X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית הדין הבינלאומי [צילום: פיטר דג'ונג/AP]
בית הדין בהאג הודיע על פתיחת חקירה נגד ישראל
ייחקרו פשעי מלחמה לכאורה ביהודה, בשומרון ובעזה בעקבות ההחלטה הרשמית, בימין מגנים ובשמאל מברכים

בית הדין הפלילי בהאג לחקירת פשעי מלחמה הודיע (יום ד', 3.2.21) רשמית: נפתח בחקירת פשעי מלחמה של ישראל בשטחים הפלשתינים ביהודה ובשומרון, וכן בעזה במבצע צוק איתן.
מועצת יש"ע הגיבה להודעה: "בית הדין בהאג הוכיח היום שאין לו שום רצון להביא צדק, אלא להלך אימים על מדינת ישראל. ההתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן היא חוקית וכל יישוב שנמצא בשטחה עומד בכל התקנות. האנטישמיות שמובילה את בית המשפט הבינלאומי בהאג, היא עוד חלק בשרשרת ארוכה של מעשיות שרחוקות מהמציאות. אנו ממליצים לשופטים במגדל השן לרדת לכאן, לראות את חייהם של המתיישבים ושל הפלשתינים ולהבין עד כמה ההתיישבות הועילה לחיי השגרה של האוכלוסייה הערבית.
"אנו מצפים מראשי המדינה לעמוד בעוז מול הקולות האלה. יש להחיל את הריבונות לאלתר על כל שטחי C כדי שלא יהיה ספק לגבי מעמד ההתיישבות ביהודה ושומרון ולאשר בנייה נרחבת בכל מרחבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן. רק כך נוכל להראות לכל העולם שאנו בטוחים בצדקת דרכנו ושאנו לא מפחדים מאיומי סרק".
עו"ד איתמר בן-גביר (הציונות הדתית): "תגובה ציונית הולמת להחלטה האנטישמית של האג תהיה להעמיד לדין בישראל את בכירי הרש"פ בגין פשעי מלחמה ולהחיל ריבונות ישראלית מלאה על שטחי יהודה ושומרון - אך זה יוכל לקרות רק אם תקום ממשלת ימין חזקה, שתפעל על-פי האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל ולא על-פי גחמות של פרקליטים אנטישמים שרוצים רק ברעתה של מדינת ישראל ותו לא".
הציונות הדתית: "תיראו מופתעים. ההחלטה האנטישמית לא תצליח לנתק את הקשר היהודי וההיסטורי של עם ישראל לאדמתו בכל רחבי ישראל וביהודה ושומרון בפרט. בממשלת ימין אמיתית נמשיך לדאוג למתיישבים. על אפם וחמתם של שונאי ישראל מבית ומחוץ נסדיר את ההתיישבות הצעירה. והחקירה? שיחקרו. הכל בסדר, בשביל זה משלמים להם".
ארגון לוחמים לשלום: "מברכים על החלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. לקורבנות הלחימה משני הצדדים מגיע צדק. החוק הבינלאומי נותר קו ההגנה האחרון שנותר במציאות הכיבוש המדממת. מי שלא רוצה לראות חקירות בהאג, מוטב שיפעל ביתר שאת לסיום הסכסוך והשלטון הצבאי רב השנים. שלום הוא הפתרון היחיד לעתידנו".
יו״ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ: ״ההתנחלויות והימין גוררים את ישראל להאג. המשך הבנייה בהתנחלויות ואיומי הסיפוח מסבכים את ישראל והופכים אותה לנאשמת בפשעי מלחמה. ישראל חייבת ממשלה שתפסיק את הבנייה בהתנחלויות ותניע מחדש תהליך שלום עם הפלשתינים. ללא קידום תהליך שלום, ראשי המדינה עלולים להיות חשופים להליכים משפטיים, ובעיקר יפגעו באינטרס הישראלי המרכזי: פתרון הסכסוך הישראלי-פלשתיני על בסיס חזון שתי המדינות״.
יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער: ״‏החלטה בזויה. החלטה לחקור את הצבא המוסרי ביותר בעולם של המדינה המאויימת ביותר בעולם היא מעוותת מוסרית. ממשלה בראשותי תעבוד עם בנות בריתנו בעולם ובראשן ארה״ב כדי להגן על צה״ל, מפקדיו ולוחמיו ולמנוע פוליטיזציה של המשפט הבינלאומי״.
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן: "החלטה הזויה של בית הדין בהאג, שזועקת צביעות ואנטישמיות. משחק מכור מראש. במקום לחקור את מעשיו של אסד בסוריה או חמאס בעזה מערערים על זכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה".
תנועת אם תרצו: "החלטה סהרורית זו הגיעה בזכות אותם ארגוני הדה-לגיטימציה הפועלים נגד ישראל בזירה הבינ"ל כמו שוברים שתיקה, עדאלה ובצלם. יש להוקיע מכל וכל את הארגונים הפועלים במימון ממשלות זרות נגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל ועל הממשלה הבאה החובה למסות את הארגונים שעיקר המימון שלהם ממשלות זרות ובכך לצמצם את האינטרס של הממשלות הזרות לחתור תחת הדמוקרטיה הישראלית. מדובר בהחלטה אנטישמית שהקשר בינה לבין המציאות לא קיים".
ימינה: "בית הדין בהאג הוא גוף אנטישמי וטבול בשנאת ישראל שמעודד את הטרור במקום להילחם בו. החלטתו לפתוח בחקירה נגד מדינת ישראל מבזה אפילו את מעט הכבוד שעוד נותר למוסד זה. בזמן שאויבנו יורים טילים, מניחים מטענים, דוקרים ורוצחים ישראלים כחיות אדם, בית הדין מחליט לחקור את ישראל במקום את רוצחי הילדים ושולחי המתאבדים. צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם וימשיך להיות כזה. שום חקירת כזב לא תמנע ממדינת ישראל להגן על אזרחיה".
ח״כ סמי אבו שחאדה יו״ר בל״ד ברשימה המשותפת: "ההחלטה האמיצה של בית הדין הבינלאומי בהאג היא עוד צעד בכיוון הנכון. ישראל דואגת מסיבה ברורה - היא יודעת שהכיבוש הוא לא 'נאור' ולא כלום מלבד פשע מלחמה".
עדאלה – המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל: "ההחלטה מאשרת את שאנו טוענים לאורך שנים, כי קיים חשד ממשי וכבד לביצועם של פשעי מלחמה חמורים על-ידי ישראל. לצד פשע ההתנחלויות, הצבא הישראלי פועל בניגוד לכל הנורמות של המשפט הבינלאומי ומפר באופן שיטתי את דיני הלחימה במיוחד כאשר הוא פוגע ללא הבחנה באוכלוסייה אזרחית. הפטור הגורף מענישה וסירובה המתמשך של ישראל לקיים חקירות אפקטיביות וממשיות בכל המקרים שהובאו בפני מערכות החוק הישראליות, כולל על-ידי מרכז עדאלה, מוכיחים כי הצעד הזה הוא מתבקש והכרחי".

