משרד המשפטים, ייעוץ וחקיקה (אזרחי) הקים צוות לצורך בחינת המשטר הנזיקי והביטוחי המתאים לשימוש בכלי רכב ללא נהג (רכבים אוטונומיים), כחלק מהדין הישראלי כפי שהוא מוסדר כיום.
במסגרת עבודת הצוות, שבראשו עומדת עו"ד רני נויבואר, נערכו ראיונות עם אנשי מקצוע שונים ונאסף חומר אקדמי ומשפטי מרחבי העולם. עם סיום שלב איסוף חומר גיבש הצוות הבנה ביחס לשאלות המרכזיות הדורשות הכרעה והוא מבקש לקבל את עמדת הציבור בשאלות אלו.
המסמך שהוכן [ראו בתחתית הידיעה] שלהלן מרכז את השאלות העיקריות בנושא, ומחולק לשלושה פרקים:
- תיאור המצב החוקי הקיים ביחס לאחריות בנזיקין וביטוח, לנזקי גוף ורכוש שנגרמו כתוצאה מתאונת דרכים.
- תיאור המאפיינים הייחודים של רכב אוטונומי והקשיים שהם מעלים בהקשר הנזיקי.
- תיאור הסוגיות המצריכות הכרעה ומיפוין.
ב-13.1.20 הציג משרד התחבורה טיוטה ראשונית של תיקון חקיקה אשר מטרתו אסדרת "עלייתו לכביש" של רכב ללא נהג. הצעת חוק זו מתייחסת בעיקרה לתהליכי הרישוי הנדרשים לשם אבטחת תקינות פעולת כלי הרכב האוטונומיים. במקביל, קידם משרד התחבורה בשיתוף משרד המשפטים, את הצעת חוק פקודת התעבורה (תיקון מס' 129)(ניסויים ברכב עצמאי), התשפ"א-2020 המיועדת להסדיר את שלב ביצוע הניסוי בכלי הרכב ללא נהג, בכבישי הארץ.