X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר ועדת הכלכלה לא הסכים לאשר את תקנות התעבורה שמנעו הגבלת תנועה באוטובוסים לירושלים וממנה בשושן פורים ביקורת חריפה על הממשלה והמשטרה באשר להתנהלותן פינדרוס באיום פוליטי: נאמנותנו לליכוד אינה מוחלטת
▪  ▪  ▪
שוטרים במחלף חמד מונעים כניסת חרדים לירושלים בשושן פורים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
ח"כ יעקב מרגי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי, הודיע (יום ב', 1.3.21) כי הוועדה לא תאשר בדיעבד את תקנות הגבלת התחבורה לירושלים וממנה בשושן פורים (אתמול). בתום חילופי דברים קשים עם היועץ המשפטי של מחוז ירושלים במשטרה, אמר מרגי: "עד שלא יהיו תשובות חד-משמעיות, לא נאשר את התקנות וכל הקנסות שנתתם אתמול – תזרקו אותם לפח. אני מצר על כך שהמשטרה לא מדווחת את האמת – שפעלה שלא בסמכות לעשות אפליה ברורה בין רכב לרכב ולהגביל תנועה של ציבור מסוים וחבל. אני לא זוכר מחזה כזה שהמשטרה באה לוועדה בכנסת ומיתממת".
הוא דיבר במהלך דיון טעון על התנהלות הממשלה והמשטרה, שהגבילו את השירות העירוני של התחבורה הציבורית בשושן פורים לירושלים וממנה, ועל מחסומים יזומים שבהם נהגים חרדיים בכלי רכב פרטיים הוחזרו על עקבותיהם במחלף חמד ובכניסות השונות של ירושלים מבלי שהמשטרה קיבלה סמכות לנהוג כך.
בפתח הדיון, אמר מרגי: "יש תחושה קשה של איש את רעהו חיים בלעו. לאיש לא אכפת מהשני. חוגגים כאילו מותר. אלו שמסיתים שנה שלמה כנגד ציות להנחיות - הצליחו. כלי התקשורת הצליחו לפרק את החברה ואת הערבות ההדדית. לאיש לא אכפת מהמגיפה, מהנפטרים, מהחולים, מהכלכלה. זה מגיע מכל שכבות הציבור".
ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) הוסיף איום פוליטי. לדבריו, אנשי הליכוד התחננו שמפלגתו תחתום נאמנות לנתניהו. "לא נהיה למרמס. החתימה היא לא ללא תנאי".
עוד הוסיף פינדרוס: "הממשלה מעוניינת באנרכיה. בממשלה יושבים רק מוסלמים או אנשים שלוח השנה שלהם יווני. גילו את שושן פורים במקרה כאילו זה חג מסתורי שנחגג במחתרת, ורק ביום שישי אחר-הצהריים התקינו תקנות להגבלת התנועה. היועמ"ש עסוק בתיק 4000. שומר הסף לא זכר שהחלטה כזו לא מביאים לאחר מעשה. משפחות שיצאו חוקית מירושלים לבקר את ההורים בצפת, בכרמיאל ובטבריה, לאחר שכולם התחסנו, לא ידעו שיצטרכו להישאר שם עד שני בבוקר. ברבע לתשעה בערב הורדה אישה מאוטובוס עם ילדיה. אני ממליץ לכל מי שנפגע להגיש תביעה יצוגית, ואפילו אישית נגד שרי הממשלה.
נציג כוח לעובדים, תם פרומביץ, אמר: "שכחו שיש עובדים פשוטים. נהגים קיבלו בהפתעה שלא יוכלו לעבוד ולקחו להם יום עבודה". על כך השיב מרגי כי המקום לדון בכך הוא ועדת העבודה והרווחה.

שלב אחרי שלב
[צילום: דוברות הכנסת]

