ועדת הכלכלה המשיכה (יום ד', 24.2.21) לדון בתיקונים לתקנות התעבורה וצו התעבורה, שמחייבים התקנת מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב, אך לא קיימה הצבעה על התקנות. היו"ר יעקב מרגי החליט שלא לקיים הצבעה, לאחר שנציגי משרד התחבורה ביקשו לשנות את התקנות, אך לדיון לא הוגש הנוסח המתאים.
לפי ההצעה, החובה תחול על כל רכב פרטי המסיע ילדים מתחת לגיל 5 ותיכנס לתוקף ב-1 ביוני 2021, כך שהציבור יוכל להיערך ולהתקין את המערכות עוד לפני הקיץ. מי שייתפס מסיע ילדים מתחת לגיל 5 כשברכבו לא מותקנת מערכת המתאימה לתקן שנקבע בתקנות צפוי לקנס של 250 שקלים ול-4 נקודות. מרגי הזכיר כי הוועדה קיימה כבר דיון בנושא, ודרשה הבהרות לגבי התקנת מערכות של היצרנים או כאלה שעומדות בתקן ישראלי, וכן דרשה לוודא שיהיו מספיק יצרנים שיעמדו בו.
סמנכ"ל משרד התחבורה, אבנר פלור, אמר היום כי בקשות הוועדה מהדיון הקודם נבחנו והתקבלה החלטה להתאים את התקנות בישראל לחקיקה הקיימת כבר באיטליה, כאשר היצרנים ידרשו להצהיר שהם עומדים בחקיקה האיטלקים ולאשר את המסמכים בבדיקת מעבדה. הוא הוסיף כי כבר מינואר השנה ניתנת הפחתת מס קנייה ליבואנים המספקים את המערכת ברכבים חדשים.
היו"ר אמר כי המשמעות היא שהדבר לא יקל באסדרה. הוא ביקש לאפשר עמידה בתקן איטלקי תוך בחינת אפשרות לבדיקות והגברת אכיפה בשווקים. היועץ המשפטי של הוועדה, עו"ד איתי עצמון, הוסיף כי הנוסח שהוגש לוועדה נוגע לאימוץ התקן הישראלי, בשינויים, ואמר כי אין על שולחן הוועדה נוסח שמזכיר תקן או חקיקה איטלקית.
היו"ר מרגי ביקש לדעת גם כמה מעבדות יבצעו את הבדיקה וכמה יצרנים יהיו. פלור השיב כי ישנן 4 מעבדות שיכולות לבצע את הבדיקה ובאיטליה יש למעלה מעשרה יצרנים, ולכן המשרד מבקש להתאים את החקיקה לנעשה באיטליה. מרגי שב והבהיר כי בכוונת הוועדה לוודא שיהיו מספר רב של יצרנים.
מנכ"ל משרד התחבורה, עופר מלכה, אמר כי התקנה מצילת חיים והמשרד ביצע עבודה ממושכת על-מנת להביא לאישורה. הוא ביקש לאשר את התקנות ואמר כי התיקון יציל חיי אדם. עם זאת, לאחר שהיועץ המשפטי בפועל של משרד התחבורה, עו"ד דוד טמיר, אמר כי הנוסח שמונח כרגע על שולחן הוועדה לא תואם את התקנה האיטלקית - הודיע מרגי כי לא תתקיים הצבעה וביקש להגיש לוועדה את הנוסח המתאים.