X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: סבסטיאן שיינר/AP]
חוקרי האוניברסיטה העברית דוחים את עמדת מנדלבליט:
אין צורך בחקיקה חדשה כדי לחייב להתחסן
פקודת בריאות העם מאפשרת כפיית התחסנות והגבלת לא-מחוסנים, כפוף לכך שיהיו לתכלית ראויה ומידתיים הבחנה בין המחוסנים ללא מחוסנים אינה מהווה אפליה כי אם שוני רלוונטי וחיוני פתיחת המשק למחוסנים אינה מרעה את מצב הלא-מחוסנים בהשוואה למצב הנוכחי, אלא מיטיבה את מצב המחוסנים

בניגוד להנחה של בכירי משרד המשפטים, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ומשנהו רז נזרי, טוענת קבוצת חוקרים בפקולטה למשפטים ובחוג לפילוסופיה באוניברסיטה העברית בירושלים, כי אין צורך בחקיקה חדשה על-מנת להגביל לא-מתחסנים בכניסה למקומות ציבוריים או על-מנת להטיל חובת חיסון על אוכלוסיות מסוימות, אם הדבר נדרש מבחינה רפואית ואפידמיולוגית.
בנייר עמדה שניסחה, ונשלח למנדלבליט ולצוותו וכן למשרד הבריאות, נטען כי הגבלות כאלה צפויות להיות מוצדקות ומידתיות - מוסרית ומשפטית - כל עוד יעוצבו לפי השיקולים והתכליות שפרסה בנייר העמדה.
מדיניות חיסונים להתמודדות עם מגיפת הקורונה ונזקיה היא עניין הנוגע לבריאות הציבור ולא עניין רפואי ייחודי ואישי, אומרים החוקרים, והמסגרת המשפטית הכללית שיש להחיל על הסוגיה היא פקודת בריאות העם, שנועדה להתמודדות עם מגיפות ומעניקה סמכות למשרד הבריאות להטיל הגבלות על לא-מתחסנים ואף לחייב חיסון במקרים מתאימים.
ארבעה שיקולים יכולים להצדיק הבחנות בין מתחסנים (ומחלימים) ללא-מתחסנים: מניעת תחלואה וצמצום נזקיה; שיקום הכלכלה וחזרה לחיי שגרה; השתת עלויות ההחלטה שלא להתחסן על מקבליה; מתן תמריצים להתחסנות.
עמדת המומחים: צעדים שנועדו להגשמת תכליות אלה, המשמרים את הגישה של לא-מחוסנים לפעולות חיוניות ואת יכולתם להשתתף בפעילויות ציבוריות מרחוק או כפוף להוכחת היעדר מסוכנות (באמצעות בדיקת קורונה עדכנית), צפויים להיות ראויים מוסרית, וגם מוצדקים מבחינה משפטית.
כאשר אדם מחליט לא להתחסן ומחליט, בנוסף, לבוא במגע עם אחרים - ההחלטה שלו לא להתחסן אינה רק החלטה אישית ופרטית. להחלטה שלא להתחסן יש עלויות חברתיות משמעותיות ביותר.
המומחים דוחים את הטענה כי הבחנה בין מחוסנים ללא-מחוסנים פוגעת בשוויון. כל עוד התחסנות נרחבת דרושה על-מנת לבלום את המגיפה ואת נזקיה המערכתיים, הבחנה בין המחוסנים ללא מחוסנים אינה מהווה אפליה כי אם שוני רלוונטי וחיוני.
פתיחת המשק למחוסנים אינה מרעה את מצב הלא-מחוסנים בהשוואה למצב הנוכחי, אלא מיטיבה את מצב המחוסנים. זכויות היסוד הדמוקרטיות אינן דורשות מיתר בני החברה לשאת בעלויות הבחירה שלא להתחסן, והבחנה בין מי שמקיים את חובתו האזרחית ומתחסן למי שבוחר שלא לעשות כן היא הבחנה חיונית ומותרת - משפטית ומוסרית כאחד. וכמובן, בפני מי שבחר שלא להתחסן פתוחה תמיד הדרך ליהנות מהיתרונות שהחיסון מעניק, לקיים את חובתו, ולהטות שכם למאבק הקולקטיבי במגיפה, לשון נייר העמדה.

