X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פינוי פסולת זפת מחופי עתלית [צילום: אלדד יעקב/לע"מ]
אסון הזפת
אין איסור לשווק דגים שמקורם בכנרת, במפרץ אילת ובבריכות
הבהרת השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות באה בעקבות ההנחיה לעצור את שיווק הדגים שמקורם בחופי הים התיכון היערכות לניקוי מורכב מסלעי החוף ושוברי הגלים - מבלי לפגוע בסלעים ובבעלי החיים

לאור הנחיית משרד הבריאות לאיסור שיווק דגים מהים התיכון, משרד החקלאות עושה סדר - אין איסור לשווק דגים שמקורם בבריכות דגים או בכנרת או במפרץ אילת.
דגי הבריכות בישראל גדלים במים שמקורם במעיינות, נחלים או קידוחים של מי תהום שאינם בכל מגע עם מי הים התיכון. מערכות הגידול מסוחררות וסגורות ואינן באות בכל במגע עם מזהמים חיצוניים ולכן אין כל מניעה לשווק ולאכול מהן דגים גם בתקופה זו. סוגי הדגים הגדלים כיום בבריכות בישראל הם: אמנון, בורי, קרפיון, באס, לברק, אדמונית, ברמונדי, פורל, אמור וכן דניס ומוסר.
דגי לברק, דניס ומוסר גדלים גם בים ועל-פי הנחיית משרד הבריאות הם אסורים כרגע לשיווק עד להודעה חדשה, לכן יש לצרוך זנים אלה רק אם מקורם מבריכות הדגים. יש לשאול בנקודות המכירה מה מקור דגים אלה טרם רכישתם.
דגי אמנון, בורי וקרפיון מגיעים לשווקים גם מדיג באגם הכנרת, שגם ממנו אין כל חשש ומניעה משיווק הדגים הנשלים. משרד החקלאות ממליץ לברר טרם הרכישה מה מקור הדגים.
היום (ב') אותרו גושי זפת חדשים במספר חופים כמו: צפון נתניה, עמק חפר, בית ינאי, מכמורת, נחשולים, גדור ואחרים. זרמי הים סוחפים איתם שאריות זפת בעיקר מקרבת החוף, ותופעה זו צפויה להמשיך בהיקף מקומי בימים הקרובים בחופי ישראל, בהתאם לכיווני הזרמים ולשינויים בגובה הים.
זיהום הזפת בחופי ישראל גרם לזיהום משטחים קשים, דוגמת סלעי חוף, טבלאות גידוד (משטחי סלע אופקיים), טיילות צמודות חוף ושוברי גלים. בעוד שאת הזפת מהחוף החולי ניתן לנקות באמצעים ידניים פשוטים, ניקוי הזפת ממשטחים קשים הוא אתגר הדורש ציוד מיוחד וכוח אדם מקצועי.
לאור זאת, מעוניין המשרד להגנת הסביבה להסתייע בחברות שיש בידן לטפל בנזקים הקשים של זיהום הזפת שנפלטה אל החופים, כדי שיוכל לבדוק את הפתרונות המוצעים ולהנחות בשיתוף רשות הטבע והגנים את הרשויות המקומיות כיצד להשתמש בהם וליישם אותם.
משום כך, המשרד להגנת הסביבה קורא לגופים הבאים להציע את שירותיהם באחד או יותר מנושאים אלה:
  • מיפוי האזורים המזוהמים בכלל הרשויות הימיות, קביעת מדיניות טיפול ויצירת סדר עדיפות לטיפול על-פי ההשפעה האקולוגית (חלק זה יתבצע על-ידי אקולוג ימי)
  • ניקוי הזפת מהמצעים הקשים באמצעות ציוד ייעודי וכוח אדם מנוסה
  • חברות העוסקות בייצור או ייבוא של חומרי ניקוי למצע קשה, על-פי אמות מידה אותן דורשים גורמי המקצוע
על חברות המעוניינות להשתתף בניקוי המשטחים המזוהמים, להיות בעלות ניסיון מוכח בניקוי משטחים קשים בסביבה הימית והחופית בהפעלת ציוד שאינו פוגע בחי הימי ובמאפייני המשטח המנוקה. כמו-כן, עליהן להיות בעלות ניסיון בהפעלת ציוד למניעת זיהום ים סביב אתרי הניקוי (דוגמת חוסמים, אמצעי ספיגה וכדומה).
בפרסום של המשרד מפורטים, פרטים נוספים בנוגע לבעלי מקצוע הרוצים להצטרף למיזם ניקוי הזיהום, וכמו-כן, פירוט נוסף לגבי החומרים בהם ניתן יהיה לעשות שימוש.

למפת רמזור זיהום החופים של המשרד להגנת הסביבה ליום א'
תאריך:  01/03/2021   |   עודכן:  01/03/2021
+החיים בשחור
13:12 01/03/21  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

כאשר תקום הממשלה החדשה, ונתפנה מהקרבות הפוליטיים המלוכלכים, בגבור קצב הבנייה ופריצת הנתיבים, ולנוכח הפגיעות הגוברות בערכי נוף וטבע, כאשר רואים בכל אתר דחפורים מפוררים בגסות סלעי בראשית, ויותר ויותר חיות נכחדות, חייב המשרד להגנת הסביבה להיות בין המשרדים הנחשבים ביותר, המתוקצבים ביותר

[צילום: מפקחי היחידה זפת בחוף חדרה הימית, המשרד להגנת הסביבה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין איסור לשווק דגים שמקורם בכנרת, במפרץ אילת ובבריכות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסונות/פגעי טבע
יוסי אחימאיר
כאשר תקום הממשלה החדשה, ונתפנה מהקרבות הפוליטיים המלוכלכים, בגבור קצב הבנייה ופריצת הנתיבים, ולנוכח הפגיעות הגוברות בערכי נוף וטבע, כאשר רואים בכל אתר דחפורים מפוררים בגסות סלעי בראשית, ויותר ויותר חיות נכחדות, חייב המשרד להגנת הסביבה להיות בין המשרדים הנחשבים ביותר, המתוקצבים ביותר
עידן יוסף
בעקבות פגישה עם הורי הנערים שנספו באסון בנחל, יביא גנץ לממשלה את הרחבת הוועדה הממשלתית    הסמכויות שתקבל יכללו: זימון עדים, הטלת עיצומים על סרבני עדות ודרישת מסמכים מגורמים רלוונטיים
מירב ארד
משרדי הממשלה פרסמו אזהרה שלא לפקוד את החופים עד להודעה חדשה    ראש הממשלה והשרה גמליאל סיירו בחוף הים באשדוד    נתניהו: "נביא לאישור הממשלה תקציב לניקיון"
מירב ארד
מסבירים במכתב: אסון אקולוגי כמו הדליפה הנוכחית, עשוי להמית את השונית על כל בעלי החיים הייחודיים המתקיימים בה. אין צורך להכביר במילים, אודות חשיבות שונית האלמוגים באילת וסביבתה, גם לתיירות ולכלכלת העיר אילת
עידן יוסף
אחריות נקיון החופים מוטלת על הרשויות המקומיות והקרן למניעת זיהום ים אישרה את הסיוע התקציבי לרשויות, אך נשקל שימוש גם בחברה הממשלתית לשירותי איכות הסביבה    השרה גמליאל: "לא נראו יותר כתמי זפת בים. יש לנו כרגע שליטה על האירוע"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il