X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סגן שרת התחבורה בכינוס בחירות לתחבורה נגישה: "מתחייב לתקצב הנגשת התחבורה הציבורית הבין-עירונית ב-400 מיליון שקל בשנה בתקציב הבא, אך העלות היא 4 מיליארד" ח"כ אבו שחאדה: "פתרון ביניים להגדיל באופן משמעותי את צי המוניות המונגשות"
▪  ▪  ▪
[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
רגב רוצה אוטובוסים בין-עירוניים מונגשים, אבל למשרדה אין רעיונות איך ליישם זאת
עידן יוסף
שרת התחבורה מעוניינת לקדם הפעלת אוטובוסים בין-עירוניים המונגשים לאנשים עם מוגבלות הנעזרים בכסאות גלגלים * אולם בשל חסמים רבים מדי בעניין מבקשים במשרדה רעיונות מהציבור
לרשימה המלאה

נציגי שמונה מפלגות המתמודדים לבחירות לכנסת השתתפו (יום ה', 4.3.21) בכינוס תחבורה, שערכה רשת לינק20 בשיתוף עם ארגוני תחבורה ונגישות נוספים. הכינוס התמקד בבעיות הנגישות של התחבורה הציבורית בישראל לאנשים עם מוגבלות, המהווים כ-20 אחוז מאוכלוסיית המדינה, ברמות כאלה ואחרות, ובמהלכו הציגו נציגי המפלגות את עמדותיהם בנוגע לדרכים לשפר את מערך האוטובוסים הבין-עירוניים והרכבות לנוסעים עם מוגבלות.
מחקר שפרסמה לאחרונה רשת לינק20 מצא, כי נכון להיום, אף לא אחד מ-7,537 האוטובוסים הבין-עירוניים הפועלים בישראל הונגש לאנשים עם מוגבלות (באוטובוסים העירוניים קיימת הנגשה מלאה). בנוסף, לאחרונה הודיע משרד התחבורה על ניסוי להנגשת שני קווי אוטובוסים בין-עירוניים שיכללו שמונה אוטובוסים, אולם ספג על כך ביקורת מארגוני נגישות ותחבורה על מיעוט הקווים שהוחלט להנגישם ועל בחירתו בקווים בערים שיש בהן חלופת רכבת עבור נוסעים עם מוגבלויות.
סגן שרת התחבורה, אורי מקלב, התחייב להקצות כספים להנגשת אוטובוסים בין-עירוניים: "בתקציב המדינה שנעביר לאחר הבחירות נתקצב הנגשה של התחבורה הציבורית הבין-עירונית, כ-400 מיליון ש"ח בשנה", אמר. מקלב העריך שעלות הנגשת כלל התחבורה הציבורית הבין-עירונית בישראל נאמדת בכ-4 מיליארד שקל כדי להנגיש את התחבורה הבין-עירונית בישראל. "הניסוי שאיתו יצא לאחרונה משרד התחבורה להנגשת שני קווים בין-עירוניים הוא צעד ראשון, אך משמעותי לקידום התחבורה הציבורית לאנשים עם מוגבלויות", הוסיף.
ח"כ סמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת), לקוי ראייה הנמנה מאז 1995 עם אוכלוסיית האנשים עם המוגבלות, הציע כפתרון ביניים להגדיל באופן משמעותי את צי המוניות המונגשות. מוסי רז (מרצ) אמר: "תחבורה ציבורית היא הנגשה. היא הדרך להנגיש את כלל האתרים לכלל האזרחים. הנגשת תחבורה ציבורית היא לא רק מעלון (רמפה), היא גם הנגשה לכבדי ראייה ושמיעה, גם הנגשת השפה. בתוכנית החומש יש 24 מיליארד לתחבורה פרטית ו-3 להשקעה בציבורית. צריך להשקיע יותר בציבורית על חשבון הפרטית".
שרן השכל סיפרה שבמצע תקווה חדשה מופיעה התייחסות להנגשת תחבורה ציבורית, והסבירה מהיכן יבוא לכך התקציב. "התייעלות במשרדי הממשלה היא הדרך להקצות את הכסף", אמרה. לדבריה, "הצעד הראשון הוא הנגשת כלל תחנות הרכבת ומספר קווי אוטובוס, כדי לאפשר נסיעות בין-עירוניות". ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) הוסיף על כך: "קווי האוטובוס שיונגשו הם ביישובים שבהם אין חלופת רכבת. שם המדינה מחויבת בהנגשה ועל הממשלה לעשות זאת בשנתה הראשונה בקדנציה הקרובה".
