X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

איך יודעים אם יש רטיבות? אפשר לגלות רטיבות, אם ישנם קירות לחים או דולפים, אם יש עובש על הקיר שנוצר בעקבות רטיבות, וכיוצא בזה. רטיבות יכולה להיווצר כתוצאה מגשם שחודר דרך גג או קירות שונים, או דרך כזו שמגיעה מהקרקע, מהתעבות שיקוע על משטחים קרים וכיוצא בזה, בחלק מהמקרים אולי שילוב של מספר סיבות. אם יודעים מה הסיבה לרטיבות, טרם השיפוץ, ניתן לבצע וליישם את עבודות השיפוץ, כך שיוגדרו ויותאמו במיוחד לתיקון סיבת הרטיבות, ובכך לתקן אותה באופן מלא ושלם כפי שניתן.
פרויקטי שיפוץ לאחר גילוי רטיבות
ניתן לגשת לתיקון גורם הרטיבות, דרך פרויקטים של עבודות בגובה, שיפוץ ושיקום מבנים, עבודות איטום לגגות וקירות - וכיוצא בזה, כדי למעשה לאפשר לתקן את סיבת הרטיבות, באופן השורשי והמלא ביותר, כפי שניתן. כאמור, לאחר שיודעים את אותה סיבה, יותר פשוט ונגיש להכין תוכנית לשיקוף ושיפוץ המבנה, יותר פשוט לטפל באופן ישיר במה שהתרחש במבנה, בעקבותיו התרחשו התסמינים שהראו שקיימת נזילה, בדמות אלו שציינו בפסקה הראשונה.
אבחון סיבות לרטיבות
כאשר מתחילים בתהליך השיפוץ, יש שיגידו שמומלץ יהיה לבצע מעין תהליך אבחון - כדי לדעת מה בעצם הסיבה שקיימת רטיבות על הקיר - כדי שיהיה ניתן לעבוד באופן שישפיע על מהות הסיבה באופן ישיר, ולרפא אותה מן השורש, במידת האפשר. האבחון מתחיל כאשר מבצעים ייבוש למשטח הקיר, באמצעות שימוש בציוד מיוחד, שלאחר-מכן יתבצע שיוף של האזור שהושפע מן הרטיבות ומן התסמינים שהופיעו. רק אם רואים שפני השטח רטובים לאחר כיממה, ניתן יהיה להגדיר, לפחות על-ידי חלק מבעלי המקצוע - שמדובר בעניין התעבות. מדובר בעניין שמתרחש כאשר אוויר עמוס לחות מצטבר בבית, או כאשר תנאי אוורור הם מתאימים להיווצרות העניין.
עוד לגבי תהליך האבחון, נוכל להתבונן על כתמים לחים - אם הם נמצאים על הקירות, הם כנראה תוצאה של רטיבות, אם כי בעלי מקצוע יכולים אולי למצוא לכך סיבות אחרות מלבד כך. זה יכול לקרות כשמים חודרים ללבנים דרך פערים וסדקים, מים שמקורם הוא חיצוני למבנה. אם הרטיבות הנזכרת לעיל מתקבצת ספציפית סביב חלונות ודלתות - ניתן לשער כי מדובר בחדירה של מים דרך פערים סביב המסגרות של פריטים אלו. במקומות אחרים, כתמי לחות יכולים להצביע על תסמינים הנגרמים מלבנים פגומות, כמו גם סדקי צבע.
תהליך השיפוץ לאחר גילוי הרטיבות, יכלול במקרה זה תיקון של הקיר - תוך ניקוי יסודי של האזור, איטום הפערים מתחת ומסביב למסגרות של החלונות והדלתות, כמו גם צביעה של הקיר עם חומר איטום נאמה ותואם. לאחר מכן, או במקביל - יקבלו דיירי המבנה הנחיות לשמירה מתאימה על "בריאות הקיר" ואוורור הבית, כדי לשמור על הקירות מעתה והלאה מפני סיבוב נוסף של הדבר.
כדי להמשיך את השיח...
מעבר לזה, נוכל לדבר גם על דליפות מצינורות, וכניסת מי גשמים - וכן הלאה דברים נהדרים ומיוחדים, כסיבות אפשרויות לרטיבות והליכים שיפוצים שניתן להחיל כדי לרפא את המבנה. נוכל לדבר גם על הנחיות מקצועיות מיוחדות, לשמירה על בריאות המבנים, וכיוצא בזה. ועם זאת, זוהי סוף הכתבה, שכן לא רצינו להאריך במידע מעבר לזה הרשום כאן. אם נרצה להעמיק ולהרחיב את היריעה, מעבר למידע הזמין ברחבי האינטרנט - ניתן ליצור קשר עם אחד המומחים שלנו, קבלן לשיפוצים מוסמך, ולבדוק איך נוכל לעזור. תודה על קריאתך.

תאריך:  08/02/2021   |   עודכן:  08/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il