  • פורים, יום שישי בשעה 15:45 - שירות התחבורה הציבורית הסתיים, וכשעה לפני כניסת השבת דובר משרד התחבורה פרסם הודעה לתקשורת על החלטת הקבינט על השבתת התחבורה הציבורית לירושלים וממנה. י"ר שס אריה דרעי טוען כי שרת התחבורה מירי רגב התעקשה, על-אף התנגדותו, וכי אף הציע לה לשמוע את עמדת סגנה החרדי אורי מקלב. אולם בסופו של דבר דרעי לא הצביע נגד, ובחר להעדר מן ההצבעה.
  • מוצ"ש ויום ראשון - נוסעים רבים שביקשו להגיע לירושלים או לצאת ממנה בתחבורה ציבורית כלל לא היו מודעים להחלטת ועדת השרים והדבר יצר מהומה רבתי. בין היתר הוחזרו אף כלי רכב פרטיים על עקבותיהם בניגוד לדין בידי המשטרה רק משום שנוסעיהם חרדיים.
  • יום ראשון בערב - ההודעה על חידוש לכאורה של השירות הבין-עירוני (רק מירושלים, אבל לא לירושלים) מהשעה 20:00 יצאה רק בשעה 18:37 (פחות משעה וחצי לפני השירות). רק בהמשך שההוראה לחדש את השירות ניתנה בחוסר סמכות מצד המפקח על התעבורה - ובוטלה. ההודעה נשלחה מלשכת סגן השרה, אך אף גורם אחר לא הודיע עליה וגם מוקדי המידע של התחבורה הציבורית נטען כי לא ידוע עליה.
  • רק בשעה 20:42 יצאה הודעה מלשכת סגן השרה על כך שהשירות לא מתחדש.
  • ההודעה על רכבות לילה בשיטת "מלא וסע" מחצות יצאה רק בשעה 22:39. ההודעה יצאה מלשכת סגן השרה, אך לא יצאה במקביל הודעה דומה מדובר משרד התחבורה, מדובר רכבת ישראל או מלשכת השרה כך שלציבור לא הייתה דרך לדעת על השירות.
  • הרכבת הגיעה (ככל שיצאה) עד תחנת ת"א סבידור. לא ברור איך משם היו אמורים הנוסעים לקחת אוטובוסים לבני ברק, לאלעד וליתר המקומות בשעת לילה כה מאוחרת.

תאריך:  01/03/2021   |   עודכן:  01/03/2021
+"הזום נתן קו מחשבה לישיבות בעתיד"
17:27 01/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הפנים האריכה בשלושה חודשים צו המאפשר היוועדות חזותית בוועדות לתכנון ובנייה  ▪  מינהל התכנון: "78% ענו שההיוועדות המקוונת התנהלה באופן שוטף שאפשר לכל המשתתפים להציג את עמדתם"

[צילום: דוברות הכנסת]
+פציעתו של ג'אברין הגיעה למליאה
14:26 01/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כ סעדי: "אם חבר כנסת אחר היה נפצע מכדור גומי, הייתה קמה ועדת חקירה"  ▪  יו"ר הכנסת: "זה מחייב בדיקה לעומק. אעלה את הנושא היום בפני השר לביטחון הפנים והמפכ"ל"