תאריך:  17/02/2021   |   עודכן:  17/02/2021
+הקלה של משרד הבריאות תאפשר הרחבת הלימודים לעוד תלמידים
14:23 17/02/21  |  עידן יוסף

לאור השיפור במגמות התחלואה המשפיע על ההתקדמות בציוני הרמזור של הרשויות המקומיות, התקיים דיון בראשות שר הבריאות, לבחינת מספר שינויים ועידכונים בביצוע חיתוך הרמזור הקרוב במטרה לאפשר למספר רב יותר של תלמידים לחזור לספסל הלימודים כבר בתחילת השבוע הבא. ציון הרף לערים "כתומות בהירות" שעמד על 6.5 ומטה יעודכן ויעמוד החל מחיתוך זה על 7 ומטה.
רף ההתחסנות המחושב ימשיך להיות 70% (בני 50 ומעלה שבוע לאחר חיסון שני), נכון ליום א', בניכוי מחלימים. חיתוך הרמזור שתוכנן להיום (ד') יידחה למחר וישמש כחיתוך הקובע לפתיחת מערכת החינוך ביום ראשון.

+בג"ץ: ישראל תאפשר העברת חיסונים מהרש"פ לרצועה
13:07 17/02/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

משפחת גולדין ביקשה למנוע העברת חיסונים מיהודה ושומרון לידי שלטון החמאס ברצועה  ▪  נתניהו אישר להעביר 1,000 חיסונים תוצרת רוסיה, שלא נרכשו במימון ישראלי

בדיקת קורונה ברפיח [צילום: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]
+קורונה - קורונה - קורונה - אי-יאי איי איי
12:12 17/02/21  |  עו"ד אברהם פכטר   |   לרשימה המלאה

הנייד שלי צוחק ואני מגחך על כל ההודעות שמתקבלות לנייד מהרשימות לכנסת. איזה הבטחות, איזה פתרונות יצירתיים, להבראת המשק והחברה, הבריאות החינוך, בקיצור עשיית מהפך במדינה

ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-24 [צילום: יוסי זמיר/לע"מ]
+זקני השבט
08:29 17/02/21  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - נועם הליכותיו, משפט תקדימי, להעז, השתלטות עוינת ותעלולים  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות ואושר  ▪  "משנכנס אדר - מרבין בשמחה" (מסכת תענית)

הולכים נגד הכיוון [צילום: יצחק הררי/פלאש 90]
+עובדי הקלפיות יהיו ממוגנים ביום הבחירות
08:17 17/02/21  |  איילת פישביין   |   לרשימה המלאה

ועדת הבחירות המרכזית הודיעה ש100 אלף עובדי יום הבחירות לא יחויבו בלקיחת חיסונים נגד קורונה. כל העובדים יהיו ממוגנים, יוקמו מחיצות פלסטיק שקופות בין עובד לעובד ומשטח ההצבעה יעבור חיטוי אחרי כל מצביע

[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+צעירי אירופה סובלים מדיכאון
07:58 17/02/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

חלק מהמרפאות בהולנד התמלאו, בבריטניה יעצו פסיכולוגים להפר את המגבלות, בצרפת היו ל-10% מחשבות אובדניות - ומומחים קוראים להסתכן בפתיחת מוסדות החינוך

