X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

טכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד כבר מזמן איננה עוד "טרנד" של הרגע. ההערכות בשוק מדברות על שווי של למעלה מ-30 מיליארד דולר תוך שנה מהיום ולמרות שעדיין די נדיר לתפוס מדפסות כאלו בתוך המשרד הסטנדרטי, מיועדות להן פונקציות נוצצות למדי שישפיעו באופן מרחיק לכת על כל תחומי החיים שלנו. אחרי שמצאנו את הדרך להדפיס תחליפי בשר, מוצרים דנטליים ורקמות אנושיות, מה עוד צופן לנו העתיד עם מדפסות תלת המימד?
מטופו ועד כליות
לקחת חומר ולהפוך אותו למוצר מוחשי איננו פעולה קלה, בטח שלא כשמדובר בחומרים שאין להם ייצור גנרי תחת מכונה. הינה, קחו למשל את עולם המזון: עוד בשנת 2014 הרעידו את עולמנו כשהבטיחו לנו מזון מודפס באיכות גבוהה. למרות שהעניין עדיין נמצא בפיתוח, כבר מתקיימים בשוק העולמי תחליפי בשר ועוף שנולדו במדפסת התלת מימד והטועמים מדווחים שהם אפילו טעימים.
אם נלך צעד אחד קדימה, גם בתעשיית האיברים כבר מתקדמים יפה: בקרוב יהיה אפשר להדפיס איברים אנושיים כמו כליות, כבד ואפילו לב. נשמע מופרך? תתפלאו לגלות שזהו עיקר פועלם המשותף של זירת ההייטק המתעסקת בהדפסה בתלת מימד והמחלקות המיקרוביולוגיות וביוטכנולוגיות בשדות המחקר והאקדמיה.
תרומה אדירה לאנשים ולאנושות
להדפסה בתלת מימד יש פוטנציאל עצום בהשפעה לטובה על חיינו, מעבר לעובדה שמדובר בשפע פיתוחים מסקרנים ומעניינים. בהדפסת מזון, נוכל לחסוך בקצב הגידול האגרסיבי שמכיל ניצול בוטה של הטבע ואף לייצר פתרונות המוניים לבעיות רעב באזורים מסוימים בעולם. בהדפסת איברים נוכל להציל חיים של מטופלים רבים, בעיקר כאלו שממתינים זמן ממושך מאוד לתרומת איברים או שנשקפת סכנה ממשית לחייהם.
הדפסות אחרות שכבר נמצאות בשימוש מבטיחות ייצור פשוט של מוצרים מורכבים וחיוניים, כמו למשל כתרים וסדים כירורגיים ברפואת שיניים, המיוצרים בהתאמה מדויקת למטופל על-ידי מדפסת תלת מימד שכבר נמצאת בתוך המרפאה.
מה אפשר להדפיס היום?
המגזין All3DP שמתמחה בכל עולם ההדפסה לסוגיו, יצר רשימה של 50 מוצרים להדפיס בשנת 2021. בין המוצרים היו רמקול סאב וופר, נורות לד, גאדג'טים ממגוון סוגים ואפילו המשחק הקלאסי "צוללות". כל אלו מתאימים כמובן לאנשים פרטיים וקבוצות שמחפשים מחיר של הדפסת תלת מימד עבור יצירת מתנה מיוחדת ומושקעת וכן לארגונים שמעוניינים במתנות מקוריות שאפשר להעניק ללקוחות או לעובדי החברה. אם אתם פועלים בענף תעשייתי כלשהו, סביר להניח שעולם ההדפסה בתלת מימד כבר חושב על רעיונות מהתחום שלכם ומומלץ להתעדכן בנושא.
כיצד פועלת ההדפסה בתלת מימד?
לאחר שמכניסים את חומר הגלם למדפסת (כל מדפסת מתאימה לעבודה מול חומרים אחרים, רובם למעשה תערובת חומרים המיועדת לדגם המדפסת) ומטמיעים בתוכנת המחשב את השרטוט, קרן לייזר עדינה ועוצמתית תתחיל ליצור את המוצר שכבה אחר שכבה. לצפייה מדובר בתהליך מרתק וייחודי, אך גם התוצר שמתקבל בסוף מרתק לא פחות ברמת האיכות והגימור.
ככל שהציבור יבין טוב יותר את התחום והפתרונות שהוא מספק, כך צופים בענף תלת המימד ביקוש עתק לרכישה עצמאית של מדפסות ולכל המוצרים שהן מתמחות בהדפסתם. לרעיונות ודוגמאות לדפוס תלת מימד היכנסו לאתר המימד הרביעי באינטרנט.

תאריך:  04/02/2021   |   עודכן:  04/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il