X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השלום טען: בית ספר ערבי יפגע בצביונה של כרמיאל

המחוזי רומז לשיקולים זרים של השלום

יניב לוזון, רשם בכיר בבית המשפט בקריות, העלה נימוק זה כאחת הסיבות לדחיית תביעה של הורים ערבים למימון הסעות לבית ספר מחוץ לכרמיאל; טען שזו המסקנה המתבקשת מחוק הלאום נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, רון שפירא, ביטל חלק זה של פסק הדין, תוך שהוא רומז לשיקולים זרים של לוזון: האזכור היה שגוי והוא עלול לעורר תחושה ש"לא נעשה למטרת ההכרעה במחלוקת המשפטית שבין הצדדים"
▪  ▪  ▪
לוזון. שגוי מן היסוד

יניב לוזון, רשם בכיר בבית משפט השלום בקריות, טען בפסק דין, כי חוק יסוד הלאום מחייב לשמור על צביונה של כרמיאל כעיר יהודית ולכן אין להקים בה בית ספר לדוברי ערבית או לחייב את העירייה לממן הסעות לבתי ספר ערביים בסביבה. נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, רון שפירא, מותח ביקורת חריפה על הנמקה זו, אומר שהיא חסרת כל יסוד ומבטל חלק זה בפסק דינו של לוזון.
הורים לשני ילדים ערבים המתגוררים בכרמיאל תבעו מן העירייה 25,000 שקל, בטענה שהם זכאים להחזר נסיעות ילדיהם לבתי ספר ערביים ביישוב ראמה, בשל העדרו של בית ספר כזה בכרמיאל. לוזון דחה את התביעה בנובמבר אשתקד, באומרו שאין לו סמכות עניינית לדון בה ושעיריית כרמיאל אינה מחויבת בחוק לממן הסעות כאלו. בסיומו של פסק הדין הוסיף לוזון את ההנמקה הבאה:
"צביונה של העיר. כרמיאל עיר יהודית, נועדה לבסס את ההתיישבות היהודית בגליל. הקמת בית ספר בשפה הערבית, למצער מימון הסעות לתלמידים ערביים, לכל דיכפין ובכל אתר, 13 עלול לשנות את המאזן הדמוגרפי ולפגוע בצביונה של העיר (כיום מתגוררים בעיר כ-6% ערבים). סעיף 7 לחוק יסוד: ישראל - מדינת הלאום של העם היהודי קובע: 'המדינה רואה בפיתוח התיישבות יהודית ערך לאומי, ותפעל על-מנת לעודד ולקדם הקמה וביסוס שלה'. פיתוח ההתיישבות היהודית וביסוסה הינו ערך לאומי המעוגן בחוק יסוד ויש בו כדי להוות שיקול ראוי ודומיננטי במערכת השיקולים העירונית כולל לעניין הקמת בתי ספר וקביעת מדיניות במימון הסעות אל מחוץ לעיר".
שפירא דחה (3.2.21) את ערעורם של ההורים, באומרו שאכן אין חובה חוקית לפיה על עיריית כרמיאל לממן את ההסעות. הוא מקדיש חלק משמעותי מפסק דינו לדחיית דבריו של לוזון, באומרו שהצדדים כלל לא התבססו על חוק יסוד הלאום ולכן לא היה מקום לאזכר אותו בפסק הדין. שפירא גם מציין, כי עיריית כרמיאל הבהירה בדיון בפניו את הסתייגותה מדבריו של לוזון והודיעה שהיא מחויבת לפעול בצורה שוויונית כלפי כל תושביה. הוא מוסיף:
"לא היה כל מקום לדון במסגרת הליך זה בהוראות חוק הלאום ולעורר מחלוקת שאינה מן העניין. למרבה הצער האופן שבו נכרך הדיון בחוק הלאום לפסק הדין נשוא הערעור, מבלי שהצדדים טענו לעניין, עלול לעורר תחושה בקרב הציבור כי מטרת אזכורו של חוק הלאום בפסק דינו של בית משפט קמא, כאמור בצורה שגויה, לא נעשתה למטרת ההכרעה במחלוקת המשפטית שבין הצדדים. האופן שבו מצא לנכון בית משפט קמא לעשות שימוש, שגוי כאמור, בהוראות חוק הלאום עלול גם לגרום לפגיעה באמון הציבור בבתי המשפט".
שפירא מזכיר, כי חוק הלאום אינו מבטל את חוקי היסוד שקדמו לו, ובהם חוק כבוד האדם וחירותו וחוק חופש העיסוק. עקרונות השוויון המובטחים במגילת העצמאות אומצו בחוקי יסוד ובפסיקת בית המשפט העליון, וגם הם לא בוטלו בידי חוק הלאום. "פרשנותו של בית משפט קמא להוראות החוק ולדרכי יישומו שגויה מן היסוד", הוא קובע. את ההורים ייצג עו"ד ניזאר בכרי, ואת העירייה - עו"ד שלמה גבע.

תאריך:  04/02/2021   |   עודכן:  04/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחוזי רומז לשיקולים זרים של השלום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות זכויות אדם
מירב ארד
קובע: יותר ממחצית העצירים בגואנטנמו כיום הוחזקו טרם הבאתם לשם בתוכנית המעצר של ה-CIA    גם השיפורים שנעשו בבתי המשפט הצבאיים עדיין הותירו פעילותם בלתי חוקית על-פי החוק הבינ"ל    אמנסטי קורא לממשל הנכנס לסגור את המתקן לתמיד
עידן יוסף
מחקר אמנסטי: אירן חסמה במכוון את הגישה לאינטרנט במחאות נובמבר 2019 כדי להסתיר מקרי ההרג הבלתי חוקיים    הפשיטות הקטלניות גבו את חייהם של לפחות 304 בני אדם
איתמר לוין
אקונומיסט: חברות מערביות מצויות תחת לחץ גובר להימנע מרכישת חומרי גלם ממחוז שיניאנג בסין, בשל הדיכוי הקשה ועבודות הכפייה של המיעוט המוסלמי
עידן יוסף
היחידה הישראלית האחראית על הסחר בבני אדם הצטמצמה לשוטרת אחת, אשר בין יתר תפקידיה היא האחראית היחידה למתן הכרה לנשים כקורבנות סחר בבני אדם    עוד הומלץ בדוח כי על המדינה להגדיל את היקף החקירות, התביעות וההרשעות של הסוחרים, ולהחמיר את העונשים שיוטלו עליהם
עידן יוסף
שב"ס אמור היה להשלים את ההיערכות כבר לפני חודש    מ"מ נציב שב"ס על עיכוב בניית המתקן במגידו: "נתקע כי נתקע. כי בישראל זה ככה"    יו"ר ועדת הפנים: "לא בונים בית כלא מהיום למחר, זה לוקח שנים. אם אתה שם את הברקס היום זו בכייה לדורות"
רשימות נוספות
"אף אסיר לא חלה בקורונה"   /  עידן יוסף
ישראל - מקום 76 בדירוג החופש  /  איתמר לוין
העליון: אסור לסרב למכור דירה לערבי  /  איתמר לוין
מניעת סכנות או צנזורה  /  איתמר לוין
ונהפוך הוא   /  איתמר לוין
ברקודים על שתי רגליים  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il