תאריך:  03/03/2021   |   עודכן:  03/03/2021
+"תמצית האנטישמיות והצביעות"
18:13 03/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה כינה את החלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לפתוח בחקירת פשעי מלחמה שכביכול ביצעה ישראל "מתקפה על מדינת ישראל"  ▪  שר החוץ אשכנזי: קוראים למדינות לדחות את החלטת התובעת ולא לשתף איתה פעולה

בנסודה. תובעת בשלהי כהונתה [צילום: AP/Robin van Lonkhuijsen]
+ישראל תחסן פועלים פלשתינים מיום ראשון הקרוב
16:12 03/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שמונה מתחמי חיסונים ייעודיים ייפתחו עבור פועלים העובדים בארץ למשך שבועיים  ▪  הרישום לקביעת תור לחיסון יתבצע דרך המעסיקים בישראל ובהתנחלויות  ▪  מנת החיסון השנייה תינתן באפריל

בדיקת קורונה ברפיח [צילום: עבד רחים אל חטיב/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בית הדין בהאג הודיע על פתיחת חקירה נגד ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
התקיפה הייתה כנגד מטרות אירניות    גורם צבאי סורי: התקיפה בוצעה מהאוויר מהגולן. מערכות הנ"מ הופעלו ויירטו את רוב הטילים    גורם ביטחוני אמר מוקדם יותר: אין מנוס מתגובה ישראלית על הפגיעה באונייה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - נייר לקמוס, חילוץ, התנכלות ובושה    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    פורים שמח! "ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר" (אסתר ח', ט"ז)    שבת שלום והרבה בריאות ואושר    "משנכנס אדר - מרבין בשמחה" (מסכת תענית)
עידן יוסף
שוב ניצול של מחווה הומניטרית של ישראל לפעילות עויינת    אב במשפחה חצויה גויס לפני שנה וחצי ומסר "נגישות ייחודית ואיכותית" שכללה בין היתר מידע על מיקומים של סוללות כיפת ברזל
ד"ר יובל ברנדשטטר
כיצד השי-ווא-יון מעוור את שלטון המנדט    צריך לומר את האמת - אין ולא צריך להיות שוויון בין יהודים למוסלמים במדינה היהודית כמו שמעולם לא היה שוויון בין מוסלמים ליהודים בארצות האיסלאם
עמנואל בן-סבו
מה באמת גרם למחבל דיאב קהמוז לוותר על שחרור מהכלא, הגעה לטקס ממלכתי בדמשק, קבלת פנים מרשימה, רגעי תהילה, פינוקים דמשקאיים, כבוד ויקר בארץ הולדתו, מדליית לוחם חרות וחופש מנסראללה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il