X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: Shutterstock]
תור הזהב: טיפים לנהיגה בטוחה בגיל השלישי
בין שלל האתגרים שמביא עמו הגיל השלישי ישנו זה של הנהיגה, שיכול להיות לא פשוט בלשון המעטה כדי בכל זאת לסייע בעניין, ריכזנו כמה כלים והמלצות שיהפכו את הנהיגה לבטוחה יותר, הן עבורם והן לסביבתם הטיפים לפניכם זאב נחמנזון

אומרים כי אין חכם כבעל ניסיון שכן מדובר באחת מהאמירות שיותר מוכיחות את עצמן. לא ניתן להתקדם וללמוד בחיים ללא צבירת ניסיון והעברת המידע הנצבר ממנו הלאה. ללא קשר לרמת האינטליגנציה, ככל שאנשים מתבגרים - הם נעשים חכמים, פיקחיים ומפוקחים יותר. עם זאת, עלינו לזכור כי בצד הניסיון שמביאה עמה ההתבגרות, ישנם גם כמה חסרונות: הכושר אינו חזק כבעבר, התפקוד הקוגניטיבי, גם אם באיטיות רבה, מתחיל לרדת, ויכולות רבות שהיו לנו בצעירותינו מתחילות לדעוך. אין יותר מדי סיבות להצטער על כך, אך בהחלט כדאי להיות מודעים למצב, לקבל אותו ולהיערך אליו תוך שימוש בכלים מתאימים כדי להקל עליו ככל הניתן.
בין התחומים הרגישים והראויים יותר להתייחסות בעניין הם אלו של הנהיגה והבטיחות בדרכים ככלל, שעבור אוכלוסייה ספציפית זו הופכים לאתגר של ממש. כשזה נוגע לכביש - גם אנשים אחרים עלולים להיפגע ומכאן שחשוב במיוחד להקפיד על משנה זהירות, להנהיג כללים חדשים או להחמיר את אלו הקיימים, להתאים את הרכב לדרישות חדשות, לוודא כי כלל מסמכי הרכב החשובים מסודרים היטב - דוגמת זה של ביטוח רכב מתאים ותקף ובפרט, לוודא שאנו כשירים לצאת לדרך.
כיצד על נהגי בני הגיל השלישי לנהוג, תרתי משמע, עם עלייתם על הכביש? הינה כמה טיפים שימושיים ובטיחותיים.
לא לנהוג כשעייפים
אמנם בני גיל הזהב לא נוטים לבלות עד השעות הקטנות של הלילה במסיבות ובמועדונים, אך הם עדיין עייפים ומתעייפים מהר יותר מהצעירים. במצב של נהיגה עשוי הדבר להפוך למסוכן במיוחד וכדי להימנע מכך, יש כמה פעולות שתוכלו לבצע, ביניהן: לנוח ככל האפשר, לדחות משימות כשניתן ואם אין ברירה - להיעזר באדם אחר שינהג או לחלופין להשתמש בשירותי התחבורה הציבורית, שכן למרות הניסיון הרב בכביש - כדאי לא לקחת את הסיכון.
חוסר המודעות לרמת העייפות היא גורם מסכן לא פחות מהעייפות עצמה. כדאי לקחת בחשבון שככל שמשך זמן הנסיעה ארוך יותר, כך צפוי הנהג להתעייף בהתאם ויש לכך משקל רב ככל שהגיל עולה. כמו-כן, במצב של נטילת תרופות שעשויות להשפיע על יכולות הנהיגה, מומלץ לא לקחת את הסיכון כלל ואף לוותר על הנהיגה מבעוד מועד.
יותר מרחק, לא יותר לאט
לכביש חוקים משלו ויש לציית להם. כשם שאין לנסוע במהירות מופרזת, כך גם אסור לנהוג במהירות נמוכה מדי. מעבר לכך שהדבר עשוי לעורר את חמתם של נהגים אחרים בדרך, הוא גם יוצר האטה גורפת בכביש, פקקים ומכשולים ומעבר לאי ציות לחוקי התנועה - פקקים גורמים לרבים לנהוג בפזיזות ובחוסר אחריות רבה יותר.
טיפ נוסף שכן יכול לתת ערך בטיחותי ואינו מחייב האטה משמעותית הוא שמירה על מרחק רב יותר במהלך הנהיגה. אם ההנחיות מדברות על מרחק בלימה של שתי שניות, מומלץ לקחת שלוש ואפילו ארבע. האינסטינקטים כבר לא כשהיו בעבר ולכן מרווח בטיחות נוסף זה מהווה פתרון לכל מקרה שלא יבוא. כל עוד אינכם מאטים את זרימת התנועה או מסכנים מישהו - זהו רווח נקי לכולם.
רכב בהתאמה אישית
שלבי הגיל המאוחרים מביאים עימם בעיות והפתעות השונות מאדם לאדם ועדיין, לכל מקרה ועניין ניתן למצוא פתרון המותאם אישית. אם הידיים חלשות יותר ניתן להלביש על ההגה כיסוי עבה עם משטחי אחיזה נוחים ומותאמים בהרבה. אדם הסובל מבעיות שמיעה למשל, יכול להתקין ברכבו מגבר פנימי המופעל בעת הפעלת איתות, מעבר בין נתיבים ואפילו, נכון להיום, מערכת התרעה על עייפות שיכולה להציל חיים. נוסף לאלו מומלץ להיעזר גם במערכות הבטיחות החדשניות ביותר המותקנות כמעט בכל רכב חדש דוגמת מערכת בלימה אוטונומית, מערכת ניווט קולי ועוד.
אם כן, מה שנכון לכל גיל, תקף שבעתיים לגיל השלישי: שמירה על אורח חיים בריא, הקפדה על תזונה נכונה ופעילות גופנית וביצוע בדיקות תקופתיות צפויים להבטיח חיים בריאים עם יכולות טובות יותר, גם פיזית וגם קוגניטיבית. למבוגרים הבוחרים להמשיך ולנהוג מומלץ בנוסף לערוך בדיקות ראיה ושמיעה כמדי תקופה, לבדוק שהתרופות, אם ניטלות, אינן משפיעות על טיב הנהיגה וכן לוודא שרכבם ערוך וכשיר לנסיעה ומבוטח בהתאם - לכל תרחיש אפשרי.
נסיעה טובה ובטוחה.

תאריך:  15/02/2021   |   עודכן:  15/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il