X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

למרות הקרבה הגאוגרפית, שוק הרכב האירופי שונה במעט מזה הישראלי - לפחות בהעדפותיהם של הצרכנים. מה היו הרכבים הנמכרים ביותר באירופה בשנה החולפת ואילו דגמים קיבלו דוז פואה? לפניכם הרשימה הכמעט מלאה.
אבנר דגן
נתחיל מהשורה התחתונה: אין מדובר בכך שאין ביכולתו של הצרכן הישראלי לרכוש את אותו הרכב שרוכש ידידו האירופי וגם לא בהבדלים הקיימים ביחידות ההנעה וברמות האבזור, שכן כיום מבוצעות עבורו התאמות כאלו ואחרות על-ידי היבואן. בעוד שחברות הרכב השונות בארץ מעמידות לרשות הצרכן הישראלי לא מעט דגמים של רכבים למכירה המיובאים אליהן מאירופה השכנה בתנאים נוחים ובמחירים אטרקטיביים, ברוב המקרים יגיע הצרכן הישראלי אל סוכנות הרכב ויבקש דווקא כזה המיוצר ביבשת אסיה, בעיקר עקב שיקולים כלכליים המצויים אצלו לרוב בעדיפות ראשונה. בשונה ממנו, נחשב הצרכן האירופי למודע יותר ולכזה שאינו מונע דווקא משיקולים כלכליים.
בשעה ששוק הרכב ההיברידי והחשמלי באירופה מגדיל את עצמו כמדי שנה, זאת בנוסף להודעתן של ערים ומדינות רבות כי בעשור הקרוב תוגבל תנועת רכבים מונעי דלק מאובנים בשטחן, נוטה להעדיף הצרכן האירופי כאלו מתוצרת מקומית ובמקרים רבים, נוכל לראות התאמה בין ארץ יצור הרכב לדגם שמוביל את טבלת המכירות וכן דגמים יוקרתיים יותר של מרצדס, אאודי וב.מ.וו נרכשים בשיעור גבוה, גם אם אינם ממוקמים במקומות הראשונים בה.
אז מהם השיקולים המניעים את הצרכן האירופי ומה היו העדפותיו בשנה החולפת? הינה כמה ממותגי הרכב הבולטים שכבשו את טבלת המכירות.
הגביע היבשתי
מדינות אירופה, בדומה לשאר מדינות העולם, ספגה השנה מכה קשה במיוחד עקב התפשטותה של מגיפת הקורונה שטלטלה כל חלקה טובה ברחבי הגלובוס. כלל יצרני הרכב ספגו ירידה במכירות אך בסוף השנה, כמו בכל שנה, הייתה זו הפולקסווגן גולף שקטפה את התואר הנחשק.
312,000 יחידות נמסרו מהדור השמיני והחדש של הגולף שבאמתחתו גם יחידת הנעה מיקרו-היברידית, דגם אשר יתחיל את שיווקו במהלך השנה הנוכחית. המכונית שהדירה שינה מעיניהם של אנשי פולקסווגן ואף הצליחה לעקוף אותה במכירות לפרק זמן קצר במשך השנה היא לא אחרת מאשר רנו קליאו, שאינה נכנסת לעשירייה הפותחת בישראל. היצרן המוכר ביותר באירופה הוא פולקסווגן ואת המקומות השני והשלישי תופסים פיג'ו ורנו בהתאמה.
גרמניה: פולקסווגן גולף
באופן לא כל-כך מפתיע, הדגם הנמכר ביותר בגרמניה הוא הגולף כאשר רק בשנה החולפת נמסרו 133,900 רכבים ממנו בשוק הגרמני. דגם מסורתי זה חווה ירידה מתמדת במכירות מאז 2016, אז נמכרו ממנו 493,000 רכבים, מאחר שעם הזמן עובר המיקוד בשוק דווקא לרכבי הפנאי ולאלו שמונעי חשמל.
נורבגיה: אאודי E-Tron
לנורבגים הכנסה גבוהה, כמעט כמו מודעותם הסביבתית, ומדיניות מס ירוקה. נפח השוק של הרכבים החשמליים בנורבגיה עומד נכון להיום על 55.9%, מה שמציב אותה בין המדינות המובילות בעולם בתחום. המכונית הנמכרת ביותר בה היא אאודי שמחירה בישראל מתחיל מקצת יותר מחצי מיליון שקלים וככלל, עמד אחוז המכירות החשמליות בה בשנה החולפת על 54%.
שבדיה: וולוו 60S/V
המכונית הנמכרת ביותר בשבדיה, מזה כמה שנים ברציפות היא סדרה 60 של וולוו בשעה שבישראל עומד מחירה של מכונית זו על כ-270 אלף שקלים לגרסאות הכניסה. וולוו היא מכונית רבת מוניטין בנושא בטיחות וארכיטקטורה של פנים הרכב, כיאה לשוודים. הסיפור המעניין בשוודיה הוא דווקא של פולקסווגן ID.3 אשר הצליחה לראשונה מאי פעם לגבור על וולוו במהלך חודש דצמבר, מה שמצביע על תחילתה של מגמה.
אנגליה: פורד פיאסטה
פופולריותה של הסופר מיני באנגליה דומה לזו שחוות טויוטה או יונדאי, הנפוצות כאן אצלינו בישראל. פורד פיאסטה קטפה פעם נוספת את תואר המכונית הנמכרת ביותר כשבמקום השני אחותה הגדולה, פורד פוקוס, ופולקסווגן גולף במקום השלישי.
צרפת: פיג'ו 208
אין זה מפתיע כלל כי מכונית השנה באירופה ותפארת התעשיה הצרפתית תהיה המכונית הנמכרת ביותר שם. הפיג'ו 208 איכותי, מעוצבת למשעי ובטוחה - מה שמדבר אל הצרפתים במיוחד. בארץ הפיג'ו עדיין אינה נחשבת לקניה בטוחה, למרות עיצובה המושך והמקורי.
אם כן, די במבט חטוף ברשימת המועמדות הסופיות של מכונית השנה באירופה 2021 כדי לראות את הפער הקיים בין הדגמים השונים. המועמדות הסופיות הן טויטה יאריס, לנדרובר דיפנדר, סיטרואן 4C, סקודה אוקטביה, פולקסווגן ID.3, פיאט 500 וקופרה פרומנטור. בעוד שהלקוח האירופי יבחר את זו המתאימה ביותר עבורו מבין אלו ויעדיף אחת בטוחה ויוקרתית, יסתכל זה הישראלי במקרים רבים על מכירת רכב עתידית, שווי שוק וסחירות. עם זאת, צריכת דלק, עקב היותה גבוהה יחסית בישראל, עדיין צפויה להביא אותו לחיפוש אחר המכונית החסכונית ביותר. לנו נותר רק לקוות שמכונית חשמלית תהפוך להיות אפשרית ונוחה לאחזקה, עם פיזור עמדות טעינה רחב ומחיר קניה סביר.

תאריך:  04/02/2021   |   עודכן:  04/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il