגלדיאטורים רבים ונותנים להם שמיכה ואומרים תמשכו אותה לכל הצדדים. אז מושכים אותה מבתי חולים ציבוריים לבתי חולים של קופות החולים והממשלתיים. יש מערכת שאיננה מאורגנת וזה תוצאה של אבולוציה פוליטית. לא קם מנהיג שהוביל רפורמה שתארגן את המערכת שתושב נצרת יקבל אותו טיפול ואותה רמה כמו תושב ב"ש ותושב ת"א. המערכת עצמה מלאה בעיות קשות.
חוקקתם חוקים שבית חולים לא יכול לחיות. זאת השיטה הבולשביקית שאומרת שצריך לקחת תרומות ואנחנו מקבלים חצי מהתמחור הנומינלי שקבעה ועדת התמחור של מדינת ישראל ואיך נתתם לזה לקרות?. אנחנו נותנים הנחה סטטוטורית של 630 מיליון שקל לקופת חולים כדי שהם ישרדו ואם לא הייתי נותן לא הייתי צריך את הכסף".
פרופ' עופר מרין, מנכ"ל שערי צדק: "ריגשתם אותי אנשים נתנו לנו גיבוי מלא ואני מודה לכולם על זה. מרוב יער אתם לא רואים את העצים. כדי לגמור את 2020 הייתי צריך לעבור עץ עץ ולעבור חודש חודש ולבוא לחברה מהאוצר להגיד שצריך לשלם משכורות. שנת 2020 נצרבה אצל אנשי הבריאות עשרות פעמים שהגעתי לאוצר וכל דקה שהייתי שם פגעה בחולים. המחזה הזה חייב להיפסק. אל תגידו גמרתם את השנה. קיבלנו ודאות למשכורות למשך שזה. לזה צריך להגיע? לא קיבלנו מתנות קיבלנו כסף לעובדים שיעבדו וצריך רפורמה ברורה. אני מבין את אנשי האוצר שתפקידם להיות שומרי סף, לא על חשבון החולים שלנו".
פרופ' פאיד חכים, מנכ"ל בית החולים האנגלי בנצרת: " הכסף אצלכם ואין מישהו שלא צריך את מערכת הבריאות. הכסף עובר לבריאות. אנחנו מבקשם לתת להורים שלנו ושלכם את הרפואה. לא ייתכן בשנה כזאת של מלחמה החיילים מופקרים בשטח. בתי החולים בנצרת נכנסו השנה חזק מתחת לאלונקה. בשבוע שעבר שישבתי באוהל התביישתי, הייתי צריך להיות עם החיילים. נכנסתי למחלקת קורונה 3 גופות חיכו לי. איך עושים להם את זה? הרגולטור נותן קופסה, הכסף לא מגיע ואני אחראי שיש פחות אחות ופחות רופא וזה לא ייתכן בישראל של 2021. יש פה שיטת תקצוב ותמחור לא תקינה וזה חייב להיפסק."
נציג האוצר, רועי רייכר, אמר כי אכן ישנה בעיה שאיש לא מתכחש לה וצריך לפתור אותה. הוא הוסיף כי חלק מהכספים הועברו כבר היום, וכספים נוספים יועברו במהלך השנה.
יו"ר הוועדה סיכם את הדיון ואמר כי "הוועדה מבקשת להודות למנהלי בתי החולים, לצוותים הרפואיים והמנהליים, לשר האוצר ולכל מי שעוסק בנושא. כולנו מתפללים שהנגיף יעזוב אותנו בהקדם ומודים לכם על העבודה המסורה. אנחנו מצטערים שהפתרון הגיע באיחור, זה נגזר מהמצב הפוליטי שאנחנו נמצאים בו שאין תקציב למדינה. אני יכול להודיע בשם יהדות התורה שלא נהייה חלק משום קואליציה שלא תיתן פתרון למערכת הבריאות. זו מערכת הבריאות אחת מהטובות בעולם, אני מודה על מה שנעשה ואומר שוב בשם יהדות התורה – לא נוותר בעניין הזה".

תאריך:  28/01/2021   |   עודכן:  28/01/2021
+"אנחנו גוססים, צריכים הנשמה, הפכנו לבני ערובה"
00:44 29/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בשנת 2020 אשרה הממשלה שתי תוכניות חלקיות בהיקף כולל של 250 מיליון שקל שלא התממשה. המשמעות היא גרעון מובנה בגובה של למעלה מ-300 מיליון שקלים של הרשויות  ▪  סגן השר מולא: "זו לא הבעיה של ישראל כ"ץ ולא הבעיה של ראש הממשלה. הבעיה בפקידי האוצר"

[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
+ועדת החוקה אישרה את חוק הקנסות
12:43 28/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לפי הצעת החוק הקנס המרבי שניתן יהיה לקבוע בתקנות לגבי הפרת הגבלות מסוימות יועלה כך שבמקום 5,000 ש"ח יעמוד על 10,000 ש"ח  ▪  מליאת הכנסת לא תתכנס בשל התנגדות הרשימה המשותפת

הדיון בוועדת חוקה [צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב רוטשטיין / Zeev Rotenstein  חזי לוי / Hezi Levy  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יהדות התורה והשבת  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עופר מרין / Ofer Marin  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המערכת אינה מאורגנת - תוצאה של אבולוציה פוליטית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
זה אותו רוטשטיין חכם -
קורא ומעיין  |  28/01/21 13:32
2
לא ראיתי שהגאון שהביאו מתל
קובגר  |  28/01/21 15:14
3
למה פרופ' רוטשטיין לא סיפר
בני בנקר  |  29/01/21 08:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
יו"ר הוועדה ח"כ אשר לחברי כחול לבן: "אם הייתי מביא רוטציה הייתם הולכים, צבועים"    ח"כ תהלה פרידמן: "יש לכם תורה שהיא סם מוות"
עידן יוסף
צה"ל כתב והטמיע ביחידות נוהל לגבי איתור חייל חסר, במטרה להגיע אליו במהירות, וכן ישנן יכולות מטכ"ליות שאפשר להפעיל במקרה זה, כולל איכונים    יו"ר המועצה למניעת אובדנות: צה"ל במקום טוב ביחס לצבאות אחרים וביחס ללא-משרתים
עידן יוסף
חילופי דברים בוועדת החוקה בין יו"ר הוועדה לבין הח"כים גינזבורג ופרידמן על סגירת מוסדות חינוך    אשר: אם נגדיל את הקנסות, מי יאכוף אותם?    גינזבורג: יש פה שלושה גורמי אכיפה
איציק וולף
80 כלי נשק צבאיים נגנבו בשנת 2020    38 מהם מנשקיה במחנה הצבאי גיבור    עליה חלה בגניבת הקליעים ולבנות החבלה    הרמטכ"ל הנחה לנקוט צעדים פיקודיים נגד מפקדי בסיסים שבהם ייגנבו נשקים והורה להקים כוח אבטחה לבסיס צאלים ושטחי האש הצמודים לו למניעת גניבות נשק ואמל"ח בידי בדואים
עידן יוסף
יו"ר ועדת הבריאות: "אני מקווה שלא נצטרך לעשות שימוש בתקנות, אבל אם חלילה יהיה סיבוך האזרחים ידעו שיש להם לאן לפנות"    סמנכ"ל כספים ב'כללית', רות רלב"ג: "יותר מחודש לתוך מבצע החיסונים ועדיין אין נוסחת שיפוי לכל ההוצאות שלנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il