ח"כ יוסף ג'אברין [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+במסגרת הסדרי חוב בזמן הקורונה, יוכלו חייבים לקבל עד 4 חודשים של "עיכוב הליכים"
12:45 01/03/21  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי (תיקון מס' 4- הוראת שעה) (נגיף הקורונה החדש) (עיכוב הליכים לשם גיבוש ואישור הסדר חוב), התשפ"א-2021. החוק ייכנס לתוקפו שבועיים מיום פרסומו וחברות ויחידים יוכלו להיכנס להסדר בשנה הקרובה.
בשל התפשטות נגיף הקורונה, הוטלו בישראל מאז חודש מרץ 2020 הגבלות שונות שהקשו עד מאוד על פעילותם של עסקים. הצעת החוק יוצאת מנקודת הנחה כי צפויה עלייה בהיקף החייבים - תאגידים ויחידים - שיתקשו ומתקשים כבר כעת לעמוד בהחזר החוב שלהם בשל כך, ומבקשת להציע מספר הסדרים שנועדו להתמודד עם מציאות זו.
לפי הצעת החוק, בקשת יחיד לעיכוב הליכים מוגשת לבימ"ש והקפאת ההליכים תימשך עד 4 חודשים. בדומה לעיכוב הליכים לגבי תאגיד, גם לגבי יחיד, מוצע כי לא ייפרעו חובות העבר שלו, אלא לפי הוראות החוק; הוא ייכנס להקפאת הליכים- לא ניתן יהיה לפתוח נגדו בהליכי גבייה של חובות עבר, לא ניתן יהיה להטיל עיקול על נכסיו, ככלל לא ניתן יהיה לפתוח או להמשיך בהליכים משפטיים נגדו ועוד ;מוצע עוד לקבוע סעיף לפיו היחיד יהיה מנוע מלהוציא מרשותו או למכור נכסים או שלא בהתנהלות כלכלית רגילה, אלא באישור בימ"ש.
לפי המוצע, בהליך זה ימונה בעל תפקיד "מנהל הסדר", שיסייע לחייב, וינהל את הליך גיבוש הסדר החוב, תוך שהוא מחויב להיפגש עם היחיד, ולקיים ישיבת הסדר משותפת עם היחיד והנושים. אם הגיעו להסדר מוסכם - יועבר ההסדר לאישור בית המשפט. אם לא הגיעו הצדדים להסכמה - ההליך עובר למסלול הרגיל של החוק לאישור הסדרי חוב, אשר כאמור מחייב אישור הסדר חוב מוצע באסיפות סוג של כל בעלי העניין ואישור בית משפט.
לגבי תאגידים (ויחידים המנהלים עסק), יחולו הוראות דומות ובנוסף לפי הצעת החוק תוצג לבית המשפט "תכנית הפעלה" לפיה יפעל התאגיד בתקופת עיכוב ההליכים, "מנהל ההסדר" יפקח על עמידת התאגיד בהוראות תכנית ההפעלה ועל התנהלותה השוטפת, יהיה נוכח בישיבות דירקטוריון התאגיד ויסייע לה להתנהל בתקופה זו בגיבוש הסדר חוב.
יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר, הציג את החוק: "החוק נועד לעזור לחייבים שנתקעו בקשיים כלכליים בשל משבר הקורונה. מדובר בבתי עסק רבים שהתנהלו לאורך כל השנים בצורה תקנית ונכונה אבל הכל נטרף בשל משבר הקורונה. ההצעה מחייבת לקבל הקפאה של הליכים משפטיים ועיכוב הליכים ללא פגיעה בבעל העסק ומינוי נאמן. הוועדה קיימה ארבע ישיבות מקצועיות בנושא ועוד ישיבות היערכות רבות לפני כן. מהרגע הראשון היה ברור שלצד היתרונות של ההצעה, נדרש הצורך של המדינה לסייע לבעלי העסקים. אילו בעלי העסקים לא ישוקמו ויקבלו סיוע, הם יקרסו ויפלו נטל על האוצר. היו דיונים פוריים שלוטשו יחד עם כל הגורמים הממשלתיים והגופים החברתיים. הצעת חוק זו היא בשורה להרבה אנשים שיוכלו להשתקם מבלי לאבד את העסק שלהם ולהפוך לחדלי פרעון".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר גרוטו / Itamar Groto  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גבי ברבש  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דן / Dan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאי גולן / May  Golan  מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה בר סימן טוב  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סיגל סדצקי  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עפר שלח / Ofer  Shelah  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זעם בוועדת הכלכלה: הקנסות ייזרקו לפח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המדינה בוערת והיו"ר תפס תחת ל"ת
סיני  |  1/03/21 14:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
יו"ר יש עתיד כינה את יו"ר עוצמה יהודית תומך טרור    איתמר בן-גביר: "לפיד יודע היטב שאם הציונות הדתית תהיה גדולה, יש ממשלת ימין חזקה, ולפיד יחד עם טיבי ועודה ממשיכים לצעוק מהאופוזיציה"
עידן יוסף
משרד התחבורה ביקש להתאים את התקנות למניעת שכחת ילדים מתחת לגיל 5 ברכב לחקיקה האיטלקית, אך יו"ר הוועדה הודיע כי יקיים הצבעה לאחר קבלת נוסח מתאים    משרד התחבורה: באיטליה יש למעלה מעשרה יצרני מערכות וכבר מינואר ניתנת הטבה ליבואנים שמציעים את המערכת במכוניות חדשות
עידן יוסף
ח"כ שבח שטרן מאשים כי בניסיון לנקות את שם סבה קסטנר, ירקה מרב מיכאלי בפני הקורבנות ואמר כי "זהו פרצופה של מפלגת העבודה 2021"    חברי האופוזיציה זעמו    ח"כ מיכאלי הגיבה: "ההסתה שהביאה לרצח קסטנר זו אותה ההסתה שמאיימת ומכרסמת ביסודות הדמוקרטיה הישראלית כאן ועכשיו"
מירב ארד
תוקפן של התקנות יהיה עד 10 במרס 2021    עוד אושר בוועדה: הסמכת שר הבריאות להורות על ביטול טיסה, אם קיומה יוצר סיכון של ממש לבריאות הציבור
עידן יוסף
הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית: פקודת העם תוקנה כך שתאפשר העברת מידע לרשויות המקומיות, למשרד החינוך ולגורמים במשרד הרווחה על אנשים שלא התחסנו    ח"כ חיים כץ: "עד היום הממשלה לא נקטה צעדים קשים ולכן אנחנו עם 5,605 מתים. אם היינו נוהגים אחרת לא היינו מגיעים למספרים האלה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il