אמילי מואטי (מפלגת העבודה) סיפרה שאין לה רשיון נהיגה והיא מתניידת בתחבורה ציבורית בלבד. היא כינתה את קו 100, המשרת את עובדי המדינה בתל אביב ובירושלים "הרולס רויס של התחבורה הציבורית". "אני קוראת להפוך את קו 100 למודל שייושם במרכזי עסקים נוספים ברחבי הארץ, בתוספת הנגשה שלו".
שירלי פינטו (ימינה) סיפרה שכל בני משפחתה הם אנשים עם מוגבלות, בתשובה לשאלה כיצד הנגשת תחבורה לאנשים עם מוגבלויות עולה בקנה אחד עם המצע השמרני של מפלגתה, השיבה: "אין סתירה. הקיצוץ בשירותים לציבור הוא בשירותים לא יעילים ושאין בהם צורך. הנגשה היא שירותי חיוני ולכן לא יקוצץ". פינטו הוסיפה: "אני מעוניינת לקדם תחבורה שיתופית ואוטונומית לאנשים עם מוגבלות, דוגמת באבל-דן. המטרה היא ליצור רצף תחבורתי מהבית ועד העבודה ובחזרה. בנוסף, אפעל להגדיל ההיצע של מוניות נגישות".
שר התרבות והספורט חילי טרופר (כחול לבן) התייחס לאמירה מדוע סיעתו לא קידמה בקדנציה האחרונה את סוגיית התחבורה. לדבריו, "סוגיית הנגשת התחבורה תלויה בתקציבים, ולפי שעה, הממשלה האחרונה לא דירגה את התחום בראש סדר העדיפות. מבחינה מעשית, עולם התחבורה מתקדם בצעדי ענק לתחבורה עתידית, דוגמת באבל-דן ותחבורה חשמלית. חשוב לדאוג מראש להנגשה של כל תוכניות לתחבורה עתידית".
מנכ"ל קרן משפחת רודרמן ומייסדת רשת לינק20, שירה רודרמן, אמרה כי "שיפור התחבורה הציבורית חייב להיות שיקול בקבלת ההחלטות של כולנו בקלפי, והפוליטיקאים חייבים להבין כי הנגשה מלאה היא חיונית כדי להבטיח שוויון בתעסוקה ובחיי החברה, המשפחה, התרבות והפנאי. המבחן כעת יהיה ביישום - במימוש ההבטחות, בהקצאת תקציבים ובבניית תוכניות מפורטות ביום שאחרי הבחירות".

תאריך:  05/03/2021   |   עודכן:  05/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנגשת אוטובוסים בין-עירוניים יקרה, ו-90% ממנה לא יתוקצב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה לא הסכים לאשר את תקנות התעבורה שמנעו הגבלת תנועה באוטובוסים לירושלים וממנה בשושן פורים    ביקורת חריפה על הממשלה והמשטרה באשר להתנהלותן    פינדרוס באיום פוליטי: נאמנותנו לליכוד אינה מוחלטת
עידן יוסף
צעד חשוב לקידום התוכנית לחיבור מסילתי בין בית שאן למעבר "שייח חוסיין" לקראת חיבור עתידי לעומק הירדן, ערב הסעודית והמפרץ הפרסי    במסגרת התוכנית שתידון היום יושלם החלק העיקרי של קו הרכבת הבין-אזורי, שיחבר את מפרץ חיפה למפרץ הפרסי
ישראל אברמוב
קיימות אינספור דוגמאות מהעולם הגדול, שבהן רכבת תחתית או קלה יצרו ביקושים משמעותיים לרחובות או מתחמים שבער לא נחשבו למבוקשים כלל ועיקר
עידן יוסף
אולם הנוסעים החדש, שנבנה על-ידי אגף ביצוע ברכבת ישראל בעלות של כ-100 מיליון שקלים, מהווה העתק כמעט זהה של האולם הקיים    כולל שתי מעליות חדשות, וכן שני דרגנועים חדשים, לצד שני גרמי מדרגות, מתחם שירותים חדש ובית קפה
עידן יוסף
השירות העירוני בצפת והשירות הבין-עירוני אל צפת וממנה, יפסיק את פעילותו בשעות הבוקר המוקדמות, והוא יתחדש בהתאם להערכות מצב עדכניות בשטח, ברגע שמזג האוויר יאפשר זאת    היתכנות להפסקת השירות באזורים מושלגים    הרכבת תתגבר את השירות מירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il