מצב הקורונה בבריטניה, 15.2.21 / BBC
נמצאים ממילא במצב שביר [צילום: כריסטוף אנה, AP]
+שינוי בתמהיל הגילים של החולים הקשים
07:50 17/02/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ניכרת עלייה במספר החולים במצב קשה החדשים בקרב הקבוצות הצעירות יותר, המהוות בשבועיים האחרונים כ-40% מהתחלואה הקשה  ▪  שר הבריאות: יותר מ-50% מבני ה-30 ומעלה כבר התחסנו

[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+כרבע מהעובדים מועסקים יותר מהמותר בחוק
02:12 17/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

47% מהעובדים בישראל מועסקים במשלח יד שמאפשר עבודה מהבית, מקום שני מבין מדינות ה-OECD וגבוה משמעותית מממוצע ה-OECD (38%)  ▪  כ-38% מהעובדים זקוקים לגמישות רבה יותר בשעות העבודה

[צילום: פלאש 90]
+בקרוב: כרטיסי מזון לזכאים שנפגעו כלכלית
00:56 17/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

התקציב, שנאמד בכ-700 מיליון ש"ח, יוענק ל-200 אלף משפחות מוחלשות, בהן למעלה ממיליון זכאים, בהתאם לאמות המידה שנקבעו  ▪  את החלוקה יבצעו עמותות פתחון לב ואשל ירושלים

[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
+7.5% מהבדיקות חיוביות; 962 חולים קשה
23:26 16/02/21  |  עידן יוסף

משרד הבריאות: 5,157 מאומתים חדשים ביממה האחרונה. מתוך כ-71 אלף בדיקות - 7.5% מהבדיקות חיוביות. מספר החולים קשה ירד ל-962, מהם 297 מונשמים. מספר המתים היומי עלה ב-14 ל-5,441. מספר המתחסנים במנה הראשונה הוא כ-4 מיליון, ובשנייה 2.69 מיליון.

+התקהלות עשרה תותר משישי בבוקר
22:56 16/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מגבלת ההתקהלות בשטח פתוח תעלה ל-20  ▪  במחאה על התנהלות הממשלה: יו"ר ועדת החוקה סירב לאשר את הארכת הגבלות הפעילות הקיימות: "סעיף הדחיפות נועד למצבים חריגים ולא לסחבת בהחלטות"

תפילה בקרב רשב"י במירון. ייסגר בסוף השבוע [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין צורך בחקיקה חדשה כדי לחייב להתחסן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
התקציב, שנאמד בכ-700 מיליון ש"ח, יוענק ל-200 אלף משפחות מוחלשות, בהן למעלה ממיליון זכאים, בהתאם לאמות המידה שנקבעו    את החלוקה יבצעו עמותות פתחון לב ואשל ירושלים
עידן יוסף
מגבלת ההתקהלות בשטח פתוח תעלה ל-20    במחאה על התנהלות הממשלה: יו"ר ועדת החוקה סירב לאשר את הארכת הגבלות הפעילות הקיימות: "סעיף הדחיפות נועד למצבים חריגים ולא לסחבת בהחלטות"
מירב ארד
הירידה שנרשמה - נמוכה משמעותית מהצפי של בנק ישראל    דוח הלמ"ס: "ההתכווצות של המשק נגרמה מצעדי הממשלה ומשבר הקורונה"
איציק וולף
כ-130 מנהלי מחלקות פנימיות ורופאי בריאות הציבור בישראל התאגדו בקריאה לציבור להתחסן    "לאחר כ-100 מיליון מחוסנים בעולם, לא זוהתה אף לא אחת מתופעות הלוואי המבעיתות, שמתוארות על-ידי מפיצי המידע הכוזב"
מירב ארד
משרד הבריאות: אתמול בוצעו 156 אלף חיסונים במדינת ישראל    שר הבריאות: "כשנתקדם בעוד מיליון מתחסנים, נוכל לדבר על סגר אחרון ועל פתיחה יותר משמעותית"    ציין כי היה רוצה להמשיך בתפקיד: "אי אפשר לטפל במערכת הבריאות רק בשעת משבר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il