X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרדי הממשלה פרסמו אזהרה שלא לפקוד את החופים עד להודעה חדשה ראש הממשלה והשרה גמליאל סיירו בחוף הים באשדוד נתניהו: "נביא לאישור הממשלה תקציב לניקיון"
▪  ▪  ▪
רה"מ נתניהו והשרה גמליאל בסיור בחוף אשדוד [צילום: קובי גדעון, לע"מ]

בשל זיהום הים התיכון והחופים בזפת, פרסמו (יום א', 21.2.21) המשרד להגנת הסביבה, משרד הפנים ומשרד הבריאות אזהרה הקוראת לציבור הרחב שלא להגיע לחופי הים בישראל מראש הנקרה ועד חופי המוצע ההאזורית חוף אשקלון (זיקים). בשלב זה קיים חששכי בשל רמת הזיהום בחופים, כל פעילות בהם עלולה לגרום לחשיפה לזפת ולהזיק לבריאות הציבור. מהמשרדים נמסר כי הם ממשיכים במעקב ויעדכנו את הציבור ככל שיידרש.
בתוך כך קיימו ראש הממשלה נתניהו והשרה גמליאל סיור בחוף הים באשדוד. "מאוד התרשמתי מהתנדבותם של האזרחים שבאו לנקות את החופים, זו דוגמה ומופת", אמר ראש הממשלה, "אנחנו חייבים לשמור על החופים שלנו, על המדינה שלנו, על הגנת הסביבה. השרה גמליאל תביא מחר לממשלה תוכנית עם תקציב כדי לנקות את החופים".
השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל: "אנו מגישים לממשלה לאישור בישיבתה מחר הצעת מחליטים שתכלול תקציבים מיידיים לשיקום חופים, תקני כוח אדם ותקציב שוטף להיערכות לאומית לטיפול בזיהום ים וחופים בשמן וקידום חוק למוכנות ותגובה לתקריות זיהום ים בשמן. זה הכרחי כדי לצלוח את האירוע הסביבתי הנוכחי, לסיים אותו בזמן המהיר ביותר, ולהתכונן לאירועים הבאים".
השרה הוסיפה: "אנו ממוקדים באיתור האונייה האחראית לזיהום המשמעותי ונעזרים בכל הגופים הבינלאומיים. במקביל אנחנו מוודאים כי פעולות השיקום שיבוצעו על-ידי הרשויות המקומיות ושאר הגורמים האחראים, ימזערו את הנזקים וההשפעות הסביבתיות והאקולוגיות וישיבו את המצב לקדמותו, על-פי הסטנדרטים המקובלים בעולם. המטרה שלנו היא למנוע ככל האפשר נזקים סביבתיים מאירועים עתידיים, ובין היתר, לאור הפריסה הרחבה של תשתיות האנרגיה במרחב הימי, כל זאת לשם שמירה על בריאות הציבור והסביבה, השמירה על הטבע ומניעת מפגעים סביבתיים".
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי הצעת המחליטים תכלול תקצוב ופיקוח על פעולות השיקום בחופים המבוצעות באחריות ובסמכות הרשויות המקומיות.
מאות מתנדבים הגיעו אתמול לנקות את חופי הים מהזיהום הכבד. חלקם הוכשרו מטעם המשרד להגנת הסביבה וחלקם אזרחים אכפתיים שהחלו לאסוף את הזפת באופן ידני. במשרד להגנת הסביבה, ציינו כי אנשי המשרד בוחנים מידע שהתקבל מהסוכנות הבטיחות הימית האירופית לפיו מקור הזיהום הקשה שפגע בחופי ישראל נמצא כ-50 קילומטרים בתוך הים. "אנחנו בוחנים מידע שהתקבל מסוכנות הבטיחות הימית האירופית, שלפיו זוהה בים באמצעות לווין כתם החשוד כשמן לפני כשבוע, כ-50 קילומטר מחופי ישראל. איתרנו כ-10 אוניות שחלפו במקום, ואחת מהן או יותר עשויה להיות חשודה כאחראית לאירוע החמור שפקד את חופי ישראל". אמר השרה גמליאל.

תאריך:  21/02/2021   |   עודכן:  21/02/2021
+יורחבו הסמכויות שיאפשרו בדיקת אסון נחל צפית
01:25 22/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בעקבות פגישה עם הורי הנערים שנספו באסון בנחל, יביא גנץ לממשלה את הרחבת הוועדה הממשלתית  ▪  הסמכויות שתקבל יכללו: זימון עדים, הטלת עיצומים על סרבני עדות ודרישת מסמכים מגורמים רלוונטיים

[צילום: מאור קינסבורסקי/פלאש 90]
+לעצור ההסכם להזרמת נפט דרך מפרץ אילת
13:04 21/02/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מסבירים במכתב: אסון אקולוגי כמו הדליפה הנוכחית, עשוי להמית את השונית על כל בעלי החיים הייחודיים המתקיימים בה. אין צורך להכביר במילים, אודות חשיבות שונית האלמוגים באילת וסביבתה, גם לתיירות ולכלכלת העיר אילת

שמורת חף האלמוגים [צילום: דורון ניסים]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הציבור בישראל נקרא שלא להגיע לחופים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסונות/פגעי טבע
מירב ארד
מסבירים במכתב: אסון אקולוגי כמו הדליפה הנוכחית, עשוי להמית את השונית על כל בעלי החיים הייחודיים המתקיימים בה. אין צורך להכביר במילים, אודות חשיבות שונית האלמוגים באילת וסביבתה, גם לתיירות ולכלכלת העיר אילת
עידן יוסף
אחריות נקיון החופים מוטלת על הרשויות המקומיות והקרן למניעת זיהום ים אישרה את הסיוע התקציבי לרשויות, אך נשקל שימוש גם בחברה הממשלתית לשירותי איכות הסביבה    השרה גמליאל: "לא נראו יותר כתמי זפת בים. יש לנו כרגע שליטה על האירוע"
איציק וולף
המשרד להגנת הסביבה קיים הבוקר טיסת סיור שבה התגלו כתמי זפת שנעים לעבר היבשה, בעיקר מול חופי חיפה    כ-160 קילומטרים של חוף - מראש הנקרה ועד אשקלון - זוהמו באופן משמעותי    רבים מהחופים מזוהמים זפת ובפסולת אחרת באופן שמצריך ניקוי והפרדה ידניים    הרשויות הונחו להזהיר תושבים מכניסה לחופים
מירב ארד
כביש 1 נפתח מחדש לתנועה    מערכת החינוך בבירה נפתחת מחדש    במפלס התחתון באתר החרמון נמדדו הבוקר 70 ס"מ של שלג    מפלס הכנרת נמצא כעת 68 ס"מ מהקו האדום העליון.
מירב ארד
לאחר ימים נוחים עם טמפרטורות גבוהות יחסית - יחל מהצהריים לרדת גשם בצפון הארץ ובמרכזה, מלווה בסופות רעמים יחידות ושלג יחל לרדת בחרמון   מחר - מזג האוויר יהיה גשום, קר מאוד וסוער    בירושלים ובצפת החלו בהכנות לסערה    מד"א פרסה טרקטורוני חירום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il