X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: pexels]
הרכב שלי ואני - סודות הקשר
רבים מאיתנו לא יכולים לדמיין את החיים בלי הרכב הפרטי, שהוא במובן מסוים גם המשרת הנאמן שלנו אז מה המקור של הקשר ההדוק בין נהגים ורכבם, איך מונעים מצב שבו נשארים בלי כלי תחבורה עצמאי ואיך ייראו דגמי המכוניות של העתיד? הינה כל התשובות

הרכב הפרטי הוא אמצעי התחבורה הנפוץ בישראל. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כ-86% מכלי הרכב הפרטיים הם בבעלות פרטית וכל השאר בבעלות חברות ליסינג, השכרה או תיור. למעשה, בסוף שנת 2018 היו על כבישי הארץ מעל 3.5 מיליון כלי רכב מנועיים ומתוכם כ-2.9 מיליון מכוניות פרטיות.
אבל האמת היא שהתופעה של העדפת הרכב הפרטי על-פני פתרונות תחבורה אחרים לא ייחודית רק לישראל. בכל רחבי העולם ובעיקר במדינות מערביות רואים את ההעדפה של האנשים לרכב שלהם, שהופך במובן מסוים למשרת הכי נאמן: הוא מוביל אותנו ממקום למקום, נמצא שם בזמן שאנחנו צוברים זמן איכות עם המשפחה ומשמש אותנו גם בשגרה וגם בחופשות.
הכל קשור לעצמאות
הקשר ההדוק בין נהגים ורכבם נובע מהעצמאות. נכון שאף פעם לא טוב להיות תלוי במכונה אחת בלבד, אבל הרכב מוכיח בכל פעם מחדש את החיוניות שלו. במיוחד בשנים האחרונות ועל-רקע התפתחות טכנולוגיות ומדעית מרחיקת לכת, ניתן לראות את הערך המוסף של הרכב הפרטי לעומת תחבורה ציבורית.
רכב פרטי עוזר לנו להיות עצמאיים. אנחנו מחליטים מתי להניע את הרכב, לאן לנסוע ואיך להגיע לחברים, משפחה, קולגות או שמורות טבע. לזה צריך להוסיף את האבזור של הרכב הפרטי במאה ה-21, שמצליח מצד אחד להיות מאוד נגיש וידידותי - אך מצד שני גם בטוח ומשוכלל.
כך תשמרו על הרכב שלכם
הבנת סודות הקשר שבין האדם והרכב שלו אמורה להביא להסקת מסקנות אופרטיביות. כאן, המסקנה הכי חשובה היא שכדאי לתחזק את הרכב ולהיצמד להנחיות היצרן על-מנת לדעת כל כמה זמן להגיע איתו למוסך, איזה שמן למלא במנוע ומה לחץ האוויר הרצוי בצמיגים. חוץ מזה, יש המון דברים שאנחנו כנהגים יכולים לעשות על-מנת למנוע מצב שבו לפתע אנחנו מוצאים את עצמנו בלי רכב זמין.
הפתרון הכי טוב לכל נהג הוא כמובן ביטוח רכב מקיף עם פוליסה מתאימה. באמצעות ביטוח כזה לא נגיע למצב שבו נישאר בלי כלי תחבורה משלנו, כי החברה תעמיד לרשותנו רכב חלופי. אם לא יהיה לנו ביטוח מקיף בתוקף, נצטרך להסתדר עם אוטובוסים ורכבות או לשלם בעצמנו על רכב מחברת השכרה.
כך ייראו דגמי המכוניות של העתיד
השאלה המתבקשת היא כיצד התלות שלנו ברכב פרטי עומדת להשתנות בעתיד הקרוב, אם בכלל. כיום למשל ברור כי המגמה הכללית של עולם הרכב היא ללכת לכיוון של אוטונומיה: רכבים שיודעים לנווט לבד, לנסוע באופן עצמאי ולהוביל אותנו בלי שנצטרך לגלות שום סוג של מעורבות על ההגה או על הדוושות. אז לכן, מתבקש לשאול האם רכב כזה עדיין ייתפס על ידינו כחבר נאמן.
התשובה ככל הנראה תהיה מורכבת יותר מכפי שנהוג לחשוב. עוד לא לגמרי ברור מה יעלה בגורלן של המכוניות האוטונומיות והאם הציבור הכללי ייתן בהן אמון, אבל יש משהו בטוח שלעולם לא ישתנה - הצרכים שלנו כבני אדם.
כל עוד נחפש פתרון שיחבר אותנו ממקום למקום, כמו שתמיד חיפשנו, לרכב הפרטי עדיין יישאר מקום של כבוד. אולי התפקוד שלו מעט ישתנה, אך אנו נהיה כאן כדי לשמור על הקשר.

תאריך:  22/02/2021   |   עודכן:  22/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
שיחה צפופה עם מנכ"ל חברת ניסימדיה ניסים כהן, המפעילה את קרמל - פורטל הפנאי והבידור, חשפה אותי לחיים שמאחורי האנשים שמפיצים שמחה    הישארו עמי וגלו אלו דברים זכיתי לגלות ולשמוע שהאירו את עיניי
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
רכבים שקטים ולא מזהמים, עידכונים ממוחשבים ושירות בלעדי של החברה - כל אלה הם חלק ממה שצפוי לשוק הרכבים המקומי עם הגעתה של טסלה לארץ    למה זה חשוב לנו ומה יקרה על הכבישים בקרוב? הינה מעט מהדברים
כתיבת המומחים
בין שלל האתגרים שמביא עמו הגיל השלישי ישנו זה של הנהיגה, שיכול להיות לא פשוט בלשון המעטה    כדי בכל זאת לסייע בעניין, ריכזנו כמה כלים והמלצות שיהפכו את הנהיגה לבטוחה יותר, הן עבורם והן לסביבתם    הטיפים לפניכם    זאב נחמנזון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il